Календарне планування з історії України та всесвітньої історії для учнів 5-9 класу. Планування розроблено згідно Нової програми на 2018-2019 навчальний рік.
5 клас (35 годин/1 год на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Примітки |
Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ |
||||
|
05.09 |
|
Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії |
|
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ |
||||
|
12.09 |
|
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. Робота зі шкалою часу. |
|
|
19.09 |
|
Культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). |
|
|
26.09 |
|
Історія України на шкалі часу. |
|
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ |
||||
|
03.10 |
|
Географічний та історичний простір. Україна на картах (мапах) упродовж історії. |
|
|
10.10 |
|
Робота з історичною картою. |
|
|
17.10 |
|
Територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини та їх зміни. Терени творення нової України. |
|
|
07.11 |
|
Держава Україна та її сусіди.Історико-географічні регіони України та їх особливості (на вибір учителя /учительки, оглядово). |
|
|
14.11 |
|
Територіальне розташування та історичне походження рідного міста/села. |
|
|
21.11 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ |
|
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ |
||||
|
28.11 |
|
Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії. |
|
|
12.12 |
|
Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого. Критичне ставлення до джерельних відомостей. Місця, де зберігають історичні джерела. |
|
|
19.12 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ |
|
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ |
||||
|
09.01 |
|
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації. Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу.
|
|
|
14.01 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: а) княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький;
|
|
|
21.01 |
|
Козацька Україна: Богдан Хмельницький; |
|
|
28.01 |
|
в) новітня Україна: на шляху до державної незалежності (Українська революція, Голодомор, Друга світова війна, проголошення незалежності України, ухвалення Конституції України, Революція Гідності). |
|
|
04.02 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ |
|
Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ |
||||
|
11.02 |
|
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження. |
|
|
18.02 |
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: а) руські літописи. «Повість минулих літ» літописця Нестора; б) козацькі літописи. Літопис Самійла Величка; |
|
|
25.02 |
|
в) історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. |
|
|
04.03 |
|
Дослідження з історії рідного краю (на вибір учителя /учительки). |
|
|
11.03 |
|
Наукове і мистецьке осмислення минулого. Художні твори про минуле України (на вибір учителя /учительки). |
|
|
18.03 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ |
|
Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ |
||||
|
25.02 |
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки. |
|
|
01.04 |
|
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. |
|
|
15.04 |
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці. |
|
|
22.04 |
|
Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. |
|
|
06.05 |
|
Спорт. |
|
|
13.05 |
|
Як колись проводили вільний час. |
|
|
20.05 |
|
Узагальнення. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ |
|
|
27.05 |
|
Тематичний контроль. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ |
|
6 клас (70 годин/2 год на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Примітки |
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА |
||||
|
03.09 |
|
Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії (Всесвітня історія. Історія України) для учнів/учениць 6 класу. |
|
|
06.09 |
|
Практичне заняття. Лічба часу в історії стародавнього світу. |
|
|
10.09 |
|
Теорії походження людини. Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична). |
|
|
13.09 |
|
Як працюють археологи. |
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
||||
|
17.09 |
|
Природні умови, спосіб життя первісних людей. |
|
|
20.09 |
|
Суспільна організація первісних людей. |
2 параграфи |
|
24.09 |
|
Світорозуміння і мораль первісних людей. |
|
|
27.09 |
|
Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України. |
|
|
01.10 |
|
Трипільська археологічна культура.
|
|
|
04.10 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
|
|
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
||||
|
08.10 |
|
Що в історії називають цивілізацією. |
|
|
11.10 |
|
Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. |
|
|
18.10 |
|
Повсякдення й господарське життя. |
|
|
22.10 |
|
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті.
|
2 параграфи |
|
05.11 |
|
Будівництво пірамід. |
|
|
08.11 |
|
Писемність і мистецтво Стародавнього Єгипту. |
|
|
12.11 |
|
Міфологія египтян |
|
|
15.11 |
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. |
|
|
19.11 |
|
Повсякдення і господарське життя, писемність. |
|
|
22.11 |
|
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. Закони Хаммурапі. |
|
|
26.11 |
|
Міфологія і мистецтво. Епос про Гільгамеша.
|
Без підручника |
|
29.11 |
|
Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. |
Один параграф |
|
03.12 |
|
Повсякдення й господарське життя. Алфавіт. |
|
|
10.12 |
|
Фінікійська колонізація. Карфаген. |
|
|
13.12 |
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Біблія як історичне джерело. |
|
|
17.12 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
|
Розділ 3. АНТИЧНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ |
||||
|
20.12 |
|
Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни. |
|
|
22.12 |
|
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя. Цивілізаційні взаємодії. |
|
|
10.01 |
|
Індійська цивілізація. |
2 параграфа |
|
14.01 |
|
Китайська цивілізація. |
2 параграфа |
|
17.01 |
|
Ісламська та інші цивілізації. |
|
|
21.01 |
|
Періодизація історії давньої Греції. |
|
|
24.01 |
|
Природно-географічні умови Балканського півострова. |
|
|
28.01 |
|
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій. |
|
|
31.01 |
|
Грецька релігія та міфологія. |
|
|
04.02 |
|
Давньогрецьке суспільство. |
|
|
07.02 |
|
Велика грецька колонізація. Заснування античних грецьких поселень на території України (у Північному Причорномор’ї). |
|
|
11.02 |
|
Афіни |
|
|
14.02 |
|
Спарта |
|
|
18.02 |
|
Греко-перські війни. |
|
|
21.02 |
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
|
|
25.02 |
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
|
|
28.02 |
|
Античні олімпійські ігри. |
|
|
04.03 |
|
Сім’я, освіта та виховання афінян. |
|
|
07.03 |
|
Сім’я, освіта та виховання спартанців. |
|
|
11.03 |
|
Підкорення Греції Філіпом II. |
|
|
14.03 |
|
Александр Македонський. |
|
|
18.03 |
|
Елліністичні держави. |
|
|
21.03 |
|
Культура елліністичної доби. |
|
|
25.03 |
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. |
|
|
28.03 |
|
Взаємини греків і місцевого населення. |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. АНТИЧНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ (Греція) ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ. |
||||
|
01.04 |
|
Періодизація історії давнього Риму. |
|
|
04.04 |
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. |
|
|
15.04 |
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. Військова експансія Риму. |
І 47 параграф |
|
18.04 |
|
Пантеон римських богів. Римське право. |
|
|
22.04 |
|
Диктатура Цезаря. |
|
|
25.04 |
|
Римська імперія. Октавіан Август. |
|
|
02.05 |
|
Кризові явища в Римській імперії. |
&52 |
|
06.05 |
|
Виникнення і поширення християнства. |
|
|
13.05 |
|
Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
|
|
16.05 |
|
Мистецтво Давнього Риму. |
|
|
20.05 |
|
Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. Падіння Західної Римської імперії. |
|
|
23.05 |
|
Походження (витоки) слов’янських народів. Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян. |
|
|
27.05 |
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ. Передумови розселення слов’ян. Розвиток слов’янських племен у процесі розселення. Анти і склавини на теренах України. |
|
|
30.05 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. АНТИЧНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ (Рим) ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ. |
|
7 клас (35 годин/1 год на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Примітки |
|
Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ |
|||||
|
07.09 |
|
Розселення слов’янських племен на території України. Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян. |
|
|
|
14.09 |
|
Утворення Русі-України. Київські князі (Аскольд, Олег, Ігор). |
|
|
|
21.09 |
|
Київські князі (Ольга, Святослав) |
|
|
|
28.09 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ |
|
|
Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|||||
|
05.10 |
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства. |
|
|
|
12.10 |
|
Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого. «Руська правда». |
|
|
|
19.10 |
|
Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста. Ремесла. Торгівля. Культура. |
|
|
|
09.11 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|
|
Розділ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
|||||
|
16.11 |
|
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів. Правління Володимира Мономаха. |
|
|
|
23.11 |
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя (оглядово). |
|
|
|
30.11 |
|
Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл (оглядово). |
|
|
|
14.12 |
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово). |
|
|
|
21.12 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
|
|
Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА) |
|||||
|
11.01 |
|
Утворення Галицько-Волинської держави.
|
|
|
|
18.01 |
|
Походи монголів на Русь. |
|
|
|
25.01 |
|
Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). |
|
|
|
01.02 |
|
Король Данило – будівничий Галицько-Волинської держави. |
|
|
|
08.02 |
|
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад. |
Частина 16 Повністю 17 |
|
|
15.02 |
|
Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XІV ст. |
|
|
|
22.02 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА). |
|
|
Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО |
|||||
|
01.03 |
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського. |
|
|
|
15.03 |
|
Кревська унія 1385 р. і українські території. |
|
|
|
22.03 |
|
Опір руських князів політиці централізації та його наслідки. |
|
|
|
29.03 |
|
Держава Феодоро в Криму (оглядово). |
|
|
|
05.04 |
|
Утворення Кримського ханства. Гіреї. |
|
|
|
19.04 |
|
Суспільний устрій та культура ханства. |
|
|
|
26.04 |
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV–XV ст. Костянтин Острозький.
|
|
|
|
03.05 |
|
Сільське господарство. Ремесла і торгівля. |
|
|
|
10.05 |
|
Міста, магдебурзьке право. |
|
|
|
17.05 |
|
Пам’ятки середньовічної культури XІV–XV ст. Юрій Дрогобич. |
|
|
|
24.05 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО |
|
|
|
31.05 |
|
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ
|
|
|
7 клас Всесвітня історія (35 годин/1 год на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Примітки |
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
|||||
|
06.09 |
|
Повторення: Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян. Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. |
|
|
Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
|||||
|
13.09 |
|
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. |
|
|
|
20.09 |
|
Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії. |
|
|
|
27.09 |
|
Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії. |
|
|
|
04.10 |
|
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури. |
|
|
|
11.10 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
|
|
Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|||||
|
18.10 |
|
Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація. Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм. |
|
|
|
08.11 |
|
Організація християнської церкви в Середньовіччі. |
|
|
Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
|||||
|
15.11 |
|
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
|
|
|
22.11 |
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. |
|
|
|
29.11 |
|
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ. Англія в ХІ–ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. |
|
|
|
13.12 |
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями. Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція).Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. |
|
|
|
20.12 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
|
|
Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
|||||
|
10.01 |
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|
|
|
17.01 |
|
Тома Аквінський. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. |
|
|
|
24.01 |
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. |
|
|
|
31.01 |
|
Середньовічні школи та університети. |
|
|
|
07.02 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
|
|
Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст. |
|||||
|
14.02 |
|
Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. |
|
|
|
21.02 |
|
Польське королівство за Казимира ІІІ. |
|
|
|
28.02 |
|
Угорське королівство за Іштвана І. |
|
|
|
07.03 |
|
Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. |
|
|
|
14.03 |
|
Новгородська боярська республіка. Монгольське панування. |
|
|
|
21.03 |
|
Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського ХІV – на початку ХVІ cт. Іван ІІІ. |
|
|
|
28.03 |
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. |
|
|
|
04.04 |
|
Культура Османської імперії. |
|
|
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово) |
|||||
|
18.04 |
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. |
|
|
|
25.04 |
|
Досягнення китайської культури. |
|
|
|
02.05 |
|
Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. |
|
|
|
16.05 |
|
Досягнення індійської культури. |
|
|
|
23.05 |
|
Японія. |
Без підручника |
|
|
30.05 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД |
|
|
8 клас Історія Україна (52 години/1 год на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Примітки |
|
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.). Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)
|
|||||
|
03.09 |
|
Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст. |
Без підручника |
|
|
05.09 |
|
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). |
|
|
|
10.09 |
|
Литовські статути. Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування. |
|
|
|
17.09 |
|
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. |
|
|
|
19.09 |
|
Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. |
|
|
|
24.09 |
|
Козацькі повстання кінця ХVІ ст. |
|
|
|
01.10 |
|
Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Православні братства. |
|
|
|
03.10 |
|
Книговидання. Василь-Костянтин Острозький.
|
|
|
|
08.10 |
|
Полемічна література. Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. |
|
|
|
17.10 |
|
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. |
|
|
|
22.10 |
|
Військо Запорозьке і Хотинська війна. |
|
|
|
05.11 |
|
Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили. |
|
|
|
07.11 |
|
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
|
|
|
12.11 |
|
Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія. |
|
|
|
19.11 |
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
|
|
21.11 |
|
Узагальнення . Тематичний контроль. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.). СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.). |
|
|
Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. |
|||||
|
26.11 |
|
Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз. |
|
|
|
03.12 |
|
Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. |
|
|
|
10.12 |
|
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. |
|
|
|
17.12 |
|
Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун. Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця. |
|
|
|
19.12 |
|
Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. |
|
|
|
22.12 |
|
Узагальнення . Тематичний контроль. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. |
|
|
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
|||||
|
09.01 |
|
Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. |
|
|
|
14.01 |
|
Конотопська битва. |
|
|
|
21.01 |
|
Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. |
|
|
|
23.01 |
|
Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я. |
|
|
|
28.01 |
|
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. |
|
|
|
04.02 |
|
Дем’ян Многогрішний. Іван Самойлович. Чигиринські походи. |
|
|
|
06.02 |
|
Бахчисарайський мир. «Вічний мир». |
|
|
|
11.02 |
|
Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст. |
|
|
|
18.02 |
|
Заселення і розвиток Слобідської України. |
|
|
|
20.02 |
|
Слобідські козацькі полки. |
|
|
|
25.02 |
|
Запорозьке козацтво. Іван Сірко. |
|
|
|
04.03 |
|
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. |
|
|
|
06.03 |
|
Пилип Орлик і його Конституція. |
|
|
|
11.03 |
|
Ліквідація козацтва на Правобережній Україні. |
|
|
|
18.03 |
|
Церковне життя. Освіта. |
|
|
|
20.03 |
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. |
|
|
|
25.03 |
|
Узагальнення . Тематичний контроль. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
|||||
|
01.04 |
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Павло Полуботок. |
|
|
|
03.04 |
|
Данило Апостол. Нова Січ. |
|
|
|
15.04 |
|
Кирило Розумовський. Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. |
|
|
|
22.04 |
|
Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України. |
|
|
|
24.04 |
|
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. |
|
|
|
06.05 |
|
Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків. |
|
|
|
13.05 |
|
Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель. |
|
|
|
15.05 |
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода. |
|
|
|
20.05 |
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика. |
|
|
|
27.05 |
|
Узагальнення . Тематичний контроль. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
|
|
|
29.05 |
|
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ
|
|
|
8 клас Всесвітня історія (35 годин/1 год на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Примітки |
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП
|
|||||
|
06.09 |
|
Повторення. Середні віки в історії Європи та України. Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України. |
|
|
Розділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН. |
|||||
|
13.09 |
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. |
|
|
|
20.09 |
|
Цивілізації доколумбової Америки (оглядово). |
Без підручника |
|
|
27.09 |
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. |
|
|
|
04.10 |
|
Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал. |
|
|
|
11.10 |
|
Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. |
|
|
|
18.10 |
|
Повсякденне життя населення Західної Європи. |
|
|
|
08.11 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН. |
|
|
Розділ 2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ |
|||||
|
15.11 |
|
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. |
|
|
|
22.11 |
|
Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
|
|
|
29.11 |
|
Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер і народження протестантизму |
|
|
|
13.12 |
|
Поширення Реформації. Жан Кальвін. Контрреформація в Європі. Ігнатія Лойола. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. |
|
|
|
20.12 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ. |
|
|
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст. |
|||||
|
10.01 |
|
Становлення абсолютної монархії у Франції. |
|
|
|
17.01 |
|
Кардинал Арман-Жан дю Плессі деРішельє. Абсолютизм за Луї XIV. Жан-Батист Кольбер. |
|
|
|
24.01 |
|
Вільгельм І Оранський. Королівська реформація в Англії. Єлизавета І. «Криваве законодавство». |
|
|
|
31.01 |
|
Англійська революція. Олівер Кромвель. Утвердження парламентаризму. «Білль про права». |
|
|
|
07.02 |
|
Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. |
|
|
|
14.02 |
|
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин. |
|
|
|
21.02 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст. |
|
|
Розділ 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІІ–ХVІІІ ст |
|||||
|
28.02 |
|
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика. |
|
|
|
07.03 |
|
Річ Посполита: шляхетська демократія. |
|
|
|
14.03 |
|
Внутрішня і зовнішня політика. Московське царство. Іван IV Грозний. Смутний час. Правління династії Романових. |
|
|
|
21.03 |
|
Внутрішня та зовнішня політика Петра І. Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.). |
|
|
|
28.03 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІІ–ХVІІІ ст |
|
|
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
|||||
|
04.04 |
|
Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм. |
|
|
|
18.04 |
|
Освічений абсолютизм. Володіння австрійських Габсбургів. Марія-Терезія. Йосип ІІ. Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ. Російська імперія. Єлизавета І. Катерина ІІ. |
|
|
|
25.04 |
|
Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії. |
|
|
|
02.05 |
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США. |
|
|
Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово) |
|||||
|
16.05 |
|
Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії. |
|
|
|
23.05 |
|
Індія. Держава Великих Моголів. Бабур, Акбар. Перське царство Сефевидів. Аббас І. Культура Індії та Персії. |
|
|
|
30.05 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
|
9 клас Історія Україна (52 години/1 год на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Примітки |
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||||
|
|
|
Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за етапами національного руху). |
|
|
|
|
|
Населення: чисельність, соціальний і національний склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Упровадження «смуги осілості» для євреїв. Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі. Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел. Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси. |
|
|
|
|
|
Початок українського національного відродження. Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. |
|
|
|
|
|
Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні рухи. |
|
|
|
|
|
Формування сучасної української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський осередок українського руху. Кирило-Мефодіївське братство. |
|
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|
|
Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||||
|
|
|
Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести. Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». |
|
|
|
|
|
Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи. Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності. |
|
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|
|
Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|||||
|
|
|
Умови розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського. Тарас Шевченко і його «Кобзар». Творчість Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя. |
|
|
|
|
|
Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура. Повсякденне життя. Становище жінки. |
|
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|
|
Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. |
|||||
|
|
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр. |
|
|
|
|
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років. |
|
|
|
|
|
Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту. |
|
|
|
|
|
Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців. |
|
|
|
|
|
Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України Валуєвський циркуляр. |
|
|
|
|
|
Громадівський рух 1860–1890-х рр. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. Емський указ. Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців. Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів. |
|
|
|
20.12 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. |
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст. |
|||||
|
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція. |
|
|
|
|
|
Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). |
|
|
|
|
|
Товариство «Просвіта». |
|
|
|
|
|
Наукове товариство імені Шевченка. |
|
|
|
|
|
Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. Радикальний рух у Галичині. |
|
|
|
|
|
Іван Франко. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
|
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст. |
|
|
Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ. |
|||||
|
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. |
|
|
|
|
|
Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. Наростання політичної напруженості. |
|
|
|
|
|
Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. |
|
|
|
|
|
Товариство українських поступовців. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
|
|
|
|
|
Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. |
|
|
|
|
|
Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. |
|
|
|
|
|
«Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. |
|
|
|
|
|
Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса». |
|
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ. |
|
|
Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|||||
|
|
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові. Церковне життя. |
|
|
|
|
|
Емансипація жінки. |
|
|
|
|
|
Наукові товариства. Видатні вчені. Особливості розвитку культурного життя. |
|
|
|
|
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. Український професійний театр. Родина Тобілевичів. |
|
|
|
|
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. |
|
|
|
|
|
Література. |
|
|
|
|
|
Музика. |
|
|
|
|
|
Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. |
|
|
|
|
|
Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. |
|
|
|
|
|
Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів. |
|
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|
|
9 клас Всесвітня історія (35 години/1 год на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Примітки |
|
Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН |
|||||
|
|
|
Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). |
|
|
|
|
|
Французька революція кінця XVIII ст. |
|
|
|
|
|
Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт. |
|
|
|
|
|
Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз. |
|
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН. |
|
|
Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.). |
|||||
|
|
|
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). Повсякденне життя. |
|
|
|
|
|
Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. |
|
|
|
|
|
Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії. |
|
|
|
|
|
Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. |
|
|
|
|
|
Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів. |
|
|
|
|
|
Об’єднання Німеччини. |
|
|
|
|
|
Об’єднання Італії. |
|
|
|
|
|
Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. |
|
|
|
|
|
Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). |
|
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.). |
|
|
Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ. |
|||||
|
|
|
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. |
|
|
|
|
|
Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо. |
|
|
|
|
|
Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики». |
|
|
|
|
|
Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд. |
|
|
|
|
|
Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона. |
|
|
|
|
|
«Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи. |
|
|
|
|
|
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах. |
|
|
|
|
|
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. |
|
|
|
|
|
Сунь Ятсен. Сіньхайська революція. |
|
|
|
|
|
Спроби модернізації Османської імперії. |
|
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ. |
|
|
Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.). РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.). |
|||||
|
|
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. |
|
|
|
|
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта. Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст. Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст. |
|
|
|
|
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. |
|
|
|
|
|
Наукові й технічні досягнення. Література та мистецтво. Зародження масової культури. Масове виробництво. |
|
|
|
|
|
Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація. |
|
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.). РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.). |
|
|
Узагальнення до курсу. ОСНОВНІ ІДЕЇ, ЗДОБУТКИ, ВИКЛИКИ «ДОВГОГО» ХІХ СТОЛІТТЯ. |
|||||
|
|
|
«Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки, виклики. Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст. |
|
|