Календарне планування з геометрії 9 клас

Про матеріал
Даний матеріал допоможе скласти календарне планування з геометрії для 9 класу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з геометрії

на  2022/2023 н.р.

 

9 клас

 

70 годин (2 години на тиждень)

 

 

 

 

Види контролю

І семестр

ІІ семестр

Контрольні

 

 

Тематичні

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою «Математика. 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів».

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

 

Геометрія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Г. П. Бевз, В. Г. Бевз,           Н. Г. Владімірова. – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2017. – 272 с. : іл.

 

 

 

 

 

9-й клас

 ГЕОМЕТРІЯ

(70 год, 2 год на тиждень, резерв — 24 год)

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Зміст навчального матеріалу

Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ (8 год)

Учень/учениця:

наводить приклади співвідношень, указаних у змісті;

пояснює:

·   що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури;

·   як можна задати на координатній площині: пряму; коло;

формулює теореми про:
відстань між двома точками; координати середини відрізка;

записує та пояснює:

·   формули координат середини відрізка, відстані між двома точками;

·   рівняння кола, прямої;

зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат;

обчислює:

·      координати середини відрізка;

·      відстань між двома точками, заданих своїми координатами;

доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка;

застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач

Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°.

Тотожності:

sin (180° – α) = sin α;

cos (180° – α) = – cos α.

 

Координати середини відрізка.

 

Відстань між двома точками із заданими координатами.

 

Рівняння кола і прямої

 

Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ  (12 год)

Учень/учениця:

наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів;

пояснює:

·      що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число;

·      як задати вектор;

·      як відкласти вектор від заданої точки;

·      за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число;

формулює:

·      означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів;

·      властивості: дій над векторами;

зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число;

обчислює:

·   координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число;

·   довжину вектора, кут між двома векторами;

обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів;

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач

 

Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів.

 

Координати вектора. Додавання і віднімання векторів. Множення вектора на число. Колінеарні вектори. Скалярний добуток векторів

 

 

Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (10 год)

Учень/учениця:

пояснює, що означає «розв’язати трикутник»;

формулює теорему: косинусів; синусів;

записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними);

зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів;

обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників;

застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач

Теореми косинусів і синусів.

 

Формули для знаходження площі трикутника

Тема 4. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (10 год)

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;

пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола;

співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури;

обчислює:  радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора

будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник;

застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач

 

Правильний многокутник, його види та властивості.

 

Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола.

 

Довжина кола. Довжина дуги кола.

 

Площа круга та його частин

Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ (6 год)

Учень/учениця:

наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур;

пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур;

формулює:

·   означення: рівних фігур;

·   властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту;

зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень;

обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень;

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач

 

Переміщення (рух) та його властивості.

 

Симетрія відносно точки і прямої, поворот, паралельне перенесення.

 

Рівність фігур

 

Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками тощо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Геометрія, 9 клас

(2 години на тиждень, І семестр  32 год, ІІ семестр  38 год)

 уроку

Тема уроку

Дата пров.

Примітки

Повторення і узагальнення матеріалу з курсу геометрії 8-го класу 3 год резерву

1.

Повторення і узагальнення матеріалу з курсу геометрії 8-го класу.

 

 

2.

Теорема Піфагора.

 

 

3.

Діагностична контрольна робота.

 

 

Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ 9 год (8 год + 1 год резерву)

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Синус, косинус і тангенс кутів від 0 до 180

 

 

  1.  

Синус, косинус і тангенс кутів від 0 до 180

 

 

  1.  

Відстань між точками із заданими координатами. Координати середини відрізка.

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Рівняння фігури. Рівняння кола.

 

 

  1.  

Рівняння прямої.

 

 

  1.  

Узагальнення і систематизація знань.

 

 

  1.  

Контрольна робота: «Координати на площині».

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів.

 

 

Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ 13 год (10 год + 3 год резерву)

Учень/учениця:

наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів;пояснює: що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число; як задати вектор; як відкласти вектор від заданої точки; за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює:  означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів; властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює:  координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач.

13.

Поняття вектора. Модуль і напрям вектора

 

14.

Рівність векторів. Координати вектора

 

 

15.

Додавання і віднімання векторів

 

 

16.

Розв’язування задач і вправ

 

 

17.

Множення вектора на число. Колінеарні вектори

 

 

18.

Розв’язування задач і вправ

 

 

19.

Скалярний добуток векторів

 

 

20.

Розв’язування задач і вправ

 

 

21.

Векторний метод

 

 

22.

Розв’язування задач і вправ

 

 

23.

Узагальнення і систематизація знань

 

 

24.

Контрольна робота: «Вектори на площині»

 

 

25.

Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів

 

 

Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ 14 год (10 год + 4 год резерву)

Учень/учениця:

пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів; синусів; записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними); зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач

  1.  

Теорема косинусів

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Теорема синусів

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Розв’язування трикутників

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Формули для знаходження площі трикутника

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Узагальнення і систематизація знань.

 

 

  1.  

Контрольна робота: «Розв`язування трикутників»

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів.

 

 

Тема 4. ПРАВИЛЬНІ МНОГОКУТНИКИ. ДОВЖИНА КОЛА.                          ПЛОЩА КРУГА 10 год. (10 год + 1 год резерву)

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач.

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Правильний многокутник, його види та властивості

 

 

  1.  

Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Довжина кола. Довжина дуги кола. Площа круга та його частин

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Узагальнення і систематизація знань

 

 

  1.  

Контрольна робота: «Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга»

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів

 

 

Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ 10 год.  (6 год + 4 год резерву)

Учень/учениця:

наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює: означення: рівних фігур; властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Переміщення і його властивості. Рівність фігур.

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Симетрія відносно точки і прямої.

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.

 

 

  1.  

Паралельне перенесення. Поворот.

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Узагальнення і систематизація знань.

 

 

  1.  

Контрольна робота № 6 за темою: «Геометричні переміщення».

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів.

 

 

Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (10 год резерву)

Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками тощо.

  1.  

Декартові координати на площині.

 

 

  1.  

Вектори на площині.

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Теорема косинусів і синусів

 

 

  1.  

Розв’язування трикутників

 

 

  1.  

Довжина кола. Довжина дуги кола. Площа круга та його частин

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Підсумкова контрольна робота за рік.

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Підсумки за рік.

 

 

 

doc
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку