(70 годин на рік)
Історія України: підруч. для 8-го кл. загально-освіти. навч. закл./ В.С.Власов,О.Є. Панарін,Ю.А.Топольницька - Київ: Літера ЛТД, 2021.- 256 с. с.: іл.
№ з/п |
Дата |
Примітка
|
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|||
1 |
|
|
Повторення.Середньовічна спадщина України. Вступ.Ранній новий час. Особливості ранньомодерної доби в історії України |
Розділ 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ у XVI – першій половині XVII століття |
|||
2 |
|
С.8,§1 |
Статус українських земель у першій половині XVI ст.. у складі різних держав. Статус українських земель у складі Польського королівства, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Великого князівства Московського/Московського царства, Молдавського князівства у першій половині XVІ ст. |
3 |
|
§2 |
Люблінська унія 1569 р. Державний устрій Речі Посполитої. Договірний характер королівської влади. Землі Русі-України в Речі Посполитій. Суб’єктність українських воєводств. |
4 |
|
§ 3 |
Соціальна структура населення українських земель у XVІ – першій половині XVII ст. (стани: шляхта, селяни, міщани, духовенство). Шляхетське самоврядне судочинство. Литовські статути. |
5 |
|
§ 4 |
Міста як простір взаємодії різних станів, етнічних і релігійних груп. Господарське життя міст: цехи, торгівля. |
6 |
|
§ 5 |
Кризові явища у православній церкві в XVІ ст. Православні братства. Конфесійне розмаїття. Вплив Реформації і Контрреформації на релігійну ситуацію в українських землях Речі Посполитої. |
7 |
|
§ 6-7 |
Берестейська унія як спроба реформування православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Відновлення православної ієрархії та реформи церкви. |
8 |
|
§8
|
Книгодрукування. Освіта. Братські школи. Острозька слов’яно-греко-латинська школа. Єзуїтські колегії. Київська (Києво-Могилянська) колегія. |
9 |
|
§ 9 |
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. ( Уявна подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва) |
10 |
|
§10 |
Практична робота: Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст. Описати (усно або письмово) повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст. |
11 |
|
С.76-77 |
Узагальнення з теми «ЗЕМЛІ УКРАЇНИ у XVI – першій половині XVII ст.» |
12 |
|
|
Тематичний контроль |
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.) |
|||
13 |
|
§ 11 |
Походження українського козацтва. Козацькі степові та прикордонні спільноти. |
14 |
|
§ 11,с.80-81 |
Запорозька Січ.Дмитро Вишневецький. |
15 |
|
§ 11,с.81-84 |
Військово-політична організація українського козацтва |
16 |
|
§ 12 |
Становлення козацького стану. Реєстрове козацтво |
17 |
|
§12,с.84-91 |
Козацькі повстання кінця ХVІ ст. |
18 |
|
§ 13 |
Походи запорозьких козаків на володіння Кримського ханства та Османської імперії. Запорозько-кримський договір 1624 р. Козаки у боротьбі за відновлення прав православної церкви. |
19 |
|
§ 13 |
Ідентичність та політична культура козаків. Петро Конашевич -Сагайдачний |
20 |
|
§ 13 |
Роль козаків у Хотинській війні. Участь та запорозького реєстрового козацтва у війнах Речі Посполитої. |
21 |
|
§14 |
Козацькі повстання 20–30-х років ХVІІ ст. |
22 |
|
§14 |
«Ординація Війська Запорозького». |
23 |
|
§15 |
Практична робота «Описати (на основі джерел) військове мистецтво, повсякденне життя, традиції й побут козацтва, облаштування Січі» |
24 |
|
С.109-110 |
Узагальненняз теми: Становлення українського козацтва (XVI - перша половина XVII ст.) |
25 |
|
|
Тематичний контроль |
Розділ 3. КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ другої половини ХVІІ ст. |
|||
26 |
|
§ 16 |
Передумови і причини козацької революції. Козацько-кримський союз. Богдан Хмельницький |
27 |
|
§16 |
Події 1648 -1649 років |
28 |
|
|
Події 1650–1651 рр. Битва поблизу Берестечка і Білоцерківський договір. Битва поблизу Батога. |
29 |
|
§17 |
Воєнно-політичні події 1653 року |
30 |
|
§ 19 |
Зовнішня політика: у пошуку союзників . Українсько-московський договір 1654 року |
31 |
|
§19 |
Зовнішня політика: у пошуку союзників 1656-1657 рр. |
32 |
|
§ 20 |
Практична робота: «Богдан Хмельницький, Іван Богун, Ярема Вишневецький та ін. як політик і людина» Порівняльна характеристика особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати). |
33 |
|
§21 |
Правління Івана Виговського . Гадяцька угода. |
34 |
|
§21 |
Московсько-українська війна. Конотопська битва. |
35 |
|
§21 |
Передумови, причини і перебіг «Руїни». Внутрішня боротьба за владу та впливи. Розкол козацької держави. |
36 |
|
§22 |
Посягання Московського царства на її суверенітет. |
37 |
|
§23 |
Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. |
38 |
|
§24 |
Козацька Україна в системі міжнародних відносин. |
39 |
|
§25 |
Заселення і розвиток Слобідської України. Іван Сірко |
40 |
|
С.144-145 |
Узагальнення з теми «Козацька революція середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ другої половини ХVІІ ст.» |
41 |
|
|
Тематичний контроль |
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст. |
|||
42 |
|
§ 18 |
Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. |
43 |
|
|
Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку).Соціальні групи в середовищі козацтва. |
44 |
|
|
Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії. Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство. Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства. |
45 |
|
|
Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове). |
46 |
|
|
Практична робота «Написати біографічну розвідку про гетьманські й старшинські родини, зокрема про їхніх представниць Гелену Чаплинську» |
47 |
|
|
Узагальнення з теми «Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст.» |
48 |
|
|
Тематичний контроль |
Розділ 5. УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст. |
|||
49 |
|
§26 |
Гетьманщина в період Івана Мазепи |
50 |
|
§ 27 |
Спроба усамостійнення Івана Мазепи. |
51 |
|
§28 |
Практична робота «Конституція Пилипа Орлика. Проаналізувати основні напрямки діяльності Пилипа Орлика і «мазепинців» у еміграції». |
52 |
|
§ 29 |
Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст. Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. |
53 |
|
§ 30 |
Спроба реформування Гетьманщини за урядування Івана Скоропадського та Павла Полуботка |
54 |
|
|
Гетьманщини за урядування Данила Апостола |
55 |
|
§ 31 |
Гетьманщина за урядування Кирила Розумовського. |
56 |
|
§ 31 |
Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України. |
57 |
|
§32 |
Нова Січ. Ліквідація Росією Запорозької Січі. |
58 |
|
§32 |
Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями. Становище Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика Росії щодо Півдня України. |
59 |
|
§33 |
Гайдамаки. Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої (шляхетські конфедерації та «Коліївщина»). Греко-католицька церква як ресурс української ідентичності. |
60 |
|
§33 |
Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців. Руси-українці під владою молдавських господарів. |
61 |
|
§33 |
Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України. |
62 |
|
§34 |
Григорій Сковорода Григорій. Розвиток музичної культури України |
63 |
|
§34 |
Архітектура. Образотворче мистецтво. ( здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
64 |
|
§35 |
Практична робота « Козацькі літописи ХVІІ – ХVІІІ ст. як історичні джерела. Визначити (використовуючи витяги з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет козацької держави». |
65 |
|
|
Наш край у ХVІ – ХVІІІ ст. |
66 |
|
|
Узагальнення з теми «УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст.» |
67 |
|
|
Тематичний контроль |
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ |
|||
68 |
|
|
Особливості суспільно-політичного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. Здобутки українського суспільства |
69 |
|
С.255-256 |
Практична робота «Внесок України у формування європейської цивілізації.Сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах». |
70 |
|
|
Узагальнення до курсу «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ» |