Календарне планування з історії України та всесвітньої історії для 5-9 класу за оновленою програмою 2017-2018 навчального року. В планіванні розміщені поурочні теми та потрібні навчальні досягнення.
1
5 КЛАС (35 годин / 1 година на тиждень)
№ |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт (Д/З) |
Примітки |
Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ
|
||||||
|
|
|
Підручник з історії. Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. |
Розумію:
Умію:
вправно користуватися підручником. |
|
|
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ
|
||||||
|
|
|
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. Робота зі шкалою часу. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
створити і заповнити хронологічну таблицю. |
розв’язати історичну задачу на обчислення часу. |
|
|
|
|
Культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). Історія України на шкалі часу.
|
|
||
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ
|
||||||
|
|
|
Географічний та історичний простір. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
позначити і надписати на контурній карті названі вчителем історико-географічні регіони, територію рідного краю, рідне місто/селище/село. |
позначити і надписати на контурній карті вказані учителем історико-географічні регіони, територію рідного краю, рідне місто/селище/село. |
|
|
|
|
Україна на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини та їх зміни. Терени творення нової України. |
|
||
|
|
|
Держава Україна та її сусіди. Історико-географічні регіони України та їх особливості (на вибір учителя /учительки, оглядово). Територіальне розташування та історичне походження рідного міста/села.
|
|
||
|
|
|
Робота з історичною картою. |
|
||
|
|
|
Узагальнення. Вступ. Що таке історія. Відлік часу в історії. Де відбувається історія. |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. Вступ. Що таке історія. Відлік часу в історії.Де відбувається історія. |
|
|
|
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ |
||||||
|
|
|
Історичні джерела та їх різновиди. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнати відомості про осіб і події та судження про них.
|
висловити враження (усно або письмово) від екскурсії до місцевого історичного (краєзнавчого) музею або архіву. |
|
|
|
|
Потреба залучення різних джерел для відображення повноти історії. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого. Критичне ставлення до джерельних відомостей. |
|
||
|
|
|
Виявлення та збереження історичних джерел. Місця, де зберігають історичні джерела. |
|
||
|
|
|
Робота з історичними джерелами. |
|
||
|
|
|
Узагальнення. Джерела до вивчення історії. Тематичний контроль. Джерела до вивчення історії. |
|
|
|
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ
|
||||||
|
|
|
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнати символічний зміст пам’ятників. |
проаналізувати витяги з правових пам’яток України (зокрема Конституції України) та поміркувати про їхню роль у захисті прав людини і громадянина. |
|
|
|
|
Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу |
|
||
|
|
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: а) княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький; б) козацька Україна: Богдан Хмельницький; в) новітня Україна: на шляху до державної незалежності (Українська революція, Голодомор, Друга світова війна, проголошення незалежності України, ухвалення Конституції України, Революція Гідності).
|
|
||
|
|
|
Узагальнення з тем : «Джерела до вивчення історії» та «Історія України в пам`ятках». |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль з тем: «Джерела до вивчення історії» та «Історія України в пам`ятках». |
|
|
|
Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ
|
||||||
|
|
|
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб, подій власного життя. |
представити повідомлення з історії родини, підготувати презентацію родового дерева. |
|
|
|
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: а) руські літописи. «Повість минулих літ» літописця Нестора; б) козацькі літописи. Літопис Самійла Величка; в) історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. |
|
||
|
|
|
Дослідження з історії рідного краю (на вибір учителя /учительки). |
|
||
|
|
|
Наукове і мистецьке осмислення минулого. Художні твори про минуле України (на вибір учителя /учительки).
|
|
||
|
|
|
Узагальнення з теми: «Дослідники історії». |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль з теми: «Дослідники історії». |
|
|
|
Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ
|
||||||
|
|
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
висловити припущення про характер занять людей у майбутньому. |
на основі інформації від батьків (бабусь і дідусів, інших родичів), а також доступних писемних і речових джерел: а) порівняти ігри на дозвіллі (й іграшки) батьків і власні; б) підготувати повідомлення (міні-проект) про одяг людини в минулому; в) підготувати повідомлення (міні-проект) про харчування людей у минулому; г) скласти розповідь про родинні традиції та свята. |
|
|
|
|
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки. |
|
||
|
|
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці. |
|
||
|
|
|
Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час. |
|
||
|
|
|
Узагальнення з теми : «Усе має минуле». |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль з теми: «Усе має минуле». |
|
|
|
1
6 КЛАС (70 годин / 2 години на тиждень)
№ |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт (Д/З) |
Примітки |
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА
|
||||||
|
|
|
Як працювати з підручником інтегрованого курсу історії (Всесвітня історія. Історія України) для учнів/учениць 6 класу. Предмет і завдання історії.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
вправно користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома. |
Лічба часу в історії стародавнього світу [завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); збудувати та зіставити археологічну й історичну часові шкали; визначити (за датою), до якого періоду належить подія (з допомогою археологічної та історичної часових шкал)]. |
|
|
|
|
Теорії походження людини. Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична). |
|
||
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
|
||||||
|
|
|
Як працюють археологи. Природні умови, спосіб життя, суспільна організація, первісних людей. Світорозуміння і мораль первісних людей. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнавати пам’ятки трипільської культури. |
|
|
|
|
|
Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України. |
|
||
|
|
|
Трипільська археологічна культура. |
|
||
|
|
|
Узагальнення. Вступ. Коли і як розпочиналася історія людства. Первісні спільноти. Археологічні культури. |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. Вступ. Коли і як розпочиналася історія людства. Первісні спільноти. Археологічні культури. |
|
|
|
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
|
||||||
|
|
|
Що в історії називають цивілізацією. Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Повсякдення й господарське життя. |
|
|
|
|
|
|
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
|
||
|
|
|
Міфологія, писемність і мистецтва. Будівництво пірамід.
|
|
||
|
|
|
Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя. |
|
||
|
|
|
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. Закони Хаммурапі. |
|
||
|
|
|
Міфологія, писемність і мистецтва. Епос про Гільгамеша.
|
|
||
|
|
|
Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. |
|
||
|
|
|
Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. |
|
||
|
|
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Біблія як історичне джерело. |
|
||
|
|
|
Узагальнення. Стародавні цивілізації Азії та Африки. |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. Стародавні цивілізації Азії та Африки. |
|
|
|
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ
|
||||||
|
|
|
Періодизація історії давніх Греції та Риму. Природно-географічні умови Балканського півострова. Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та ін.). |
|
|
|
|
|
Давньогрецьке суспільство. |
|
||
|
|
|
Афіни і Спарта. |
|
||
|
|
|
Греко-перські війни. |
|
||
|
|
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
|
||
|
|
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
|
||
|
|
|
Грецька релігія та міфологія. |
|
||
|
|
|
Античні олімпійські ігри. |
|
||
|
|
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. |
|
||
|
|
|
Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський. |
|
||
|
|
|
Елліністичні держави. Культура елліністичної доби. |
|
||
|
|
|
Узагальнення. Стародавня Греція та Еллінізм. Тематичний контроль. Стародавня Греція та Еллінізм. |
|
||
|
|
|
Велика грецька колонізація. (у Північному Причорномор’ї). |
|
||
|
|
|
Заснування античних грецьких поселень на території України |
|
||
|
|
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. |
|
||
|
|
|
Взаємини греків і місцевого населення. |
|
||
|
|
|
Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни.
|
|
||
|
|
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. |
|
||
|
|
|
Виникнення міста Рима. |
|
||
|
|
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. |
|
||
|
|
|
Військова експансія Риму. Диктатура Цезаря. |
|
||
|
|
|
Римська імперія. Октавіан Август. |
|
||
|
|
|
Пантеон римських богів. |
|
||
|
|
|
Римське право. |
|
||
|
|
|
Мистецтво Давнього Риму. |
|
||
|
|
|
Кризові явища в Римській імперії. |
|
||
|
|
|
Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
|
||
|
|
|
Виникнення і поширення християнства. |
|
||
|
|
|
Розпад Римської імперії. Велике переселення народів. |
|
||
|
|
|
Падіння Західної Римської імперії.
|
|
||
|
|
|
Узагальнення. Античні міста Північного Причорномор`я. Стародавній Рим. |
|
||
|
|
|
Тематичний контроль. Античні міста Північного Причорномор`я.Стародавній Рим. |
|
||
|
|
|
Походження (витоки) слов’янських народів. |
|
||
|
|
|
Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян. |
|
||
|
|
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ. |
|
||
|
|
|
Передумови розселення слов’ян. |
|
||
|
|
|
Розвиток слов’янських племен у процесі розселення. |
|
||
|
|
|
Анти і склавини на теренах України. |
|
||
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ |
||||||
|
|
|
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
|
|
|
|
|
Сучасні цивілізації на мапі світу. |
|
||
|
|
|
Китайська цивілізація. |
|
||
|
|
|
Індійська, цивілізація. |
|
||
|
|
|
Ісламська та інші цивілізації. |
|
||
|
|
|
Цивілізаційні взаємодії |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення. Витоки європейської та інших сучасних цивілізацій. |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. Витоки європейської та інших сучасних цивілізацій. |
|
|
|
1
7 КЛАС ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
(35 годин / 1 година на тиждень)
№ |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт (Д/З) |
Примітки |
Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ
|
||||||
|
|
|
Розселення слов’янських племен на території України. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет руського князя.
|
|
|
|
|
|
Господарство та суспільство слов’ян. |
|
||
|
|
|
Сусіди східних слов’ян. Утворення Русі-України. |
|
||
|
|
|
Київські князі (Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав). |
|
||
|
|
|
Київські князі (Ігор, Ольга, Святослав). |
|
|
|
|
|
|
Київські князі (Святослав). |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення. Виникнення та становлення Русі-України». |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. Виникнення та становлення Русі-України». |
|
|
|
Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст.
|
||||||
|
|
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнавати пам’ятки архітектури з часів Київської держави (Русі-України). |
здійснити уявну подорож Києвом часів Володимира Великого / Ярослава Мудрого. |
|
|
|
|
Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого. «Руська правда». |
|
||
|
|
|
Суспільний устрій. Влада князя. |
|
||
|
|
|
Повсякденне життя. Господарство. |
|
||
|
|
|
Міста. Ремесла. Торгівля. |
|
||
|
|
|
Культура. |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|
|
|
Розділ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст.
|
||||||
|
|
|
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів. Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Правління Володимира Мономаха. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет руського князя. |
визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня/учениці) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя. |
|
|
|
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя (оглядово). Ярослав Осмомисл (оглядово). |
|
||
|
|
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
|
||
|
|
|
Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово). |
|
||
|
|
|
Узагальнення. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
|
|
|
Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)
|
||||||
|
|
|
Утворення Галицько-Волинської держави. Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді).
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти і представити історичний портрет одного з правителів Галицько-Волинської держави. |
підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня /учениці). |
|
|
|
|
Король Данило – будівничий Галицько-Волинської держави. Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад. |
|
||
|
|
|
Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XІV ст. |
|
||
|
|
|
Узагальнення. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА). |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА). |
|
|
|
Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО
|
||||||
|
|
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. Кревська унія 1385 р. і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет русько-українського діяча XIV–XV ст. |
укласти історичний портрет Костянтина Острозького. |
|
|
|
|
Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура ханства. |
|
||
|
|
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV–XV ст. Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право. Пам’ятки середньовічної культури XІV–XV ст. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич. |
|
||
|
|
|
Узагальнення. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО. |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО. |
|
|
|
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ
|
||||||
|
|
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. |
Розумію:
Умію:
розкрити особливості українського середньовіччя (порівняно з історією тогочасної Візантії та Західної Європи). |
- на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
1
7 КЛАС ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
(35 годин / 1 година на тиждень)
№ |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт (Д/З) |
Примітки |
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП
|
|||||||
|
|
|
Повторення: Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян. Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти синхронізовану хронологічну таблицю «Європа в добу Середньовіччя». |
|
|
|
Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
|||||||
|
|
|
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
визначити наслідки Великого переселення народів, розпаду імперії Карла Великого, виникнення ісламу й арабської експансії. |
зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
|
|
|
|
|
Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії. |
|
|||
|
|
|
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури. |
|
|||
Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ
|
|||||||
|
|
|
Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
охарактеризувати соціальне становище і роль кожного з основних станів середньовічного суспільства. |
зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи. |
|
|
|
|
|
Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм. Організація християнської церкви в Середньовіччі. |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ. |
|
|
|
|
Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.
|
|||||||
|
|
|
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
визначити наслідки Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд. |
встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. |
|
|
|
|
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. |
|
|||
|
|
|
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. |
|
|||
|
|
|
Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. |
|
|||
|
|
|
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ. |
|
|||
|
|
|
Англія в ХІ–ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. |
|
|||
|
|
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями. Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
|
|
|
|
Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
|
|||||||
|
|
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнати будівлі (храми) романського і готичного стилів. |
підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». |
|
|
|
|
|
Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|
|||
|
|
|
Середньовічні школи та університети. |
|
|||
|
|
|
Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. |
|
|||
|
|
|
Архітектура і мистецтво. |
|
|||
|
|
|
Раннє Відродження. Гуманізм. |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ. |
|
|
|
|
Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.
|
|||||||
|
|
|
Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
|
|
|
|
|
|
Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. |
|
|||
|
|
|
Монгольське панування. |
|
|||
|
|
|
Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського ХІV – на початку ХVІ cт. Іван ІІІ. |
|
|||
|
|
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. |
|
|||
|
|
|
Культура Османської імперії. |
|
|
|
|
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово)
|
|||||||
|
|
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Японія. |
|
|
|
|
|
|
|
Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. |
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД. |
|
|
|
|
1
8 КЛАС ІСТОРІЯ України
(52 години / 1,5 година на тиждень)
№ |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт (Д/З) |
Примітки |
|
Розділ 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.)
|
|||||||
|
|
|
Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
|
|
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство. |
|
|||
|
|
|
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути. |
|
|||
|
|
|
Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування. |
|
|||
|
|
|
Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Полемічна література. Православні братства. Василь-Костянтин Острозький. |
|
|||
|
|
|
Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили. Церковні собори в Бересті 1596 р. |
|
|||
|
|
|
Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія. |
|
|||
|
|
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.). |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль.ЗЕМЛІ УКРАЇНИ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.). |
|
|
|
|
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)
|
|||||||
|
|
|
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
1590-х і 1620–1630-х років; обґрунтувати власні судження про Дмитра Вишневецького, Северина (Семерія) Наливайка, Петра Конашевича-Сагайдачного. |
|
|
|
|
|
|
Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. |
|
|||
|
|
|
Козацькі повстання кінця ХVІ ст. Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна. |
|
|||
|
|
|
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького».
|
|
|||
|
|
|
Узагальнення. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.). |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.). |
|
|
|
|
Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст.
|
|||||||
|
|
|
Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати власні судження про державотворчу та військово-політичну діяльність Богдана Хмельницького, його сподвижників. |
розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати). |
|
|
|
|
|
Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. |
|
|||
|
|
|
Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун. Битва під Батогом. |
|
|||
|
|
|
Молдавські походи. Облога Жванця. |
|
|||
|
|
|
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. |
|
|||
|
|
|
Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р. |
|
|||
|
|
|
Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. |
|
|
|
|
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.
|
|||||||
|
|
|
Іван Виговський. Гадяцька угода. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнати пам’ятки українського мистецтва в стилі бароко. |
проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей» (на вибір учителя/учительки), Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; визначити на цій основі устрій української гетьманської держави, порядок її взаємин з Московською державою (Річчю Посполитою / Шведською імперією) та поміркувати, якою мірою кожен з цих документів гарантував права і вольності правлячого стану, суверенітет Козацької держави. |
|
|
|
|
|
Україно-московська війна. Конотопська битва. |
|
|||
|
|
|
Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Андрусівське перемир’я. |
|
|||
|
|
|
Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. |
|
|||
|
|
|
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. |
|
|||
|
|
|
Дем’ян Многогрішний. Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». |
|
|||
|
|
|
Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст. |
|
|||
|
|
|
Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козацькі полки. |
|
|||
|
|
|
Запорозьке козацтво. Іван Сірко. |
|
|||
|
|
|
Пилип Орлик і його Конституція. |
|
|||
|
|
|
Церковне життя. Освіта. |
|
|||
|
|
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. |
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
|||||||
|
|
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Павло Полуботок. Данило Апостол. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
визначити особливості розвитку культури періоду козацького бароко. |
здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
|
|
|
|
Нова Січ. Кирило Розумовський. |
|
|||
|
|
|
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. |
|
|||
|
|
|
Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України. |
|
|||
|
|
|
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. |
|
|||
|
|
|
Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків. |
|
|||
|
|
|
Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель. |
|
|||
|
|
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода. |
|
|||
|
|
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика.
|
|
|||
|
|
|
Узагальнення. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ
|
|||||||
|
|
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. |
Розумію:
Умію:
оцінити роль козацтва в історії України. |
на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
|
|
|
|
Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|
|
||
1
8 КЛАС ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
(35 годин / 1 година на тиждень)
№ |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт (Д/З) |
Примітки |
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП
|
|||||||
|
|
|
Повторення. Середні віки в історії Європи та України.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти синхронізовану хронологічну таблицю «Європа в Ранньомодерну добу». |
|
|
|
|
|
|
Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України. |
|
|||
Розділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН
|
|||||||
|
|
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. Цивілізації доколумбової Америки (оглядово). |
Знаю:
Розумію:
Умію:
встановити причини масових міграцій європейців у ХVІ–ХVІІ ст. |
описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. |
|
|||
|
|
|
Торговельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. Повсякденне життя населення Західної Європи. |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН. |
|
|
|
|
Розділ 2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ |
|||||||
|
|
|
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнати пам’ятки культури епохи Відродження і Бароко. |
здійснити уявну подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
|
|
|
|
Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер і народження протестантизму. |
|
|||
|
|
|
Поширення Реформації. Жан Кальвін. |
|
|||
|
|
|
Контрреформація в Європі. Ігнатія Лойола. Єзуїти. |
|
|||
|
|
|
Тридентський собор. |
|
|||
|
|
|
Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. |
|
|||
|
|
|
Культура бароко. Народження нової європейської науки.
|
|
|||
|
|
|
Узагальнення. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ. |
|
|
|
|
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст.
|
|||||||
|
|
|
Становлення абсолютної монархії у Франції. Кардинал Арман-Жан дю Плессі де Рішельє. Абсолютизм за Луї XIV. Жан-Батист Кольбер. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
визначити причини і наслідки: Люблінської унії, релігійних війн у Франції, національно-визвольної війни в Нідерландах, Англійської революції. |
укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя/учительки або учнів/ учениць). |
|
|
|
|
|
Володіння Габсбургів. Карл V. Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. Вільгельм І Оранський. |
|
|||
|
|
|
Королівська реформація в Англії. Єлизавета І. «Криваве законодавство». Англійська революція. Олівер Кромвель. Утвердження парламентаризму. «Білль про права». |
|
|||
|
|
|
Річ Посполита: шляхетська демократія.Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин. |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст. |
|
|
|
|
ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІІ–ХVІІІ ст. |
|||||||
|
|
|
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
визначити причини і наслідки: османських завоювань в Європі, кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII–XVIIІ ст.), російської експансії у Східній Європі, Північної війни, реформ Петра І. |
обґрунтувати (або спростувати) судження про суперечливий характер реформ Петра І. |
|
|
|
|
|
Московське царство. Іван IV Грозний. Смутний час. Правління династії Романових. Внутрішня та зовнішня політика Петра І. |
|
|||
|
|
|
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.). |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІІ–ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІІ–ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА
|
|||||||
|
|
|
Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм. Освічений абсолютизм.. Володіння австрійських Габсбургів. Марія-Терезія. Йосип ІІ. Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ. Російська імперія. Єлизавета І. Катерина ІІ. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено. |
|
|
|
|
|
Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії |
|
|||
|
|
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США.
|
|
|||
Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово) |
|||||||
|
|
|
Індія. Держава Великих Моголів. Бабур, Акбар. Перське царство Сефевидів. Аббас І. Культура Індії та Персії. Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
розкрити особливості взаємин країн Сходу та Європи. |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст.. |
|
|
|
|
1
9 КЛАС ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
(52 годин / 1,5 година на тиждень)
№ |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт (Д/З) |
Примітки |
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП
|
|||||||
|
|
|
Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за етапами національного руху). |
Знаю:
Розумію:
Умію:
пояснити чинники та механізми змін у чисельності, соціальному й національному складі населення України. |
|
|
|
|
|
|
Населення: чисельність, соціальний і національний склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Упровадження «смуги осілості» для євреїв. |
|
|||
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||||||
|
|
|
Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша. |
укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів». |
|
|
|
|
|
Козацтво після ліквідації Запорозької Січі. |
|
|||
|
|
|
Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел. Криза кріпосницької системи. |
|
|||
|
|
|
Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси. |
|
|||
|
|
|
Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський осередок українського руху. |
|
|||
|
|
|
Кирило-Мефодіївське братство. |
|
|||
|
|
|
Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні рухи. |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|
|
|
|
Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||||||
|
|
|
Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини. |
|
|
|
|
|
Соціальні протести. Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. |
|
|||
|
|
|
Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». |
|
|||
|
|
|
Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. |
|
|||
|
|
|
Соціальні рухи. Скасування панщини. |
|
|||
|
|
|
Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності. |
|
|||
Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.
|
|||||||
|
|
|
Повсякденне життя. Становище жінки. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
підготувати план доповіді «Наш край в кінці ХVІІІ – першій половині ХІХ ст.» |
|
|
|
|
|
Умови розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. |
|
|||
|
|
|
Культурно-освітні товариства. Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського. Тарас Шевченко і його «Кобзар». Творчість Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя. |
|
|||
|
|
|
Музика, театр. |
|
|||
|
|
|
Образотворче мистецтво, архітектура. |
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|
|
|
|
Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. |
|||||||
|
|
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Ісмаїла Гаспринського. |
підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.», «Пам’ятки правової думки в Україні ХІХ ст.» та ін. |
|
|
|
|
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років. Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту. |
|
|||
|
|
|
Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців. |
|
|||
|
|
|
Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. |
|
|||
|
|
|
Валуєвський циркуляр і Емський указ. |
|
|||
|
|
|
Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців. |
|
|||
|
|
|
Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. |
|
|||
|
|
|
Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів. |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. |
|
|
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст.
|
|||||||
|
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне діяльності Юрія Федьковича, Івана Франка, Юліана Романчука, Володимира й Олександра Барвінських, Юліана Бачинського. |
скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст. |
|
|
|
|
|
Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка. |
|
|||
|
|
|
Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
|
|||
Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ
|
|||||||
|
|
|
Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» (на вибір учителя/учительки) та укласти уявний план діяльності його міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку ХХ ст. |
|
|
|
|
|
Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій.Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. Наростання політичної напруженості. Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. |
|
|||
|
|
|
Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. Товариство українських поступовців. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні.
|
|
|||
|
|
|
Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. |
|
|||
|
|
|
Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса». |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст.УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст.,УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ. |
|
|
|
|
Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|||||||
|
|
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові. |
|
|
|
|
|
|
|
Церковне життя. Емансипація жінки. Наукові товариства. Видатні вчені. |
|
|||
|
|
|
Особливості розвитку культурного життя. Література. Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика. Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. |
|
|||
|
|
|
Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів. |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|
|
|
|
1
9 КЛАС ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
(35 годин / 1 година на тиждень)
№ |
Дата |
Коригування |
Тема уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт (Д/З) |
Примітки |
|
Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН
|
|||||||
|
|
|
Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). Французька революція кінця XVIII ст. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення Декларації прав людини і громадянина, Цивільного кодексу Наполеона, діяльності Дантона, Робесп’єра, Наполеона Бонапарта. |
на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції (на вибір учителя/учительки). |
|
|
|
|
|
Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт. Історичне значення Французької революції. |
|
|||
|
|
|
Віденський конгрес. Священний союз. |
|
|||
Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.) |
|||||||
|
|
|
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Джузеппе Гарібальді, Камілло Кавура, Отто фон Бісмарка, Авраама Лінкольна, Сімона Болівара. |
на основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет лідера національного руху (на вибір учителя/учительки). |
|
|
|
|
|
Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). |
|
|||
|
|
|
Повсякденне життя. |
|
|||
|
|
|
Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». |
|
|||
|
|
|
Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії. |
|
|||
|
|
|
Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. |
|
|||
|
|
|
Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. |
|
|||
|
|
|
«Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів. |
|
|||
|
|
|
Об’єднання Німеччини та Італії. |
|
|||
|
|
|
Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст. |
|
|||
|
|
|
Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. |
|
|||
|
|
|
Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). |
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.). |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.). |
|
|
|
|
Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ.
|
|||||||
|
|
|
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності королеви Вікторії, Олександра ІІ, Отто фон Бісмарка, Франца-Йосифа І, Теодора Рузвельта, Девіда Ллойд Джорджа, Жоржа Клемансо, Сунь Ятсена. |
на підставі доступних текстових і візуальних джерел підготувати замітку (репортаж) про суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і країн Азії та Африки. |
|
|
|
|
|
Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо. |
|
|||
|
|
|
Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики». |
|
|||
|
|
|
Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа. |
|
|||
|
|
|
Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона. |
|
|||
|
|
|
«Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи. |
|
|||
|
|
|
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах. |
|
|||
|
|
|
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. Сунь Ятсен. Сіньхайська революція. Спроби модернізації Османської імперії.
|
|
|||
|
|
|
Узагальнення. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ. |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ. |
|
|
|
|
Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)
|
|||||||
|
|
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта. Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст. |
|
|
|
|
|
|
|
Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст. |
|
|||
Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)
|
|||||||
|
|
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
визначити прояви взаємодії культур народів Європи, Америки, Азії та Африки. |
зібрати й укласти в таблиці перелік фактів, які свідчать про зародження в ХІХ ст. масової культури / масового виробництва.
|
|
|
|
|
|
Література та мистецтво. Зародження масової культури. Масове виробництво. Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. |
|
|||
|
|
|
Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація. |
|
|||
|
|
|
Узагальнення. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.). РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.). |
|
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.). РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.). |
|
|
|
|
Узагальнення до курсу. ОСНОВНІ ІДЕЇ, ЗДОБУТКИ, ВИКЛИКИ «ДОВГОГО» ХІХ СТОЛІТТЯ |
|||||||
|
|
|
«Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки, виклики. Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
висловлювати судження щодо значення «довгого» ХІХ ст. для подальшого розвитку світу. |
|
|
|