|
|||
|
|||
Складено до підручника: Геометрія. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів. «Математика. 5-9 класи», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
|||
Геометрія 8 клас Усього 70 годин 2 год на тиждень у І семестрі ─ 32 години, у ІІ семестрі ─ 38 годин |
|||
№ |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітки |
|
І семестр |
|
|
|
Тема І. Чотирикутники (22 години + 8 годин резерву) |
|
|
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника; формулює: · означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції; · ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників; · теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника; класифікує чотирикутники; зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи; обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду; доводить: властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|
|
|
Тема 1. Паралелограм і його види (18 годин) |
|
|
1 |
Повторення. Види трикутників. Нерівність трикутника. |
|
|
2 |
Повторення. Сума кутів трикутник |
|
|
3 |
Повторення. Властивості прямокутних трикутників |
|
|
4 |
Повторення. Дотична до кола та її властивість |
|
|
5 |
Повторення. Коло, описане навколо трикутника. Коло, вписане в трикутник. Розв'язування задач. Самостійна робота |
|
|
6 |
Чотирикутник та його елементи |
|
|
7 |
Паралелограм. Властивості паралелограма |
|
|
8 |
Паралелограм, його властивості |
|
|
9 |
Ознаки паралелограма |
|
|
10 |
Ознаки паралелограма. Розв'язування задач |
|
|
11 |
Прямокутник і його властивості |
|
|
12 |
Ромб і його властивості |
|
|
13 |
Ромб і його властивості |
|
|
14 |
Квадрат і його властивості |
|
|
15 |
Розв'язування задач. Самостійна робота |
|
|
16 |
Розв'язування задач |
|
|
17 |
Розв'язування задач |
|
|
18 |
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
Тема 2. Середня лінія трикутника. Трапеція. Вписані та описані чотирикутники (12 годин) |
|
|
19 |
Аналіз контрольної роботи. Трапеція |
|
|
20 |
Трапеція |
|
|
21 |
Середня лінія трикутника та її властивості |
|
|
22 |
Середня лінія трикутника та її властивості |
|
|
23 |
Середня лінія трапеції та її властивості |
|
|
24 |
Центральні й вписані кути |
|
|
25 |
Центральні й вписані кути |
|
|
26 |
Вписані та описані чотирикутники |
|
|
27 |
Вписані та описані чотирикутники |
|
|
28 |
Розв'язування задач. Самостійна робота |
|
|
29 |
Розв'язування задач |
|
|
30 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
Тема ІІ. Подібність трикутників (10 годин + 2 години резерву) |
|
|
|
Учень/учениця: наводить приклади подібних трикутників; пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур; формулює: · теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника; · означення подібних трикутників; · ознаки подібності трикутників; · узагальнену теорему Фалеса; зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники; обґрунтовує подібність трикутників; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості |
|
|
|
Тема 3. Подібністьтрикутників (12 годин) |
|
|
31 |
Аналіз контрольної роботи. Теорема Фалеса |
|
|
32 |
Властивості медіани та бісектриси трикутника |
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
33 |
Перша ознака подібності трикутників |
|
|
34 |
Друга ознака подібності трикутників |
|
|
35 |
Друга ознака подібності трикутників |
|
|
36 |
Третя ознака подібності трикутників |
|
|
37 |
Розв'язування задач |
|
|
38 |
Розв'язування задач |
|
|
39 |
Застосування подібності трикутників |
|
|
40 |
Застосування подібності трикутників |
|
|
41 |
Розв'язування задач |
|
|
42 |
Контрольна робота № 3 |
|
|
|
Тема ІІІ. Розв'язування прямокутних трикутників (14 годин) |
|
|
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: · властивості перпендикуляра і похилої; · означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; · теорему Піфагора; · співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту
|
|
|
|
Тема 4. Розв'язування прямокутних трикутників (14 годин) |
|
|
43 |
Аналіз контрольної роботи. Теорема Піфагора |
|
|
44 |
Теорема Піфагора |
|
|
45 |
Перпендикуляр і похила, їх властивості |
|
|
46 |
Перпендикуляр і похила, їх властивості |
|
|
47 |
Синус, косинус і тангенс гострого кута прямокутного трикутника |
|
|
48 |
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
|
|
49 |
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника |
|
|
50 |
Значення синуса, косинуса і тангенса деяких кутів |
|
|
51 |
Розв'язування прямокутних трикутників |
|
|
52 |
Розв'язування прямокутних трикутників |
|
|
53 |
Розв'язування прикладних задач |
|
|
54 |
Розв'язування прикладних задач |
|
|
55 |
Розв'язування задач |
|
|
56 |
Контрольна робота №4 |
|
|
|
Тема ІV. Многокутники. Площі многокутників (12год + 5 годин резерву) |
|
|
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: · означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; · теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції; записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті; зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо Розв’язує задачі практичного змісту на: визначення відстані до недоступної точки; висоти предмета; знаходження кутів (кута підйому дороги, відкосу, кута, під яким видно деякий предмет) тощо
|
|
|
|
Тема 5. Многокутники. Площі многокутників (12годин + 5 годин резерву) |
|
|
57 |
Аналіз контрольної роботи. Многокутник та його елементи |
|
|
58 |
Сума кутів опуклого многокутника |
|
|
59 |
Вписані та описані многокутники |
|
|
60 |
Поняття площі. Основні властивості площ. Площа прямокутника |
|
|
61 |
Площа паралелограма. Розв'язування задач |
|
|
62 |
Площа трикутника . Розв'язування задач |
|
|
63 |
Площа трапеції. Розв'язування задач |
|
|
64 |
Многокутники. Площі многокутників. Розв'язування задач |
|
|
65 |
Многокутники. Площі многокутників. Розв'язування задач |
|
|
66 |
Розв'язування вправ і задач |
|
|
67 |
Контрольна робота №5 |
|
|
68 |
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування вправ і задач |
|
|
69 |
Розв'язування вправ і задач |
|
|
70 |
Підсумкове повторення та систематизація вивченого за рік |
|
|