Пропедевтичний курс «Вступ до історії» 5 клас
(35 годин)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Прим. |
І семестр Вступ. Що таке історія |
|||
|
Що таке історія |
|
|
Тема 1. Відлік часу в історії |
|||
|
Як пов’язані історія і час |
|
|
|
Культурні епохи європейської історії Історія України на шкалі часу. |
|
|
|
Практична робота: Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу. Розв’язання історичних задач на обчислення часу |
|
|
|
Урок узагальнення з теми «Відлік часу в історії» |
|
|
Тема 2. Де відбувається історія |
|||
|
Як пов’язані історія і простір |
|
|
|
Україна на мапах упродовж історії. Територіальні межі та їх зміни. |
|
|
|
Практична робота: Позначення і надписування на контурній карті історико-географічних регіонів, територію рідного краю. |
|
|
|
Урок узагальнення з теми «Де відбувається історія» |
|
|
Тема 3. Джерела до вивчення історії |
|||
|
Що таке речові історичні джерела |
|
|
|
Чому писемні джерела важливі для вивчення історії
|
|
|
|
Усні джерела історії |
|
|
|
Практична робота: Як опрацьовувати історичне джерело |
|
|
|
Критичне ставлення до джерельних відомостей. Практична робота: Інформація про минуле з візуальних джерел (сімейного фотоальбому, зображень пам’яток історії тощо) |
|
|
|
Місця, де зберігають історичні джерела. |
|
|
|
Урок узагальнення з теми «Джерела до вивчення історії» |
|
|
ІІ семестр |
|||
Тема 4. Історія України в пам’ятках |
|||
|
Чим уславилися князі Київської Русі |
|
|
|
Як українське козацтво прославилось у битвах і походах
|
|
|
|
Українська революція 1917-1921 рр
|
|
|
|
Голодомор як геноцид українського народу |
|
|
|
Україна у Другій світовій війні |
|
|
|
Коли і як утворилась сучасна Українська держава |
|
|
|
Практична робота: Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір) |
|
|
|
Урок узагальнення з теми «Історія України в пам’ятках» |
|
|
Тема 5. Дослідники історії |
|||
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи («Повість минулих літ» літописця Нестора) та козацькі (Літопис Самійла Величка) |
|
|
|
Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Художні твори про минуле України |
|
|
|
Практична робота: чим відрізняється наукове і мистецьке осмислення минулого |
|
|
|
Урок узагальнення з теми «Дослідники історії» |
|
|
Тема 6. Усе має минуле |
|||
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. Українське село. |
|
|
|
Місто. Заняття та умови життя населення в українських у минулому і тепер. |
|
|
|
Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки . Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Медицина. Спорт |
|
|
|
Практичне заняття: Міні-проект (на вибір) про харчування людей у минулому; про родинні традиції та свята; про одяг людини в минулому. |
|
|
|
Урок узагальнення з теми «Усе має минуле» |
|
|