Мистецтвознавча дуель-шоу «Хто зверху»

Про матеріал
Цікава розробка позакласного заходу з мистецтва у стилі "Хто зверху". Може використовуватися для учнів 8-11 класів.
Перегляд файлу

Мистецтвознавча дуель-шоу «Хто зверху»

Для учнів 8-11 класів.

Мета: прищеплювати любов до мистецтва, вчити оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, пробуджувати у дітей щирий інтерес до всього прекрасного, корисного, морального.

   Розвивати пізнавальні здібності учнів, творчу активність, цілеспрямованість,   самостійність, наполегливість в досягненні мети, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.

Виховувати  людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу до людей, великодушність, скромність та самопожертву.

 

Хід гри

(Слайд 1)

Ведучий. Доброго дня!  Ми  вітаємо Вас на  інтелектуальній мистецтвознавчій грі - конкурсі  «Хто зверху?»! 

Ведуча. Справжнє мистецтво не має кордонів ні в просторі, ні в часі. Воно, за Михайлом Булгаковим, «зовсім безсмертне».

Ведучий. У кожного – своє сприйняття, своє розуміння твору мистецтва. Адже шедеври не підлягають однозначному тлумаченню. Головне – прагнути осягнути їх не тільки розумом, а й душею.

Ведуча. Твори мистецтва оточують нас всюди – це архітектура та скульптура,

Ведучий. Живопис і графіка, декоративно-прикладне мистецтво.

Ведуча. Музика, театр, кіно

Ведучий. Дизайн, реклама, комп’ютерна графіка та багато інших.

Словом, куди не глянь – скрізь мистецтво, навіть, як кажуть японці – випити чаю, і це мистецтво.

 

Ведуча. Хто розумніший -  чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що  дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

Ведучий. І  сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади  та депутатські крісла зазвичай  займають  чоловіки!

Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх, адже в команді найчарівніші, найрозумніші дівчата школи.

 

  • доброзичлива та чуйна, учениця ____ класу __________________________

 

  • завжди прийде на допомогу за першим покликанням,  учениця ____ класу __________________________

 

  • зазвичай слухає пісні, в яких співається про сенс життя та які змушують  міркувати над вічним, учениця ____ класу ________________________________

 

  • стверджує, що не помиляється лише той, хто нічого не робить,  учениця ____ класу ____________________________

 

  • приваблива та неповторна, учениця ____класу ____________________________  

 

  • захоплюється вишивкою і вважає найбільшим своїм досягненням – розуміння свого призначення у житті, учениця ____класу ____________________________ 

 

  • відповідальна та цілеспрямована, впевнена в собі, учениця ____класу ____________________________ 

 

 Ведучий. Ми дуже раді, що у дівчат така сильна  команда, але й команда хлопців нічим не гірша.  Мені сьогодні неймовірно пощастило, в мене команда така, що просто як кажуть: «Мама не горюй!».

 

  • В моїй команді  - цілеспрямований та працьовитий, учень ____класу ____________________________ 

 

  •  каже про інших тільки ті слова, які хотів би почути на свою адресу, учень ____класу ____________________________ 
  • Любить читати, пізнавати нове, прагне бути взірцем для інших учнів  у навчанні та поведінці, учень ____класу ____________________________ 
  • Його життєве кредо: «Важко – не значить неможливо. Значить, що доведеться попрацювати». учень ____класу ____________________________ 
  • Наступний герой щирий, розсудливий та творчий, учень ____класу ____________________________ 
  • любить читати наукову літературу, підтримує здоровий спосіб життя, займається туризмом, учень ____класу ____________________________ 
  • він переконаний, що єдиний спосіб дізнатися про майбутнє – це винайти його, вірить у власні сили і з ними рухається лише вперед. учень ____класу ____________________________ 

Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги.  Але у нас є ще й верховний суд цієї неперевершеної гри – пані Справедливість._______________________

 

Ведучий.  Пані  Великий Розум _________________________________

 

Ведуча. Пані Об’єктивність _____________________________

 

Ведучий.  Пані Інтелект ________________________________

 

Ведуча.  Оголошую  правила  гри:

1.      Гра  проходить  у  дев’ять  раундів.

2.      За  кожен  виграний  раунд  команда  отримує  10 балів  і  має  право  на  бонусне  питання.  Правильна  відповідь  за  бонусне  завдання  коштує максимум  5 балів.

Ведучий.   

3. Якщо  в  раунді  нічия -  то  проводяться  «Дивоглядки».  По  одному  учаснику  від  команди,  дивляться  в  очі,  поки  хтось  не  моргне.  Виграє  той,  хто  протримається,  не моргнувши,  довше.

4.  В  кінці  гри  бали  будуть  переведені  в  оцінки з мистецтва та художньої культури для учасників команди.

 

Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і отримати гарні оцінки.  Все зрозуміло. Починаємо.

Ведучий. Отже, перший конкурс, перший раунд. (Слайд 2)

 

Раунд  1

«Обери  фото»

Ведуча. Дайте відповідь на запитання. (Слайд 3)

Завдання для хлопців: Яка з цих скульптур належить епосі античності?

Лоренцо Берніні «Аполон і Дафна», Фідій “Зевс  Олімпійський”

Правильна відповідь. (Слайд 4)

Ведучий.   

 Завдання для дівчат: Яка з цих картин належить епосі імпресіонізму?

 Леонардо да Вінчі «Мадонна Літта»,  Клод Моне «Враження. Схід сонця» (Слайд 5)

Правильна відповідь. (Слайд 6)

Ведучий.  Пані  Справедливість, скільки балів одержали команди?

Бонусне завдання для переможців: Якомога точніше передайте  скульптуру Мирона «Дискобол». (Слайд 7)

Правильна відповідь. (Слайд 8)

 

Раунд  2

«Збери літери»

(Слайд 9)

Ведуча. Дівчатка, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Доказом цього стане наш наступний конкурс «Збери літери». 

Ведучий.  Поки наші асистенти виносять Вам необхідний реквізит, я зачитаю правила.

Правила наступні:  я зачитую 9 питань за 1 хвилину, дівчата їх відгадують і вибудовують слово з літер, які  в них на грудях і спині. Слово складаємо зліва направо. Перемагає команда, яка склала більшу кількість слів . Якщо ви готові, то ми починаємо.

 

Ведучий.  

Дівчатам

1.     Суха трава, їдло для тварин.        СІНО

2.      Що нас катає взимку, російською мовою….      САНІ

3.     Місце в кінотеатрі, де можна придбати квиток.     КАСА

4.     Її заплітають дівчата.      КОСА

5.     Страва з крупи і води, в казках її варять з навіть із сокири. Її хоче Маша.    КАША

6.     Багаж, який ми тягнемо в руках, але своя не тяжка.      НОША

7.     Заглиблення в стіні, де можна зберігати папки, книги та інші речі.     НІША

8.     Торгівельна компанія, яка виробляє телевізори, магнітофони, телефони. Є Нокіа, є     Самсунг, а є …      СОНІ

9.  Радіо – наше, вчителі – наші, школа …     НАША

 

Ведуча. 

Хлопцям

1.     Білий ведмідь, що шукає друзів Півночі.     УМКА

2.     Чоловіча прикраса під носом.      ВУСА

3.     Твоя хресна моєму татові та мамі.       КУМА

4.     Змелені зерна пшениці.       МУКА

5.     Розділовий знак; сон, що може тривати місяць або й рік.     КОМА

6. Нічна пташка з великими очима, розумна та мудра …     СОВА

7. Ця машина заварює смачний напій на сніданок, друга частина слова - ВАРКА, а    перша?          КАВО

8. Біль, страждання людини.       МУКА

9. З цього злаку виготовляють вівсянку        ОВЕС

 

Слово судді.

Бонусне завдання: Зобразіть Вітрувіанську людину Леонардо да Вінчі. (Слайд 10)

Правильна відповідь. (Слайд 11)

 

Раунд  3

«Вгадай назву»

(Слайд 12)

Ведуча. І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали, виконавця не показувати. Час 1 хвилина.

     (Слайд 13)

Хлопці – пісня «Ой на горі два дубки»

Дівчата – пісня Лобода «Суперзвезда»

Слово судді .

Бонусне завдання: Зобразіть скульптуру «Собор»,  Огюста Родена. (Слайд 14)

Правильна відповідь. (Слайд 15)

 

Раунд  4

«Хто Я»

(Слайд 16)

Ведучий. Гравець команди зображений на картині, на якій може бути один або декілька персонажів. Головне завдання -  вгадати, що це за персонаж. Це може бути істота, неістота, мультиплікаційний герой, міф, актор, вчений, художник , картина, скульптура… будь-хто, (але не забувайте, що в нас мистецтвознавчий «Хто зверху»).

Ведуча. Ви маєте задавати питання так, щоб ваша команда давала на них відповіді  тільки «так» або «ні», якщо із залу або від команди буде підказка, то команда не отримує бал.  На все про все у вас є 2 хвилини. Просимо зал не підказувати.

 

Ведуча. А почнемо ми спочатку і з наших рідненьких хлопчиків. Хто з вас найсміливіший – ідіть до мене .

Завдання для хлопців. Мона Ліза, Леонардо да Вінчі

 

Ведучий. А з дівчаток  я запрошую ______________________.

Завдання для дівчат. Вгадати актора  Чарлі Чапліна.

 

В.1. Пані суддя, вам слово. Скажіть, будь ласка, хто виграв? Дівчатка, правда?      

Суддя.

 

Бонусне завдання:  Зобразіть скульптуру Мирона «Афіна і Марсій». (Слайд 17)

Правильна відповідь. (Слайд 18)

 

Раунд  5

«Вгадай слово»

(Слайд 19)

Ведучий.

Всі учасники шикуються в колону, одягають навушники, голосно звучить музика. Капітан по черзі каже їм слова, учасники мають вгадати слово по губах. Тілом і жестами слово не показуємо, тільки губами.

 Ведуча.

Слова пов’язані з мистецтвом. Відгадує тільки той учасник, якому зачитують слово. Якщо довго не відгадують слово, то капітан команди викликає іншого гравця.  На все про все у вас 90 секунд


Слова команді дівчат.

Мистецтво

Художник

Кіно

Рококо

Скульптура

Фарби

Моцарт

Стиль

Вітраж

Палітра

Фото

Книга

Слова команді хлопців.

Картина

Музика

Живопис

Оператор

Бароко

Мода

Фреска

Бетховен

Танець

Купол

Театр

Зачіска


 

 

Суддя. Рахунок__________ На користь_______.

Бонусне завдання: Зобразіть скульптуру Едварда Мунка  «Крик». (Слайд 20)

Правильна відповідь. (Слайд 21)

 

Раунд  6

(Слайд 22)

«Повернення в дитинство»

Ведучий. Учасникам дається чотири кубики, на яких зображення - це відповідь на питання яке зачитує ведучий.

Ведуча. Ваше завдання якнайшвидше скласти кубики із зображенням. Перемагає та команда, яка витратить менше часу на виконання завдання.

Наприклад: німецький композитор, що творив в епоху класицизму, через хворобу став глухим, але продовжував писати музику. (Бетховен)

Вам потрібно скласти портрет Бетховена.

 

Питання команді дівчат.

  1. Він написав «Джоконду» (Леонардо да Вінчі)

 

2. Ордер в античній архітектурі, який характеризується підвищеною декоративністю. (Коринфський)

3. Серія картин Клода Моне («Копиці сіна»)

 

4. Одна з дивовижних картин Вінсента Ван Гога, повноцінне сприйняття її можливе тільки здалеку. («Зоряна ніч»)

 

5. Пам’ятка давньоримської архітектури, гігантська споруда у формі круглої чаші, вміщувала понад 50 тис. глядачів, які приходили подивитися на бої гладіаторів та циркові вистави, це римський…… (Колізей)

 

6. Австрійський композитор. Його творчість належить до вершин світової художньої культури. Мав феноменальний музичний слух і пам'ять. У віці п'яти років він уже писав невеличкі п'єси. Автор всім відомого твору «Реквієм» (Моцарт)

 

Питання команді хлопців.

1. Архітектурна споруда романського стилю, що знаходиться в Італії. Відома тим, що дуже нахилена. (Пізанська вежа)

 

2. Представник сюрреалізму, писав незвичні для сприйняття картини-ребуси такі як «Постійність пам’яті», «Лебеді, що відображаються в слонах», автор логотипу «Чупа-чупс». Його обличчя прикрашають підняті догори вуса. (Сальвадор Далі)

 

3. Їх вважають засновниками кіно. (Брати Люм’єри)

 

4. Стиль 17 століття. В архітектурі це гостроверхі шпилі, стрілчасті арки, багато вітражів, при вході в культову споруду є вікно, яке називали «роза» (Готичний)

 

5. Відома картина Казимира Малевича. («Чорний квадрат»)

 

6. Художній фільм-катастрофа 1997 року, режисера Джеймса Кемерона. У фільмі знято загибель лайнера. Головні ролі зіграли Кейт Вінслет та Леонардо Ді Капріо. Найкасовіший фільм в історії світового кінематографу. (Титанік)

 

Бонусне завдання: Покажіть фреску Леонардо да Вінчі «Таємна вечеря». (Слайд 23)

Правильна відповідь. (Слайд 24)

 

Раунд  7

«Обмін ролями»

 (Слайд 25)

Зараз кожна команда отримає аркуші з малюнками жіночих та чоловічих персонажів.

Ваше завдання: дівчатам попідписувати імена чоловічих героїв, а хлопцям, відповідно, жіночих. Перемогу отримає та команда, яка швидше і правильно дасть відповіді на питання.

Підсумок

(Слайд 25)

Слово судді. Підсумки. Визначення переможців.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пентій Майя Григорівна
    Дякую! Чудовий матеріал)
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гарус Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Мистецтво, 9 клас, Сценарії
Додано
13 жовтня 2019
Переглядів
1981
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку