Інформатика 3 клас за типовою програмою Р.Б. Шияна
(за підручником «Я досліджую світ» Волощенко О. В. та ін)
1 семестр
№ |
Тема уроку |
Робота з комп’ютером |
Дата
|
ТЕМА 1. ПОДОРОЖУЄМО І ВІДКРИВАЄМО СВІТ |
|||
1-2 |
Що можна робити з інформацією? Інформація та інформаційні процеси в нашому житті. Порівняння інформації у таблиці й діаграмію |
Повторення — правила поведінки і безпеки в комп’ютерному класі; клавіатурний тренажер. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Як поводитися з комп’ютером, Кіт-риболов, Туристичні маршрути” |
|
3 |
Якою буває інформація? Властивості інформації — актуальність, повнота |
Повторення — клавіатурний тренажер. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Поштовий голуб: Україна, Кіт-риболов” |
|
4 |
Чи всім джерелам можна довіряти? Властивості інформації — достовірність |
Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Поштовий голуб: Європа”. Пошук в Google |
|
ТЕМА 2. МІЖ МИНУЛИМ І МАЙБУТНІМ |
|||
5 |
Що може спотворювати інформацію? Спотворення інформації під час передавання. Інформаційний шум: що це таке, як його уникнути? |
Робота з комп’ютерною програмою на підтримку вивчення української мови. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Куди податись вояку”. Пошук в Google |
|
6-7 |
Як влаштований інтернет? Сайти та їхні адреси. Створення власної бібліотеки сайтів за допомогою функції “Вибране” у браузері |
Робота у браузері. Пошук цікавих сайтів. Створення бібліотеки сайтів. Пошук в Google. Робота з комп’ютерною програмою на розвиток логічного мислення. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Ханойська вежа” |
|
8 |
Що допоможе знайти інформацію? Де можна знайти необхідну інформацію. Порівняння різних джерел інформації. Освітні веб-ресурси |
Робота у браузері. Пошук інформації у різних джерелах. Пошук в Google |
|
ТЕМА 3. ЧАРІВНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ |
|||
9 |
Який ключ відмикає інтернет? Пошук інформації в інтернеті. Ключові слова та поради щодо їх вибору. Алгоритми пошуку зображень і відео. Правила роботи в інтернеті |
Добирання ключових слів, які допомагають знайти інформацію для розв’язання проблеми. Пошук відео та зображень за визначеною темою. Пошук інформації, що підтверджує чи спростовує твердження. Пошук в Google |
|
10 |
Як мандрувати сторінками сайтів? Поняття про гіпертекст, гіперпосилання. Навігація в інтернеті |
Порівняння ефективності ключових слів. Пошук відео й зображень за визначеною темою. Переходи між сторінками сайтів за гіперпосиланнями. Пошук в Google |
|
11 |
Що краще — картинки чи тексти? Способи подання інформації — текстовий, графічний, числовий, звуковий, жестовий, комбінований. Порівняння різних способів |
Пошук зображень і відео за визначеною темою. Пошук в Google. |
|
12 |
Як поділитися інформацією? Способи подання інформації та їх взаємодоповнення. Локальні та глобальні комп’ютерні мережі. Правила пошуку інформації в інтернеті |
Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Нотний редактор”. Пошук в Google |
|
ТЕМА 4. ЕНЕРГІЯ |
|||
13 |
Як розкласти інформацію по поличках? Файли та інформація, яка в них міститься. Упорядкування даних на носіях інформації |
Провідник. Упорядкування файлів. Робота з комп’ютерною програмою на підтримку вивчення математики. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Курчата” |
|
14 |
Як зберегти інформацію? Пошук відомостей і збереження результатів пошуку. Алгоритм збереження зображень з інтернету. Порівняння носіїв інформації |
Пошук і збереження зображень за темою. Пошук в Google. Провідник. Упорядкування знайдених файлів. Робота з комп’ютерною програмою на розвиток логічного мислення. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Тетравекс” |
|
15 |
Як оформити результати дослідження? Схеми та діаграми для подання якісних та кількісних характеристик. Упорядкування інформації |
Пошук і збереження зображень за темою. Упорядкування знайдених файлів. Пошук в Google. Провідник. Робота з комп’ютерною програмою на розвиток зорової пам’яті. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: Магазин” |
|
16 |
Чи можна всьому вірити? Істинні та хибні висловлювання. Що таке фейки та як їх розпізнати? |
Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: виконавці «Садівник», «Навантажувач»” (інтерактивний режим) |
|
Інформатика 3 клас за типовою програмою Р.Б. Шияна
(за підручником «Я досліджую світ» Волощенко О. В. та ін)
2 семестр
№ |
Тема уроку |
Робота з комп’ютером |
Дата
|
ТЕМА 5. СВІТ НЕВІДОМИЙ |
|||
17 |
У чому сила алгоритму? Виконавці алгоритму. Створення лінійних алгоритмів |
Програмне забезпечення— “Сходинки до інформатики Плюс: виконавці «Садівник», «Навантажувач»” (програмування) |
|
18 |
Для чого потрібні моделі? Моделі навколо нас. Моделювання ситуацій повсякденного життя за допомогою моделей |
Експериментування з готовими та складеними моделями за допомогою цифрових пристроїв і програм. Програмне забезпечення для Android — ігри-моделювання “Gears logic puzzles”, головоломка з водою “Акведуки”, “Rube Goldberg Machine Tricks” |
|
19 |
Як поєднати умову і команду? Логічне слідування. Алгоритми з розгалудженнями та їх перевірка |
Створення алгоритму з розгалудженням. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: виконавець «Восьминіжка»” (інтерактивний режим) |
|
ТЕМА 6. СВІТ НЕВИДИМИЙ |
|||
20 |
Чи всі команди алгоритму ми виконуємо? Алгоритми з розгалудженнями та їх перевірка |
Створення та налагодження програми з розгалудженням. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: виконавець «Восьминіжка»” (програмування) |
|
21 |
Як “відредагувати” алгоритм? Логічні та алгоритмічні помилки у програмі та їх виправлення. |
Створення та налагодження програми з розгалудженням. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: виконавець «Восьминіжка»” (програмування) |
|
22 |
Як перетворити текст на таблицю? Подання інформації у таблицях. Порівняння текстової інформації, поданої різними способами. Заповнення створених таблиць |
Занесення даних у попередньо створену таблицю. Текстовий редактор Word. Створення та налагодження програми з розгалудженням. Програмне забезпечення — “Сходинки до інформатики Плюс: виконавець «Восьминіжка»” (програмування) |
|
23 |
Як із зображення зробити ілюстрацію? Роль зображень у тексті. Вставлення зображень у текстовому редакторі Word |
Редагування тексту. Вставка зображення у текст. Поворот зображення. Занесення даних у попередньо створену таблицю. Текстовий редактор Word |
|
ТЕМА 7. ПРИХОВАНІ МОЖЛИВОСТІ РЕЧЕЙ |
|||
24 |
Чому редакторів має бути багато? Порівняння текстового і графічного редактора |
Створення оголошення у графічному й текстовому редакторах. Текстовий редактор Word. Графічний редактор Paint |
|
25 |
З чого складається презентація? Презентація та її складники. Основні елементи вікна редактора презентацій PowerPoint. Порівняння вікон редактора презентацій PowerPoint і графічного редактора Paint. Удосконалення створеної презентації |
Ознайомлення з основними елементами вікна редактора презентацій PowerPoint. Створення презентації. Редактор презентацій PowerPoint |
|
26 |
Як створити гіперпосилання? Використання презентацій. Створення гіперпосилань у редакторі презентацій PowerPoint |
Пошук відео. Створення гіперпосилання у презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint |
|
27 |
Для чого змінювати вигляд тексту? Форматування текстів у редакторі презентацій PowerPoint |
Створення презентації. Форматування тексту в редакторі презентацій. Редактор презентацій PowerPoint |
|
ТЕМА 8. ПОГОДА |
|||
28 |
Що допомагає створити презентацію? Об’єкти на слайдах презентації. Цифрові пристрої, їхнє призначення і взаємодія. Використання цифрових пристроїв у повсякденному житті |
Робота з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створення презентації. Редактор презентацій PowerPoint |
|
29 |
Звідки брати матеріал для презентацій? Поради щодо перевірки знайденої інформації. Створення презентацій |
Пошук і перевірка інформації. Створення презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint |
|
30 |
Чи завжди фотографіям можна вірити? Віртуальна й доповнена реальності, їх використання у повсякденному житті. Цифрові пристрої, які допомагають створити віртуальну реальність. Створення презентацій |
Пошук і перевірка інформації. Робота з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створення презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint |
|
31 |
Як презентувати свою роботу? Послідовність створення презентації. Правила оформлення слайдів презентації. Цифрові пристрої, потрібні для демонстрації презентації. Створення презентації |
Пошук і перевірка інформації. Робота з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створення презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint |
|
ТЕМА 9. Я — ЛЮДИНА |
|||
32-33 |
Як організувати роботу над проєктом? Вибір теми проєкту. Що потрібно для роботи над проєктом |
Пошук і перевірка інформації. Робота з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створення презентації. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint |
|
34-35 |
Як зацікавити слухачів? Пам’ятка доповідача. Розподіл обов’язків під час презентації проєкту. Презентація створеного продукту |
Пошук і перевірка інформації. Робота з цифровими пристроями (фотоапарат, смартфон, сканер тощо). Створення презентації. Презентація роботи. Пошук в Google. Редактор презентацій PowerPoint
|
|