Календарне планування з історії України 8 клас. Підручник: І. Щупак

Про матеріал
Календарне планування з історії України, 8 клас (1,5 год. на тиждень, 52 год. на рік)
Перегляд файлу

 

 

Календарне планування з історії України, 8 клас  (1,5 год. на тиждень, 52 год. на рік)

         Складено згідно з Навчальною програмою  «Історія України. 6–9 класи», Затверджено та надано гриф

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

Підручник: І. Щупак, Б.Черкас, О. Бурлака — Київ: Оріон, 2021.

 

з/п

Тема уроку

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Наскрізні змістовні лінії/ компетентності

дата

дата

Д.з

8-

8-

І семестр

Тема 1. Землі України у складі речі Посполитої   ( XVI – перша половина  XVII ст.)

1.

Вступ. Повторення.

Знаннєвий компонент: дати укладення Литовських статутів, створення Пересопницького Євангелія, укладення Люблінської унії, Берестейської церковної унії, відновлення православної ієрархії, утворення Київської (Києво-Могилянської) колегії; – територіальний поділ України на початок XVІ ст.

Ціннісний компонент: поняття  «гравюра», «колегія», «полемічна література», «рента», «сеймики», «слов’яно-греко-латинська школа», «унійна (греко-католицька) церква», «фільварок», «церковні братства»; значення Люблінської унії для руськоукраїнського суспільства; – особливості організації державної влади у Речі Посполитій;

Діяльнісний компонент: розташувати в хронологічній послідовності, показати на карті територіальний поділ України, пояснювати особливості формування уявлень про Русь, схарактеризувати політичне, господарське та релігійне життя на українських землях у XVІ – першій половини XVІІ ст.; обґрунтувати свої судження про діячів церкви і культури XVІ – першої половини XVІІ ст.

Громадянська відповідальність: Розуміння учнями свого місця в суспільстві, формування відповідальності за власні дії

Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Аксіологічна компетентність. Уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу або відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.

Хронологічна. Уміння орієнтуватися

в історичному часі.

Просторова. Уміння орієнтуватися в історичному просторі.

Інформаційна. Уміння учнів працювати

з джерелами історичної інформації

 

 

 

 

2.

Ранній Новий час в історії України

 

 

1

3.

Українські землі у складі держав Європи й Азії  в першій половині XVI ст.

 

 

2

4.

Люблінська унія і її вплив на українське суспільство.

 

 

3

5.

Соціально-економічне становище українських земель у XVI ст.

 

 

4

6.

Церковні та релігійні проблеми в Україні в XVI ст.

 

 

5,6

7.

Берестейська церковна унія  1596 року і її наслідки.

 

 

7

8.

Церковне життя в Україні  першої половини XVII ст.

 

 

8

9.

Культурне життя .

 

 

9

10.

Культурне життя .

 

 

10

11.

Практична робота. Повсякденне життя і світогляд різних станів українського суспільства.

 

 

 

11

12.

Узагальнення знань.

 

 

12

Тематичне оцінювання.

Тема 2. Становлення козацтва ( XVI – перша  половина XVII ст.)

13.

Походження українського козацтва. Дмитро Вишневецький. Запорізька Січ.

Знаннєвий компонент: дати заснування Січей, час виникнення реєстрового козацького війська, напрямки походів козаків першої чверті ХVІІ ст.

Ціннісний компонент: поняття  «Великий Луг», «гетьман», «Запорозька Січ», «зимівник», «кіш», «козак», «козацька рада», «козацькі клейноди», «кошовий отаман», «курінь», «низове козацтво», «покозачення», «політична культура», «полк», «сотня», «реєстрове козацтво», «річкові пороги», «уходництво»; становлення козацького стану, передумови і розвиток козацтва до окремого соціального стану; причини козацьких повстань.

Діяльнісний компонент: розташувати в хронологічній послідовності відомості про формування козацтва як окремого соціального стану; показати на карті об’єкти, що свідчать про формування козацького стану; схарактеризувати військово-політичну організацію козацтва; – описати традиції, звичаї й побут козаків, історикокультурні пам’ятки, пов’язані з козацтвом;  визначати причини та наслідки: виникнення козацтва і Січей.

Громадянська відповідальність: Розуміння учнями свого місця в суспільстві, формування відповідальності за власні дії

Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Аксіологічна компетентність. Уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу або відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.

Хронологічна. Уміння орієнтуватися

в історичному часі.

Просторова. Уміння орієнтуватися в історичному просторі.

Інформаційна. Уміння учнів працювати

з джерелами історичної інформації

 

 

13

14.

Реєстрове козацтво. Козацькі повстання кінця XVI ст.

 

 

14

15.

Походи козаків першої чверті XVII ст.. П. Конашевич-Сагайдачний.

 

 

15

16.

Козацько-селянські повстання 20-30 років XVII ст.. «Ординація Війська  Запорозького».

 

 

16

17.

Практична робота.. Військова майстерність українського козацтва.

 

 

17

18.

Узагальнення знань.

 

 

18

19.

Передумови Національно-визвольної війни.

 

 

19

20

Богдан Хмельницький.

 

 

19

21.

Козацько-кримський союз. Події 1648-1649 років.

 

 

20

22.

Зборівський договір.

 

 

21

23.

Узагальнення знань.

 

 

 

24.

Узагальнення знань.

 

 

 

Тематичне оцінювання.

ІІ семестр

Тема 3. Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.

 

25.

Події 1650-1651рр.. Битва під Берестечком. Білоцерківський договір.

Знаннєвий компонент: хронологічні межі національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького; місця основних подій козацької революції середини ХVІІ ст.

 

Ціннісний компонент: Хмельниччину як національно-визвольну, соціальну та релігійну війну;   особливості здійснення владних повноважень Богданом Хмельницьким; поняття «Гетьманщина»,   «гетьман», «генеральна  старшина», 

 

Діяльнісний компонент: розмістити в хронологічній послідовності битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами;  зіставити умови Зборівського і Білоцерківського договорів, «Березневих статей»;   проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами

Громадянська відповідальність: Розуміння учнями свого місця в суспільстві, формування відповідальності за власні дії

Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Аксіологічна компетентність. Уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу або відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.

Хронологічна. Уміння орієнтуватися

в історичному часі.

Просторова. Уміння орієнтуватися в історичному просторі.

Інформаційна. Уміння учнів працювати

з джерелами історичної інформації

 

 

22

26.

Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця.

 

 

23

27.

Українська козацька держава – Військо Запорозьке.

 

 

24

28.

Зовнішня політика козацької держави.

 

 

25

29.

Українсько-московський договір 1654 року.

 

 

26

30.

Воєнно-політичні події 1654-1657 рр.. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз.

 

 

27

31.

Практична робота. Національно-визвольна війна українського народу.

 

 

28,29

32

Іван Виговський. Гадяцька угода. Українсько-московська війна. Конотопська битва.

 

 

30

33.

Початок Руїни. Юрій Хмельницький.  Розкол Гетьманської держави.

 

 

31

Тематичне оцінювання.

Тема 4. Козацька Україна наприкінці 50-х рр. XVII – на поч. XVIII ст.

34.

Павло Тетеря. Іван Брюховецький.  Андрусівське перемир’я.

Знаннєвий компонент: адміністративно-територіальний устрій, органи влади, військо, судочинство Війська Запорозького/Гетьманщини; – особливості формування й устрою козацьких полків;  Гетьманщину другої половини ХVII – початку ХVIIІ ст. як місце визвольних  змагань.

Ціннісний компонент: поняття «Генеральна рада», «генеральна старшина», «гетьман», «етнічна група», «займанщина», «козацька старшина», «політична еліта», «полк», «Слобідська Україна», «сотня»; сутність козацько-шляхетських форм державності.

Діяльнісний компонент: показати на карті адміністративно-територіальний устрій Гетьманщини, Слобідської України, Запорожжя (Війська Запорозького Низового); схарактеризувати адміністративний, територіальний, державний, політичний устрій, господарське та повсякденне життя Гетьманщини, Слобожанщини та Запорожжя (Війська Запорозького Низового); схарактеризувати нову політичну еліту – козацьку старшину та її роль у боротьбі за збереження і розбудову української державності.

Громадянська відповідальність: Розуміння учнями свого місця в суспільстві, формування відповідальності за власні дії

Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Аксіологічна компетентність. Уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу або відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.

Хронологічна. Уміння орієнтуватися

в історичному часі.

Просторова. Уміння орієнтуватися в історичному просторі.

Інформаційна. Уміння учнів працювати

з джерелами історичної інформації

 

 

32

35.

Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний.

 

 

33

36.

Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир».

 

 

34

37.

Правобережне козацтво. Заселення і розвиток Слобідської України.

 

 

35

38.

Запорозьке козацтво. Іван Сірко.

 

 

36

39

Гетьманщина в часи Івана Мазепи.

 

 

37

40.

Пилип Орлик і його Конституція. Ліквідація козацтва на Правобережжі.

 

 

38

41.

Розвиток культури наприкінці 50-х  рр. XVII – на поч. XVIII ст..

 

 

39

42.

Практична робота. Руїна – кризове явище в історії України.

Узагальнення знань.

 

 

40,41

Тематичне оцінювання.

Тема 5. Українські землі у 20-90-х роках XVIII  ст.

43.

Імперський наступ на автономію Гетьманщини.

Знаннєвий компонент: розуміти причини втрати українцями державності; дату остаточної ліквідації гетьманства; хронологічні межі існування Нової Січі; період розгортання гайдамацького й опришківського рухів.

 

Ціннісний компонент: поняття «академія», «гайдамаки», «козацьке бароко», «козацькі літописи», «Кам’янська Січ», «Коліївщина», «куруци», «Нова (Підпільненська) Січ», «Олешківська Січ», «опришки», основні етапи ліквідації Російською імперією суверенітету козацької держави; особливості розвитку культури періоду «козацького бароко».

Діяльнісний компонент: розташувати в хронологічній послідовності події, що засвідчують наступ на українську державність з боку Російської імперії; показати на карті території Гетьманщини, Нової Січі, українські землі, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської держави; упізнавати та характеризувати пам’ятки української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст.

Громадянська відповідальність: Розуміння учнями свого місця в суспільстві, формування відповідальності за власні дії

Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Аксіологічна компетентність. Уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу або відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям.

Хронологічна. Уміння орієнтуватися

в історичному часі.

Просторова. Уміння орієнтуватися в історичному просторі.

Інформаційна. Уміння учнів працювати

з джерелами історичної інформації

 

 

42

44.

Відродження гетьманства. Данило Апостол. Нова Січ.

 

 

43

45.

Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. Підкорення Кримського ханства.

 

 

44

46.

Правобережна Україна. Землі Західної України у 20-90-х рр. XVIII ст..

 

 

45

47.

Поділи Речі Посполитої.

 

 

46

48.

Зміни у становищі українських земель.

 

 

47

49.

Розвиток культури у 20-90-х рр. XVIII ст..

 

 

48

50.

Практична робота. Суспільно-політичне життя на українських землях у XVIII ст.

 

 

49,50

51.

Історія України в контексті епохи Раннього Нового часу. Внесок України у формування європейської цивілізації

 

 

51

52.

Узагальнення знань.

 

 

 

 

 

Тематичне оцінювання.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 вересня 2022
Переглядів
3307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку