Календарно-тематичне планування з інформатики для 9 класу складене відповідно до до навчальної програми (наказ Міністерства освіти і науки України від 06.06.2012 № 664(з уравхуванням змін, затверджених наказом МОН України від 29.05.2015 № 585) за підручником Інформатика(підручник для 9-го класу ЗНЗ/О. О. Бондаренко, та ін.). – Харків: Ранок, 2017., розраховане для проведення 2 годин інформатики на тиждень. У колонці Д/З є зазначені відповідні пункти підручника та сторінки практичних робіт.
Календарний план з інформатики
для 9 класів
(за підручником: Інформатика
(підручник для 9-го класу ЗНЗ/О. О. Бондаренко та ін.). – Харків: Ранок, 2017.)
(70 годин, 2 год. на тиждень)
№ уро-ку |
Дата уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Год. |
Д/З |
Примітки |
Тема 1. Інформаційні технології у суспільстві |
|||||
|
|
Техніка безпеки при роботі з комп'ютером. Інформаційні системи. Поняття інформаційного суспільства та інформаційної культури |
1 |
§1 |
|
|
|
Інформаційні технології. Інтелектуальна власність та авторське право |
1 |
§2 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Освітні інформаційні ресурси і системи |
1 |
с.14 |
|
Тема 2. Мережеві технології |
|||||
|
|
Комп’ютерні мережі. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Адресація в мережах |
1 |
§3 |
|
|
|
Передавання даних в мережі Інтернет. Поняття про протоколи передавання даних. |
1 |
§4 |
|
|
|
Адресація в Інтернеті. |
1 |
§5 |
|
|
|
Сучасні сервіси Інтернету. Розширений пошук. |
1 |
§6 |
|
Тема 3. Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор |
|||||
|
|
Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних. Поняття колірної моделі. Растрові та векторні зображення, їх властивості. |
1 |
§7 |
|
|
|
Векторний графічний редактор, особливості роботи в ньому. |
1 |
§8 |
|
|
|
Робота з об’єктами графічного зображення |
1 |
§9 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Створення простих векторних зображень |
1 |
с.56 |
|
|
|
Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах |
1 |
§10 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Створення складених векторних зображень |
1 |
с.62 |
|
Тема 4. Комп’ютерні презентації |
|||||
|
|
Етапи розробки презентації. Вимоги до презентації. Елементи дизайну презентації |
1 |
§11 |
|
|
|
Макети слайдів. Стильове оформлення слайдів презентації. Діаграми |
1 |
§12 |
|
|
|
Анімація, відео та звук у презентаціях |
1 |
§13 |
|
|
|
Управління показом презентації. Гіперпосилання і елементи управління в презентаціях. Друк презентації |
1 |
§14 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями. Елементи керування презентаціями |
1 |
с.86 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 5. Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом |
1 |
с.87 |
|
Тема 5. Комп’ютерні публікації |
|||||
|
|
Поняття комп’ютерної публікації. Програмні засоби для створення публікацій |
1 |
§15 |
|
|
|
Особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Робота з комп’ютерними публікаціями. |
1 |
§16,17 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Створення простої комп’ютерної публікації на базі шаблону |
1 |
с.108 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 7. Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження |
1 |
с.109 |
|
Тема 6. Створення персонального навчального середовища |
|||||
|
|
Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології |
1 |
§18 |
|
|
|
Організація та планування колективної діяльності. Канали новин та спільні електронні закладки |
1 |
§19 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 8. Офісні веб-програми для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм |
1 |
с.120 |
|
|
|
Етапи створення веб-сайтів. Онлайн-системи конструювання сайтів |
1 |
§20 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 9. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем |
1 |
с.125 |
|
|
|
Поняття мови розмітки гіпертексту. |
1 |
§21 |
|
|
|
Малюнки та гіперпосилання на веб-сторінці |
1 |
§22 |
|
|
|
Розмітка таблиць засобами мови HTML |
1 |
§23 |
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за І семестр. |
1 |
|
|
Тематична |
|||||
І семестр |
№ уро-ку |
Дата уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Год. |
Д/З |
Примітки |
ІІ семестр |
|||||
Тема 7. Основи інформаційної безпеки |
|||||
|
|
Загрози безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними |
1 |
§24 |
|
|
|
Безпека в Інтернеті |
1 |
§25 |
|
|
|
Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних |
1 |
§26 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 10. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера. |
1 |
с.150 |
|
Тема 8. Комп’ютерне моделювання |
|||||
|
|
Комп’ютерна модель та її переваги. Види комп’ютерних моделей |
1 |
§27 |
|
|
|
Основні етапи комп’ютерного моделювання |
1 |
§28 |
|
|
|
Створення і опрацювання моделей на прикладах задач із різних предметних галузей |
1 |
§29 |
|
|
|
Моделювання інтер’єру |
1 |
§30 |
|
|
|
Карти знань. Редактори карт знань |
1 |
§31 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 11. Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з різних предметних галузей |
1 |
с.174 |
|
Тема 9. Табличні величини та алгоритми їх опрацювання |
|||||
|
|
Повторення основних команд та прийомів роботи у середовищі програмування |
1 |
|
|
|
|
Одновимірний масив даних. Введення та виведення елементів масиву |
1 |
§32 |
|
|
|
Елемент керування «багаторядкове текстове поле». |
1 |
§33 |
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів |
1 |
§34 |
|
|
|
Відображення даних у табличній формі |
1 |
§35 |
|
|
|
Алгоритми впорядкування табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням |
1 |
§36 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 12. Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування |
1 |
с.203 |
|
|
|
Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів |
2 |
§37 |
|
|
|
||||
|
|
Двовимірний масив даних |
1 |
§38 |
|
|
|
Опрацювання двовимірних масивів |
1 |
§39 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування |
1 |
с.222 |
|
Тема 10. Розв’язування компетентнісних задач |
|||||
|
|
Змістовий аналіз формулювання задачі. Побудова інформаційної моделі |
1 |
§40 |
|
|
|
Розробка стратегії пошуку інформаційних матеріалів. Пошук інформаційних матеріалів |
1 |
§40 |
|
|
|
Добір засобів опрацювання даних. Опрацювання даних |
2 |
§40 |
|
|
|
||||
|
|
Подання результатів розв’язування задачі та їх аналіз |
2 |
|
|
|
|
||||
Тема 11. Виконання колективного навчального проекту з дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» |
|||||
|
|
Визначення теми колективного проекту. Розподіл ролей і планування колективної діяльності |
1 |
§41 |
|
|
|
Технічне завдання проекту. Добір засобів опрацювання даних та подання результатів проекту |
1 |
|
|
|
|
Поетапна реалiзацiя та налагодження модулiв проекту |
1 |
|
|
|
|
Розробка iнтерфейсної частини проекту |
1 |
|
|
|
|
Аналіз результатів |
1 |
|
|
|
|
Оформлення документації проекту |
1 |
|
|
|
|
Публікація результатів роботи |
1 |
|
|
|
|
Захист розробленого проекту |
1 |
|
|
|
|
Визначення теми колективного проекту. Розподіл ролей і планування колективної діяльності |
1 |
|
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
1 |
|
|
Тематична |
|||||
ІІ семестр |
|||||
Річна |