№ з/п
|
Дата проведення
|
Тема уроку
|
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів, конкретизовані очікуваними результатами (навчальними цілями)
(при складанні конспекту уроку державні вимоги доцільно конкретизовувати)
|
Просторові відношення. Лічба.
|
1
|
|
Все навкруги -математика. Геометричні фігури.
Взаємне розміщення предметів.
|
-
розпізнає форму оточуючих предметів;
- розпізнає і описує предмети за їх формою;
-
розрізняє геометричні фігури – пряму, криву;
-
зображує точку, пряму, криву
-
розуміє і вживає у мовленні узагальнююче слово «кожний»;
-
орієнтується на площині та у просторі (на аркуші паперу, на стільниці парти, робочому столі, у класній кімнаті, на подвір’ї тощо);
-
встановлює відношення між предметами, розміщеними на площині та в просторі (ліворуч, праворуч, між тощо )
-
визначає взаємне розміщення оточуючих об’єктів
|
2
|
|
Числа.Геометричні фігури. Взаємне розміщення предметів
|
-
розрізняє геометричні фігури – пряму, криву, промінь, відрізок;
-
орієнтується на площині та у просторі (на аркуші паперу, на стільниці парти, робочому столі, у класній кімнаті, на подвір’ї тощо);
-
визначає розміщення об’єктів у просторі і на площині;
-
встановлює відношення між предметами, розміщеними на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо)
-
визначає взаємне розміщення оточуючих об’єктів;
-
розміщує предмети на площині аркуша паперу, парти тощо, переміщує їх у заданих напрямках;
-
розуміє і вживає у мовленні узагальнюючі слова «кожний» , «всі», «крім», «один із», «хоча б один», «всі», «деякі»;
- розуміє логічні сполучники «і» та «або»;
-
будує судження із використанням відповідних сполучників «і», «або», вживає у мовленні відповідні словесні конструкції
|
3
|
|
Так починалася математика.Ознаки предметів. Узагальнення. Класифікація
|
- розпізнає предмети за розміром, формою, призначенням, кольором тощо
- розрізняє геометричні фігури – куб, кулю, циліндр;
- встановлює відповідні відношення між предметами: більший, ніж; менший, ніж; найбільший; найменший; однакові;
- визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу;
- порівнює предмети за вказаними ознаками;
- об’єднує об’єкти в групу за спільною ознакою;
- розбиває об’єкти на групи за спільною ознакою
|
4
|
|
Поняття «Хоча б один», «кожний». Довший - коротший. Назви чисел у межах 10. Лічба предметів. Цифри
|
-
порівнює і впорядковує предмети за довжиною;
-
встановлює відповідні відношення між предметами: довший за; найдовший; найкоротший;
-
знає назви чисел у межах 10;
-
називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10;
-
позначає числа цифрами;
-
лічить предмети в просторі (розташовані послідовно, хаотично, по колу)
|
5
|
|
Один-багато.Лічба предметів. Кількісна лічба
|
-
знає назви чисел у межах 10;
-
називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10;
- позначає числа цифрами;
-
лічить за правилами лічби предмети в просторі (розташовані послідовно, хаотично, по колу);
-
розуміє сутність кількісної і порядкової лічби;
-
визначає кількість елементів сукупності;
-
вживає у мовленні відповідні кількісні числівники;
-
розрізняє геометричні фігури – пряму, криву, промінь, відрізок;
-
зображує промінь, відрізок
|
6
|
|
Більше, менше.Порядкова лічба. Тиждень
|
- розуміє сутність кількісної і порядкової лічби;
- вживає у мовленні відповідні кількісні й порядкові числівники;
- встановлює порядковий номер об’єкта при заданому напрямку лічби;
- знає назви днів тижня та їх послідовність;
- визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу
|
7
|
|
Високий- низький.Лічба предметів. Порівняння предметів.Множина
|
-
розуміє сутність кількісної і порядкової лічби;
-
визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу;
-
об’єднує об’єкти в групу за спільною ознакою;
-
розподіляє об’єкти на групи за спільною ознакою;
-
сприймає множину як сукупність предметів, що мають спільну ознаку;
- визначає кількість елементів сукупності (множини);
- вживає у мовленні відповідні кількісні й порядкові числівники
|
8
|
|
Товстий-тонкий. Порядкові відношення. Підмножина
|
-
розуміє множину як сукупність предметів, що мають спільну ознаку;
-
об’єднує об’єкти в групу за спільною ознакою;
-
розподіляє об’єкти на групи за спільною ознакою;
-
виділяє з множини її частину (підмножину) за певною ознакою;
-
визначає кількість елементів сукупності (множини);
-
визначає розташування предметів, чисел відносно вказаного («стоїть перед», «стоїть після», «стоїть між»; «попереду», «позаду»)
|
9
|
|
Поняття «під», «над», «вгорі», «внизу»
|
-
розуміє множину як сукупність предметів, що мають спільну ознаку;
-
об’єднує об’єкти в групу за спільною ознакою;
-
розподіляє об’єкти на групи за спільною ознакою;
-
виділяє з множини її частину (підмножину) за певною ознакою;
-
визначає кількість елементів сукупності (множини);
-
визначає розташування предметів, чисел відносно вказаного .Поняття «під», «над», «вгорі», «внизу»
|
10
|
|
Поняття «згори », «вниз», «вгору», «знизу»
|
-
розподіляє об’єкти на групи за спільною ознакою;
-
виділяє з множини її частину (підмножину) за певною ознакою;
-
визначає кількість елементів сукупності (множини);
-
визначає розташування предметів, чисел відносно вказаного .Поняття «під», «над», «вгорі», «внизу»
|
11
|
|
Ліворуч .Праворуч
|
-
розподіляє об’єкти на групи за спільною ознакою;
-
виділяє з множини її частину (підмножину) за певною ознакою;
-
визначає кількість елементів сукупності (множини);
-
визначає розташування предметів зліва, справа.
|
12
|
|
Повторення і систематизація
|
-
розуміє множину як сукупність предметів, що мають спільну ознаку;
-
об’єднує об’єкти в групу за спільною ознакою;
-
розподіляє об’єкти на групи за спільною ознакою;
-
виділяє з множини її частину (підмножину) за певною ознакою;
-
визначає кількість елементів сукупності (множини);
-
визначає розташування предметів, чисел відносно вказаного
|
Числа и цифри.
|
Натуральні числа 1 - 10
|
13
|
|
Числа в межах 10.
|
-
називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
-
розуміє, що цифри – це знаки для запису чисел;
-
розуміє відмінність між числом і цифрою;
- визначає кількість елементів сукупності (множини);
- порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює)
|
14
|
|
Цифра 0.
|
-
називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
-
розуміє сутність натурального числа .
-
розуміє, що цифри – це знаки для запису чисел;
|
15
|
|
Число і цифра 1.
|
-
розуміє сутність натурального числа 1; як кількісної характеристики скінченої непорожньої множини (без уживання термінів);
-
пише цифри 1, в зошитах у клітинку
-
|
16
|
|
Число і цифра 2
|
-
утворює число 2 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням;
-
розуміє сутність натурального числа 2; як кількісної характеристики скінченої непорожньої множини (без уживання термінів);
-
|
17
|
|
Знаки «+», «=».Додавання.Склад числа 2
|
-
розуміє зміст дії додавання ;
-
знає знаки дій додавання;
- записує і читає числові вирази, що містять дії додавання ;
- складає істинні рівності за предметними множинами;
-
- визначає істинні та хибні рівності, обґрунтовує свій вибір
|
18
|
|
Знаки «-».Віднімання.Рівності.Відрізок.
|
-
утворює число 2 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням;
-
розуміє сутність натуральних чисел 1,2; як кількісної характеристики скінченої непорожньої множини (без уживання термінів);
-
розуміє поняття «відняти», «дорівнює»
|
19
|
|
Число і цифра 3
|
-
називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
-
розуміє сутність натурального числа 3 як кількісної характеристики скінченої непорожньої множини;
- називає попереднє і наступне число до даного;
-
утворює число 3 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа
-
пише цифру 3 в зошиті у клітинку;
-
визначає кількість елементів сукупності (множини);
-
усвідомлює склад числа 3;
- порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює);
-
розпізнає форму оточуючих предметів;
-
описує трикутник, називає його ознаки;
-
будує трикутники із підручного матеріалу;
-
порівнює і впорядковує предмети за довжиною (на око)
|
20
|
|
Дії з числами. Набуваємо досвіду
|
-
називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
-
розуміє сутність натурального числа 1.2,3 як кількісної характеристики скінченої непорожньої множини;
- називає попереднє і наступне число до даного;
-
утворює числа 2,3 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа
-
пише цифри 1,2.3 в зошиті у клітинку;
-
визначає кількість елементів сукупності (множини);
-
усвідомлює склад чисел 2,3;
- порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює);
-
розпізнає форму оточуючих предметів;
-
порівнює і впорядковує предмети за довжиною (на око)
|
21
|
|
Число і цифра 4
|
-
називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
-
знає склад чисел 2 і 3;
-
розуміє сутність натурального числа 4 як кількісної характеристики скінченної непорожньої множини;
- називає попереднє і наступне число до даного;
-
утворює число 4 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа
-
пише цифру 4 в зошиті у клітинку;
-
визначає кількість елементів сукупності (множини);
-
усвідомлює склад числа 4;
- порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар (дорівнює, не дорівнює);
-
розпізнає форму оточуючих предметів;
-
описує чотирикутник, називає його ознаки;
-
будує чотирикутники із підручного матеріалу;
-
порівнює і впорядковує предмети за довжиною (на око)
|
22
|
|
Нерівності.
|
- порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар;
- записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків (<, >);
- обґрунтовує вибір знаку при порівнянні чисел;
- розрізняє числові рівності та нерівності;
- читає і записує числові рівності, числові нерівності;
- розуміє, що рівності й нерівності можуть бути істинними й хибними;
- складає істинні рівності й нерівності за предметними множинами;
-
- визначає істинні та хибні рівності й нерівності, обґрунтовує свій вибір
|
23
|
|
Порівняння чисел. Набуваємо досвіду
|
-
порівнює і впорядковує числа за допомогою відповідних знаків;
-
називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
-
знає склад чисел 2 і 3;
-
розуміє сутність натурального числа 4 як кількісної характеристики скінченної непорожньої множини;
- називає попереднє і наступне число до даного;
-
утворює числа 2,3,4 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа
|
24
|
|
Повторення і систематизація
|
-
порівнює і впорядковує числа за допомогою відповідних знаків;
-
називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
-
знає склад чисел 2 і 3 , 4;
-
розуміє сутність натуральних чисел
-
- називає попереднє і наступне число до даного;
-
утворює числа2,3,4 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа
|
25
|
|
Число і цифра 5
|
-
називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
- знає склад чисел 2 – 4;
- розуміє сутність натурального числа 5 як кількісної характеристики скінченної непорожньої множини;
- називає попереднє і наступне число до даного;
-
утворює число 5 прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа
-
пише цифру 5 у зошиті у клітинку;
-
визначає кількість елементів сукупності (множини);
-
усвідомлює склад числа 5;
- порівнює предметні множини за кількістю елементів способом складання пар ( дорівнює, не дорівнює);
-
розпізнає форму оточуючих предметів;
-
описує п’ятикутник, називає його ознаки;
-
будує п’ятикутники із підручного матеріалу;
-
порівнює і впорядковує предмети за довжиною (на око)
|
26
|
|
Число і цифра 6. Порівняння чисел у межах 6
|
- називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
- знає склад чисел 2 – 5;
- розуміє сутність натурального числа 6 як кількісної характеристики скінченної непорожньої множини;
- називає попереднє і наступне число до даного;
-
утворює число 6 додаванням одиниці до попереднього і відніманням одиниці від наступного до нього числа записує відповідні рівності;
-
пише цифру 6 в зошиті у клітинку;
-
порівнює числа за її місцем у числовому ряді;
-
записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків;
-
обґрунтовує вибір знаку при порівнянні чисел;
-
утворює число додаванням одиниці до попереднього і відніманням одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності;
-
ілюструє додавання та віднімання за допомогою рисунків, схем
|
27
|
|
Склад числа 6
|
-
знає склад чисел 2 – 5;
-
усвідомлює склад числа 6;
-
розуміє зміст дій додавання та віднімання;
-
утворює рівності (на додавання) на основі складу числа;
-
ілюструє додавання та віднімання за допомогою рисунків, схем;
-
визначає істинні та хибні рівності й нерівності, обґрунтовує свій вибір;
-
обґрунтовує вибір знаку при порівнянні чисел
|
28
|
|
Додавання і віднімання у межах 6
|
-
називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
-
знає склад чисел 1 - 6;
-
утворює рівності на додавання на основі складу числа;
-
розподіляє об’єкти на групи за спільною ознакою;
-
розуміє зміст дій додавання та віднімання;
-
виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини); записує відповідні рівності;
-
ілюструє додавання та віднімання за допомогою рисунків, схем
|
29
|
|
Число і цифра 7
|
-
називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
- називає попереднє і наступне число до даного;
- розуміє сутність натурального числа 7 як кількісної характеристики скінченної непорожньої множини;
- утворює число 7 додаванням одиниці до попереднього і відніманням одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності;
- усвідомлює зміст прийому додавання та віднімання числа на основі порядку слідування в натуральному ряді;
- пише цифру 7 в зошиті у клітинку
|
30
|
|
Склад числа 7
|
-
усвідомлює склад числа 7;
-
утворює рівності на основі складу числа;
-
розуміє зміст дій додавання та віднімання;
-
виконує практичні дії для об’єднання предметів (множин) і вилучення частини предметів (підмножини), записує відповідні рівності;
-
розуміє зміст прийому додавання і віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді;
-
визначає істинні та хибні нерівності, обґрунтовує свій вибір;
|
31
|
|
Число і цифра 8
|
- називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
- знає склад чисел 2 – 7;
- називає попереднє і наступне число до даного;
- застосовує до обчислень прийом додавання та віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді;
- розуміє сутність натурального числа 8 як кількісної характеристики скінченної непорожньої множини;
- утворює число 8 додаванням одиниці до попереднього і відніманням одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності;
- пише цифру 8 в зошиті у клітинку;
- визначає кількість елементів сукупності (множини);
-
встановлює відповідність між малюнком, схемою і виразом
|
32
|
|
Склад числа 8
|
-
усвідомлює склад числа 8;
-
розуміє зміст дій додавання та віднімання;
-
утворює рівності на основі складу числа;
-
ілюструє додавання й віднімання за допомогою рисунків, схем;
-
визначає істинні та хибні нерівності, обґрунтовує свій вибір;
-
застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді
|
33
|
|
Додавання і віднімання в межах 8
|
-
розуміє зміст дій додавання та віднімання;
-
застосовує знання складу чисел 2 – 8 для утворення рівностей;
-
ілюструє додавання й віднімання за допомогою рисунків, схем;
-
встановлює відповідність між схемою і виразом;
-
називає попереднє і наступне число до даного;
-
застосовує до обчислень прийом додавання і віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді;
|
34
|
|
Число і цифра 9
|
- називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
- називає попереднє і наступне число до даного;
-
розуміє зміст дій додавання та віднімання;
- застосовує до обчислень прийом додавання та віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді;
- розуміє сутність натурального числа 9 як кількісної характеристики скінченної непорожньої множини;
- утворює число 9 додаванням одиниці до попереднього і відніманням одиниці від наступного до нього числа, записує відповідні рівності;
- пише цифру 9 в зошиті у клітинку;
- визначає кількість елементів сукупності (множини);
-
встановлює відповідність між малюнком, схемою і виразом
|
35
|
|
Склад числа 9
|
-
знає склад чисел 2 - 8;
-
усвідомлює склад числа 9;
-
розуміє зміст дій додавання та віднімання;
-
ілюструє додавання й віднімання за допомогою рисунків, схем;
-
утворює рівності на основі складу числа;
-
порівнює числа різними способами – за місцем чисел у числовому ряді, на основі складу
|
36
|
|
Числа 1 – 9
|
-
знає склад чисел 2-9;
-
називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
-
називає попереднє і наступне число до даного;
-
застосовує прийом додавання та віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді;
-
розуміє зміст дій додавання та віднімання;
-
утворює рівності на основі складу числа;
-
порівнює числа різними способами – за місцем чисел у числовому ряді, на основі складу;
-
записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків;
-
визначає істинні та хибні нерівності, обґрунтовує свій вибір;
-
ілюструє додавання й віднімання за допомогою рисунків, схем;
-
встановлює відповідність між малюнком, схемою і виразом
|
37
|
|
Число 10. Порівняння чисел у межах 10.
|
-
називає числа в межах 10 у прямому і зворотному порядку;
-
називає попереднє і наступне число до даного;
-
пише цифри 1 і 0 в зошиті у клітинку;
-
розуміє, що цифри – це знаки для запису чисел;
-
розуміє відмінність між числом і цифрою;
-
утворює число 10 додаванням одиниці до попереднього і відніманням одиниці від наступного до нього числа
-
складає істинні рівності за предметними множинами та схемами;
-
застосовує знання складу чисел 2 – 9 для утворення рівностей
|
38
|
|
Склад числа 10
|
-
знає склад чисел 2 - 9;
-
усвідомлює склад числа 10;
-
розуміє зміст дій додавання та віднімання;
-
утворює рівності на основі складу числа;
-
ілюструє додавання й віднімання за допомогою схем
|
Додавання й віднімання чисел у межах 10
|
39
|
|
Склад чисел першого десятка
|
-
знає склад чисел 1 - 10;
-
виділяє з множини її частину (підмножину) за певною ознакою;
-
розуміє зміст дій додавання та віднімання;
-
утворює рівності на основі складу числа;
-
встановлює відповідність між малюнком, схемою і виразом;
-
порівнює числа різними способами;
-
записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків;
-
обґрунтовує вибір знаку при порівнянні чисел;
-
застосовує прийом додавання й віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді;
-
складає істинні рівності за предметними множинами
|
40
|
|
Назви компонентів і результату дії додавання. Математичний вираз – сума
|
-
розуміє зміст дій додавання та віднімання;
-
ілюструє додавання й віднімання за допомогою рисунків, схем;
-
складає істинні рівності за схемами;
-
усвідомлює назви компонентів і результату дії додавання;
-
читає числові рівності із назвою компонентів та результату дії додавання;
-
застосовує прийом додавання й віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді;
-
складає схему та вираз до малюнка;
-
відтворює рівності на основі складу числа
|
41
|
|
Додавання і віднімання числа 2
|
-
знає назви компонентів і результату дії додавання;
-
читає числові рівності із назвою компонентів та результату дії додавання;
-
читає числові вирази – суми;
-
застосовує прийом додавання й віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді;
-
усвідомлює зміст прийому додавання і віднімання числа 2 частинами;
-
встановлює відповідність між малюнком і схемою
|
42
|
|
Число 0. Віднімання однакових чисел
|
-
розуміє число нуль як кількісну характеристику порожньої множини (без уживання термінів), як результат віднімання рівних чисел;
-
усвідомлює правило віднімання рівних чисел;
-
розуміє зміст прийому додавання і віднімання числа 2 частинами;
-
застосовує прийом додавання й віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді;
-
знає назви компонентів і результату дії додавання;
-
читає числові рівності із назвою компонентів та результату дії додавання
|
43
|
|
Додавання і віднімання з нулем
|
-
знає правило віднімання рівних чисел і застосовує його в обчисленнях;
-
усвідомлює правила додавання і віднімання нуля;
-
розуміє зміст прийому додавання і віднімання числа 2 частинами;
-
встановлює відповідність між виразом та його значенням;
-
застосовує розуміння змісту додавання до складання рівностей за малюнками
|
44
|
|
Додавання і віднімання чисел
|
-
читає числові рівності із назвою компонентів та результату дії додавання;
-
знає правила додавання і віднімання нуля, віднімання рівних чисел й застосовує їх до обчислень;
-
застосовує розуміння змісту додавання й віднімання до встановлення відповідності між малюнком і виразом або малюнком, схемою і виразом;
-
складає рівності за малюнками та схемами
|
45
|
|
Додавання і віднімання чисел 0, 1, 2
|
-
розуміє прийоми додавання і віднімання числа частинами;
-
застосовує правила додавання і віднімання нуля, віднімання рівних чисел до обчислень;
-
застосовує розуміння змісту додавання й віднімання для складання істинних рівностей за предметними множинами, схемами;
-
встановлює відповідність між малюнком, виразом і схемою;
-
прогнозує результат додавання і віднімання з огляду на те, що при додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні – менше
|
46
|
|
Таблиці додавання і віднімання числа 1
|
-
застосовує прийом додавання й віднімання числа на основі порядку слідування у натуральному ряді;
-
знає табличні випадки додавання та віднімання числа 1;
-
усвідомлює залежність суми від збільшення (зменшення) одного з доданків при сталому другому;
-
обчислює значення числового виразу на одну дію;
-
складає схему та рівність до малюнка;
-
складає істинні рівності за схемами;
-
застосовує розуміння змісту арифметичних дій додавання й віднімання та знання складу чисел 2 – 10 для складання істинних рівностей;
-
застосовує до обчислень прийоми додавання й віднімання числа 2;
|
47
|
|
Переставний закон додавання
|
-
усвідомлює суть переставного закону додавання; знає його формулювання;
-
усвідомлює, що застосування переставного закону додавання може спростити обчислення суми кількох доданків;
-
застосовує до обчислень знання таблиць додавання й віднімання числа 1;
-
застосовує до обчислень прийом додавання й віднімання числа 2;
-
застосовує знання складу чисел 2 – 10 до розв’язання практично-зорієнтованих завдань
|
48
|
|
Сантиметр. Вимірювання довжин відрізків
|
-
розуміє довжину як властивість об’єктів навколишнього світу мати протяжність;
-
порівнює довжини відрізків «на око», накладанням;
-
усвідомлює, що мірки для вимірювання довжини можуть бути різними;
-
знає одиниці вимірювання довжини - сантиметр та його скорочене позначення;
-
вимірює довжину відрізка способом укладання моделей сантиметру;
-
застосовує до обчислень переставний закон додавання;
-
застосовує до обчислень знання таблиць додавання й віднімання числа 1;
-
застосовує до обчислень прийоми додавання й віднімання числа 2
|
49
|
|
Взаємозв’язок додавання і віднімання
|
-
розрізняє математичні вирази – суми;
-
читає числові рівності на додавання із назвою компонентів та результату дії;
-
записує суми чисел;
-
ілюструє на схемі відрізками компоненти додавання;
-
усвідомлює взаємозв’язок арифметичних дій додавання й віднімання;
-
ілюструє взаємозв’язок арифметичних дій додавання і віднімання на схемі;
-
складає з рівності на додавання дві рівності на віднімання спираючись на схему або на малюнок;
-
застосовує прийоми додавання й віднімання чисел 0, 1, 2 до обчислення значень виразів;
-
вимірює довжину відрізка за допомогою моделі сантиметру
|
50
|
|
Взаємозв’язок додавання і віднімання
|
-
усвідомлює математичний вираз «сума» як запис, у якому між числами стоїть знак «+»;
-
складає за схемами рівність на додавання та дві рівності на віднімання;
-
встановлює істинність або хибність рівностей;
-
застосовує знання складу числа до складання рівності на додавання й двох рівностей на віднімання;
-
застосовує до обчислень переставний закон додавання;
-
застосовує до обчислень прийоми додавання й віднімання числа 2;
-
складає схему та рівність до малюнка;
-
вимірює довжину відрізка за допомогою моделі сантиметру
|
51
|
|
Додавання і віднімання числа 2
|
-
розуміє взаємозв’язок арифметичних дій додавання й віднімання;
-
застосовує розуміння взаємозв’язку додавання й віднімання до складання з рівності на додавання двох рівностей на віднімання;
-
застосовує до обчислень прийоми додавання й віднімання числа 2;
-
складає до схеми малюнок і рівність;
-
застосовує прийоми додавання і віднімання числа на основі переставного закону додавання;
-
усвідомлює спосіб знаходження значення арифметичної дії віднімання на основі взаємозв’язку дій додавання і віднімання;
-
застосовує знання складу чисел 2 – 10 до складання рівностей на додавання й віднімання
|
52
|
|
Додавання і віднімання чисел 0, 1, 2
|
-
читає числові рівності із назвою компонентів та результату дії додавання;
-
розуміє взаємозв’язок додавання й віднімання й застосовує його до складання з рівності на додавання двох рівностей на віднімання;
-
застосовує прийоми додавання і віднімання числа 2 частинами;
-
застосовує розуміння змісту додавання й віднімання до складання схеми і рівності за малюнком;
-
застосовує знання складу чисел 2 – 10 та розуміння взаємозв’язку додавання й віднімання до складання рівностей;
-
вимірює довжину відрізка за допомогою моделі сантиметру;
-
складає істинні рівності за схемами
|
53
|
|
Таблиці додавання і віднімання числа 2
|
-
знає табличні випадки додавання та віднімання числа 2;
-
застосовує прийоми додавання і віднімання числа 2 частинами;
-
усвідомлює залежність суми від збільшення (зменшення) одного з доданків при сталому другому;
-
обчислює значення числового виразу на одну дію;
-
застосовує переставний закон додавання до обчислення суми, до складання істинних рівностей;
-
застосовує розуміння взаємозв’язку додавання й віднімання до складання двох рівностей на віднімання з рівності на додавання;
-
усвідомлює спосіб знаходження значення арифметичної дії віднімання на основі взаємозв’язку дій додавання і віднімання;
-
застосовує знання складу чисел 2-10 до складання рівностей на додавання й віднімання
|
54
|
|
Різницеве порівняння чисел
|
-
порівнює кількість елементів множин способом утворення пар;
-
визначає різницю у кількості елементів множин;
-
знає слова - ознаки відношень різницевого порівняння;
-
усвідомлює зміст способу знаходження різницевого відношення;
-
складає істинні рівності за предметними множинами та схемами
|
55
|
|
Різницеве порівняння чисел
|
-
знає слова - ознаки відношення різницевого порівняння;
-
знає правило різницевого порівняння; застосовує його до складання рівностей за предметними множинами;
-
розуміє схематичне зображення відношення різницевого порівняння;
-
встановлює відповідність між схемою та малюнком або малюнком та схемою;
-
складає істинні рівності за схемами, які ілюструють відношення різницевого порівняння
|
56
|
|
Різницеве порівняння чисел
|
-
знає слова - ознаки відношень різницевого порівняння;
-
знає правило різницевого порівняння;
-
розуміє сутність відношення між числами «більше на…», «менше на…»;
-
ілюструє відношення різницевого порівняння за допомогою рисунків, схем;
-
пов’язує поняття «на більше…» із дією додавання; «на менше…» - із дією віднімання
|
57
|
|
Математичний вираз «Різниця»
|
-
знає слова - ознаки відношень різницевого порівняння;
-
знає правило різницевого порівняння; застосовує його при визначенні різниці між числами;
-
розуміє значення висловлювань «збільшити на…», «зменшити на …»;
-
збільшує або зменшує число на кілька одиниць;
-
розуміє сутність відношення між числами «більше на…», «менше на…»; пов’язує поняття «на більше…» із дією додавання; «на менше…» - із дією віднімання; пояснює відповідні схеми та складає до них рівності;
-
встановлює відповідність між схемою та виразом;
-
усвідомлює математичний вираз «різниця» як запис, у якому між числами стоїть знак «-»;
-
розрізняє вирази «сума» та «різниця»; знаходить їх значення;
-
записує і читає числові вирази: «сума чисел…», «різниця чисел …»;
-
обчислює значення числового виразу на одну дію (вивчені випадки додавання й віднімання 0,1,2, віднімання рівних чисел);
-
складає істинні рівності за схемами, які ілюструють відношення різницевого порівняння
|
58
|
|
Додавання і віднімання числа 3
|
-
збільшує або зменшує число на кілька одиниць;
-
усвідомлює, що для обчислення значення виразу на дві дії, спочатку треба виконати дію, яка записана першою;
-
усвідомлює зміст прийому додавання і віднімання числа 3 частинами;
-
пояснює подану схему до малюнка;
-
складає істинну рівність за схемою
|
59
|
|
Додавання і віднімання числа 3
|
-
пов’язує поняття «на більше…» із дією додавання; «на менше…» - із дією віднімання; складає рівності до малюнків;
-
розуміє математичний вираз «різниця» як запис, у якому між числами стоїть знак «-»;
-
обчислює значення виразів на одну дію (вивчені випадки додавання й віднімання 0,1,2, віднімання рівних чисел);
-
усвідомлює, що для обчислення значення виразу на дві дії, спочатку треба виконати дію, яка записана першою;
-
розуміє прийом додавання і віднімання числа 3 частинами;
-
вимірює довжину відрізка за допомогою моделі сантиметру
|
60
|
|
Знаходження невідомого доданка. Повторення вивченого
|
-
застосовує знання складу чисел 2-10 до знаходження невідомого доданка;
-
застосовує розуміння взаємозв’язку додавання й віднімання до обчислення значення різниці;
-
складає з рівності на додавання дві рівності на віднімання;
-
усвідомлює спосіб знаходження одного з доданків за відомою сумою та іншим доданком;
-
знає правило знаходження невідомого доданка;
-
ілюструє схемою знаходження невідомого доданка;
-
застосовує до обчислень правило знаходження невідомого доданка;
-
розуміє зміст прийому додавання і віднімання числа 3 частинами;
|
|
|
|
|
|
|