Тема уроку: "Циліндр" (з елементами STEM-освіти)
Тип уроку: урок застосування знань
Аспекти уроку:
Навчальний:
1. Узагальнити та систематизувати знання у розділі «Циліндр»
2. Навчити застосовувати отримані знання на практиці під час вирішення завдань.
3. Формувати основні світоглядні ідеї
Розвиваючий:
1. Розвивати логічне, математичне мислення та інтуїцію. Творчі здібності у галузі математики;
2. Розвивати навички самоконтролю та самоаналізу;
3. Формувати інтереси учнів до вивчення геометрії;
4. Формувати інформаційну, логічну та математичну компетентності.
Виховний:
1. Виховувати уважність, працелюбність, відповідальність, дисциплінованість;
2. Виховувати здатність до подолання труднощів;
3. Виховувати зацікавленість до вивчення геометрії, самоосвіті.
Обладнання та матеріали: підручники з геометрії, ножиці та клей, лінійна та олівець, циркуль.
Методи:
Форма роботи:
На дошці записано число, місяць, рік цього уроку, і навіть тема уроку. Тривалість уроку – 45 хвилин.
Хід уроку
1. Організація початку уроку
2. Формування мети та плану уроку
Перш ніж ми почнемо працювати, над темою уроку нам необхідно визначити цілі уроку та скласти план, за яким сьогодні працюватимемо. Учні самостійно визначають цілі уроку та план, за яким сьогодні на уроці працюватимемо. План уроку записується на дошці. Учні в зошиті записую число, місяць і рік та класну роботу, а також тему уроку в зошиті.
Також учні повинні сісти так щоб булим у парах. Робота буде проходити у парах. Одна парта – це пара учнів, які працюють разом.
3. Актуалізація опорних знань
Тему «Циліндр» вже вивчали, тому актуалізація опорних знань це повторення. Для цього заходимо на сайт LearningApps та виконуємо колективно завдання за посиланням: https://learningapps.org/466801. Індивідуальна робота
4. Розв'язування задач
Задача 1
Намалювати розгортку циліндра, вирізати її та склеїти. Знеайти площі повної поверхні.ю площю бокової поверхні т а тоб’єм циліндра. Учні працюють по двоє в парах. Також є два варіанта задачі. Тому у парах буде різні розгортки. (всього два вида).
Здобувачам освіти даються параметри:
Варіант 1. Вистота циліндра равна 10 см, а діаметр основи 6 см.
Варіант 2. Висота циліндра равна 14 см, а діамтер основи 8 см
Знайти площу бічної та повної поверхонь, об1єм циліндра. Порбудувати розгортку циліндра та склеїти її.
Задача 2
За посилання https://learningapps.org/1243564 розв’язати задачі. Учні працюють по двоє у парах.
Задача 3
На малюнку зображено циліндр, у якого радіус основи на 1 довший за висоту, а діагональ осьового перерізу дорівнює 13. Установіть відповідність між геометричною величиною (1-3) та її числовим значенням (А-Д).
Геометрична величина Числове значення
1 площа основи циліндра А 36
2 площа бічної поверхні циліндра Б 180
3 площа повної поверхні циліндра В 25
Г 132
Д 60
5. Інформація про домашнє завдання
Вчитель пояснює домашнє завдання, даєж поради до його виконання. Домашне завдання можно дати або з підручника, або творче, або інше, як побпжає вчитель.
6. Оцінювання
7. Підбиття підсумків з уроку
На підсумки уроку можна зробити опитування учнів по даної темі, або запитати де можна в природі, в архітектуру знайти циліндр.