Календарне планування складено відповідно до Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Календарно-тематичне планування
з геометрії у 8 класі
Кількість навчальних годин 67
Кількість годин на тиждень 2
Кількість самостійних робіт 5
Кількість контрольних робіт 6
Кількість тематичних 6
Програма:
«Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804 «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю.І. Мальований, Є.П. Нелін, Д.А. Номировський, А.В. Паньков, Н.А. Тарасенкова, М.В. Чемерис, М.С. Якір.
У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М.І. Бурда, А.В. Паньков,М.С. Якір,Д.А. Номіровський.
Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М.І. Бурда, Б.В. Кудренко, О.Я. Біляніна, А.І. Азаренкова, О.І. Буковська, Т.С. Кіндюх, О.Є. Лисенко, А.В. Миляник, Н.В. Панова, А.В. Паньков.
Підручник:
Геометрія: підручн. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Х.: Гімназія, 2016. – 208 с.: іл.
№ уроку |
Зміст уроку |
Дата проведення |
Примітка |
Тема № 1. Чотирикутники. (22 год.)
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника; формулює: ·означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції; ·ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників; ·теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника; класифікує чотирикутники; зображуєта знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи; обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду; доводить:властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту. |
|||
|
Чотирикутник та його елементи. Сума кутів чотирикутника. |
|
|
|
Паралелограм. Властивості паралелограма. |
|
|
|
Ознаки паралелограма. |
|
|
|
Прямокутник і його властивості. |
|
|
|
Ромб і його властивості. |
|
|
|
Квадрат і його властивості. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 1 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
2. Трапеція. Вписані та описані чотирикутники. (11 год.) |
|||
|
Теорема Фалеса. Середня лінія трикутника, її властивості. |
|
|
|
Трапеція. Середня лінія трапеції, її властивості. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Центральні та вписані кути. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Вписані та описані чотирикутники. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 2 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 2 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
Тема № 2. Подібність трикутників. (10 год.) Учень/учениця: наводить приклади подібних трикутників; пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур; формулює: ·теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника; ·означення подібних трикутників; ·ознаки подібності трикутників; ·узагальнену теорему Фалеса; зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники; обґрунтовує подібність трикутників; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості. |
|||
|
Теорема Фалеса. Теорема про пропорційні відрізки. Властивість медіани та бісектриси трикутника. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Подібні трикутники. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Ознаки подібності трикутників. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 3 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 3 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
Тема № 3. Розв’язування прямокутних трикутників. (14 год.) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: ·властивості перпендикуляра і похилої; ·означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; ·теорему Піфагора; ·співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту. |
|||
|
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника. Перпендикуляр і похила, їх властивості. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Теорема Піфагора. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Синус, косинус, тангенс гострого кута прямокутного трикутника. Значення синуса, косинуса, тангенса деяких кутів. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Розв’язування прямокутних трикутників. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 4 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 4 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
Тема № 4. Многокуники. Площі многокутників. (15 год.) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: ·означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; ·теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції; записуєта пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті; зображуєта знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо. |
|||
|
Многокутники та його елементи. Многокутник, вписаний у коло, і многокутник, описаний навколо кола. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Поняття площі многокутника. Площа прямокутника. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Площа паралелограма, ромба. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Площа трикутника. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Площа трапеції. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
|
Самостійна робота № 5 |
|
|
|
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
|
|
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ підвищеної складності. |
|
|
Тема № 5. Повторення і систематизація навчального матеріалу. (6 год.) |
|||
|
Паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат, трапеція: властивості, обчислення площ. |
|
|
|
Прямокутний трикутник. Площа трикутника |
|
|
|
Подібність трикутників та її застосування. |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота № 6 |
|
|
|
Аналіз підсумкової контрольної роботи. |
|
|
|
Підсумковий урок. |
|
|
Розв’язує задачі практичного змісту на: визначення відстані до недоступної точки; висоти предмета; знаходження кутів (кута підйому дороги, відкосу, кута, під яким видно деякий предмет) тощо. |