Календарно-тематичне планування
з геометрії
на 2022/2023 н.р.
9 клас
70 годин (2 години на тиждень)
Види контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні |
|
|
Тематичні |
|
|
Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою «Математика. 5-9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів».
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Геометрія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Г. П. Бевз, В. Г. Бевз, Н. Г. Владімірова. – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2017. – 272 с. : іл.
9-й клас
ГЕОМЕТРІЯ
(70 год, 2 год на тиждень, резерв — 24 год)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ (8 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; пояснює: · що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури; · як можна задати на координатній площині: пряму; коло;
формулює теореми про: записує та пояснює: · формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; · рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°. Тотожності: sin (180° – α) = sin α; cos (180° – α) = – cos α.
Координати середини відрізка.
Відстань між двома точками із заданими координатами.
Рівняння кола і прямої
|
Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ (12 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: · що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число; · як задати вектор; · як відкласти вектор від заданої точки; · за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: · означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів; · властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: · координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; · довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів.
Координати вектора. Додавання і віднімання векторів. Множення вектора на число. Колінеарні вектори. Скалярний добуток векторів
|
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (10 год) |
|
Учень/учениця: пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів; синусів; записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними); зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
Теореми косинусів і синусів.
Формули для знаходження площі трикутника |
Тема 4. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (10 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
Правильний многокутник, його види та властивості.
Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола.
Довжина кола. Довжина дуги кола.
Площа круга та його частин |
Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ (6 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює: · означення: рівних фігур; · властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Переміщення (рух) та його властивості.
Симетрія відносно точки і прямої, поворот, паралельне перенесення.
Рівність фігур
|
Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками тощо |
Геометрія, 9 клас
(2 години на тиждень, І семестр – 32 год, ІІ семестр – 38 год)
№ уроку |
Тема уроку |
Дата пров. |
Примітки |
||
Повторення і узагальнення матеріалу з курсу геометрії 8-го класу 3 год резерву |
|||||
1. |
Повторення і узагальнення матеріалу з курсу геометрії 8-го класу. |
|
|
||
2. |
Теорема Піфагора. |
|
|
||
3. |
Діагностична контрольна робота. |
|
|
||
Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ 9 год (8 год + 1 год резерву) |
|||||
|
Аналіз контрольної роботи. Синус, косинус і тангенс кутів від 0 до 180 |
|
|
||
|
Синус, косинус і тангенс кутів від 0 до 180 |
|
|
||
|
Відстань між точками із заданими координатами. Координати середини відрізка. |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
||
|
Рівняння фігури. Рівняння кола. |
|
|
||
|
Рівняння прямої. |
|
|
||
|
Узагальнення і систематизація знань. |
|
|
||
|
Контрольна робота: «Координати на площині». |
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
||
Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ 13 год (10 год + 3 год резерву) |
|||||
Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів;пояснює: що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число; як задати вектор; як відкласти вектор від заданої точки; за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів; властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач. |
|||||
13. |
Поняття вектора. Модуль і напрям вектора |
|
|||
14. |
Рівність векторів. Координати вектора |
|
|
||
15. |
Додавання і віднімання векторів |
|
|
||
16. |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
17. |
Множення вектора на число. Колінеарні вектори |
|
|
||
18. |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
19. |
Скалярний добуток векторів |
|
|
||
20. |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
21. |
Векторний метод |
|
|
||
22. |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
23. |
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
||
24. |
Контрольна робота: «Вектори на площині» |
|
|
||
25. |
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів |
|
|
||
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ 14 год (10 год + 4 год резерву) |
|||||
Учень/учениця: пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів; синусів; записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними); зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
|||||
|
Теорема косинусів |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
|
Теорема синусів |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
|
Розв’язування трикутників |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
|
Формули для знаходження площі трикутника |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
||
|
Узагальнення і систематизація знань. |
|
|
||
|
Контрольна робота: «Розв`язування трикутників» |
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
||
Тема 4. ПРАВИЛЬНІ МНОГОКУТНИКИ. ДОВЖИНА КОЛА. ПЛОЩА КРУГА 10 год. (10 год + 1 год резерву) |
|||||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач. |
|||||
|
Аналіз контрольної роботи. Правильний многокутник, його види та властивості |
|
|
||
|
Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
|
Довжина кола. Довжина дуги кола. Площа круга та його частин |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
||
|
Контрольна робота: «Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга» |
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів |
|
|
||
Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ 10 год. (6 год + 4 год резерву) |
|||||
Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює: означення: рівних фігур; властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|||||
|
Аналіз контрольної роботи. Переміщення і його властивості. Рівність фігур. |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
||
|
Симетрія відносно точки і прямої. |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
|
||
|
Паралельне перенесення. Поворот. |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
||
|
Узагальнення і систематизація знань. |
|
|
||
|
Контрольна робота № 6 за темою: «Геометричні переміщення». |
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи. Представлення навчальних проєктів. |
|
|
||
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (10 год резерву) |
|||||
Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками тощо. |
|||||
|
Декартові координати на площині. |
|
|
||
|
Вектори на площині. |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
|
Теорема косинусів і синусів |
|
|
||
|
Розв’язування трикутників |
|
|
||
|
Довжина кола. Довжина дуги кола. Площа круга та його частин |
|
|
||
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
||
|
Підсумкова контрольна робота за рік. |
|
|
||
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач і вправ. |
|
|
||
|
Підсумки за рік. |
|
|
||