6 клас
Всесвітня історія. Історія України
(Інтегрований курс)
Річна кількість годин – 70 (2 годин на тиждень) + 1 на поглиблене вивчення = 102 год. Складено до підручника Всесвітня історія. Історія України : підруч. для 6-го кл. загальнооосвіт. навч. закл. / О.Г. Бандровський, В.С. Власов.
№ Уроку |
Дата |
Кіл-сть годин |
Зміст (розділу/теми) уроку |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Примітка |
||||
1-4 |
|
4 |
СКОРИГОВАНЕ ПОВТОРЕННЯ. Що таке історія. Час і простір в історії. Історичні джерела. |
|
|
||||
5 -6 |
|
2 |
Вступ Своєрідність епохи Стародавнього світу як першого етапу в історії людства. Історичні джерела з історії стародавнього світу. Скориговане повторення:
Практичне заняття: ВХІДНЕ ОЦІНЮВАННЯ |
|
|
||||
|
7 |
Розділ І. ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ ЗА ПЕРВІСНИХ ЧАСІВ |
|||||||
7 |
|
1 |
Наукові та релігійні теорії походження людини. Основні етапи антропогенезу. Розселення людей по земній кулі. |
|
|
||||
8 |
|
1 |
Форми господарювання первісної людини. Привласнювальні та відтворювальні форми господарства. |
|
|
||||
9 |
|
1 |
Суспільна організація (рід — плем’я — община) за первісних часів. |
|
|
||||
10 |
|
1 |
Організація влади (народні збори — рада старійшин — вождь) за первісних часів. |
|
|
||||
11 |
|
1 |
Культура та вірування людей за первісних часів. |
|
|
||||
12 |
|
1 |
Практичне заняття: Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України. |
|
|
||||
13 |
|
1 |
Трипільська культура. Господарство, побут і духовне життя носіїв трипільської культури |
|
|
||||
14 |
|
1 |
Узагальнення |
Наприклад:
|
|
||||
|
|
Розділ ІІ. ЦИВІЛІЗАЦІЇ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУ |
|||||||
|
5 |
Тема І. СТАРОДАВНІЙ ЄГИПЕТ |
|||||||
15 |
|
1 |
Вплив природно-географічних умов на розвиток єгипетської цивілізації. Повсякдення та господарське життя. |
|
|
||||
16 |
|
1 |
Утворення держави та цивілізації в Єгипті. Влада, суспільна організація в Стародавньому Єгипті. Будівництво пірамід (Джосер, Хеопс). |
|
|
||||
17 |
|
1 |
Розквіт та занепад Єгипту в ІІ тис. до Р. Х. Хатшепсут. Тутмос ІІІ. Рамзес ІІ. |
са ІІІ та Рамзеса ІІ;
|
|
||||
18 |
|
1 |
Архітектура і мистецтво, писемність і освіта. |
|
|
||||
19 |
|
1 |
Практичне заняття: Міфи та релігія Стародавнього Єгипту |
|
|
||||
20 |
|
1 |
Узагальнення |
Наприклад:
|
|
||||
|
9 |
Тема ІІ – ІІІ. ЦИВІЛІЗАЦІЇ ПЕРЕДНЬОЇ ТА ЦЕНТРАЛЬНОЇ АЗІЇ. СТАРОДАВНІ ІНДІЯ ТА КИТАЙ |
|||||||
21 |
|
1 |
Вплив природно-географічних умов на розвиток цивілізацій Дворіччя в ІІІ—ІІ тис. до Р. Х. Вавилон за часів Хаммурапі.
|
|
|
||||
22 |
|
1 |
Фінікійські міста-держави. Фінікійська колонізація. Ізраїльсько-Іудейське царство. Біблія як історичне джерело |
|
|
||||
23 |
|
1 |
Ново- Ассирійське та НовоВавилонське царства у першій половині І тис. до Р. Х. (Оглядово) Перська держава Ахеменідів. |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|||||||
24 |
|
1 |
Вплив природно-географічних умов на розвиток цивілізацій в Індії. Індська цивілізація. Ведійська цивілізація. |
|
|
||||
25 |
|
1 |
Суспільний устрій, релігія та повсякденне життя Давньої Індії. Будда та його вчення. |
|
|
||||
26 - 27 |
|
2 |
Вплив природно-географічних умов на розвиток цивілізації в Китаї. Суспільний устрій та повсякденне життя Давнього Китаю. Давньокитайські імперії. |
|
|
||||
28 |
|
1 |
Практичне заняття: Наукові знання, освіта та писемність у Стародавньому Китаї. Конфуцій та його вчення. |
|
|
||||
29
|
|
1 |
Узагальнення |
|
|||||
Розділ ІІІ. ІСТОРІЯ СТАРОДАВНЬОЇ ГРЕЦІЇ |
|||||||||
|
10 |
Тема І.СТАНОВЛЕННЯ АНТИЧНОЇ ГРЕЦЬКОЇ ЦИВІЛІЗАЦІЇ. КІММЕРІЙСЬКОСКІФСЬКИЙ СВІТ |
|||||||
30 |
|
1 |
Вплив природно-географічних умов на розвиток античної грецької цивілізації. Населення Давньої Греції. Перекази про найдавнішу історію Греції. |
|
|
||||
31 |
|
1 |
Археологічне відкриття Мінойської та Ахейської палацових цивілізацій, їх основні центри; розквіт і занепад. |
|
|
||||
32 |
|
1 |
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера. |
|
|
||||
33 |
|
1 |
Практичне заняття: Давньогрецька міфологія і релігія як спосіб світосприйняття людей. |
|
|
||||
34 |
|
1 |
Боротьба демосу із знаттю. Грецька тиранія. |
|
|
||||
35 |
|
1
1
1 |
Велика грецька колонізація. Заснування античних грецьких поселень на території України. Взаємини греків і місцевого населення
Залізний вік на території сучасної України. Кіммерійськоскіфський світ
Практичне заняття: Історичні джерела про скіфів. Геродот про скіфський похід Дарія І |
|
|
||||
36 |
|
1 |
Об’єднання Аттики. Законодавча реформа. Ліквідація тиранії в Афінах. Завершення формування Афінського поліса. |
|
|
||||
37 |
|
1 |
Практичне заняття: |
|
|
||||
38 |
|
1 |
Узагальнення |
|
|
||||
|
6 |
Тема ІІ. АНТИЧНА ГРЕЦЬКА ЦИВІЛІЗАЦІЯ КЛАСИЧНОЇ ДОБИ |
|||||||
39 |
|
1 |
Греко- перські війни. Марафонська битва. Похід Ксерокса. |
|
|
||||
40 |
|
1 |
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. Права і обов’язки громадя-нина. Негромадянське населення афінського поліса. |
|
|
||||
41 -42 |
|
2 |
Господарювання та повсякденне життя в Давній Греції. Античні олімпійські ігри. Сім’я, освіта та виховання афінян. |
|
|
||||
43 |
|
1 |
Криза грецького поліса. Демосфен. Підкорення Греції Філіпом II. |
|
|
||||
44 |
|
1 |
Практичне заняття. |
|
|
||||
45 |
|
1 |
Узагальнення |
|
|
||||
|
5 |
Тема ІІІ. ДОБА ЕЛЛІНІЗМУ |
|||||||
46 |
|
1 |
Практичне заняття: Особистість і діяльність Александра Великого за історичними джерелами |
|
|
||||
47 |
|
2 |
Елліністичні держави. Основні риси еллінізму. |
|
|
||||
48 |
|
1 |
«Зустріч цивілізацій». Культура за елліністичної доби. |
|
|
||||
49 |
|
1 |
Практичне заняття: Суспільне, господарське життя та побут в античних полісах на території України |
|
|
||||
50 |
|
1 |
Узагальнення |
|
|
||||
Розділ ІV. ІСТОРІЯ СТАРОДАВНЬОГО РИМУ |
|||||||||
|
8 |
Тема І. СТАРОДАВНІЙ РИМ ЗА ЦАРСЬКОЇ ТА РЕСПУБЛІКАНСЬКОЇ ДОБИ |
|||||||
51 |
|
1 |
Вплив природно-географічних умов на життя населення Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. Царська доба в історії Стародавнього Риму. |
|
|
||||
52 |
|
1 |
Римська республіка V—І ст. до Р. Х. Боротьба плебеїв з патриціями за свої права. Соціальний устрій та організація влади. Права та обов’язки громадянина. |
|
|
||||
53 |
|
1 |
Військова експансія Риму й утворення Римської середземноморської держави. |
|
|
||||
54 |
|
1 |
Релігія, сім’я і виховання |
|
|
||||
55 |
|
1 |
Криза Римської республіки. Боротьба за республіку: реформи братів Гракхів. |
|
|
||||
56 |
|
1 |
Перший тріумвірат і диктатура Цезаря. (оглядово) |
|
|
||||
57 |
|
1 |
Практичне заняття: Історичний портрет Цезаря |
|
|
||||
58 |
|
1 |
Узагальнення |
|
|
||||
|
10 |
Тема ІІ. РИМСЬКА ІМПЕРІЯ |
|||||||
59 -60 |
|
2 |
Римська імперія доби принципату. Октавіан Август. Марк Аврелій. |
|
|
||||
61 |
|
1 |
Місто Рим і його повсякденне життя. |
|
|
||||
62 -63 |
|
2 |
Кризові явища в Римській імперії. Реформи Діоклетіана і Константина |
|
|
||||
64 -65 |
|
2 |
Виникнення християнства та християнізація Римської імперії. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
|
|
||||
66 |
|
1 |
Практичне заняття: Культура Давнього Риму. |
|
|
||||
67 -68 |
|
2 |
Розпад Римської імперії на Західну та Східну (Візантію). Початок Великого переселення народів. Захоплення Риму варварами. |
|
|
||||
69 |
|
1 |
Узагальнення
Розділ V. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ 12 год
|
людства |
|
||||
70 -71 |
|
1
1 |
Початок Великого переселення народів. Практичне заняття: Історичні джерела про суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян |
|
|||||
72 -73 |
|
2 |
Внесок народів стародавнього світу в історію людства. Роль стародавнього періоду в історії України |
|
|
||||
74 -75 |
|
2 |
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу |
Знаю:
Розумію:
Умію:
визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх Індії та Китаю
|
|
||||
76 -77
78 -79
80 |
|
2
2
1 |
. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя.
Китайська, індійська, ісламська та інші цивілізації. Цивілізаційні взаємодії
Узагальнення |
|
|||||
|
|
||||||||
81 -90
|
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: добрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями в давніх греків і римлян; зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого. |
|||||||
|
|
|
|||||||
91 - 99 |
|
Узагальнення |
|||||||
100 -102 |
|
Резерв |
|||||||