Календарне планування вивчення хімії в 9 класі
За підручником Попель П.П., Крикля Л.С. Хімія 9 клас. 2017 р.
Хімія 9 клас
70 год, 2 год на тиждень
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу |
|||
1 |
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук |
|
|
2 |
Хімічний зв’язок і будова речовини |
|
|
3 |
Розв’язування вправ та задач |
|
|
Тема 1. Розчини |
|||
4 |
Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини. Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. Суспензії, емульсії, аерозолі. |
|
|
5 |
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені. |
|
|
6 |
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. |
|
|
7 |
Поняття про кристалогідрати. Розрахункові задачі 1. |
|
|
8 |
Розв’язування задач за рівнянням реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини |
|
|
9 |
Узагальнююче повторення |
|
|
10 |
Узагальнюючий контроль знань №1 з теми «Розчини» |
|
|
11 |
Електролітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти |
|
|
12 |
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах |
|
|
13 |
Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти |
|
|
14 |
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. |
|
|
15 |
Лабораторні досліди 2, 3. Установлення приблизного рН води, лужних та кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора. Дослідження рН харчової і косметичної продукції |
|
|
16 |
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу |
|
|
17 |
Лабораторні роботи 4,5,6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуюся випаданням осаду, виділенням газу, утворенням води. |
|
|
18 |
Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій |
|
|
19 |
Практична робота 1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах |
|
|
20 |
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. |
|
|
21 |
Лабораторні досліди 1, 7, 8, 9. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів, хлорид-іонів, сульфат-іонів, карбонат-іонів у розчинах |
|
|
22 |
Практична робота 2. Розв’язування експериментальних задач |
|
|
23 |
Узагальнююче повторення |
|
|
24 |
Узагальнюючий контроль знань № 2 з теми «Розчини» |
|
|
25 |
Урок корекції знань |
|
|
Тема 2. Хімічні реакції |
|||
26 |
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. |
|
|
27 |
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
|
|
28 |
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
|
|
29 |
Підсумковий контроль за І семестр |
|
|
30 |
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. |
|
|
31 |
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. |
|
|
32 |
Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. Лабораторна робота 10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою. |
|
|
33 |
Оборотні й необоротні реакції. Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. |
|
|
34 |
Практична робота 3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій |
|
|
35 |
Розв’язування вправ |
|
|
36 |
Узагальнююче повторення |
|
|
37 |
Узагальнюючий контроль № 3 з теми «Хімічні реакції» |
|
|
38 |
Урок корекції знань |
|
|
Тема 3. Початкові поняття про органічні сполуки |
|||
39 |
Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени. |
|
|
40 |
Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів. Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їх молекулярні і структурні формули та назви. |
|
|
41 |
Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану. |
|
|
42 |
Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники насичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості. |
|
|
43 |
Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування). Горіння вуглеводнів. |
|
|
44 |
Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. |
|
|
45 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення об’ємних відношень газів зва хімічними рівняннями. |
|
|
46 |
Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. |
|
|
47 |
Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів. |
|
|
48 |
Узагальнююче повторення |
|
|
49 |
Узагальнюючий контроль знань № 4 з теми «Органічні сполуки. Вуглеводні» |
|
|
50 |
Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи. |
|
|
51 |
Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні формули, фізичні властивості. Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол. Лабораторний дослід 11. Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом. |
|
|
52 |
Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини. |
|
|
53 |
Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Застосування етанової кислоти. |
|
|
54 |
Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. |
|
|
55 |
Практичні роботи 4, 5. Виявлення етанової кислоти. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. |
|
|
56 |
Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів. |
|
|
57 |
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. |
|
|
58 |
Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. |
|
|
59 |
Лабораторні досліди 12, 13, 14. Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру). Взаємодія крохмалю з йодом. |
|
|
60 |
Нітрогеновмісні органічні сполуки. Поняття про амінокислоти. |
|
|
61 |
Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. |
|
|
62 |
Значення природних і синтетичних органічних сполук. |
|
|
63 |
Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. |
|
|
Тема 4. Роль хімії в житті суспільства |
|||
64 |
Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення. |
|
|
65 |
Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. |
|
|
66 |
Підсумковий контроль за рік |
|
|
67 |
Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства.
|
|
|
68 |
Хімічна наука і виробництво в Україні. |
|
|
69 |
Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. |
|
|
70 |
Підсумковий урок |
|
|