Складено до підручника: Геометрія. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів. «Математика. 5-9 класи», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
|||
Геометрія 7 клас Усього ─ 70 год 2 год на тиждень у І семестрі ─ 32 год, у ІІ семестрі ─ 38 год |
|||
№ п/п |
Дата |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Примітки |
|
|
І семестр |
|
|
|
І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості (8 год +2 години резерву) Тема 1. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості (8 год+ 2 години резерву) |
|
|
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками; формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів; класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); вимірює та обчислює: довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
|
1 |
|
Геометричні фігури. Точки та прямі |
|
2 |
|
Відрізок. Вимірювання відрізків |
|
3 |
|
Промінь. Кут. Вимірювання кутів. Відкладання кутів. Бісектриса кута. |
|
4 |
|
Відстань між двома точками |
|
5 |
|
Суміжні кути та їхні властивості |
|
6 |
|
Вертикальні кути та їхні властивості |
|
7 |
|
Вертикальні кути та суміжні кути. Розв’язування задач |
|
8 |
|
Перпендикулярні прямі. Властивості перпендикулярних прямих. Відстань від точки до прямої |
|
9 |
|
Аксіоми. Розв’язування задач |
|
10 |
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
ІІ. Трикутники. Ознаки рівності трикутників. (22+6 годин резерву) Тема2. Трикутники. Ознаки рівності трикутників (перша частина теми) (16+6 годин резерву) |
|
|
|
Учень/учениця: наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур; пояснює, що таке рівні фігури; формулює: · · означення: зовнішнього кута трикутника; різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника; · · властивості: рівнобедреного і прямокутного трикутників; · ознаки: рівності трикутників, рівнобедреного трикутника; класифікує трикутники за сторонами і за кутами; зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники; обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників; доводить: властивості й ознаки рівнобедреного трикутника; властивість кутів трикутника; властивість зовнішнього кута трикутника; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту |
|
11 |
|
Аналіз контрольної роботи. Трикутник і його елементи. Види трикутників |
|
12 |
|
Висота, бісектриса та медіана трикутника |
|
13 |
|
Висота, бісектриса та медіана трикутника. Розв’язування задач |
|
14 |
|
Висота, бісектриса та медіана трикутника. Розв’язування задач |
|
15 |
|
Рівні трикутники |
|
16 |
|
Перша ознака рівності трикутників |
|
17 |
|
Розв’язування задач із використанням першої ознаки рівності трикутників |
|
18 |
|
Друга ознака рівності трикутників |
|
|
|
|
|
19 |
|
Розв’язування задач із використанням першої та другої ознак рівності трикутників |
|
20 |
|
Розв’язування задач із використанням першої та другої ознак рівності трикутників |
|
21 |
|
Рівнобедрений трикутник. Властивість кутів рівнобедреного трикутника. Ознака рівнобедреного трикутника |
|
22 |
|
Рівнобедрений трикутник. Властивість кутів рівнобедреного трикутника. Ознака рівнобедреного трикутника |
|
23 |
|
Властивість медіани рівнобедреного трикутника. Ознака рівнобедреного трикутника |
|
24 |
|
Розв’язування задач |
|
25 |
|
Третя ознака рівності трикутників |
|
26 |
|
Розв’язування задач із використанням третьої ознаки рівності трикутників |
|
27 |
|
Розв’язування задач з використанням ознак рівності трикутників |
|
28 |
|
Трикутники. Ознаки рівності трикутників. Розв’язування задач |
|
29 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
30 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач |
|
31 |
|
Трикутники. Ознаки рівності трикутників. Розв’язування задач |
|
32 |
|
Трикутники. Ознаки рівності трикутників. Розв’язування задач |
|
|
|
ІІ семестр
|
|
|
|
ІІІ. Взаємне розташування прямих на площині (12 годин). Сума кутів трикутника(друга а частина теми) (6 годин) Тема 3. Взаємне розташування прямих на площині (12годин) Сума кутів трикутника (друга а частина теми) (6 годин)
|
|
|
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі; пояснює: · що таке теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; · суть доведення від супротивного; формулює: · · означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; · · властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; · · ознаки паралельності прямих вимірює та обчислює відстань від точки до прямої; зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих; доводить: властивості суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
|
33 |
|
Паралельні прямі |
|
34 |
|
Ознаки паралельності прямих |
|
35 |
|
Ознаки паралельності прямих. Розв’язування задач |
|
36 |
|
Ознаки паралельності прямих. Розв’язування задач |
|
37 |
|
Властивості паралельних прямих |
|
38 |
|
Властивості паралельних прямих. Розв’язування задач |
|
39 |
|
Розв’язування задач |
|
40 |
|
Сума кутів трикутника |
|
41 |
|
Сума кутів трикутника. Розв’язування задач |
|
42 |
|
Нерівність трикутника |
|
43 |
|
Нерівність трикутника |
|
44 |
|
Зовнішній кут трикутника та його властивості |
|
45 |
|
Зовнішній кут трикутника та його властивості. Розв’язування задач |
|
46 |
|
Прямокутний трикутник. Властивості прямокутного трикутника |
|
47 |
|
Прямокутний трикутник. Властивості прямокутного трикутника. Розв’язування задач |
|
48 |
|
Взаємне розташування прямих на площині. Сума кутів трикутника. Розв’язування задач |
|
49 |
|
Взаємне розташування прямих на площині. Сума кутів трикутника. Розв’язування задач |
|
50 |
|
Контрольна робота № 3 |
|
|
|
ІV. Коло і круг. Геометричні побудови (8 годин + 3 годин резерву) Тема 4. Коло і круг. Геометричні побудови (8 годин + 3 годин резерву)
|
|
|
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; формулює: · означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник; · властивості: серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; дотичної до кола; діаметра і хорди кола; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; бісектрис кутів трикутника; зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника; виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову вказані у змісті; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|
51 |
|
Аналіз контрольної роботи. Коло та круг |
|
52 |
|
Властивості кола. Дотична до кола. |
|
53 |
|
Властивості кола. Дотична до кола. Розв’язування задач |
|
54 |
|
Коло, описане навколо трикутника |
|
55 |
|
Коло, вписане в трикутник |
|
56 |
|
Задачі на побудову. Побудова трикутника за трьома сторонами |
|
57 |
|
Побудова кута, рівного даному. Побудова бісектриси даного кута |
|
58 |
|
Ділення відрізка навпіл |
|
59 |
|
Побудова прямої, перпендикулярної до даної |
|
60 |
|
Коло і круг. Геометричні побудови. Розв’язування задач |
|
61 |
|
Контрольна робота № 4 |
|
|
|
VІ. Систематизація і повторення навчального матеріалу (9 годин) Тема 6. Систематизація і повторення навчального матеріалу (9 годин) |
|
|
|
Розв’язує задачі практичного змісту на: знаходження відстані до недоступної точки; встановлення рівновіддаленості об’єктів на поверхні Землі; використання жорсткості трикутника в будівництві тощо |
|
62 |
|
Аналіз контрольної роботи. Найпростіші геометричні фігури та їхні властивості |
|
63 |
|
Трикутники. Розв’язування прикладних задач |
|
64 |
|
Трикутники. Розв’язування прикладних задач |
|
65 |
|
Паралельні прямі. Сума кутів трикутника. Розв’язування прикладних задач |
|
66 |
|
Коло і круг. Геометричні побудови. Розв’язування прикладних задач |
|
67 |
|
Коло і круг. Геометричні побудови. Розв’язування прикладних задач |
|
68 |
|
Контрольна робота №5 |
|
69 |
|
Аналіз підсумкової контрольної роботи. Систематизація та повторення вивченого за рік |
|
70 |
|
Підсумкове повторення та оцінювання за рік |
|