Мистецтво (інтегрований курс) 11 клас
(54 год., 1,5 год. на тиждень)
Підручник: Мистецтво. Підруч. для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти /Л. Масол. – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2018. – 224 с.
№ п/п уроку |
Дата Вт/ + ср. (1/0 + 1) |
Зміни в розкладі |
Теми і зміст уроків |
Теми проєктів і дискусій, завдання, твори для сприймання, практикуми
Орієнтовні практичні завдання |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
||
|
|
|
І семестр Тема1. Мистецтво європейського культурного регіону. Вступ |
|
|
||
1.
|
04.09. |
|
6.1. Архітектура — кам’яний літопис століть (3) Греція — колиска європейської цивілізації. Cюжет міфу «Викрадення Європи» у творчості європейських митців. Антична архітектура. (Художній розвиток Європи. Роль Греції і Рима. Міфічні образи Орфея, Прометея, Геракла, Енея і осмислення їх мовою різних мистецтв). с. 92-95 (До теми 6 – “Мистецтво європейського культурного регіону” – орієнтовні теми мистецьких проектів.
|
Практикум. Варіант 1. Зробіть схеми-замальовки архітектурних споруд Європи, які вас найбільше зацікавили, акцентуючи характерні деталі стилю. Варіант 2 (колективна робота). Мистецький проект «Парк «Міні-Європа». В унікальному парку Брюсселя кожна європейська країна представлена макетами найвидатніших пам’яток архітектури (350 споруд): замків, соборів, палаців, ратуш, веж, площ, мостів тощо. Розподіліть між собою країни і підготовте колективне слайд-шоу. Зробіть презентацію і продемонструйте її учням і вчителям вашої школи. Завдання: 1. Для архітектурного профілю Уявіть, що ви працюєте художником-дизайнером у фірмі «Класик» з архітектурного проекту- вання житлових споруд: котеджів, заміських садиб тощо. Запропонуйте потенційним клієнтам, чиї смаки тяжіють до класичних традицій, проект, що своєю оригінальністю привернув би їхню увагу (намалюйте план-схему). Подбайте про інфраструктуру: парк, сквер, алею, міні-стадіон, басейн, фонтан, альтанку, автостоянку тощо. |
|
||
2.
|
10.09. |
|
Монастирі й замки Європи у романському стилі. Базиліка — провідний тип церковних споруд. Нотр-Дам де Парі у Франції — перший готичний собор, зразок синтезу мистецтв. Пізня «полум’яніюча» готика в Італії, Іспанії. с. 95-97
|
|
|||
3.
|
11.09. |
|
Архітектура Ренесансу і бароко. Приклад поєднання стилів: собор і площа Св. Петра в Римі. Галантність рококо. Палацово-парковий комплекс Версаль у Франції — взірець класицизму. с. 98-100
|
|
|||
4.
|
18.09. |
|
Споруди основоположника стилю модерн В. Орта в Брюсселі. Шедеври А. Гауді у Барселоні. Архітектура конструктивізму (Ле Корбюзьє) і деконструктивізму (З. Хадід). Сучасні споруди у стилі хай-тек і еко-тек. с. 100-102
|
|
|||
5.
|
24.09. |
|
6.2. Скульптура — мовчазна потаємна муза (3) Антична скульптура – гімн людині. Грецькі статуї та рельєфи. Римський скульптурний портрет: парадний, камерний, кінний. с. 103-104
|
Завдання. Підготуйте і проведіть інтелектуально-фінансову гру «Аукціон». Попередньо визначте ролі та обговоріть правила гри. Оберіть твори скульптури «для продажу». Створіть ажіотаж, щоб перетворити їх у топ-лоти. Намагайтеся привернути увагу «потенційних покупців» до робіт. Практикум. Варіант 1. Створіть копію скульптури А. Джакометті «Людина, яка крокує», використовуючи нетрадиційні матеріали (дріт, фольга тощо). Варіант 2 (групова робота). Оберіть дуже відомі й знакові для Європи скульптури, які варто розмістити на євробанкнотах. Зробіть серію ескізів нових купюр. Поцікавтеся, які архітектурні пам’ятки вже використано на них. |
|
||
6.
|
25.09. |
|
Сакральна скульптура європейського Середньовіччя. Мікеланджело — один з титанів Відродження, передвісник бароко. Капела Медічі у Флоренції. Мова барокової пластики Л. Берніні (Аполлон і Дафна). «Амур» Е. Фальконе — ідеал краси доби рококо. Скульптура класицизму. Творчість О. Родена. с. 105-106
|
|
|||
7.
|
02.10. |
|
Скульптури епохи модернізму і постмодернізму: П. Пікассо, К.Бранкузі, А.Джакометті та ін. Нове пластичне мислення сучасності: зразки гігантоманії (Атоніум у Брюсселі), кінетична скульптура. с. 106-109
|
|
|||
8.
|
08.10. |
|
6.3. Різнокольоровий світ європейського живопису (6) Первісні наскельні малюнки печер Ласко (Франція) та Альтаміра (Іспанія). Мозаїки, фрески, іконопис, книжкова мініатюра Візантії. Канони фресок романської доби. Вітражі готичних соборів — «Біблія для неписьменних»: Шартрський собор у Франції. с. 109-111
|
Завдання. Ознайомтеся самостійно з творчістю Леонардо да Вінчі. Проведіть диспут «Сторінками інтелектуального трилера Дена Брауна «Код да Вінчі» (попередньо прочитайте літературний твір і подивіться однойменний кінофільм). Мистецький проект: «Національні особливості кіношкіл європейських країн». Практикум. Варіант 1. Наслідуючи техніку постімпресіоністів, спробуйте різнокольоровими крапками виразити в абстрактних безпредметних образах свої почуття: радість, сум, розпач, тривогу, гнів тощо (фломастери). Варіант 2 (колективна робота). Розділіться на групи (за стилями) й підгрупи (за країнами), створіть веб-галерею європейського живопису. Проведіть презентацію та розмістіть її на сайті школи.
|
|
||
9. |
09.10. |
|
«Титани» епохи Відродження та їхні шедеври: Леонардо да Вінчі, Рафаель Санті, Мікеланджело Буонаротті. с. 112-113
|
|
|||
10. |
16.10. |
|
Живопис Північного Відродження: “малі” голландці (Я. Ван Ейк, І. Босх, Я. Вермер, Ф. Халс, П. Клас та інші) та “великі” голландці (П. П. Рубенс, Рембрандт). с. 114-116
Мистецтво чарівних форм, візерунків, кольорів: мейсенська порцеляна (Німеччина); богемське скло (Чехія); Swarovski (Австрія).
|
|
|||
11. |
22.10. |
|
Бесіда і самоконтроль № 1: “Архітектура, скульптура, живопис (Франція, Іспанія, епоха Відродження) Європи”. |
|
|
Бесідаі самоконтроль № 1 |
|
12. |
23.10. |
|
Узагальнення теми. Підсумковий урок. (У журналі: Тематична) |
|
|
||
|
|
|
ххххх |
|
|
||
13. |
05.11. |
|
«Золота доба» іспанського живопису: портрети Д. Веласкеса, картини й офорти Ф.Гойї Досягнення національної школи живопису в Англії: сатира У. Хогарта, романтичні краєвиди Дж.Констебл і Дж. Тернера, портретна галерея Дж. Рейнольдса і Т.Гейнсборо. с. 116-117
|
Завдання. 5. Для дизайнерів і художнього профілю. Компанія Mattel випустила міні-серію колекційних ляльок Барбі, на створення яких дизайнера Лінду Кіа надихнули найвідоміші картини Леонардо да Вінчі, Ван Гога, Г. Клімта. Створіть міні- серію ляльок за картинами українського художника В. Зарецького.
|
|
||
14. |
06.11. |
|
Класична (Ж-Л. Давід), романтична (Е. Делакруа) і реалістична (Г.Курбе) школи живопису Франції. Французькі імпресіоністи (К.Моне, Е. Мане, О. Ренуар, К. Піссарро, А. Сіслей, Е. Дега, Б.Морізо), постімпресіоністи (Ж.Сьора, П. Сіньяк) та неоімпресіоністи (П. Гоген), фовісти (А. Матісс). с. 118-120 |
|
|||
15. |
13.11. |
|
Живопис різних течій модернізму і постмодернізму. с. 120-121
|
|
|||
16.
|
19.11. |
|
6.4. Палітра стилів і жанрів музичного мистецтва: поєднання традицій і новаторства (6) Грецька музика — найдавніша в Європі. Образ Орфея в творах композиторів різних епох. Вершинні досягнення в царині поліфонічної музики (Й. С. Бах) і музичного симфонізму (Л. ван Бетховен). с. 122-125
|
Твори для сприймання: Й. С. Бах Токата і фуга ре мінор для органу. Л. Бетховен Симфонія № 9. Фінал, Й. Гайдн «Прощальна симфонія». В.-А.Моцарт «Реквієм», Й. Штраус «Казки віденського лісу», Дж. Верді Арії з опер у виконанні Л. Паваротті, Ф. Шопен Ноктюрн (за вибором). Ф. Ліст Ноктюрн «Мрії кохання». Пісні у виконанні Е. Піаф, гурту «Бітлз». К/ф: «Амадеус» (реж. М. Форман), «Безіменна зірка» за участю Е. Піаф. Завдання. Проведіть дискусію на тему «Майбутнє музики: перемога поп-культури чи повернення до класичних ідеалів минулого?». Розділіться попередньо на команди («Новатори» і «Ретрогради»). Аргументуйте свої судження, виявляйте критичне мислення, водночас дотримуйтесь Мистецький проект (робота в 2 групах). Теми: «Українські музиканти в Європі» та «Європейські музиканти в Україні». Завдання. 6. Для музичного профілю. Колективна робота. Ви — фахівці з реклами. Що, на вашу думку, потрібно зробити для успішної рекламної акції «Класична музика — це круто!»? Організуйте відповідний флешмоб. 7. Для хореографічного і музичного профілів. Зімпровізуйте хореографічні етюди під шлягери французьких шансоньє. Підготуйте відповідний музичний колаж. 8. Для різних профілів. Колективний проект. У Греції, в європейських містах, на теренах Північного Причорномор’я від- роджується традиція античних агонів. Складіть програму такого заходу на тему «Ольвійські ігри» і розробіть його фірмовий стиль (створіть логотип, емблему з лірою, музичні позивні, одяг ведучих з оздобленням грецьким орнаментом — меандром тощо). |
|
||
|
|
|
Італія — батьківщина оперного мистецтва: Дж. Россіні і Дж. Верді. Міланський театр Ла Скала і розвиток співу бельканто (Е.Карузо, Л. Паваротті та ін.). с. 125-126
|
|
|||
17. |
20.11. |
|
Відень — центр музичної культури Європи. Віденська класична школа (Й. Гайдн, В.-А. Моцарт). Вальсова династія Штраусів. Віденський бал. с. 126-130
|
|
|||
18. |
27.11. |
|
Творчість і виконавство музикантів-романтиків Ф. Шопена, Ф.Ліста. с. 130-132
|
|
|||
19. |
03.12. |
|
Твори К. Дебюссі — енциклопедія імпресіоністських образів. с. 132-133
|
|
|||
20. |
04.12. |
|
Французькі шансоньє (Е. Піаф та ін.). Загадки гурту «Бітлз». с. 133-136 |
|
|||
21. |
11.12. |
|
Бесіда і самоконтроль № 2: “Живопис і музичне мистецтво Європи”. |
|
Бесіда і самоконтроль № 2 |
||
22. |
17.12. |
|
Повторення і узагальнення. |
|
|
||
23. |
18.12. |
|
Підсумковий урок. |
|
|
||
|
|
|
У журналі: Тематична. Семестрова (І семестр). Скоригована |
|
|
||
|
|
|
ххххх |
|
|
||
|
|
|
Тема 2. Мистецтво європейського культурного регіону. Художня спадщина України |
|
|
||
24. |
14.01. |
|
7.1. Архітектура (3) Храми Київської Русі. Замки й фортеці у Луцьку, Хотині, Олеську, Мукачеві та ін. Подих Ренесансу в архітектурі Львова. Українські дерев’яні церкви карпатського регіону. с. 137, 138- 142 До теми 7 – «Художня спадщина України» - орієнтовні теми мистецьких проектів.
|
Завдання. Проведіть дискусію «Від модерну до хмарочосу — куди далі?». Мистецький проект (груповий). «Український храм — модель Всесвіту». Практикум. Варіант 1. Замалюйте характерні архітектурні елементи споруд, які вам найбільше сподобалися (у вигляді схеми, ескізів, етюдів). Варіант 2. Зробіть світлини споруд свого краю, які потребують реставрації.
|
|
||
25. |
15.01. |
|
Шедеври зодчества українського козацького бароко: Чернігівський колегіум; собор Різдва Богородиці у Козельці; Троїцький собор у м. Новомосковську; дзвіниці Софійського собору і Києво-Печерської лаври, Маріїнський палац, Андріївська церква в Києві. Барокова архітектура західноєвропейського зразка: Домініканський собор і собор Св. Юра у Львові, ратуша у Бучачі. Костели у західній Україні. с. 142-144
|
|
|||
26. |
22.01. |
|
Палаци й палацово-паркові ансамблі у стилі класицизм. Еклектика архітектурно-пластичних образів оперних театрів у Києві, Львові, Одесі. Архітектурний ансамбль резиденції буковинських митрополитів у Чернівцях. Український модерн (будинок Полтавського губернського земства, будинок із химерами в Києві). Львівська сецесія. Помпезний неокласицизм і конструктивізм архітектури радянського періоду. Мова сучасного зодчества. с. 144-150
|
|
|||
27. |
28.01. |
|
7.2. Скульптура (3) Керамічна скульптура Трипілля. Збруцький ідол. Сакральна скульптура. Експресія бароко у творчості І. Г. Пінзеля: статуї Собору Св. Юра у Львові, ратуші в Бучачі. Іконостаси. с. 150-1152 |
Мистецький проект (за вибором): «Скульптурні портрети українських митців», «Скульптурна Шевченкіана в Україні та поза її межами». Практикум. Варіант 1. Виконайте замальовки пам’ятників рідного краю. Варіант 2. Запропонуйте ескізи монет із зображенням видатних пам’яток української скульптури.
|
|
||
28. |
29.01. |
|
Зразки пластики класицизму: пам’ятник А.-Є. Рішельє в Одесі, пам’ятник князю Володимиру в Києві, чотири фонтани на площі Ринок у Львові. Побутовий та історичний жанри у станковій скульптурі: Л. Позен. Пам’ятники і скульптурні портрети діячам української культури. с. 153-156 |
|
|||
29. |
05.02. |
|
Світове визнання новаторської творчості основоположника кубізму в скульптурі О. Архипенка. Українська скульптурна Шевченкіана (І. Кавалерідзе, М. Манізер, В.Одрехівський та ін.). Доробок скульпторів діаспори. Парк «Сад скульптур Лео Мола» у Вінніпегу. Пластична мова скульптури сучасності. с. 157-160 |
|
|||
30. |
11.02. |
|
7.3. Живопис, графіка (6) Петрогліфи з гроту «Кам’яної Могили». Поєднання мозаїки й фрески в монументальнму живописі Київської держави. с. 161-162
|
Завдання. Уявіть себе підприємцем, складіть рейтинг українських художників і оберіть з їхньої спадщини топ-10 картин для показу на міжнародному аукціоні (за бажанням – зробіть переклад назв і авторів англійською мовою). Проведіть диспут на тему «Чи замінять новітні арт-практики — перформанси й інсталяції — традиційну картину в мистецтві майбутнього?». Практикум. Варіант 1. Мистецький проект з комп’ютерною презентацію (за вибором): «Мистецька Шевченкіана», «Майстри народного живопису», «Український авангард», «Славетні українці у світовому мистецтві». Варіант 2. Напишіть есе про творчість одного з українських художників, який вас найбільше вразив. Репродукцію якої його картини ви б хотіли подарувати друзям з інших країн, щоб зацікавити українським мистецтвом? Д/ф про Мурашка-портретиста: https://www.youtube.com/watch?v=9Kw2hcC3k0c Завдання. 3. Для дизайну і художнього профілю. Колективна робота. Пофантазуйте і створіть міні-колекцію замальовок сучасного транспорту — автомобілів, мопедів, яхт із дизайном у стилі українських модерністів. 4. Для художнього профілю. Ви — дизайнер на виробництві сувенірної продукції. Ознайомтеся з технологією виготовлення мо- заїки (поцікавтеся спеціальною літературою). Спробуйте створити мозаїчні візерунки, використовую- чи невеликі шматочки «смальти», кольорової фольги, блискіток, ґудзиків або інших матеріалів. 6. Для художнього профілю. Ознайомтеся з технологією виготовлення гравюри на дереві, її етапами (виконання рисунка, його переведення з паперу на поверхню дошки за допомогою різця, гравірування, друкування). Спробуйте виготовити книжкову гравюру екслібрис — знак для домашньої бібліотеки із зображенням ініціалів власника та символами його літературних уподобань. |
|
||
31. |
12.02. |
|
Мистецтво іконопису, осередки в Києві (Алімпій), Жовкві (І. Руткович, Й. Кондзелевич). Гравюра на дереві, міді. Українська парсуна. Народний живопис: Козак Мамай. с. 162-163
|
|
|||
32. |
19.02. |
|
Портрети Д. Левицького і В. Боровиковського у становленні стилю класицизм у живописі. Т. Шевченко — художник і графік (академік гравюри). Розвиток історичного, побутового, пейзажного жанрів. Творчість М. Пимененка, С.Васильківського, О. Мурашка та ін. с. 163-167
|
|
|||
33. |
25.02. |
|
Модерна графіка Г. Нарбута, М. Жука, конструктивізм В. Єрмілова. Станкові роботи та ілюстрації до літературної класики М. Дерегуса, В. Касіяна, В. Лопати, Г. і С. Якутовичів, А. Базилевича, представників української діаспори М. Левицького, Я. Гніздовського. с. 167-168
|
|
|||
34. |
26.02. |
|
Художники-авангардисти О. Богомазов, О. Екстер, А. Петрицький, К. Малевич, О. Новаківський, Ф. Кричевський, Д. Бурлюк, В. Баранов-Росіне. Школа монументального живопису М. Бойчука. Львівська живописна школа (О. Новаківський, О. Кульчицька, І Труш та ін.). Доробок митців радянськоїх доби (О. Шовкуненко, Т. Яблонська, М. Глущенко, В. Зарецький; представники закарпатської школи А.Ерделі, Й. Бокшай, Ф. Манайло, В.Микита). с. 169-173
|
|
|||
35. |
04.03. |
|
Народне мистецтво: К. Білокур, М. Примаченко, М. Тимченко. І. Сколоздра та ін. Живопис сучасності: А. Криволап, І. Марчук, Т. Сільваші, О. Животков, О. Тістол та ін. с. 173-175 |
|
|||
36. |
10.03. |
|
Повторення і узагальнення. Вишивка в декоративно=ужитковому мистецтві регіонів України (с. 208-209). |
|
|
||
37. |
11.03. |
|
Бесіда і самоконтроль № 3: “Архітектура, скульптура, живопис та графіка України”. |
|
Бесіда і самоконтроль № 3. |
||
38. |
18.03. |
|
Підсумковий урок. |
|
|
||
|
|
|
У журналі: Тематична |
|
|
||
|
|
|
ххххх |
|
|
||
39. |
01.04. |
|
7.4. Музичне мистецтво (6) Український музичний фольклор: жанри й цикли пісен і танців, народні інструменти. Музична культура Київської держави. Партесна музика у братських школах. Збірка «Сад божественних пісень» Г. Сковороди. с. 176-179
|
Твори для сприймання: М. Лисенко «Заповіт», М. Вербицький. «Заповіт», К. Стеценко Солоспів «Стояла я і слухала весну» на вірші Лесі Українки, Я. Степовий Балада «Три шляхи» на вірші Т. Шевченка, М. Леонтович Хорові обробки, пісні П.Майбороди, О. Білаша, В.Івасюка. Мистецький проект (колективна робота). «І прадіди в струнах бандури живуть…» про кобзарство в Україні. Дізнайтеся, які знані бандуристи є у вашому краї. Зробіть записи або запросіть когось із них виступити у вашій школі. Практикум (робота в групах). Варіант 1. Проведіть бліц-гру між двома командами, співаючи по черзі й без пауз українські пісні, які починаються на «Ой, …». Варіант 2. Розділіться на групи за жанрами пісень — обрядові, історичні, ліричні, жартівливі, естрадні тощо. Презентуйте по черзі від груп зразок обраного жанру (кожний учень співає по одній пісні). Оберіть колективно (шляхом анонімного голосування) трійку співаків — зірок класу. Завдання. 1. Для музичного і хореографічного профілів. Організуйте фольклорний фестиваль «Слов’янське коло» і складіть його програму. Зробіть аран- жування зразків народної творчості, використовуючи сучасну техніку (синтезатор, комп’ютер). 2. Для музичного профілю. Спробуйте себе в ролі музичного працівника в дитячому садку. Створіть партитуру для вико- нання дитячим шумовим оркестром, позначте в ній музичні інструменти, споріднені стародавнім інструментам наших пращурів (металеві дзвіночки, бубонці, брязкальця, різні за формами й розмі- рами). Проведіть музичне заняття з першокласниками. |
|
||
40. |
07.04. |
|
Хорові концерти М. Березовського, А. Веделя, Д. Бортнянського. Становлення національної композиторської школи. Дільність і творчість М. Лисенка та його послідовників: М. Леонтовича, К.Стеценко і Я. Степовго. с. 180-181 |
|
|||
41. |
08.04. |
|
Фундатор Перемишльської композиторської школи М. Вербицький. Просвітницька дяльність і творчість А. Вахнянина, О.Нижанківського, Д. Січинського. Хорова і симфонічна творчість Л.Ревуцького, Б. Лятошинського, С. Людкевича. В. Барвінський — майстр інструментальних мініатюр. Музика для дітей В. Косенка. с. 181-184 |
|
|||
42. |
15.04. |
|
Нефольклорний стиль М. Скорика, неокласичні камерні симфонії Є.Станковича, хорові твори Лесі Дичко. Музичний авангард композиторів-шестидесятників і модернізація музичної мови: В.Годзяцький, В. Сильвестров, Л. Грабовський. Пісенна творість П.Майбороди, О. Білаша, В. Івасюка та ін. Музичне виконавство: Б. Гмиря, С. Крушельницька, А.Солов’яненко та ін. с. 184-186 |
|
|||
43. |
21.04. |
|
Поп-музика. Пісенний форум «Червона рута. Рок-музика: гурти «Гайдамаки», «Скрябін», «Океан Ельзи», «Даха-Браха», «Онука» та ін. Музика митців української діаспори. с. 187-189
Завдання. 7. Для музичного та інших профілів. Уявіть себе майстром-реставратором народних інструментів. Поцікавтеся особливостями цієї рідкісної професії. Дізнайтеся, чи є у вашому краї такі майстри, ознайомтеся із секретами їхньої творчості. Спробуйте самостійно (або з допомогою фахівця) виготовити найпростіший дитячий інструмент (ударний, шумовий тощо).
|
|
|||
44. |
22.04. |
|
7.5. Театр і кіно (6) Перші професійні актори — скоморохи. Шкільний театр козацько-гетьманської доби. Національний ляльковий театр вертеп. с. 190-193
|
Завдання. Підготуйте і проведіть дискусію або шлеф-моб на тему «Сучасний герой театру і кіно – хто він?». Оберіть топ-5 акторів-кумирів. Мистецький проект (за вибором). «Лесь Курбас — реформатор українського театру». (Зокрема дослідіть, за які досягнення його ім’я увійшло до Золотої книги видатних європейців у Відні). «Іван Миколайчук – втілення національного духу в українському кіно». Практикум. Варіант 1. (колективна робота). Інсценізуйте інтермедію зі шкільного життя або фрагмент із п’єси, що входить до навчальної програми з української літератури. Запропонуйте оригінальні елементи сценографії. Варіант 2. Разом з однокласниками започаткуйте відеотеку українського кіно, виокремте в ній розділ «Навчальні фільми». Завдання. 5. Для театрального профілю. Колективна робота. З різних джерел з’ясуйте особливості мистецтва скоморохів. На цій основі створіть міні-театр «Усмішки скоморохів», де спробуйте себе в ролі акторів-коміків, виконуючи етюди-імпровізації на різні теми сучасного життя, зокрема шкільного. Завдання. 8. Для театрального та інших профілів Придумайте цікаву й захопливу комп’ютерну гру для дітей молодшого шкільного віку «За мо- тивами вертепу» в жанрі різдвяно-новорічної казки. Врахуйте, що комп’ютерній грі притаманні візуальність, розважальність, інтерактивність. 9. Для музичного, художнього і театрального профілів Придумайте дизайн обкладинки DVD-диска із записами музики М. Лисенка, враховуючи її жан- рове розмаїття. В оформленні застосуйте ескізи театральних костюмів українських художників. 10. Для різних профілів Проаналізуйте роботи сучасних фотохудожників. Підготуйте фоторепортажі на мистецькі теми, наприклад «Фестивалі, конкурси, концерти», «Ах, вернісаж, вернісаж...».
|
|
||
45. |
29.04. |
|
Перший український професійний театр під орудою О. Бачинського при товаристві “Руська бесіда” (1864). с. 193 Принципи реалізму і народності «театру корифеїв»: музично-драматичного за формою і фольклорно-етнографічного за змістом. (М. Кропивницький, М. Старицький, І. Карпенко-Карий, П. Саксаганський, М. Садовський, М. Заньковецька). с. 193-196
|
|
|||
46. |
05.05. |
|
Діяльність першого стаціонарного українського театру в Києві. Новаторські експерименти видатного режисера і актора Л. Курбаса у театрі «Березіль». Творчість А. Бучми, Н. Ужвій, Г. Юри та ін. Мережа драматичних і лялькових театрів. с. 196-201
|
|
|||
47. |
06.05. |
|
Століття українського кімнематографу. Картини О. Довженка («Земля» та ін.). Поетичне кіно («Тіні забутих предків», реж. С. Параджанов та ін.), «міська проза» К. Муратової. Козацький анімаційний серіал В. Дахна, культові мультфільми Д. Черкаського. Видатні актори: І. Миколайчук, Л. Биков, Б. Ступка та ін. с. 202-203
|
|
|||
48. |
13.05. |
|
Сучасні фільми — переможці міжнародних конкурсів: «Подорожні» (реж. І. Стрембіцький), «Плем'я» (реж. М. Слабошпицький). с. 204-205 |
|
|||
49. |
19.05. |
|
Повторення і узагальнення. Підготовка до к р. (Панорама мистецтв – с. 210-211). |
|
|
||
50. |
20.05. |
|
Бесіда і самоконтроль № 4: “Музичне мистецтво, театр і кіно в Україні”. |
|
Бесіда і самоконтроль № 4. |
||
51. |
27.05. |
|
Повторення і узагальнення. Підсумковий урок. У журналі: Тематична. Семестрова (ІІ семестр). Скоригована. Річна |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||
Рекомендована література
(Серія “Життя видатних дітей”, вид-во “Грані – Т”, Київ)
Автор |
Про українського митця |
Про зарубіжного митця |
Рік |
Сашко Дерманський |
Олександр Довженко |
Волт Дісней |
2007 |
Олесь Ільченко |
- |
Леонардо да Вінчі |
2007 |
Олексій Надемлінський |
- |
Сальвадор Далі |
2007 |
Ірен Роздобудько |
Катерина Білокур |
Вольфганг Моцарт, Чарлі Чаплін |
2007 |
Іван Андрусяк |
Тарас Шевченко |
- |
2008 |
Валерій Воскобойніков |
- |
Джон Леннон |
2008 |
Лариса Денисенко |
- |
Ігор Стравінський, Ісідора Дункан, Джонні Депп |
2008 |
Яна Дубинянська |
Ованес Айвазовський |
- |
2008 |
Наталія Загорська |
- |
Марія Каллас |
2008 |
Катерина Лебедєва |
Владислав Городецький |
- |
2008 |
Ірина Хомин |
Соломія Крушельницька |
Нікколо Паганіні, Камілла Клодель, Ван Гог |
2008 |
Олександр і Наталя Шевченки |
- |
Фредді Мерк’юрі, Пол Маккартні, Стівен Спілберг |
2008 |
Єлєна Анфімова |
- |
Міхаїл Глінка, Модест Мусоргський |
2009 |
Богдан Жолдак |
Карп Соленик, Йосип Тимченко |
- |
2009 |
Анастасія Крачковська |
- |
Енді Воргол |
2009 |
Анатолій Птіцин |
- |
Фріц Крейслер |
2009 |
Анна Багряна |
Марія Заньковецька, Марія Приймаченко |
- |
2010 |
Леся Воронина |
Іван Миколайчук |
Брюс Лі, Фредерік Шопен |
2010 |
Олександр Гаврош |
Адальберт Ерделі |
- |
2011 |
|
|
|
|
Таблиця мистецьких стилів і напрямів
Епоха |
Тип культури |
Образ світу (домінантний світогляд) |
Художні Напрями і стилі |
Давній час
|
Культура первісного суспільства (збирачів і мисливців) |
Міфологічний |
Античний |
Середньовіччя
|
Культура землеробського суспільства (аграрна) |
Теоцентричний (релігійний) |
Візантійський, романський, готичний |
Відродження |
Перехід від землеробської до промислової культури індустріального суспільства |
Антропоцентричний (перехід від релігійного до світського світогляду) |
Ренесанс |
Новий час |
Культура індустріального суспільства (промислова) |
Наукоцентричний (співіснування об’єктивного і суб’єктивного, раціоналізму та індивідуалізму) |
Бароко, класицизм, романтизм, реалізм, імпресіонізм, символізм |
Новітній час
|
Культура постіндустріального суспільства (інформаційна) |
Суб’єктоцентричний (ірраціоналізм, персоналізм, глобалізм) |
Модернізм (модерн, кубізм, футуризм, абстраціонізм, експресіонізм, сюрреалізм) та постмодернізм (оп-арт, поп-арт, кінетизм, мінімалізм, хай-тек, еко-тек тощо) |
|
|
|
|