Календарне планування з історії 6 клас ( 3 год.)

Про матеріал
6 клас Всесвітня історія. Історія України (Інтегрований курс) Річна кількість годин – 70 (2 годин на тиждень) + 1 год на поглиблене вивчення = 102 год. Складено до підручника Всесвітня історія. Історія України : підруч. для 6-го кл. загальнооосвітніх навчальних закладів. / О.Г. Бандровський, В.С. Власов.
Перегляд файлу

6 клас

Всесвітня історія. Історія України

(Інтегрований курс)

Річна кількість годин – 70 (2 годин на тиждень) + 1 на поглиблене вивчення = 102 год. Складено до підручника Всесвітня історія. Історія України : підруч. для 6-го кл. загальнооосвіт. навч. закл. / О.Г. Бандровський, В.С. Власов.

 

Уроку

Дата

Кіл-сть

годин

Зміст (розділу/теми) уроку

Державні вимоги

до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Примітка

1-4

 

4

СКОРИГОВАНЕ ПОВТОРЕННЯ.

Що таке історія. Час і простір в історії. Історичні джерела.

  • співвідносить рік — століття — тисячоліття;
  • називає основні види історичних джерел;
  • згадує і пояснює, що таке історія, що таке історичні пам’ятки, джерела знань про минуле, історичні події, хто такі історичні діячі (на прикладі історії України та рідного краю);

 

5 -6

 

2

Вступ

Своєрідність епохи Стародавнього світу як першого етапу в історії людства. Історичні джерела з історії стародавнього світу.

Скориговане повторення:

Практичне заняття:
Відлік часу в історії  Стародавнього світу

ВХІДНЕ ОЦІНЮВАННЯ

  • називає основні етапи в історії людства, хронологічні межі історії стародавнього світу;
  • здійснює відлік років в історії;
  • застосовує і пояснює на прикладах поняття і терміни: «історія стародавнього світу», «історичне джерело з історії стародавнього світу», «ера — до Різдва Христового і від Різдва Христового»;
  • визначає тривалість і послідовність історичних подій;

 

 

7

Розділ І. ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ  ЗА ПЕРВІСНИХ ЧАСІВ

7

 

1

Наукові та релігійні теорії походження  людини. Основні етапи антропогенезу. Розселення людей по земній кулі.

  • називає основні етапи антропогенезу («австралопітек», «пітекантроп», «неандерталець», «людина розумна»);
  • показує на карті місця знахідок решток найдавніших людей;

 

8

 

1

 Форми господарювання первісної людини. Привласнювальні та відтворювальні форми гос­подарства.

  • описує головні винаходи людства доби кам’яного і мідно­ - бронзового віків;
  • пояснює на прикладах основні ознаки привласнювального та відтворювального господарства;
  • порівнює форми господарювання та спосіб життя людини за різних етапів первісної доби;

 

9

 

1

Суспільна організація (рід — плем’я — община) за первісних часів.

  • пояснює на прикладах поняття: «рід», «плем’я»; , «родова община», «сусідська община», «народні збори», «рада старійшин», «вождь»;

 

10

 

1

Організація влади (народні збори — рада старійшин — вождь) за первісних часів.

  • пояснює на прикладах поняття: «союз племен», «народні збори», «рада старійшин», «вождь»;
  • характеризує організацію влади за первісних часів, ускладнення суспільного життя;

 

11

 

1

Культура та вірування людей за первісних часів.

  • описує первісні форми релігійних вірувань і мистецтво людей за первісної доби;

 

12

 

1

Практичне заняття:

Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на тери­торії України.

  • показує на карті стоянки давніх людей на території України;

 

13

 

1

Трипільська культура. Господарство, побут і духовне життя носіїв трипільської культури

  • показує на карті території розселення носіїв трипільської культури;
  • описує  господарство, побут і духовне життя носіїв трипільської культури

 

14

 

1

Узагальнення

Наприклад:

  • називає основні заняття людей на різних етапах первісного суспільства;
  • характеризує організацію влади за первісних часів, ускладнення суспільного життя;
  • оцінює значення первісної доби в історії людства

 

 

 

Розділ ІІ. ЦИВІЛІЗАЦІЇ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУ

 

5

Тема І. СТАРОДАВНІЙ ЄГИПЕТ

15

 

1

Вплив природно­-географічних умов на розвиток єгипетської цивілізації. Повсякдення та господарське життя.

  • показує на карті долину Нілу;
  •  пояснює на прикла­дах поняття: «ірига-ція»;
  • наводить приклади впливу природно-­географічних умов на зародження і розвиток держави та цивілізації в Єгипті;
  • описує особливості повсякденно­го та господарське життя стародавніх єгиптян

 

16

 

1

Утворення держави та цивілізації в Єгипті. Влада, суспільна організація в Стародавньому Єгипті. Будівництво пірамід (Джосер, Хеопс).

  • називає хронологічні межі заснування держави в Стародавньому Єгипті, споруд-ження пірамід;
  • показує на карті територіальні межі та основні центри Стародавнього Єгипту;
  • пояснює на прикла­дах поняття: «ном», «держава», «реформа», «податки і повинності», «фараон»,  «чиновник», «вельможа»;

 

17

 

1

Розквіт та занепад Єгипту в ІІ тис. до Р. Х. Хатшепсут. Тутмос ІІІ. Рамзес ІІ.

  • називає хронологічні межі розквіту та остаточного занепаду держави в Стародавньому Єгипті;
  • показує на карті напрямки завойовниць-ких походів єгипетських фараонів Тутмо-

    са ІІІ та Рамзеса ІІ;

  • описує життя і діяльність історичних постатей

 

18

 

1

Архітектура і мистецтво, писемність і освіта.

  • пояснює на прикла­дах поняття: «ієрогліф»;
  • описує особливості культури стародавніх
    єгиптян

 

19

 

1

Практичне заняття:

Міфи та релігія Стародавнього Єгипту

  • характеризує міфологічні та релігійні  уявлення давніх єгиптян

 

20

 

1

Узагальнення

Наприклад:

  • характеризує особливості розвитку Єгипту в різні періоди його історії;
  • оцінює внесок єгипетської цивілізації у світову культуру

 

 

9

Тема ІІ – ІІІ. ЦИВІЛІЗАЦІЇ ПЕРЕДНЬОЇ ТА ЦЕНТРАЛЬНОЇ АЗІЇ. СТАРОДАВНІ ІНДІЯ ТА КИТАЙ

21

 

1

Вплив природно-­географіч­них умов на розвиток цивілізацій Дворіччя в ІІІ—ІІ тис. до Р. Х. Вавилон за часів Хаммурапі.

 

 

  • називає хронологічні межі розквіту Вавилона за правління Хаммурапі;
  • показує на карті територію Дво­річчя, Вавилонського царства часів Хаммурапі;
  • наводить приклади впливу природно-­географічних умов Дворіччя на зародження держави та цивілізації;
  • пояснює на прикладах поняття: «клинопис», «закон»;
  • описує спосіб життя населення

 

22

 

1

Фінікійські міста-­держави. Фінікійська колонізація.

Ізраїльсько-Іудейське царство. Біблія як історичне джерело

  • називає хронологічні межі розквіту Ізраїльсько­-Іудейського царства — Давида і Соломо­на;
  • показує на карті фінікійські міста­- держави, кордони Ізраїльсько­-Іудейського царства, напрямки фінікійської колонізації;
  • пояснює на прикладах поняття: «коло-нія», «метрополія», «колонізація»; «місто- ­держава», «Біблія»;
  • описує спосіб життя населення;
  • характеризує діяльність Соломона

 

23

 

1

Ново­- Ассирійське та Ново­Вавилонське царства у першій половині І тис. до Р. Х. (Оглядово)

Перська держава Ахеменідів.

  • називає хронологічні межі розквіту Ново­- Асси­рійського царства — Ашшурбаніпала, Ново­ - Вавилонського царства — Навуходоносора ІІ, Перської держави — Дарія І;
  • показує на карті територію Перської держави за часів Дарія І;
  • описує спосіб життя населення;
  • характеризує діяльність Дарія І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

 

1

Вплив природно-­географічних умов на розвиток цивілізацій в Індії. Індська цивілізація. Ведійська цивілізація.

  • називає хронологічні межі утворення та розквіту цивілізацій в Індії;
  • показує на карті долини Інду і Гангу, територіальні межі й основні центри давньої Індії;
  • пояснює на прикладах поняття: «веди»;
  • наводить приклади впливу природно­географічних умов Індії на зародження держави і цивілізації;

 

25

 

1

Суспільний устрій, релігія та повсякденне життя Давньої Індії. Будда та його вчення.

  • пояснює на прикладах поняття: «індуїзм», «буддизм»;
  • описує спосіб життя людей стародавньої Індії;
  • характеризує суспільний устрій, релігійні погляди і культурні здобутки мешканців давньої Індії;
  • оцінює внесок цивілізацій Індії у світову культуру

 

26 - 27

 

2

Вплив природно-­географічних умов на розвиток цивілізації в Китаї. Суспільний устрій та повсякденне життя Давнього Китаю. Давньокитайські імперії.

  • називає хронологічні межі утворення та розквіту цивілізацій в Китаї;
  • показує на карті долини Хуанхе та Янцзи, територіальні межі й основні центри давнього Китаю;
  • пояснює на прикладах поняття: «імперія», «Великий шовковий шлях»;
  • наводить приклади впливу природно­географічних умов Китаю на зародження держави і цивілізації;
  • описує спосіб життя людей стародавнього Китаю;
  • характеризує суспільний устрій Давнього Китаю

 

28

 

1

Практичне заняття:

Наукові знання, освіта та писемність у Стародавньому Китаї. Конфуцій та його вчення.

  • пояснює на прикладах поняття: « конфу-ціанство»;
  • характеризує  культурні здобутки та релігійні погляди мешканців давнього Китаю;
  • оцінює внесок цивілізацій Індії та Китаю у світову культуру

 

29

 

 

1

Узагальнення

 

Розділ ІІІ. ІСТОРІЯ  СТАРОДАВНЬОЇ ГРЕЦІЇ

 

10

Тема І.СТАНОВЛЕННЯ АНТИЧНОЇ ГРЕЦЬКОЇ ЦИВІЛІЗАЦІЇ. КІММЕРІЙСЬКО­СКІФСЬКИЙ СВІТ

30

 

1

Вплив природно-­географічних умов на розвиток античної грецької цивілізації. Населення Давньої Греції. Перекази про найдавнішу історію Греції.

  • показує на карті Балканський півострів та острови Егейського моря, основні області Балканської Греції;
  • пояснює на прикладах поняття: «елліни»;
  • наводить приклади впливу природно­географічних умов Греції на розвиток цивілізації;
  • описує спосіб життя людей Стародавньої Греції

 

31

 

1

Археологічне відкриття Мінойської та Ахейської палацових цивілізацій, їх основні центри; розквіт і занепад.

  • називає хронологічні межі існування Мінойської та Ахейської палацових цивілізацій;
  • показує на карті основні центри Мінойської та Ахейської та античної полісної цивілізацій;
  • характеризує суспільний устрій, культурні досягнення Мінойської та Ахейської палацових держав, періоду розквіту і занепаду Мінойської та Ахейської цивілізації

 

32

 

1

Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера.

  • називає хронологічні межі існування гомерівського періоду;
  • описує спосіб життя людей гомерівського періоду

 

33

 

1

Практичне заняття:

Давньогрецька міфологія і релігія як спосіб світосприйняття людей.

  •  

 

34

 

1

Боротьба демосу із знаттю. Грецька тиранія.

  • пояснює на прикладах поняття: «громадянин», «демос», «аристократія», «драконівські закони», «тиранія»;

 

35

 

1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

1

Велика грецька колонізація. Заснування античних грецьких поселень на території України. Взаємини греків і місцевого населення

 

Залізний вік на території сучасної України. Кіммерійсько­скіфський світ

 

Практичне заняття:

Історичні джерела про скіфів.  Геродот про скіфський похід Дарія І

  • називає хронологічні межі Великої грецької колонізації, заснування перших грецьких поселень на території України;
  • показує на карт напрямки Великої грецької колонізації, античні грецькі поселення на території України;
  • висловлює власне ставлення до ролі античних грецьких поселень в історії України
  •  

 

36

 

1

Об’єднання Аттики. Законодавча реформа.  Ліквідація тиранії в Афінах. Завершення формування Афінського поліса. 

  • показує на карті основні області Балканської Греції;
    • пояснює на прикла­дах поняття:
    • характеризує реформи Солона;
    • висловлює власне ставлення до спадщини давньогрецького суспільства

 

37

 

1

Практичне заняття:
Спарта. Побут та виховання спартанців

  • показує на карті Балканський півострів, основні області Балканської Греції;
  • описує спосіб життя людей, суспільний устрій Спарти;
  • характеризує реформи Лікурга

 

38

 

1

Узагальнення

  • висловлює власне ставлення до спадщини давньогрецького суспільства,

 

 

6

Тема ІІ.  АНТИЧНА ГРЕЦЬКА ЦИВІЛІЗАЦІЯ КЛАСИЧНОЇ ДОБИ

39

 

1

Греко­- перські війни. Марафонська битва. Похід Ксерокса.

  • називає хронологічні межі та дати Греко-­перських воєн, Марафонської битви;
  • показує на карті Перську державу і Грецію, перебіг Греко­ - перських воєн та місця основних битв;
  • пояснює на прикладах поняття: «фаланга»;
  • характеризує наслідки Греко­- перських війн

 

40

 

1

Утвердження демократії в Афінах за Перикла. Права і обов’язки громадя-нина. Негромадянське населення афінського поліса.

  • називає хронологічні межі перебування Перикла на чолі афінської демократії;
  • пояснює на прикладах поняття: «демократія», «права і обов’язки громадя-нина»;
  • описує становище афінського громадяни-на;
  • характеризує діяльність Перикла;
  • порівнює устрій Спарти й Афін;
  • висловлює судження про важливість афінської демократії, прав та обов’язків громадян

 

41 -42

 

2

Господарювання та повсякденне життя в Давній Греції. Античні олімпійські ігри. Сім’я, освіта та виховання афінян.

  • описує повсякденне життя і традиції афінян;
  • порівнює повсякдення Спарти й Афін, спосіб життя і  виховання спартанців та афінян

 

43

 

1

Криза грецького поліса. Демосфен. Підкорення Греції Філіпом II.

  • характеризує діяльність Демосфена;

 

44

 

1

Практичне заняття.
Мистецтво Стародавньої Греції

  • описує пам’ятки давньогрецького мистецтва;
  •  характеризує розвиток на­уки, культури Греції класичної доби;

 

45

 

1

Узагальнення

  • оцінює внесок античної грецької цивілізації в історію людства та України

 

 

5

Тема ІІІ. ДОБА  ЕЛЛІНІЗМУ

46

 

1

Практичне заняття:

Особистість і діяльність Александра Великого за історичними джерелами

  • називає дати Східного походу Александра Великого;
  • показує на карті перебіг Східного походу, кордони держави Александра Великого;
  • характеризує діяльність Александра Великого

 

47

 

2

Елліністичні держави. Основні риси еллінізму.

  • називає хронологічні межі елліністичного етапу;
  • показує на карті територіальні межі елліністичних держав, основні центри елліністичної цивілізації;
  • пояснює на прикладах поняття: «еллінізм»

 

48

 

1

«Зустріч цивілізацій». Культура за елліністичної доби.

  • пояснює на прикладах поняття: «музей», «пергамент»;
    • описує пам’ятки елліністичної цивілізації, повсякденне і духовне життя в Александрії

 

49

 

1

Практичне заняття:

Суспільне, господарське  життя та побут в античних полісах на території України

  • називає хронологічні межі існування грецьких поселень на території України;
  • показує на карті центри античної цивілі-зації на території України;
  • описує життя та побут мешканців грецьких полісів на території України

 

50

 

1

Узагальнення 

  • оцінює внесок елліністичної цивілізації в історію людства та України

 

Розділ ІV. ІСТОРІЯ СТАРОДАВНЬОГО РИМУ

 

8

Тема І. СТАРОДАВНІЙ РИМ ЗА ЦАРСЬКОЇ ТА РЕСПУБЛІКАНСЬКОЇ ДОБИ

51

 

1

Вплив природно-­географічних умов на життя населення Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. Царська доба в історії Стародавнього Риму.

  • називає дату заснування Рима;
  • показує на карті Апеннінський півострів, Рим;
  • пояснює на прикладах поняття: «патриції», «плебеї», «сенат»;
  • порівнює становище патриціїв та плебеїв

 

52

 

1

Римська республіка V—І ст. до Р. Х. Боротьба плебеїв з патриціями за свої права. Соціальний устрій та організація влади. Права та обов’язки громадянина.

  • називає хронологічні межі існування Римської республіки;
  • показує на карті римські провінції доби Республіки;
  •  пояснює на прикладах поняття: «республіка»,   «консул», «народний трибун», «вето», «диктатор», «легіон», «тріумф»;
    • характеризує особливості республікансь-кого устрою в Римі, демократії, права та обов’язки громадян;
    • визначає характерні риси суспільного устрою Римської республіки

 

53

 

1

Військова експансія Риму й утворення Римської середземноморської держави.

  • називає роки Другої Пунічної війни;
  • показує на карті Карфаген, перебіг Другої Пунічної війни, кордони Римської середземноморської держави;
  • пояснює на прикладах поняття: «провінція»

 

54

 

1

Релігія, сім’я і виховання

  • описує побут і повсякденне життя за часів Республіки, сім’ю і виховання у римлян;

 

55

 

1

Криза Римської республіки. Боротьба за республіку: реформи братів Гракхів.

  • називає роки реформ братів Граків;
  • визначає сутність реформ братів Гракхів

 

56

 

1

Перший тріумвірат і диктатура Цезаря. (оглядово)

  • називає роки диктатури Цезаря;
  • характеризує діяльність Цезаря;
  • пояснює на прикладах поняття: «гладіатор», «імператор»

 

57

 

1

Практичне заняття:

Історичний портрет Цезаря

  •  

 

58

 

1

Узагальнення

  • оцінює внесок Риму республіканської доби в історію людства

 

 

10

Тема ІІ. РИМСЬКА ІМПЕРІЯ

59 -60

 

2

Римська імперія доби принципату. Октавіан Август. Марк Аврелій.

  • називає  хронологічні межі існування Римської імперії; роки встановлення принципату Октавіана Августа;
  • показує на карті кордони Римської імперії часів розквіту, основні провінції часів імперії;
  • характеризує діяльність видатних діячів

 

61

 

1

Місто Рим і його повсякденне життя.

  • описує імператорський Рим, пам’ятки давньоримської архітектури, побут і повсякденне життя в імператорському Римі

 

62 -63

 

2

Кризові явища в Римській імперії.  Реформи Діоклетіана і Константина

  • характеризує кризові явища в Римській імперії, суспільний устрій Римської імперії, реформи Діоклетіана та Константина;
  • характеризує діяльність видатних діячів

 

64 -65

 

2

Виникнення християнства та християнізація Римської імперії. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії.

  • називає хронологічні межі виникнення християнства;
  • пояснює на прикладах поняття: «християнство», «Символ віри», «Святе письмо», «церква»,
  • характеризує зміни у ставленні держави до християнської церкви;

 

66

 

1

Практичне заняття:

Культура Давнього Риму.

  • описує пам’ятки давньоримської архітектури;
  • оцінює внесок Римської цивілізації  та культури в історію людства

 

67 -68

 

2

Розпад Римської імперії на Західну та Східну (Візантію). Початок Великого переселення народів.  Захоплення Риму варварами.

  • називає хронологічні межі існування Римської імперії, роки: поділу імперії на Західну та Східну (Візантію), занепаду Західної Римської імперії;
  • показує на карті кордони Римської імперії часів занепаду, Західної і Східної римських імперій та м. Константинополь, напрямки вторгнення готів і гунів;
  • пояснює на прикладах поняття: «Велике переселення народів», «Візантія»

 

69

 

1

Узагальнення

 

Розділ V. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ 12 год

 

  • оцінює внесок Риму  в історію

людства

 

70 -71

 

1

 

1

Початок Великого переселення народів. 

Практичне заняття:

Історичні джерела про суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян

 

  • показує на карті території, заселені давніми слов’янами та їх сусідами;
  • описує заняття, побут, духовне життя давніх слов’ян

72 -73

 

2

 

Внесок народів стародавнього світу в історію людства. Роль стародавнього періоду в історії України

  • називає хронологічні межі історії стародавнього світу;
  • показує на карті місця  зародження й розвитку давніх цивілізацій;
  • пояснює,  що таке історія стародавнього світу;
  • характеризує основні цивілізаційні здобутки цивілізацій Стародавнього світу;
  • висловлює судження щодо ролі та значення історії стародавнього світу в розвитку європейської  та світової цивілізації

 

74 -75

 

2

Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу

Знаю:

  • хронологічні межі Великого переселення народів;
  • час формування європейської, китайської, індійської, ісламської та інших сучасних цивілізацій;
  • пам’ятки культури китайської (Велика китайська стіна, порцелянова армія Цинь Шіхуанді) й індійської (Мохенджо-Даро) цивілізацій.

Розумію:

  • вплив культурних запозичень на розвиток відкритих і закритих цивілізацій, пов’язаність культур зниклих і сучасних цивілізацій;
  • соціальний досвід і культурні здобутки народів Середземноморського культурного простору, Велике переселення народів, поширення християнства й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасної європейської цивілізації;
  • досвід античної цивілізації як запоруку ефективної відповіді європейців на цивілізаційні виклики сучасності;
  • поняття «цивілізація», «історичний досвід», «варна», «індуїзм», «буддизм», «конфуціанство», «іслам».

 

 

 

 

Умію:

  • визначити внесок давніх греків і римлян у культуру сучасних європейських народів, зокрема українців;
  • показати на карті: а) територіальні межі європейської, китайської, індійської, ісламської цивілізацій; б) долини річок Інд, Ганг, Хуанхе, Янцзи, терени давніх Індії й Китаю;

визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх Індії та Китаю

 

 

 

 

 

76 -77

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

78 -79

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Китайська, індійська, ісламська та інші цивілізації. Цивілізаційні взаємодії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення

 

 

 

 

81 -90

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

добрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми,

фразеологізми      тощо), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями в давніх греків і римлян;

  •                 

зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та

Риму,    з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.

 

 

 

91 - 99

 

Узагальнення

100 -102

 

Резерв

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
6 вересня 2020
Переглядів
3423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку