Календарне планування
Пропедевтичний курс «Вступ до історії»
5 клас
Складено згідно навчальної програми «Історія України 5 - 9 класи» затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236
№ уроку
|
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
|||||||
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Наскрізні змістові лінії |
||||||||
|
|
Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ |
|
|
|
|||||
1 |
|
Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії. |
|
значеннях (як оповідь, як досвід, як живу пам’ять про життя людей у минулому, як науку); вправно користуватися підручником. |
|
|||||
|
|
Розділ 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ
|
||||||||
2 |
|
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. |
|
Умію співвіднести рік – століття – тисячоліття;
|
Відповідальність
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
|||||
3 |
|
Практичне заняття. Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу. |
||||||||
4 |
|
Культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). |
||||||||
5 |
|
Історія України на шкалі часу. |
||||||||
6 |
|
Урок контролю та корекції знань до розділу : «Що таке історія. Відлік час в історії» |
||||||||
|
|
Розділ 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ
|
||||||||
7 |
|
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою. |
|
як природні умови можуть впливати на життя людей (на прикладі окремих історико-географічних регіонів України); |
відповідальність |
|||||
8 |
|
Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського, Козацької республіки. |
||||||||
9 |
|
Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди. |
||||||||
10 |
|
Історико-географічні регіони України та їх особливості. |
Знаю як історики визначають: а) територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини; б) історико-географічних регіонів України; в) межі населених пунктів (міст, селищ і сіл); як читати історичну карту за її легендою. .
|
складаю розповідь за історичною картою; визначити географічне розташування й природні умови названих учителем історико-географічних регіонів; позначити і надписати на контурній карті названі вчителем історико-географічні регіони, територію рідного краю, рідне місто/селище/село. |
|
|||||
11 |
|
Практичне заняття. Позначення на контурній карті історико-географічних регіонів, території рідного краю, рідне місто/селище/село. |
||||||||
12 |
|
Урок контролю та корекції знань до розділу : «Де відбувається історія» |
||||||||
|
|
Розділ 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ
|
||||||||
13 |
|
Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії. |
|
розпізнати відомості про осіб і події та судження про них |
|
|||||
14 |
|
Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого. Критичне ставлення до джерельних відомостей. |
||||||||
15 |
|
Місця, де зберігають історичні джерела. Практичне заняття. Інформація про минуле з візуальних джерел (сімейного фотоальбому, зображень пам’яток історії тощо) |
||||||||
16 |
|
Урок контролю та корекції знань до розділу : «Джерела до вивчення історії» |
||||||||
17 |
|
Підсумок за І семестр |
||||||||
|
|
Розділ 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ |
||||||||
18 |
|
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації. Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу. |
Запам’ятав роки 988 р. – хрещення Русі;
|
розпізнати символічний зміст пам’ятників. |
|
|||||
19 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: а) княжа Русь-Україна: Володимир Великий і Данило Галицький; б) козацька Україна: |
||||||||
20 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про Українська революцію, Голодомор. |
|
|
||||||
21 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України часів Другої Світової війни |
||||||||
22 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію проголошення незалежності України, ухвалення Конституції України, Революцію Гідності. |
||||||||
23 |
|
Практичне заняття. Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір) |
||||||||
24 |
|
Урок контролю та корекції знань до розділу: «Історія України в пам’ятках» |
||||||||
|
|
Розділ 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ |
||||||||
25 |
|
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження. |
пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб, подій власного життя.
|
|
|
|||||
26 |
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: а) руські літописи. «Повість минулих літ» літописця Нестора; б) козацькі літописи. Літопис Самійла Величка; |
||||||||
27 |
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: в) історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. |
||||||||
28 |
|
Дослідження з історії рідного краю (на вибір учителя /учительки). Практична робота. Повідомлення з історії родини, презентація родового дерева. /Художні твори про минуле України (на вибір учителя /учительки). |
||||||||
29 |
|
Урок контролю та корекції знань до розділу: «Дослідники історії» |
||||||||
|
|
Розділ 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ |
||||||||
30 |
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки. |
Знаю:
|
|
Здоров’я та безпека |
|||||
31 |
|
Практичне заняття. Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. |
||||||||
32 |
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці. |
||||||||
33 |
|
Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час. |
||||||||
34 |
|
Урок контролю та корекції знань до розділу: «Усе має минуле» |
||||||||
35 |
|
Узагальнення до Пропедевтичного курсу «Вступ до історії» 5 клас
|
||||||||