Тема: ВИСОТА, БІСЕКТРИСА І МЕДІАНА РІВНОБЕДРЕНОГО ТРИКУТНИКА, ЇХ ВЛАСТИВОСТІ.
Мета:
Навчальна:
Розвивальна:
Виховна:
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Учитель: Китайський філософ Конфуцій майже 2400р. тому сказав:
«Те, що чую, я забуваю .З того, що я бачу і чую, я дещо пам’ятаю. Те що я бачу, чую, і обговорюю, я починаю розуміти. А коли я чую, бачу, обговорюю та роблю, я здобуваю знання та навички.»
Тому ми, сьогодні, разом з вами не тільки будем слухати, дивитися, а й говорити та будувати малюнки, щоб отримати стійкі навики та знання.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Перевірку правильності виконання домашніх задач доцільно провести у вигляді гри «Знайди помилку». Додаток 1.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Клас поділений на групи за рівнями навчальних досягнень. На розв’язання задачі виділяється 4-5 хвилин. Після цього лідери груп захищають свою думку стосовно рішення обраної задачі. Завдання у додатку 2.
2.Виконання графічних вправ
Кожна група отримує картку з гострокутним, прямокутним та тупокутним трикутниками. Пропонується побудувати медіани в кожному з них. Учні будують, аналізують отримані малюнки. Роблять висновок: всі три висоти трикутника перетинаються в одній точці.
Центроїд (центр мас) – точка перетину медіан трикутника
Ортоцентр – точка перетину висот трикутника
Інцентр – точка перетину бісектрис трикутника
Практичне застосування
Запитання: де в довільному трикутнику забити цвяшок, щоб він висів паралельно до підлоги?
IV. Фізкультхвилинка (під спокійну мелодію)
Підніміться, будь-ласка. Намалюйте трикутник:
- повільно намалюйте трикутник в повітрі: маленький, більший, великий, спочатку лівою рукою, потім правою;
- намалюйте трикутник носиком;
- намалюйте трикутник тулубом;
- намалюйте трикутник одночасно лівою і правою рукою.
V. Вивчення нового матеріалу
VVI. Засвоєння нового матеріалу.
Колективне розв’язування задач на застосування властивостей рівнобедреного трикутника та ознак рівності трикутників.
VІI. Історично-пізнавальна хвилинка.
Задача для допитливих
Яким свердлом можна просвердлити квадратний отвір?
Трикутник Рело - це геометрична фігура, утворена перетином трьох рівних кіл радіуса a з центрами в вершинах рівностороннього трикутника зі стороною a. Свердло, зроблене на основі трикутника Рело, дозволяє свердлити квадратні отвори (з неточністю в 2%).
Трикутник (іт. triangolo) — ударний музичний інструмент у вигляді зігнутого трикутником стального пруту (діаметр 8-10 мм), який вільно підвішують та вдаряють по ньому металевою паличкою. Звук трикутника— невизначеної висоти, дзвінкий, блискучий і в той же час ніжний. Розрізняють малий (довжина основи — 150 мм), середній (200 мм) та великий (250 мм).
VIІІ. Підсумки уроку
Саморефлексія
Я навчився…
Було складно…
Сьогодні я дізнався…
У меня вийшло…
Тепер я можу…
ІХ. Домашнє завдання
Створити цікаву фігуру лише з рівносторонніх або рівнобедрених трикутників
Додаток 1
Додаток 2