Календарне планування з корекції розвитку 7 клас «ФІЗИКА І ХІМІЯ (В ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС)

Про матеріал
Календарне планування з корекції розвитку складене на основі ПРОГРАМА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ«ФІЗИКА І ХІМІЯ (В ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС)» ДЛЯ 6-9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ (на основі науково-експериментальної діяльності Київської спеціальної школи-інтернату № 16 для дітей з порушеннями розумового розвитку)
Перегляд файлу

                                           Календарне планування з корекції розвитку складене на основі

ПРОГРАМА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ«ФІЗИКА І ХІМІЯ (В ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС)» ДЛЯ 6-9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

(на основі науково-експериментальної діяльності Київської спеціальної школи-інтернату № 16 для дітей з порушеннями розумового розвитку)

учні 7 класу

 

№ з/п

Дата

Примітка

Тема заняття

1

 

 

Фізика — наука про природу. Екскурсія до найближчого парку.

2

 

 

Фізичні величини та їх вимірювання. Робота з лінійками: виміряти довжину, ширину, висоту підручника, пенала і т.д. Робота з мірними стаканами (визначення об’єму рідких і сипучих речовин). Відвідання шкільного медпункту (визначення температури тіла, зважування). Робота з годинниками (повторення одиниць часу)

3

 

 

Поняття «тіло» і «речовина». Робота з папером, пластиліном, глиною, тістом: виготовлення фізичних тіл (виробів) із запропонованих речовин

4

 

 

Агрегатні стани речовин. Завдання на класифікацію: розгляд властивостей твердих, рідких, газоподібних речовин; вправи з переливання рідких речовин в ємності різного розміру; вправи з пластиковими пляшками (стиснення повітря в закритій пляшці, води, що займає весь об’єм пляшки). Відеоматеріал про четвертий агрегатний стан — плазму.

5

 

 

Маса тіла. Сила тяжіння. Відвідання шкільної їдальні, найближчих продуктових відділів магазинів, супермаркетів, базарів. Спостереження за діями продавців. Визначення видів вагів (електронні, механічні, напольні, кантери )

6

 

 

Види деформацій. Виконання дій з папером, тканиною, пластиліном, глиною, олівцями, кухонними губками, резинками для волосся тощо (згинати, складати, різати, змінювати форму, обточувати чинкою олівці, розтягувати пружину, гумку і т.д. )

7

 

 

Горючі і негорючі тверді речовини. Способи гасіння пожеж. Екскурсія до найближчої пожежної частини Державної Служби Надзвичайних Ситуацій; запрошення до школи працівників пожежної частини; перегляд фрагментів мультфільмів «Літачки — 2», «Фіксики (Огнетушитель)».

8

 

 

Зміна об’єму твердих тіл. Розширення і стискання. Перегляд підбірки відеороликів (особливості будівництва мостів, прокладання залізничних рейок, нафто,-газо, - водопроводів)

9

 

 

Поняття про температуру. Види термометрів. Опрацювання послідовності дій вихованців при умовно розбитому термометрі. Перегляд мультфільму «Фіксики (Термометр)»; вимірювання температури повітря в класі, на вулиці; запис визначених температур на дошці, в зошитах.

10

 

 

Спостереження за процесами плавлення і тверднення. Робота з свічками, твердим сиром, шматочками шоколаду, кубиками льоду. Виконання дій з пластиліном.

11

 

 

Теплопровідність твердих тіл. Проведення досліду з гарячою, теплою водою і ємностями з різних матеріалів (скло, метал, дерево, пластик, кераміка і т.д.)

12

 

 

Чорні метали та їх властивості. Перегляд фрагментів відеороликів «Залізо-рудні басейни України»; «Найбільша доменна піч у світі; способи виробництва і використання сталі; загадкова булатна сталь (криця); Хірургічна сталь». Дослід на визначення чорних металів серед інших груп металів (притягання магнітом).

13

 

 

Корозія металів. Запобігання ржавінню. Екскурсія до шкільних майстерень: профілактична обробка металевих конструкцій майстерень. Перегляд фрагменту фільму “Почемуржавеетгвоздь?”

14

 

 

Кольорові метали. Фрагменти документального фільму: «Свинцеві білила — харчова отрута; шкідливий вплив свинцю на організм людини. Похід в найближчий продуктовий маркет з метою демонстрації оцинкованих консервних бляшанок. Екологічне спрямування — утилізація використаних елементів живлення (батарейок)

15

 

 

Благородні метали. Проведення досліду — очищення води сріблом. Перегляд фрагментів фільмів «Золота лихоманка», «Родовища золота в Україні». Відвідання ювелірних відділів торгівельних центрів. Проведення бесіди про ризик носіння великої кількості дорогоцінних металів в людних місцях.

16

 

 

Сплави. Екскурсія на завод «Авіант». Виготовлення паперового літачка. Демонстрація ілюстрацій пам’ятників з бронзи (екскурсія до такого пам’ятника)

17

 

 

Густина рідини. Проведення досліду на визначення густини рідин (вода, мед, олія - налити в одну прозору ємність; лак для нігтів - крапнути на поверхню води й забрати його шматком пластиліну чи клаптиком цупкого паперу)

18

 

 

Насичені і ненасичені розчини. Проведення досліду з сирим яйцем в ємностях з прісною й солоною водою. Перегляд фрагментів фільму «Мертве море»

19

 

 

Очищення води від домішок. Дослід: відстоювання води. Організація екскурсії в найближчий маркет побутового спрямування ( ознайомлення з видами фільтрів для очищення води). Перегляд фрагментів фільму «Бортницька станція аерації»

20

 

 

Інші рідини як розчинники. Правила техніки безпеки при користуванні розчинниками; робота з етикетками розчинників.

21

 

 

Охорона водних ресурсів. Перегляд фрагментів фільму “HOME”( "Дім") Бесіда про правила користування унітазами (Що заборонено кидати в унітаз), запис контактних телефонів КиївВодоКаналу.

22

 

 

Розширення і стиснення рідин. Особливості розширення води. Організація досліду: заморожування ємності з водою в морозильній камері шкільної їдальні. Спостереження за зміною об’єму рідини.

23

 

 

Агрегатні стани рідини. Кругообіг води в природі. Екскурсія до Водно-Інформаційного Центру (Музей Води), перегляд фільмів відповідної тематики.

24

 

 

Кипіння. Випаровування і конденсація. Дослід з чайником, кип’ятильником. Правила техніки безпеки при користуванні електронагрівальними приладами. Дослід з ємностями різного діаметру й однаковою кількістю води. Встановлення залежності швидкості випаровування від температури і виду рідини.

25

 

 

Виникнення туману і хмар. Види туманів. Перегляд підбірки відеороликів : шкідливий туман — смог; правила поводження на дорозі під час туманів.

26

 

 

Вологе і сухе повітря. Перегляд фрагментів роликів про вплив сухого і вологого повітря на самопочуття людей, відмінності явища вологості в банях і саунах; принцип дії трав’яних інгаляторів. Організація вологого прибирання в класі.

27

 

 

Тиск рідин. Застосування в техніці.

28

 

 

Дослід на доведення зміни тиску в пластиковій пляшці з отворами, розташованими на різній висоті стінок ємності. Виготовлення найпростіших бризкалок. Відеоматеріал : вплив тиску на форму тіла придонних мешканців морів і океанів; кесонна хвороба; гідравлічні машини (прес); переробка металобрухту.

29

 

 

Сполучені посудини. Водяний рівень. Водомірне скло.

30

 

 

Шлюзи. Водопровід. Поливання квітів з прозорої лійки. Використання чайника, заварника, що мають прозорі стінки. Відеоматеріал: шлюзування суден

31

 

 

Фонтан. Принцип дії. Види. Перегляд підбірки відеоматеріалу (фонтани дендропарків; види фонтанів; музичні фонтани). Екскурсія до найближчого фонтану.

32

 

 

Виштовхувальна сила рідин. Сила Архімеда.

33

 

 

Плавання тіл. Перегляд мультфільму «Евріка!»

34

 

 

Виконання дослідів з наповненою вщерть водою ємністю й будь-яким твердим тілом: дослідження процесу виливання води з ємності (витіснення), з сирим яйцем в прісній й солоній воді.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Додано
26 травня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку