Календарне планування з історії України
8 клас
Складено згідно навчальної програми «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи» (затверджено і надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
||||
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Наскрізні змістові лінії |
Ключові компетентності |
||||
|
|||||||
Розділ 1. Землі України у XVI – першій половині XVII ст. |
|||||||
1. |
|
Повторення вивченого у 7 класі Ранньомодерна доба |
Знаю дати укладення Пересопницького Євангелія, Литовських статутів, Берестейської церковної унії, утворення Київської (Києво-Могилянської) колегії, відновлення православної ієрархії, підписання «Пунктів для заспокоєння руського народу»; адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Речі Посполитої. |
розташовую в хронологічній послідовності відомості про характерні для XVІ і першої половини XVІІ ст. процеси соціально-економічного, політичного та культурного життя на теренах України; показую на карті територіальний розподіл України на початок XVІ ст. і зміни, що відбулися внаслідок Люблінської унії; визначаю причини і наслідки поширення на теренах України фільваркового господарства, розгортання діяльності православних братств, укладення Берестейської унії, |
Громадянське виховання |
Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; для розуміння україномовних текстів різних жанрів, вміння переказувати прочитане, висловлювати власну думку в усній та письмовій формі; - Соціальну та громадянську компетентності шляхом формування знань про утворення козацтва та його значення у боротьбі проти польських загарбників;
|
|
2 |
|
Статус українських земель у складі європейських держав та Московського царства в першій половині XVІ ст. |
|||||
3 |
|
Люблінська унія 1569 р. Державний устрій Речі Посполитої. Землі Русі-України в Речі Посполитій. |
|||||
4 |
|
Соціальна структура населення українських земель у XVІ – першій половині XVII ст. Шляхетське самоврядне судочинство. Литовські статути. |
|||||
5 |
|
Конфесійне розмаїття. Вплив Реформації і Контрреформації на релігійну ситуацію в українських землях Речі Посполитої. Кризові явища у православній церкві в XVІ ст. |
|||||
6 |
|
Православні братства. Берестейська унія як спроба реформування православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. |
|||||
7 |
|
Книгодрукування. Освіта. Братські школи. Острозька слов’яно-греко-латинська школа. Єзуїтські колегії. Київська (КиєвоМогилянська) колегія |
|||||
8 |
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво, література XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|||||
9 |
|
Практична робота №1 Повсякденне життя і світогляд різних станів українського суспільства |
|||||
10 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: Землі України у XVI – першій половині XVII ст. |
|||||
|
|||||||
11 |
|
Походження українського козацтва. Козацькі степові та прикордонні спільноти. Запорозька Січ. |
Знаю:
|
|
Екологічна безпека та сталий розвиток |
Соціальну та громадянську компетентності шляхом формування знань про боротьбу українського народу проти польського панування; аналізувати причини перемоги та поразок козаків у битвах; формувати знання про виникнення української козацької держави та наслідки цієї події; - Математичну компетентність шляхом побудови логічного ланцюжка подій та встановлення хронологічної послідовності; вміння працювати з статистичними даними та звітами;
|
|
12 |
|
Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. |
|||||
13 |
|
Походи запорозьких козаків на володіння Кримського ханства та Османської імперії. Петро Конашевич Сагайдачний |
|||||
14 |
|
Участь та запорозького реєстрового козацтва у війнах Речі Посполитої. Козацькі повстання 20 – 30 рр. XVII ст.; |
|||||
15 |
|
Козаки у боротьбі за відновлення прав православної церкви. Ідентичність та політична культура козаків. |
|||||
16 |
|
Практична робота №2 Соціальна організація, побут і військова майстерність українського козацтва |
|||||
17 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Становлення козацтва (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)» |
|||||
Розділ 3. КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ другої половини ХVІІ ст. |
|||||||
18 |
|
Передумови і причини козацької революції. Козацько-кримський союз. Події 1648 р. |
Знаю:
|
розповідаю про перебіг Національно-визвольної війни; зіставити умови Зборівського і Білоцерківського договорів, «Березневих статей»; охарактеризувати устрій Війська Запорозького – української козацької держави; проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами; |
Громадянська відповідальність |
- Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації; вміння порівнювати та аналізувати достовірність джерел; -Загальнокультурну компетентність для формування знань про козацьку культуру як самобутню; описувати вплив козацької культури на формування сучасної української культури та мистецтва. |
|
19 |
|
Події 1649 р. Зміна характеру повстання. Зборівський договір. |
|||||
20 |
|
Події 1650–1651 рр. Битва поблизу Берестечка і Білоцерківський договір. |
|||||
21 |
|
Битва під Батогом . Молдавські походи. Облога Жванця. |
|||||
22 |
|
Українська козацька держава – Військо Запорозьке |
|||||
23 |
|
Зовнішня політика: у пошуку союзників. Україно – московський договір 1654. |
|||||
24 |
|
Воєнно – політичні події 1654 – 1657 рр. Віленське перемир’я. Україно – шведсько – тринсильванський союз |
|||||
25 |
|
Козацька Україна в системі міжнародних відносин. |
|||||
26 |
|
Практична робота №3 Національно – визвольна війна українського народу середини XVII ст. в історичних джерелах |
|||||
27 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ другої половини ХVІІ ст.» |
|||||
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст. |
|||||||
28 |
|
Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. |
Знаю:
|
|
Підприємливість та фінансова грамотність |
Математичну компетентність шляхом побудови логічного ланцюжка подій та встановлення хронологічної послідовності; вміння працювати з статистичними даними та звітами; - Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації; вміння порівнювати та аналізувати достовірність джерел;
|
|
29 |
|
Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку). Соціальні групи в середовищі козацтва. |
|||||
30 |
|
Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії. |
|||||
31 |
|
Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство. |
|||||
32 |
|
Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства.. |
|||||
33 |
|
Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове). |
|||||
34 |
|
Практична робота № 4 Написати біографічну розвідку про гетьманські й старшинські родини, зокрема про їхніх представниць Гелену Чаплинську, Ганну Сомко, Ганну Золотаренко (на вибір учительки/учителя). |
|||||
35 |
|
Політична культура козацької старшини, «Історія русів» як її квінтесенція. |
|||||
36 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст.» |
|||||
Розділ 5. УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст. |
|||||||
37 |
|
Передумови, причини і перебіг «Руїни». Внутрішня боротьба за владу та впливи. Розкол козацької держави.
|
Знаю:
|
розташовую в хронологічній послідовності події, що засвідчують наступ на українську державність з боку Російської імперії; показую на карті території утворень, що зберігали ознаки української державності (Гетьманщини, Нової Січі,Слобідської України), українські землі, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської монархії внаслідок російсько-турецьких воєн, поділів Речі Посполитої, ліквідації Кримського ханства; райони розгортання гайдамацького та опришківського рухів; охарактеризувати політику Російської й Австрійської імперій щодо українських земель; встановлюю причини і наслідки скасування гетьманства, ліквідації Запорозької Січі |
Громадянська відповідальність |
Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації; вміння порівнювати та аналізувати достовірність джерел; -Загальнокультурну компетентність для формування знань про козацьку культуру як самобутню; описувати вплив козацької культури на формування сучасної української культури та мистецтва; дослідити вплив польської та московської культури на українську. |
|
38 |
|
Посягання Московського царства на її суверенітет. Юрій Хмельницький |
|||||
39 |
|
Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. |
|||||
40 |
|
Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення. |
|||||
41 |
|
Конституція Пилипа Орлика. Нова Січ. |
|||||
42 |
|
Спроба реформування Гетьманщини за урядування Данила Апостола і Кирила Розумовського. |
|||||
43 |
|
Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України. Ліквідація Росією Запорозької Січі. |
|||||
44 |
|
Гетьманщина як частина Речі Посполитої. «Перезаселення» українських земель і ліквідація правобережного козацтва. |
|||||
45 |
|
Опришківський рух. Гайдамаки. Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців. |
|||||
46 |
|
Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої Греко-католицька церква як ресурс української ідентичності |
|||||
47 |
|
Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями. Імперська політика Росії щодо Півдня України. |
|||||
48 |
|
Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України. |
|||||
49 |
|
Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст. |
|||||
50 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст.» |
|||||
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ |
|||||||
51 |
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. |
Розумію:
оцінити роль козацтва в історії України. |
Умію: визначити внесок українського суспільства ХVІ–ХVІІІ ст. в загальноєвропейську культурну |
|
|
|
52 |
|
Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|||||