Календарне планування з геометрії для 8 класу

Про матеріал
Складено до підручника: Геометрія. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів. «Математика. 5-9 класи», затвердженою Наказом Міністерства освіти та науки України від 07.06.2017 № 804. До кожної теми додаються очікувані результати навчально - пізнавальної діяльності учнів.
Перегляд файлу

 

 

Складено до підручника: Геометрія.  Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.  згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів. «Математика. 5-9 класи»,  затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Геометрія

8 клас

Усього 70 годин

2 год на тиждень у І семестрі ─ 32 години,  у ІІ семестрі ─ 38 годин

Тема, зміст навчального матеріалу

Дата

Примітки

 

І семестр

 

 

 

Тема І.  Чотирикутники (22 години + 8 годин  резерву)

 

 

 

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;

пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника;

формулює:

·      означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції;

·      ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників;

·      теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника;

класифікує чотирикутники;

зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи;

обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду;

доводить: властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата;

застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту

 

 

 

Тема 1.  Паралелограм і його види (18 годин)

 

 

1

Повторення. Види трикутників. Нерівність трикутника.

 

 

2

Повторення. Сума кутів трикутник

 

 

3

Повторення. Властивості прямокутних трикутників

 

 

4

Повторення. Дотична до кола та її властивість

 

 

5

Повторення. Коло, описане навколо трикутника. Коло, вписане в трикутник.  Розв'язування задач. Самостійна робота

 

 

6

Чотирикутник та його елементи

 

 

7

Паралелограм. Властивості паралелограма

 

 

8

Паралелограм, його властивості

 

 

9

Ознаки паралелограма

 

 

10

Ознаки паралелограма. Розв'язування задач

 

 

11

Прямокутник і його властивості

 

 

12

Ромб і його властивості

 

 

13

Ромб і його властивості

 

 

14

Квадрат і його властивості

 

 

15

Розв'язування задач. Самостійна робота

 

 

16

Розв'язування задач

 

 

17

Розв'язування задач

 

 

18

Контрольна робота № 1

 

 

 

Тема 2. Середня лінія трикутника. Трапеція. Вписані та описані чотирикутники (12 годин)

 

 

19

Аналіз контрольної роботи. Трапеція

 

 

20

Трапеція

 

 

21

Середня лінія трикутника  та її властивості

 

 

22

Середня лінія трикутника  та її властивості

 

 

23

Середня лінія трапеції та її властивості

 

 

24

Центральні й вписані кути

 

 

25

Центральні й вписані кути

 

 

26

Вписані та описані чотирикутники

 

 

27

Вписані та описані чотирикутники

 

 

28

Розв'язування задач. Самостійна робота

 

 

29

Розв'язування задач

 

 

30

Контрольна робота №2

 

 

 

Тема ІІ. Подібність трикутників (10 годин + 2 години  резерву)

 

 

 

Учень/учениця:

наводить приклади подібних трикутників;

пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур;

формулює:

·   теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника;

·   означення подібних трикутників;

·   ознаки подібності трикутників;

·   узагальнену теорему Фалеса;

зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники;

обґрунтовує подібність трикутників;

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості

 

 

 

Тема 3. Подібністьтрикутників (12 годин)

 

 

31

Аналіз контрольної роботи. Теорема Фалеса

 

 

32 

Властивості медіани та бісектриси трикутника

 

 

 

ІІ семестр

 

 

33

Перша ознака подібності трикутників

 

 

34

Друга ознака подібності трикутників

 

 

35

Друга ознака подібності трикутників

 

 

36

Третя ознака подібності трикутників

 

 

37

Розв'язування задач

 

 

38

Розв'язування задач

 

 

39

Застосування подібності трикутників

 

 

40

Застосування подібності трикутників

 

 

41

Розв'язування задач

 

 

42

Контрольна робота № 3

 

 

 

Тема ІІІ. Розв'язування прямокутних трикутників (14 годин)

 

 

 

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті;

пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»;

формулює:

·   властивості перпендикуляра і похилої;

·   означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника;

·   теорему Піфагора;

·  співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника;

знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута;

обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°;

доводить теорему Піфагора;

розв’язує прямокутні трикутники

застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту

 

 

 

 

Тема 4. Розв'язування прямокутних трикутників (14 годин)

 

 

43

Аналіз контрольної роботи. Теорема Піфагора

 

 

44

Теорема Піфагора

 

 

45

Перпендикуляр і похила, їх властивості

 

 

46

Перпендикуляр і похила, їх властивості

 

 

47

Синус, косинус  і тангенс гострого кута прямокутного трикутника

 

 

48

Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника

 

 

49

Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника

 

 

50

Значення синуса, косинуса і тангенса деяких кутів

 

 

51

Розв'язування прямокутних трикутників

 

 

52

Розв'язування прямокутних трикутників

 

 

53

Розв'язування прикладних задач

 

 

54

Розв'язування прикладних задач

 

 

55

Розв'язування задач

 

 

56

Контрольна робота №4

 

 

 

Тема ІV. Многокутники. Площі многокутників (12год + 5 годин  резерву)

 

 

 

Учень/учениця:

наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті;

пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола;

формулює:

·   означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола;

·   теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції;

записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті;

зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола;

співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури;

обчислює площі вказаних у змісті фігур;

застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів;

розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо

Розв’язує задачі практичного змісту на: визначення відстані до недоступної точки; висоти предмета; знаходження кутів (кута підйому дороги, відкосу, кута, під яким видно деякий предмет) тощо

 

 

 

 

Тема 5. Многокутники. Площі многокутників (12годин + 5 годин  резерву)

 

 

57

Аналіз контрольної роботи. Многокутник та його елементи

 

 

58

Сума кутів опуклого многокутника

 

 

59

Вписані та описані многокутники

 

 

60

Поняття площі. Основні властивості площ. Площа прямокутника

 

 

61

Площа паралелограма.  Розв'язування задач

 

 

62

Площа трикутника . Розв'язування задач

 

 

63

Площа трапеції.  Розв'язування задач

 

 

64

Многокутники. Площі многокутників.  Розв'язування задач  

 

 

65

Многокутники. Площі многокутників.  Розв'язування задач

 

 

66

Розв'язування вправ і задач

 

 

67

Контрольна робота №5

 

 

68

Аналіз контрольної роботи.  Розв'язування вправ і задач

 

 

69

Розв'язування вправ і задач

 

 

70

Підсумкове повторення та систематизація вивченого  за рік

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Kavinska Natalija
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шуліка Оксана Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Геометрія, 8 клас, Планування
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
4649
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку