КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 9 КЛАС ( 35 години)
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Дата |
Дата |
||
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
||||||
|
Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. |
|
|
|
||
|
Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. |
|
|
|
||
|
Населення: чисельність, соціальний і національний склад. Упровадження «смуги осілості» для євреїв. |
|
|
|
||
РОЗДІЛ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ НАПРИКІНЦІ ХVІІІ – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ. |
||||||
|
Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі. |
|
|
|
||
|
Соціально-економічне становище. Торгівля. Чумацький промисел. Криза кріпосницької системи. |
|
|
|
||
|
Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси. |
|
|
|
||
|
Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної самосвідомості. Харківський осередок українського руху. |
|
|
|
||
|
Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. Соціальні рухи. |
|
|
|
||
|
Кирило-Мефодіївське братство. Практичне заняття «Програмові документи Кирило-Мефодіївського братства як джерело ідей українського національного руху» |
|
|
|
||
|
Урок узагальнення та систематизації згань з тем: «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|
|
|
||
Тематична №1 |
||||||
РОЗДІЛ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
||||||
|
Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести. |
|
|
|
||
|
Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. |
|
|
|
||
|
Товариство галицьких греко-католицьких священиків. Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. |
|
|
|
||
|
Соціальні рухи. Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. Перший досвід парламентської діяльності. |
|
|
|
||
|
«Руська трійця». .Практичне заняття «Історичні джерела про долю «Русалки Дністрової» та її авторів» |
|
|
|
||
Тематична №2 |
||||||
РОЗДІЛ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ КІНЦЯ ХVІІІ – ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ СТ. |
||||||
|
Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. |
|
|
|
||
|
Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» І. Котляревського. Т. Шевченко і його «Кобзар». Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура. |
|
|
|
||
|
Практичне заняття «Історичні джерела про повсякденне життя українських селян» |
|
|
|
||
|
Повсякденне життя. Традиції та звичаї українців. |
|
|
|
||
|
Урок узагальнення та систематизації знань з тем: «Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.» |
|
|
|
||
Тематична №3 |
||||||
РОЗДІЛ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ ст. |
||||||
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр. Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років. |
|
|
|
||
|
Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Зміни в соціальній структурі суспільства. |
|
|
|
||
|
Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України. |
|
|
|
||
|
Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Громадівський рух 1860–1890-х рр. |
|
|
|
||
|
Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. |
|
|
|
||
|
Братство тарасівців. Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів |
|
|
|
||
|
Валуєвський циркуляр і Емський указ. Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. |
|
|
|
||
|
Практичне заняття «Історичні джерела про українофільський етап національного відродження» |
|
|
|
||
|
Урок узагальнення знань з теми: «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.» |
|
|
|
||
|
Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція. |
|
|
|
||
|
Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка. |
|
|
|
||
|
Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. |
|
|
|
||
|
Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія. |
|
|
|
||
|
Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
|
|
|
||
|
Практичне заняття «Особливості українофільського та політичного етапів національного відродження» |
|
|
|
||
Тематична № 5 |
||||||
Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ |
|
|||||
|
Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. |
|
|
|
||
|
Політизація та радикалізація українського національного руху. |
|
|
|
||
|
Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. |
|
|
|
||
|
Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Прояви ксенофобії та шовінізму. |
|
|
|
||
|
Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. |
|
|
|
||
|
Товариство українських поступовців. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
|
|
|
||
|
Аграрна реформа П. Столипіна та її вплив на Україну. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. |
|
|
|
||
|
Практичне заняття «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини/Галичини» |
|
|
|
||
|
Урок узагальнення знань з теми: «Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації |
|
|
|
||
Тематична №6 |
||||||
РОЗДІЛ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В СЕРЕДИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ. |
||||||
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. |
|
|
|
||
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові. |
|
|
|
||
|
Церковне життя. Емансипація жінки. Наукові товариства. Особливості розвитку культурного життя. |
|
|
|
||
|
Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. |
|
|
|
||
|
Повсякденне життя. «Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів» |
|
|
|
||
|
Практичне заняття «Вплив греко-католицької церкви на формування національної свідомості населення західноукраїнських земель» |
|
|
|
||
|
Урок узагальнення та систематизації знань з тем: «Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.», «Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації» |
|
|
|
||
Тематична №7 |
||||||