Складено до підручника: Геометрія 11. Профільний рівень А.Г. Мерзляк, Д.А.Номіровський, В.Б.Полонський, М.С.Якір згідно з навчальною програмою з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту), затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року |
|||
Геометрія 11 клас Профільний рівень Усього 110 годин 3 години на тиждень, І семестр — 50 годин, ІІ семестр — 60 годин |
|||
№ |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітки |
|
І семестр |
|
|
|
Тема 1. Многогранники (24 години) |
|
|
|
Учень/учениця наводить приклади: геометричних фігур; многогранників і їх видів; пояснює що таке: многранний кут; бічна та повна поверхня призми, паралелепіпеда, піраміди, зрізаної піраміди; перетин многогранника січною площиною; формулює означення основних понять та властивостей для многогранників, зазначених у змісті теми; формулює і доводить теореми про: діагоналі паралелепіпеда та наслідки з неї; площу бічної поверхні прямої призми; площу бічної поверхні правильної піраміди; площу бічної поверхні правильної зрізаної піраміди; класифікує многогранники за характеристиками їх елементів: призми – за видом і формою, піраміди – за видом і розміщенням проекції вершини піраміди (зокрема, за рівністю бічних ребер та кутів, які утворюють бічні ребра/грані з площиною основи); правильні многогранники; розрізняє елементи призми, паралелепіпеда, піраміди; видимі і невидимі елементи призми/піраміди; прямі, правильні, опуклі многогранники; плоский кут многогранника при вершині та двогранний кут многогранника при ребрі; прямий і прямокутний паралелепіпеди; правильну піраміду і тетраедр; зображає на рисунку, відповідно до властивостей паралельного проєкціювання: призму; паралелепіпед;, піраміду; зрізану піраміду; видимі та невидимі елементи, які є шуканими в задачах для знаходження характеристик інших та є основними для заданого многогранника – висота, твірна, апофема; перерізи площинами (осьові, діагональні, паралельні до площини основи тощо); пояснює та записує відповідно до умови задачі: скорочений запис введення позначень за рисунком; формули для обчислення площ бічної та повної поверхні: прямої призми, паралелепіпеда, правильної піраміди, правильної зрізаної піраміди; аналізує та досліджує кут між похилою та її проекцією (між діагоналлю призми та площиною основи, між апофемою піраміди та площиною основи); кут між двома площинами (кут між перерізом і площиною основи, кут між бічною гранню та площиною основи); розміщення проекції вершини піраміди в площині основи (відома рівність усіх бічних ребер, рівність усіх кутів, утворених бічними ребрами/гранями та площиною основи); обґрунтовує розміщення основи висоти піраміди; позначення кута між апофемою і площиною основи, між бічною гранню і площиною основи, плоского кута при вершині піраміди, утвореного площиною перерізу; застосування теореми про три перпендикуляри та теорем для розв’язування прямокутного трикутника; характеризує покрокові можливості досягнення відповіді до навчально-практичної задачі; модель прикладної задачі, перекладаючи її на мову геометрії; вид перерізу многогранника та шляхи пошуку невідомих лінійних вимірів та величин для його розв’язання; вимірює та обчислює площі бічної та повної поверхні: прямої призми, паралелепіпеда, правильної піраміди, правильної зрізаної піраміди; розв’язує вправи, що передбачають: використання вивчених означень, теорем, формул та властивостей до розв`язування задач, у т.ч. прикладного та практичного змісту; обчислення площ бічної та повної поверхні прямої призми, паралелепіпеда, правильної піраміди, правильної зрізаної піраміди; виконання побудов перерізів, доведення та дослідження їх виду.
|
|
|
1 |
Двогранні кути. Лінійний кут двогранного кута. |
|
|
2 |
Многогранні кути |
|
|
3 |
Многогранник та його елементи. Призма. Пряма й правильна призми |
|
|
4 |
Многогранник та його елементи. Призма. Пряма й правильна призми |
|
|
5 |
Призма. Перерізи призми |
|
|
6 |
Площа бічної та повної поверхонь призми |
|
|
7 |
Площа бічної та повної поверхонь призми |
|
|
8 |
Площа бічної та повної поверхонь призми |
|
|
9 |
Паралелепіпед |
|
|
10 |
Паралелепіпед |
|
|
11 |
Розв’язування задач |
|
|
12 |
Розв’язування задач |
|
|
13 |
Піраміда |
|
|
14 |
Піраміда |
|
|
15 |
Перерізи піраміди |
|
|
16 |
Правильна піраміда |
|
|
17 |
Зрізана піраміда |
|
|
18 |
Площа бічної та повної поверхонь піраміди |
|
|
19 |
Площа бічної та повної поверхонь піраміди |
|
|
20 |
Площа бічної та повної поверхонь зрізаної піраміди |
|
|
21 |
Відношення площ поверхонь подібних многогранників |
|
|
22 |
Правильні многогранники |
|
|
23 |
Розв’язування вправ |
|
|
24 |
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
Тема 2. Тіла обертання (21 година) |
|
|
|
Учень/учениця наводить приклади: тіл обертання; пояснює що таке: циліндр; конус; зрізаний конус; куля; кульовий сегмент, сектор, пояс; формулює означення основних понять та властивостей для геометричних тіл, зазначених у змісті теми; формулює і доводить теореми про: переріз циліндра і конуса площиною, перпендикулярною до осі циліндра; переріз кулі будь-якою площиною; класифікує геометричні тіла за видом: циліндр; конус; зрізаний конус; куля; кульові сегмент, сектор, пояс; розрізняє елементи циліндра, конуса, зрізаного конуса, кулі, сегмента, сектора, пояса; видимі і невидимі елементи; центральний кут та плоскі кути, утворені перерізом площини, що проходить через вершину конуса; зображає рисунком, відповідно до властивостей ортогонального проєкціювання: циліндр; конус; зрізаний конус, кулю, сегмент, сектор, пояс; видимі та невидимі елементи, які є шуканими в задачах для знаходження характеристик інших та є основними для заданих фігур – висота, твірна, радіус, хорда; площину, дотичну до сфери та переріз кулі площиною; осьові перерізи циліндра та конуса; комбінації просторових фігур; пояснює та записує відповідно до умови задачі: скорочений запис введення позначень за рисунком; формули для обчислення площ бічної та повної поверхні: циліндра, конуса, зрізаного конуса; перетин кулі площиною; аналізує та досліджує кут між похилою та її проекцією (між діагоналлю твірною конуса і площиною основи, між діагоналлю перерізу циліндра і площиною основи); кут між двома площинами (кут між перерізом і площиною основи); перетин кулі площиною; дотичну площину до сфери; комбінацію просторових фігур; обґрунтовує властивості тіл обертання; позначення відповідних лінійних і плоских кутів; застосування теореми про три перпендикуляри та теорем для розв’язування прямокутних трикутників; радіусів вписаного і описаного кола; характеризує покрокові можливості досягнення відповіді до навчально-практичної задачі; модель прикладної задачі, перекладаючи її на мову геометрії; вид перерізу геометричного тіла обертання та шляхи пошуку невідомих лінійних вимірів та величин для його розв’язання; елементи комбінації просторових фігур; розв’язує вправи, що передбачають: використання вивчених означень, теорем, формул та властивостей до розв`язування задач, у т.ч. прикладного та практичного змісту.
|
|
|
25 |
Аналіз контрольної роботи. Тіла й поверхні обертання. Циліндр, його елементи. Осьовий переріз циліндра |
|
|
26 |
Циліндр, його елементи. Осьовий переріз циліндра |
|
|
27 |
Переріз циліндра площиною, паралельною основі циліндра, і площиною, паралельною його осі |
|
|
28 |
Переріз циліндра площиною, паралельною основі циліндра, і площиною, паралельною його осі |
|
|
29 |
Конус, його елементи. Осьовий переріз конуса |
|
|
30 |
Конус, його елементи. Осьовий переріз конуса |
|
|
31 |
Переріз конуса площиною, паралельною основі, і площиною, яка проходить через його вершину |
|
|
32 |
Переріз конуса площиною, паралельною основі, і площиною, яка проходить через його вершину |
|
|
33 |
Зрізаний конус |
|
|
34 |
Зрізаний конус |
|
|
35 |
Куля і сфера. Переріз кулі площиною |
|
|
36 |
Куля і сфера. Переріз кулі площиною |
|
|
37 |
Площина, дотична до сфери |
|
|
38 |
Площина, дотична до сфери |
|
|
39 |
Частини кулі (сегмент, сектор, пояс) |
|
|
40 |
Комбінації геометричних тіл |
|
|
41 |
Комбінації геометричних тіл |
|
|
42 |
Комбінації геометричних тіл |
|
|
43 |
Комбінації геометричних тіл |
|
|
44 |
Розв’язування задач |
|
|
45 |
Контрольна робота № 2 |
|
|
|
Тема 3. Об’єми многогранників (16 годин) |
|
|
|
Учень/учениця пояснює що таке: об’єм многогранника; об’єм паралелепіпеда, призми, піраміди, зрізаної піраміди; формулює основні властивості об’ємів многогранника; формулює і доводить теореми про: об’єм прямокутного і похилого паралелепіпеда; об’єм призми; об’єм піраміди; зображує рисунком, відповідно до властивостей паралельного проєкціювання: призму, паралелепіпед, піраміду, зрізану піраміду; видимі та невидимі елементи, які є шуканими в задачах для знаходження характеристик обчислення об’єму; пояснює та записує відповідно до умови задачі: скорочений запис введення позначень за рисунком; формули для обчислення площ основи, висоти та об’єму прямокутного і похилого паралелепіпеда; призми; піраміди; аналізує та досліджує лінійні виміри та величини для обчислення об’єму; обґрунтовує розміщення основи висоти піраміди, призми, паралелепіпеда; покрокові висновки під час розв’язування задач, застосовуючи відомі теореми та інші твердження; характеризує покрокові можливості досягнення відповіді до навчально-практичної задачі; модель прикладної задачі, перекладаючи її на мову геометрії; шляхи пошуку невідомих лінійних вимірів та величин для його розв’язання; вимірює та обчислює об’єм прямокутного і похилого паралелепіпеда; призми; піраміди; розв’язує вправи, що передбачають: використання вивчених означень, теорем, формул та властивостей до розв`язування задач, у т.ч. прикладного та практичного змісту; обчислення об’єму прямокутного і похилого паралелепіпеда; призми; піраміди. |
|
|
46 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття про об’єм тіла. Основні властивості об’ємів. Об’єм паралелепіпеда |
|
|
47 |
Розв’язування вправ |
|
|
48 |
Розв’язування вправ. Узагальнення матеріалу, вивченого в І семестрі |
|
|
49 |
Об’єм призми |
|
|
50 |
Об’єм призми |
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
51 |
Многогранники. Призми |
|
|
52 |
Об’єм піраміди |
|
|
53 |
Об’єм піраміди |
|
|
54 |
Об’єм піраміди |
|
|
55 |
Об’єм зрізаної піраміди |
|
|
56 |
Піраміда. Розв’язування задач |
|
|
57 |
Відношення об’ємів подібних тіл |
|
|
58 |
Розв’язування вправ |
|
|
59 |
Розв’язування задач |
|
|
60 |
Розв’язування задач |
|
|
61 |
Контрольна робота № 3 |
|
|
|
Тема 4. Обєми та площі поверхонь тіл обертання (16 годин) |
|
|
|
Учень/учениця наводить приклади: тіл обертання; пояснює що таке: об’єм циліндра, конуса, зрізаного конуса; об’єм кулі та її частин; площа бічної поверхні, площа повної поверхні тіл обертання: циліндра, конуса, зрізаного конуса; площа сфери; формулює і доводить теореми про об’єм: циліндра, конуса, зрізаного конуса; об’єм кулі та її частин; розрізняє розгортки поверхні циліндра і конуса; зображує рисунком, відповідно до властивостей паралельного проеціювання: циліндра, конус, зрізаний конус; кулю та її частини; видимі та невидимі елементи, які є шуканими в задачах для знаходження характеристик обчислення об’єму; пояснює та записує відповідно до умови задачі: скорочений запис введення позначень за рисунком; формули для обчислення площ основи, висоти та об’єму циліндра, конуса, зрізаного конуса; об’єму кулі та її частин; вимірює та обчислює площі бічної та повної поверхні: циліндра, конуса, зрізаного конуса; аналізує та досліджує лінійні виміри та величини для обчислення об’єму; обґрунтовує розміщення основи висоти циліндра, конуса, зрізаного конуса; центр кулі; покрокові висновки під час розв’язування задач, застосовуючи відомі теореми та інші твердження; характеризує покрокові можливості досягнення відповіді до навчально-практичної задачі; модель прикладної задачі, перекладаючи її на мову геометрії; шляхи пошуку невідомих лінійних вимірів та величин для його розв’язання; вимірює та обчислює об’єм та площі поверхонь циліндра, конуса, зрізаного конуса; об’єм кулі та її частин; площу сфери; розв’язує вправи, що передбачають: використання вивчених означень, теорем, формул та властивостей до розв`язування задач, у т.ч. прикладного та практичного змісту; обчислення об’єму циліндра, конуса, зрізаного конуса, кулі; площ бічної та повної поверхні циліндра, конуса, зрізаного конуса, площу сфери. знаходження площ поверхонь комбінації просторових фігур.
|
|
|
62 |
Аналіз контрольної роботи. Об’єми циліндра |
|
|
63 |
Об’єми циліндра |
|
|
64 |
Об’єм конуса |
|
|
65 |
Об’єм конуса |
|
|
66 |
Об’єми зрізаного конуса |
|
|
67 |
Об’єм кулі та її частин |
|
|
68 |
Об’єм кулі та її частин. Розв’язування вправ |
|
|
69 |
Поняття про площу поверхні. Площа поверхні циліндра |
|
|
70 |
Розв’язування задач |
|
|
71 |
Площі бічної та повної поверхонь конуса |
|
|
72 |
Площі бічної та повної поверхонь конуса |
|
|
73 |
Площі бічної та повної поверхонь зрізаного конуса |
|
|
74 |
Площа сфери |
|
|
75 |
Розв’язування вправ. Комбінації геометричних тіл |
|
|
76 |
Розв’язування вправ |
|
|
77 |
Контрольна робота № 4 |
|
|
|
Тема 5. Повторення (33 години) |
|
|
78 |
Аналіз контрольної роботи. Найпростіші геометричні фігури |
|
|
79 |
Коло. Круг |
|
|
80 |
Трикутники |
|
|
81 |
Трикутники |
|
|
82 |
Трикутники |
|
|
83 |
Чотирикутники. Многокутники |
|
|
84 |
Чотирикутники. Многокутники |
|
|
85 |
Чотирикутники. Многокутники |
|
|
86 |
Координати на площині |
|
|
87 |
Вектори на площині |
|
|
88 |
Геометричні перетворення на площині |
|
|
89 |
Аксіоми стереометрії. Паралельність прямих та площин у просторі |
|
|
90 |
Аксіоми стереометрії. Паралельність прямих та площин у просторі |
|
|
91 |
Перпендикулярність прямих та площин у просторі |
|
|
92 |
Перпендикулярність прямих та площин у просторі |
|
|
93 |
Координати та вектори у просторі |
|
|
94 |
Координати та вектори у просторі |
|
|
95 |
Многогранники. Призми |
|
|
96 |
Піраміди. Правильні многогранники |
|
|
97 |
Тіла обертання. Циліндри |
|
|
98 |
Розв’язування задач |
|
|
99 |
Контрольна робота № 5 |
|
|
100 |
Аналіз контрольної роботи. Тіла обертання. Циліндри |
|
|
101 |
Тіла обертання. Конуси |
|
|
102 |
Тіла обертання. Конуси |
|
|
103 |
Куля і сфера |
|
|
104 |
Комбінації геометричних тіл |
|
|
105 |
Узагальнення матеріалу, вивченого за рік |
|
|
106 |
Узагальнення матеріалу, вивченого за рік |
|
|
107 |
Узагальнення матеріалу, вивченого за рік |
|
|
108 |
Узагальнення матеріалу, вивченого за рік |
|
|
109 |
Узагальнення матеріалу, вивченого за рік |
|
|
110 |
Узагальнення матеріалу, вивченого за рік |
|
|