Календарне планування з математики
4 клас (підручник Л. В. Оляницька)
№ уроку |
Тема уроку |
Сторінка підручника |
Дата |
Примітка |
||
Розділ 1. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 3 клас |
||||||
1 |
Нумерація трицифрових чисел. Місце числа в натуральному ряді. Порівняння чисел у межах 1000. Розрядний склад числа. Задачі на 2 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів. |
|
|
|
||
2 |
Додавання і віднімання трицифрових чисел на основі нумерації. Види кутів: прямі, гострі, тупі. Розпізнавання геометричних фігур. Задачі на 2 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів. |
|
|
|
||
3 |
Прийоми усного додавання і віднімання. Вирази зі змінною. Задачі з буквеними даними. |
|
|
|
||
4 |
Правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання. Ознаки прямокутника, квадрата. Задачі на обчислення периметра квадрата. Розв’язування задач за допомогою рівнянь. |
|
|
|
||
5 |
Вирази зі змінною. Залежність результатів арифметичних дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів. Властивість протилежних сторін прямокутника. Задачі на обчислення периметра прямокутника. Обернені задачі. |
|
|
|
||
6 |
Письмове додавання і віднімання в межах 1000. Нерівності з однією змінною. Знаходження розв’язків нерівностей способом добору.
|
|
|
|
||
7 |
Арифметичні дії множення і ділення. Задачі на зведення до одиниці. |
|
|
|
||
8
|
Прийоми множення і ділення круглих чисел. Правила знаходження невідомих компонентів дій множення і ділення. Розв’язування задач за допомогою рівнянь. |
|
|
|
||
9 |
Прийоми усного множення і ділення в межах 1000. Творча робота над задачею. Самостійна робота |
|
|
|
||
10 |
Ділення з остачею. Трикутник. Задачі на обчислення периметра трикутника. Задачі на спільну роботу. |
|
|
|
||
11 |
Контрольна робота
|
|
|
|
||
12 |
Аналіз контрольної роботи. Числові вирази, які містять кілька арифметичних дій різних ступенів без дужок і з дужками. Порядок виконання дій. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів.
|
|
|
|
||
Розділ 2. Письмові прийоми множення і ділення в межах тисячі
Письмове множення і ділення двоцифрових та трицифрових чисел на одноцифрове число |
||||||
13 |
Алгоритм письмового множення двоцифрового числа на одноцифрове з розгорнутим поясненням. Побудова прямокутника. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
|
|
|
||
14 |
Письмове множення двоцифрового числа на одноцифрове з поясненням. Розпізнавання геометричних фігур на площині. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
|
|
|
||
15 |
Алгоритм письмового множення трицифрового числа на одноцифрове з розгорнутим поясненням. Задачі на спільну роботу. |
|
|
|
||
16 |
Множення трицифрового числа на одноцифрове. Нерівності з однією змінною. Побудова прямих і непрямих кутів. Розпізнавання прямих і непрямих кутів. Задачі на спільну роботу. |
|
|
|
||
17 |
Множення двоцифрового і трицифрового числа на одноцифрове число. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. Задачі на обчислення периметра трикутника. |
|
|
|
||
18 |
Алгоритм письмового ділення на одноцифрове число з розгорнутим поясненням. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів
|
|
|
|
||
19 |
Письмове ділення на одноцифрове число. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів
|
31
|
|
|
||
20 |
Письмове ділення у випадку, коли частка містить нуль у середині запису. Задачі на подвійне зведення до одиниці. |
33 |
|
|
||
21 |
Письмове ділення на одноцифрове число. Рівняння з одним невідомим, у яких права частина подана числовим виразом. Задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. Зображування геометричних фігур на аркуші в клітинку, позначення їх буквами латинського алфавіту. |
34
|
|
|
||
22 |
Письмове множення і ділення на одноцифрове число. Обернені задачі. Периметр трикутника. |
|
|
|
||
23 |
Закріплення прийомів письмового множення і ділення на одноцифрове число. Нерівності з однією змінною. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
|
|
|
||
24 |
Закріплення прийомів письмового множення і ділення на одноцифрове число. Задачі на спільну роботу. Конструювання геометричних фігур з інших фігур. Периметр трикутника. |
|
|
|
||
25. |
Контрольна робота |
|
|
|
||
26. |
Аналіз контрольної роботи. Перевірка письмового множення і ділення. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
|
|
|
||
Письмове множення і ділення двоцифрових та трицифрових чисел на двоцифрове число |
|
|||||
27 |
Множення і ділення на розрядні одиниці 1, 10, 100. Множення і ділення на круглі числа. Рівняння, у яких права частина подана числовим виразом. Розв’язування задач за допомогою рівнянь. Задачі на спільну роботу.
|
|
|
|
||
28 |
Письмові прийоми множення круглих чисел (на кругле число). Розпізнавання кола і круга за істотними ознаками. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
|
|
|
||
29 |
Письмові прийоми ділення круглих чисел. Вирази зі змінною. Пропедевтичне ознайомлення з виразом зі змінною, яка є компонентом двох дій у виразі. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів.
|
|
|
|
||
30 |
Алгоритм письмового множення на двоцифрове число. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. Задачі міжпредметного змісту на роботу з даними. |
|
|
|
||
31 |
Письмове множення на двоцифрове число. Нерівності з однією змінною. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
|
|
|
||
32 |
Алгоритм письмового ділення трицифрового числа на двоцифрове число (випадок, коли частка є одноцифровим числом). Задачі на знаходження невідомих за двома різницями. |
|
|
|
||
33 |
Письмове ділення трицифрового числа на двоцифрове. Розв’язування задач за допомогою рівнянь. |
|
|
|
||
34 |
Закріплення прийомів письмового множення і ділення. Вирази зі змінною, яка є компонентом двох дій у виразі. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
|
|
|
||
35 |
Письмове ділення з остачею. Задачі на знаходження четвертого пропорційного (спосіб відношень). Самостійна робота |
|
|
|
||
36 |
Письмове ділення з остачею. Перевірка ділення з остачею. Задачі на знаходження четвертого пропорційного (спосіб відношень). |
|
|
|
||
37 |
Контрольна робота |
|
|
|
||
38 |
Аналіз контрольної роботи. Закріплення прийомів письмового множення і ділення. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів.
|
|
|
|
||
Розділ 3. Нумерація багатоцифрових чисел. Усні обчислення на основі нумерації багатоцифрових чисел. Усна на письмова нумерація багатоцифрових чисел |
||||||
39 |
Лічильна одиниця – тисяча. Лічба тисячами. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
56 |
|
|
||
40 |
Лічба тисячами. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
58 |
|
|
||
41 |
Розряди – одиниці тисяч, десятки тисяч, сотні тисяч. Клас одиниць, клас тисяч. Співвідношення між розрядними одиницями кожного класу. Додавання і віднімання іменованих чисел. Порівняння іменованих чисел. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
60 |
|
|
||
42 |
Лічба розрядними одиницями в межах мільйона. Позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
64
|
|
|
||
43 |
Розрядна будова числа. Класифікація чисел на чотирицифрові, п’ятицифрові, шестицифрові. Перетворення більших одиниць довжини на менші і навпаки. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
65 |
|
|
||
44 |
Усна та письмова нумерація багатоцифрових чисел. Читання та запис багатоцифрових чисел. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. Самостійна робота № 4 |
67 |
|
|
||
45 |
Читання та запис багатоцифрових чисел. Утворення багатоцифрових чисел шляхом прилічування (відлічування) по 1 до (від) попереднього (наступного) числа. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
68-69(30) |
|
|
||
46 |
Порівняння багатоцифрових чисел. Нерівності з однією змінною. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів. |
70-71(31) |
|
|
||
47 |
Запис багатоцифрового числа у вигляді суми розрядних доданків. Заміна суми розрядних доданків багатоцифровим числом. Круг та його елементи. Розв’язування задач вивчених видів. |
72 |
|
|
||
48 |
Визначення загальної кількості одиниць певного розряду в числі. Задачі на знаходження четвертого пропорційного (спосіб відношень). |
74 |
|
|
||
49 |
Одиниці довжини: міліметр, сантиметр, дециметр, метр, кілометр. Співвідношення між одиницями довжини. Перетворення більших одиниць довжини на менші і навпаки. Розв’язування задач вивчених видів. |
76 |
|
|
||
50 |
Одиниці маси: грам, кілограм, центнер, тонна. Співвідношення між одиницями маси. Перетворення більших одиниць маси на менші і навпаки. Розв’язування задач вивчених видів. Самостійна робота |
77 |
|
|
||
51 |
Перетворення більших одиниць довжини та маси на менші і навпаки. Розв'язування задач вивчених видів. |
79 |
|
|
||
52 |
Контрольна робота
|
|
|
|
||
53 |
Аналіз контрольної роботи. Швидкість об’єктів у прямолінійному рівномірному русі. Формула для знаходження швидкості. Одиниці швидкості. Запис і читання іменованих чисел, поданих в одиницях швидкості. Порівняння іменованих чисел, поданих в одиницях швидкості. Розв’язування практично зорієнтованих задач на знаходження швидкості. |
80 |
|
|
||
54 |
Залежність між швидкістю об’єкта, часом і пройденим шляхом при рівномірному прямолінійному русі. Формули знаходження часу, шляху. Прості задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі. |
83(36) |
|
|
||
55 |
Прості задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі (задачі на знаходження відстані). Обернені задачі. |
85 |
|
|
||
56 |
Розв’язування задач на знаходження швидкості. Обернені задачі. Розв’язування задачі за поданим планом розв’язування. |
87
|
|
|
||
57 |
Розв’язування задач на знаходження часу. Рівняння, у яких права частина є числовим виразом. Перевірка навичок усних обчислень (математичний диктакт) |
88 |
|
|
||
58 |
Додавання на основі нумерації багатоцифрових чисел. Додавання і віднімання іменованих чисел. Порівняння іменованих чисел. Прості задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі. |
90 |
|
|
||
59 |
Віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел. Прості та складені задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі.
|
91 |
|
|
||
60 |
Закріплення прийомів додавання і віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел. Задачі на рівномірний прямолінійний рух двох тіл назустріч одне одному. |
92 |
|
|
||
61 |
Усне додавання круглих чисел способом укрупнення розрядних одиниць. Задачі на рівномірний прямолінійний рух двох тіл у протилежних напрямках. |
95 |
|
|
||
62 |
Усне віднімання круглих чисел способом укрупнення розрядних одиниць. Задачі, у яких описується рівномірний прямолінійний рух двох тіл у різних напрямках (назустріч й у протилежних напрямках). |
97 |
|
|
||
63 |
Закріплення вивчених прийомів усного додавання і віднімання. Прості та складені задачі на встановлення залежності між швидкістю, часом і шляхом при рівномірному прямолінійному русі. Задачі міжпредметного змісту на роботу з даними. |
99 |
|
|
||
64 |
Множення і ділення 1000, 10 000. Розв’язування задач вивчених видів |
100 |
|
|
||
65 |
Множення круглих чисел на одноцифрове число на основі укрупнення розрядних одиниць або правила множення добутку на число. Задачі на рух. |
101
|
|
|
||
66 |
Ділення круглих чисел на одноцифрове число на основі укрупнення розрядних одиниць або правила ділення добутку на число. Задачі на рух. |
102 |
|
|
||
67 |
Множення і ділення круглих чисел на одноцифрове число. Числові вирази, які містять кілька арифметичних дій різних ступенів без дужок і з дужками. Задачі міжпредметного змісту на роботу з даними. Задачі на рух. |
104 |
|
|
||
68 |
Ділення круглого числа на кругле: 900 000 : 3000, 640 000 : 40 000. Задачі на рух. |
105 |
|
|
||
69 |
Ділення круглого числа на двоцифрове число (6400 : 16). Розв’язування рівнянь. Задачі на рух. |
107
|
|
|
||
70 |
Закріплення прийомів множення і ділення круглих чисел. Розв’язування рівнянь. Числові вирази, які містять кілька арифметичних дій різних ступенів без дужок і з дужками. Задачі на рух. |
108 |
|
|
||