Календарне планування з історії України 8 клас до підручника Щупака 2024

Про матеріал
Календарно - тематичне планування з історії України для 8 класу розроблене відповідно навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи» (затверджено і надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698). В ньому включені компетентності та очікувані результати навчання.
Перегляд файлу

Календарне планування з історії України

8 клас

Складено згідно навчальної програми «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи» (затверджено і надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 698)

№ уроку

Дата

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Очікувані результати навчання

Знаннєвий

компонент

Діяльнісний

компонент

Наскрізні змістові лінії

Ключові компетентності

 

Розділ 1. Землі України у XVI – першій половині XVII ст.

1.

 

Повторення вивченого у 7 класі Ранньомодерна доба

Знаю дати укладення Пересопницького Євангелія, Литовських статутів, Берестейської церковної унії, утворення Київської (Києво-Могилянської) колегії, відновлення православної ієрархії, підписання «Пунктів для заспокоєння руського народу»;

адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Речі Посполитої.

розташовую в хронологічній послідовності відомості про характерні для XVІ і першої

половини XVІІ ст. процеси соціально-економічного, політичного та культурного життя на теренах України;

показую на карті територіальний розподіл України на початок XVІ ст. і зміни, що відбулися внаслідок

Люблінської унії;

визначаю причини і наслідки поширення на теренах України фільваркового господарства, розгортання діяльності православних братств, укладення Берестейської унії,

Громадянське виховання

Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; для розуміння україномовних текстів різних жанрів, вміння переказувати прочитане, висловлювати власну думку в усній та письмовій формі;

- Соціальну та громадянську компетентності шляхом формування знань про утворення козацтва та його значення у боротьбі проти польських загарбників;

 

2

 

Статус українських земель у складі європейських держав та Московського царства в першій половині XVІ ст.

3

 

 Люблінська унія 1569 р. Державний устрій Речі Посполитої. Землі Русі-України в Речі Посполитій.

4

 

Соціальна структура населення українських земель у XVІ – першій половині XVII ст. Шляхетське самоврядне судочинство. Литовські статути.

5

 

Конфесійне розмаїття. Вплив Реформації і Контрреформації на релігійну ситуацію в українських землях Речі Посполитої. Кризові явища у православній церкві в XVІ ст.

6

 

Православні братства. Берестейська унія як спроба реформування православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви.

7

 

Книгодрукування. Освіта. Братські школи. Острозька слов’яно-греко-латинська школа. Єзуїтські колегії. Київська (КиєвоМогилянська) колегія

8

 

Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво, література XVІ – першої половини XVІІ ст.

9

 

Практична робота №1 Повсякденне життя і світогляд різних станів українського суспільства

10

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: Землі України у XVI – першій половині XVII ст.

 

 

  • Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)

11

 

Походження українського козацтва. Козацькі степові та прикордонні спільноти. Запорозька Січ.

Знаю:

  •          дати заснування першої Запорозької Січі, час виникнення реєстрового козацького війська та чинності «Ординації Війська Запорозького»;
  •          напрямки походів козаків першої чверті ХVІІ ст.
  •          передумови і розвиток козацтва до окремого соціального стану;
  •          затвердження урядом Речі Посполитої реєстрового війська в 70-х роках XVI ст. як початок визнання козацтва новим соціальним станом;
  •          причини козацьких воєн (повстань);
  •          поняття «козак», «зимівник», «Запорозька Січ», «кіш», «кошовий отаман», «козацька рада», «козацькі клейноди», «реєстрове козацтво»
  •          розташовую в хронологічній послідовності відомості про формування козацтва як окремого соціального стану;
  •          показую на карті об’єкти, наявність яких свідчить про формування козацького стану;
  •          описую традиції, звичаї й побут козаків, історико-культурні пам’ятки доби;
  •          визначаю причини та наслідки: виникнення козацтва і Січей, активності козацтва в морських і суходільних походах у Кримське ханство, Османську імперію, Московське царство;

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

Соціальну та громадянську компетентності шляхом формування знань про боротьбу українського народу проти польського панування; аналізувати причини перемоги та поразок козаків у битвах; формувати знання про виникнення української козацької держави та наслідки цієї події;

- Математичну компетентність шляхом побудови логічного ланцюжка подій та встановлення хронологічної послідовності; вміння працювати з статистичними даними та звітами;

 

12

 

Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану.

13

 

Походи запорозьких козаків на володіння Кримського ханства та Османської імперії. Петро Конашевич Сагайдачний

14

 

Участь та запорозького реєстрового козацтва у війнах Речі Посполитої. Козацькі повстання 20 – 30 рр. XVII ст.;

15

 

Козаки у боротьбі за відновлення прав православної церкви. Ідентичність та політична культура козаків.

16

 

Практична робота №2 Соціальна організація, побут і військова майстерність українського козацтва

17

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Становлення козацтва (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)»

Розділ 3. КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ другої половини ХVІІ ст.

18

 

Передумови і причини козацької революції. Козацько-кримський союз. Події 1648 р.

Знаю:

  •          хронологічні межі національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького;
  •          дати укладення Зборівської угоди та «Березневих статей»;
  •          устрій Війська Запорозького – української козацької держави.
  •          Хмельниччину як національно-визвольну, соціальну та релігійну війну;
  •          Військо Запорозьке як незалежну станову (козацько-гетьманську) військову державу (що не мала міжнародного юридичного визнання);
  •          особливості здійснення владних повноважень Богданом Хмельницьким;
  •          поняття «Гетьманщина», «Генеральна рада», «гетьман», «генеральна старшина», «універсал», «полк», «сотня».

 

  •          розміщую в хронологічній послідовності битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами;
  •          показую на карті кордони Української козацької держави, основні напрямки походів і місця битв Національно-визвольної війни;

розповідаю про перебіг Національно-визвольної війни;

зіставити умови Зборівського і Білоцерківського договорів, «Березневих статей»;

охарактеризувати устрій Війська Запорозького – української козацької держави;

проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами;

Громадянська відповідальність

- Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації;  вміння порівнювати та аналізувати  достовірність джерел;

-Загальнокультурну компетентність для формування знань про козацьку культуру як самобутню; описувати вплив козацької культури на формування сучасної  української культури та мистецтва.

19

 

Події 1649 р. Зміна характеру повстання. Зборівський договір.

20

 

Події 1650–1651 рр. Битва поблизу Берестечка і Білоцерківський договір.

21

 

Битва під Батогом . Молдавські походи. Облога Жванця.

22

 

Українська козацька держава – Військо Запорозьке

23

 

Зовнішня політика: у пошуку союзників. Україно – московський договір 1654.

24

 

Воєнно – політичні події 1654 – 1657 рр. Віленське перемир’я. Україно – шведсько – тринсильванський союз

25

 

Козацька Україна в системі міжнародних відносин.

26

 

Практична робота №3 Національно – визвольна війна українського народу середини XVII ст. в історичних джерелах

27

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ середини XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ другої половини ХVІІ ст.»

Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст.

28

 

Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство.

Знаю:

  •          дати укладення Гадяцької угоди, Корсунського договору і «Вічного миру», Карловицького мирного договору, проведення «Чорної ради» під Ніжином, укладення угоди між Іваном Мазепою і Карлом ХІІ, Конституції Пилипа Орлика;
  •          етапи заселення українцями й адміністративний устрій Слобідської України.
  •          проаналізовую зміст і визначити сутність Гадяцької угоди, політики Російської держави («Договірних статей») щодо українських земель, Конституції Пилипа Орлика;
  •          визначаю причини і наслідки періоду «Руїни», військово- політичного виступу Івана Мазепи;
  •         обґрунтувати власні судження про діяльність козацьких гетьманів, кошових отаманів, діячів церкви та культури;

Підприємливість та фінансова грамотність

Математичну компетентність шляхом побудови логічного ланцюжка подій та встановлення хронологічної послідовності; вміння працювати з статистичними даними та звітами;

- Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації;  вміння порівнювати та аналізувати  достовірність джерел;

 

29

 

Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку). Соціальні групи в середовищі козацтва.

30

 

Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії.

31

 

Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство.

32

 

Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства..

33

 

Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове).

34

 

Практична робота № 4 Написати біографічну розвідку про гетьманські й старшинські родини, зокрема про їхніх представниць Гелену Чаплинську, Ганну Сомко, Ганну Золотаренко (на вибір учительки/учителя).

35

 

Політична культура козацької старшини, «Історія русів» як її квінтесенція.

36

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «КОЗАЦЬКА УКРАЇНА (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ ст.»

Розділ 5. УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст.

37

 

Передумови, причини і перебіг «Руїни». Внутрішня боротьба за владу та впливи. Розкол козацької держави.

 

Знаю:

  •         хронологічні межі існування Нової Січі;
  •         період розгортання гайдамацького й опришківського рухів;
  •         дати остаточної ліквідації гетьманства, козацького устрою і відновлення кріпосництва в Слобідській та Лівобережній Україні, включення Галичини до складу Австрійської монархії та Правобережжя і Волині до складу Російської імперії.

 

 

розташовую в хронологічній послідовності події, що засвідчують наступ на українську державність з боку Російської імперії;

показую на карті території утворень, що зберігали ознаки української державності (Гетьманщини, Нової Січі,Слобідської України), українські землі, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської монархії внаслідок російсько-турецьких воєн, поділів Речі Посполитої, ліквідації Кримського ханства; райони розгортання гайдамацького та опришківського рухів;

охарактеризувати політику Російської й Австрійської імперій щодо українських земель;

встановлюю причини і наслідки скасування гетьманства, ліквідації Запорозької Січі

Громадянська відповідальність

Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації;  вміння порівнювати та аналізувати  достовірність джерел;

-Загальнокультурну компетентність для формування знань про козацьку культуру як самобутню; описувати вплив козацької культури на формування сучасної  української культури та мистецтва; дослідити вплив польської та московської культури на українську.

38

 

Посягання Московського царства на її суверенітет. Юрій Хмельницький

39

 

Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини.

40

 

Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення.

41

 

Конституція Пилипа Орлика. Нова Січ.

42

 

Спроба реформування Гетьманщини за урядування Данила Апостола і Кирила Розумовського.

43

 

Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України. Ліквідація Росією Запорозької Січі.

44

 

Гетьманщина як частина Речі Посполитої. «Перезаселення» українських земель і ліквідація правобережного козацтва.

45

 

Опришківський рух. Гайдамаки. Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців.

46

 

Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої Греко-католицька церква як ресурс української ідентичності

47

 

Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями. Імперська політика Росії щодо Півдня України.

48

 

Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України.

49

 

Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст.

50

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст.»

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ

51

 

Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст.

Розумію:

  •          взаємопов’язаність і взаємозалежність процесів господарського, соціального, політичного і культурного життя козацької України та європейських суспільств.

оцінити роль козацтва в історії України.

Умію:

визначити внесок українського суспільства ХVІ–ХVІІІ ст. в загальноєвропейську культурну

  •                     
  •                     

52

 

Внесок України у формування європейської цивілізації.

 

 

 

docx
Додано
18 листопада
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку