Сценарій тематично-пізнавального заняття для молодшого шкільного віку «Цікаві пригоди маленького Ґудзика»

Про матеріал
Пропоную розробку заняття для дітей молодшого шкільного віку. В даний час ми можемо спостерігати збільшення дітей з відхиленнями в психомоторному та мовленнєвому розвитку. Рівень розвитку мовлення та інтелекту залежить від ступеня сформованості рухів пальців рук, тобто дрібної моторики. Адже розвиток дрібної моторики тісно пов’язаний з розвитком пізнавальних процесів: пам'яті, уваги, координації рухів. Тому, чим краще будуть розвинені дрібні рухи пальців, тим гармонійніше буде розвиватися дитина, тим швидше і краще вона почне говорити. В корекційцній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами найбільш поширеними є вправи, що допомагають розвивати дрібну моторику. Для цього можна використовувати різноманітний матеріал. В запропонованому занятті я використала ґудзики. Вони є цікавим, різноманітним, доступним матеріалом.
Перегляд файлу

Сценарій тематично-пізнавального заняття

для молодшого шкільного віку

«Цікаві пригоди маленького Ґудзика»

 

Мета. Розвивати мовлення дітей, розширювати словниковий запас.  Закріплювати поняття величини «більший», «менший», назви геометричних фігур; вправляти у співвідношенні предметів за величиною, кольором, цифр з кількістю. Розвивати дрібну моторику, дотикове сприйняття, зосередженість, уяву, мислення, пам'ять. Виховувати уважність, самостійність, організованість. Формувати стійкий інтерес до отриманого результату.

Матеріал. Ємкість з ґудзиками для пальчикової гри, картки із зображенням будиночків, картки для кінезіологічних вправ, «масажні доріжки», предметні картки, великі ґудзики з 4 отворами для шнурівки,  чотири контейнера різних за кольором і ґудзики відповідних кольорів, ґудзики у формі геометричних фігур, ґудзики, що складаються з частин, 2 прозорих пластикові контейнери, ґудзики різні за розміром.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

 

І. Організація групи.

Вчитель: Доброго дня, діти! Подивіться навколо, посміхніться, і побажайте один одному гарного настрою.  (Діти вітаються один з одним і говорять свої побажання.)

 

ІІ. Мотивація діяльності.


Вчитель: Діти, я запрошую вас на прогулянку. Ми відвідаємо красиву галявину. Але ми підемо не самі. У нас буде приємний супутник. Хто? А ось, щоб дізнатися  пропоную вам відгадати загадку.

 

Ледь помітний він, маленький.
То квадратний, то кругленький.
Як його ти відірвеш,
То штани не застібнеш.
                                             (Ґудзик)

Вчитель: Так. Ґудзик. А хто мені скаже, що таке ґудзик і для чого він потрібен? (Відповіді дітей).

Вчитель: До вашої уваги, діти, Хвилинка - цікавинка (коротко про ґудзики).

16-го листопада у світі відзначають цікаве свято – «Всесвітній день ґудзиків». Ґудзики мають дуже давню історію і використовувалися за призначенням ще в Стародавній Греції і Стародавньому Китаї. Найдавніші ґудзики або предмети, схожі на сучасні ґудзики, використовувалися виключно як прикраси, а не для застібання.

 Висить, нудьгує ґудзик - спокійно так живеться. 

   Його не помічають, поки не відірветься.

Ґудзик – популярний і одночасно непомітний предмет, яким більшість з нас користується, практично, кожен день. Вони бувають різних кольорів і розміру. За формою - круглі, овальні, квадратні, трикутні, прямокутні. Ґудзики виготовляють із різних матеріалів - пластмаси, металу, дерева, обтягують тканиною, шкірою.

Ґудзики на одязі людини виконують дві важливі функції: по-перше, вони - є елементом декору, по-друге, вони утримують деталі одягу на своїх місцях.

 

- Ну, що? А тепер відправляємося на прогулянку? Ось перед нами галявина. Ой! А що це трапилося?! Де все поділося? Лише пташечка з конвертиком у дзьобику. Давайте прочитаємо листа. Що ж там написано. (Вчитель читає дітям листа).

 

                                              Любі діти!

     Нещодавно був сильний вітер. Після якого нічого не залишилося на галявині. Стало дуже сумно. Для того, щоб повернути все на свої місця, вам треба виконати певні вправи та завдання. Після кожного виконаного завдання чіпляти за ґудзик квітку. І тоді галявина знову заграє всіма барвами. Допоможіть, будь ласка!

 

Вчитель: В кінці заняття побачимо, якою яскравою і квітучою буде наша галявина. (В залежності від пори року, коли проводиться заняття можна змінити «місце події». Взимку - це може бути ліс. Можна причепити ялинки або шишки на ялинки. Восени - плоди на дерева або різнокольорове листя.)

 

Галявина на початку заняття

Галявина в кінці заняття

 

 

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\38.jpg

 

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\34.jpg

 

  1. Завдання. Ґудзиковий масаж для рук.

-         Поводити  долонями по поверхні ґудзиків.

-         «Поплавати», зануривши руки глибоко в ємкість з ґудзиками.

-         Стискати і розтискати кулачки, намагаючись  захопити якомога більше ґудзиків.

-         Набирати в руки ґудзики і переминати їх пальчиками.

-         Пересипати ґудзики з долоні в долоню.

 

 

  C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\32.jpg

 

  1. Завдання  «Масажна доріжка». На шматочку щільної тканини розміром близько 10 см х 20 см пришити різнокольорові ґудзики у два ряди в шаховому порядку. Промовляючи знайомий дітям віршик «крокувати» вказівним і середнім пальцями правої руки по ґудзиках вперед і  назад. Потім виконати вправу пальцями лівої руки. Після того виконати вправу одночасно обома руками. Ускладнити завдання можна виконуючи вправу одночасно обома руками, але «крокувати» в різних напрямках. (Права рука вгору, ліва вниз. І навпаки.)

 

          Наприклад:           Під кущем курча гуляє,
                                         Черв’ячка собі шукає.
                                         Мати-квочка поруч з ним,
                                         З сином крихітним своїм.

 

   C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\7.jpg


 

C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\8.jpg

 

 

C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\9.jpg

 

 

 

C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\10.jpg

 

 

  1. Кінезіологічна вправа. Дитина сідає за стіл. Кладе руку на стіл так, щоб вона не рухалася. Рухати можна лише кистю руки. На столі біля долоньки маленька коробочка, з кількома  дрібнесенькими  ґудзиками.

Завдання: Рухаючи лише кистю правої руки викласти ґудзики з коробочки, а потім покласти назад. Те ж саме зробити лівою рукою.  Завдання можна ускладнити. Виконати вправу обома руками одночасно. Для того треба мати дві коробочки з ґудзиками.

 

C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\30.jpg

 

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\50.jpg

C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\31.jpg

 

 

 

 

  1. Кінезіологічна вправа «Слухняні пальчики».  Перед дитиною картка, на якій у два стовпчики зображена певна кількість ґудзиків. Треба плеснути в долоні і показати на пальцях кожної руки кількість ґудзиків. Наприклад: Плеснули в долоні і показуємо лівою рукою однин палець, а правою два. Знову плескаємо в долоні і показуємо лівою рукою два пальчика, а правою один. І так до кінця. (Щоб ускладнити завдання кількість ґудзиків може бути різною, але в межах 5).

C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\24.jpg

C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\22.jpg

C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\23.jpg

 

  1. Завдання  «Вправні ручки».   Викладаємо перед дитиною вертикально у два ряди в шаховому порядку  ґудзики двох кольорів. Вище ставимо дві ємкості того ж кольору, що і ґудзики. Дитина має одночасно обома руками взяти ґудзики нижнього ряду і покласти їх у відповідну ємкість. Наприклад: зліва ґудзик блакитного  кольору, а справа рожевого. Ємкості теж зліва блакитна, а справа рожева. Дитина бере ґудзики і кладе їх у ємкості. Наступний ряд вже інший. Зліва рожевий ґудзик, а справа блакитний. Дитина бере ґудзики і схрестивши руки одночасно кладе ґудзики у відповідну ємкість.

 

C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\2.jpg

C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\1.jpg

 

  1. Завдання «Потяг».  Викладаємо в ряд на картку з рейками (можна просто на стіл) ґудзики однакового розміру. Кожен ґудзик – це вагончик. Для того, щоб наш потяг рухався, треба ґудзики по одному переставляти з кінця на початок. Створюємо ефект руху потягу. Потяг може рухатися як вперед так і в зворотному напрямку.

 

C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\5.jpg

C:\Users\schint20\Desktop\ФОТО ГУДЗИКИ\3.jpg

 

  1. Завдання «Ґудзикова вежа». Скласти ґудзики в стовпчик. Чий стовпчик буде вищим.

 

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\19.jpg

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\20.jpg

 

 

  1. Завдання «Чарівний мішечок». У зшитий невеличкий мішечок насипати ґудзиків різного розміру і форми.  Дитина повинна на дотик визначити ґудзик запропонованої форми (ґудзики можуть бути як у вигляді геометричних фігур так і у вигляді різноманітних форм: літачок, ведмедик, сердечко, квіточка і т.п.)
  2. Завдання «Шнурівка» Треба нанизати на нитку ґудзики таким чином, щоб нитка проходила через усі дірочки і  відповідала заданим схемам.

 

 

https://dytpsyholog.files.wordpress.com/2015/07/d181d185d0b5d0bcd0b0-d0b3d183d0b4d0b7d0b8d0bad0b8.jpg

      F:\НОВІ ФОТО\4.jpg

 

  1. Завдання «Юний конструктор» Треба зібрати ґудзики з частин. (Є ґудзики, які складаються з двох частинок. Це дуже цікаво.) Бажано покласти перед дитиною ґудзики у зібраному (для зразка) і розібраному вигляді.

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\12.jpg

 

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\13.jpg

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\15.jpg

 

 

  1. Завдання «Зачакловані малюнки».

Вчитель називає будь яке слово.  Учень називає перший звук  у слові і бере ґудзик того ж кольору, на який починалося слово. Наприклад: зірка – зелений ґудзик. Завдання можна ускладнити. Вчитель показує картинку, а учень сам визначає перший звук в слові  і обирає ґудзик відповідного кольору. (Або можна виконати завдання «навпаки». Дитині пропонуються ґудзики різних кольорів і предметні картки. Завдання полягає в тому, щоб біля кожного ґудзика  покласти картинку, назва якої починається на той же звук, що і колір ґудзика. Тобто не до картинки дібрати ґудзик, а до ґудзика картинку).

 

 

Черепаха рисунок для детей - 67 фото

 

 

зайки для детей: 2 тыс изображений найдено в Яндекс Картинках

 

 

жираф рисунки для детей: 13 тыс изображений найдено в Яндекс.Картинках |  Cartoon giraffe, Cute drawings for kids, Animal clipart

 

Картина за номерами Strateg ПРЕМІУМ Білочка з жолудом розміром 30х30 см (ES128)

 

Слоник картинки - 81 фото

 

ᐈ Крокодил, який гірко плакав — казка Юрій Ярмиш | Читати на Дерево Казок |  Cartoon clip art, Crocodile illustration, Animal clipart

 

Олень рисунок для детей - 76 фото

 

Картинки Рыба для детей (31 шт.) - #544

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\44.jpg

 

 

 

 

 

  1. Завдання «Більший-менший». Треба викласти в ряд ґудзики від найбільшого до найменшого.

 

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\47.jpg

 

  1.  Завдання «Перевір»

На шаблоні праворуч в стовпчик записані цифри. Напроти них викладена певна кількість ґудзиків. Треба порахувати ґудзики. Якщо їхня кількість  не відповідає зображеному числу, то потрібно або прибрати зайві або докласти ґудзики, яких не вистачає.

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\40.jpg

  1. Завдання «Веселі сусіди». Треба розселити ґудзики по квартирах будинку (вправа на орієнтацію в просторі). Вчитель називає номер під’їзду і поверх, а дитина знаходить задану  клітинку на картці і кладе на неї відповідний ґудзик.

 

  1.     В першому під’їзді на другому поверсі живе найбільший ґудзик.
  2.     Найменший ґудзик живе у передостанньому під’їзді на середньому поверсі. 
  3.     Білий ґудзик живе в останньому під’їзді на верхньому поверсі.
  4.     Жовтий ґудзик живе в другому під’їзді на нижньому поверсі.
  5.     Зелений ґудзик живе в наступному під’їзді на поверх вище.
  6.     Синій ґудзик живе в попередньому під’їзді на тому ж поверсі.
  7.     Чорний ґудзик живе у першому під’їзді на три поверхи вище від великого.
  8.     Сірий ґудзик живе на нижньому поверсі в останньому під’їзді.
  9.     Фіолетовий ґудзик живе праворуч від чорного.
  10.     Червоний ґудзик живе між жовтим і сірим.
  11.     Дерев’яний ний ґудзик живе в другому під’їзді  на передостанньому поверсі.
  12.     Квадратний ґудзик живе між фіолетовим і білим ґудзиками.
  13.     Скляний ґудзик живе під фіолетовим.
  14.     Прямокутний ґудзик живе в квартирі номер якої співпадає з номером під’їзду. (4-4 або 1-1)
  15.     Наступний ґудзик теж живе в квартирі номер якої співпадає з номером під’їзду.(4-4 або 1-1)
  16.     Наступний ґудзик живе над сірим.
  17.     Трикутний ґудзик живе на поверх вище від маленького.
  18.     Наступний ґудзик живе праворуч від маленького.
  19.     Наступний ґудзик живе ліворуч від маленького.
  20.     Наступний ґудзик живе над великим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

(7)

(9)

(12)

(3)

4

(11)

(13)

(17)

(14)

3

(20)

(19)

(2)

(18)

2

(1)

(6)

(5)

(16)

1

(15)

(4)

(10)

(8)

  поверхи

 

 

 

 

 

 

1-й

 

підїзди

 

2-й

3-й

4-й

 

 

 

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\26.jpg

 

C:\Users\schint20\Desktop\23.04.24\ФОТО ГУДЗИКИ\28.jpg

 

 

  1.  Завдання  «Застебни ґудзика!»

Килимок із щільної тканини розміром 30 см х 20 см для кожної дитини на якому пришиті  ґудзики. На  які ми будемо чіпляти квіточки, метеликів, хмаринки.

- Що це? Так, квітка.

- Скільки у неї пелюсточок?

- А скільки всього квіточок?

- Якого вони кольору?

- А що це? Так, хмаринки.

- Скільки їх?

- Якого вони кольору?

- А хто це? Метелики.

- А чого більше квіточок чи метеликів? (Квіточок)

- А чого більше метеликів чи хмаринок? (Порівну, однаково).

 

ІІІ.  Підведення підсумків заняття.

Вчитель: Діти, ви неймовірні молодці!  Яка красива, яскрава наша галявинка! А все це завдяки вам. Давайте пригадаємо, хто ж був сьогодні нашим супутником? (Відповіді дітей). А що ж це таке ґудзик? Для чого він потрібен? Можливо, хтось запам’ятав, для чого ґудзики використовували у давнину? А з чого виготовляють ґудзики? Якої форми вони бувають? А зараз я хочу, щоб ви підібрали ґудзик того кольору, який відповідає вашому настрою. (Діти обирають ґудзики). Тож завершимо наше заняття в такому гарному настрої!

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Сценарії
Додано
4 червня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку