Календарне планування уроків музичного мистецтва 6 клас
(За підручником: Кізілова Г. О., Гринишина Л. М. Мистецтво : підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів — Тернопіль: Видавництво «Астон», 2021.—1с.:іл. відповідно до модельної навчальної програми «Мистецтво. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: О. М. Івасюк, О. А. Комаровська, Г. О. Кізілова, Н. А. Лємешева, О. В. Лобова, Л. Й. Назар, І. Ю. Чужинова, О. А. Шулько)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
1 Семестр
№з/п |
Дата |
Зміст уроку |
Примітка |
|
Тема 1. УНІКАЛЬНІСТЬ ХУДОЖНЬОГО ТАЛАНТУ |
||||
1 |
|
ТВОРЦІ МИСТЕЦТВА. Композитор і виконавець. Інтерпретація. Сприймання: Прелюдія До-Мажор Й. С. Баха; мотет «Аve Maria» Й.С.Баха – Ш.Ф. Гуно ́ у виконанні М. Калас та у виконанні сучасного співка Боббі Макферріна. Виконання: О. Янушкевич. «Веселкова пісня». |
|
|
2 |
|
РОЗМАЇТТЯ МОВИ МИСТЕЦТВА. Музика вокальна та інструментальна. Музичний жанр. Камерно-вокальні жанри: пісня-романс, серенада. Сприймання: укр. нар. пісня-романс «Взяв би я бандуру», «Вечірня серенада» Ф.Шуберта. Виконання: О. Янушкевич. «Веселкова пісня». |
|
|
3 |
|
ПРАГНЕННЯ КРАСИ ТА ІДЕАЛУ. Вокальний ансамбль в академічній, народній, популярній музиці. Сприймання: укр. нар. пісня «Коло річки, коло броду» у виконанні фольклорного гурту «Козачка», укр. нар. пісня «Ой Морозе, Морозенку…» у виконанні вокального ансамблю «Явір»,укр. та пол. нар. пісня «Гей, соколи» у виконанні вокального ансамблю «Піккардійська терція». Виконання: укр. нар. пісня "Ой у лузі червона калина». |
|
|
4 |
|
У ГОСТЯХ У МЕЛЬПОМЕНИ. Різновиди сучасного театрального мистецтва. Моновистава. Сприймання: Н. Коновалова, «Важко бути другом людини» за твором Є.Дудара; С. Олійник, «Рукавичка» за мотивами однойменної казки; Меліса фон Вепі, «Дзеркало», музика С. Оліва. Виконання: укр. нар. пісня "Ой у лузі червона калина». |
|
|
Тема 2. МОЇ ПОГЛЯДИ НА МИСТЕЦТВО |
||||
5 |
|
Я І МИСТЕЦТВО. Значення музики в різних життєвих ситуаціях. Сприймання: перша частина сонати для cкрипки з чембало До-мажор М. Березовського; адажіо з Аранхуеського концерту для гітари Хоакіна Відре Родріго . Виконання: Л. Бражнікова. «Мрії збуваються». |
|
|
6 |
|
НАСТРІЙ ТА ПОЧУТТЯ У МИСТЕЦТВІ. Мої враження від музичних творів. Камерно-інструментальний ансамбль. Сприймання: В.А. Моцарт, соната для двох фортепіано Ремажор, В.Барвінський, квартет для двох скрипок, альта та віолончелі; попурі на тему укр. нар. пісень «Українець у Нью-Йорку» в обробці М. Дивіна. Виконання: Л. Бражнікова. «Мрії збуваються». |
|
|
7 |
|
УВАГА НА СЦЕНУ! Концерт як сценічне дійство. Концерт як форма публічного презентування музичних творів. Концерт як дія на сцені. Сприймання: фрагмент концерту оркестру Віденської філармонії, фрагмент ювілейного концерту групи Man Sound 2018 року. ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ПРИГАДАЙ НАЙЦІКАВІШЕ.
|
|
|
Тема 3. ДОБРО І ЗЛО У МИСТЕЦТВІ |
||||
8 |
|
ОБРАЗИ ДОБРА І ЗЛА У МИСТЕЦТВІ. Характерні персонажі в музичних творах. Втілення різних типів характеру в мелодії, гармонії, ритміці, регістрах, тембрах. Балада як жанр. Співацькі голоси. Сприймання: Ш. Фуберт, «Лісовий цар». Виконання: Н. Май. «Чарівниця-осінь». |
|
|
9 |
|
КРАСА І ПОТВОРНІСТЬ В УКРАЇНСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ. Гармонія. Співзвуччя, інтервал, акорд. Дисонанс і консонанс у музиці. Сприймання: Прелюдія з Партити №5 М. Скорика; укр. нар. пісня «Пряля» в обробці М. Леонтовича. Виконання: Н. Май. «Чарівниця-осінь». |
|
|
10 |
|
КРАСА ДУХОВНОГО СВІТУ. Кантата. Ораторія. Речитатив. Сприймання: ІV ч. «Зима» на тему укр. нар. пісні «Щедрий вечір» з кантати «Пори року» Л. Дичко ; Г.Ф. Гендель, хор «Алилуя» з ІІч. ораторії «Месія». Виконання: К. Загаріна. «Молитва за Україну». |
|
|
11 |
|
САКРАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО. Роль музики у сакральному мистецтві та втілення релігійних образів у творах вітчизняних та зарубіжних композиторів. Сприймання: горловий спів тібетських монахів; ісламський азан; І ч. хорового концерту № 18 «Нє отвержі мєнє…» М. Березовського; ІІІ ч. Реквієма «Dies irea» В.А. Моцарта. Виконання: К. Загаріна. «Молитва за Україну». |
|
|
Тема 4. СУЧАСНІСТЬ МИСТЕЦЬКИХ ТРАДИЦІЙ |
||||
12 |
|
НАРОДНІ ВИТОКИ В МИСТЕЦТВІ. Традиції української обрядовості та їх адаптація у академічній музиці. Народні або автентичні музичні традиції різних регіонів України. Сприймання: укр. нар. колядка «Що то за предиво» у перекладі для ф-но В. Барвінського; М. Скорик, фрагмент з «Симфонії колядок».Виконання: укр. нар. колядка «А цього двора не минаємо».
|
|
|
13 |
|
НАРОДНІ ВИТОКИ В СУЧАСНОМУ МИСТЕЦТВІ. Використання фольклорного матеріалу композиторами. Фолк-музика. Фольк-рок, фольк-поп, етно-електроніка. Сприймання: укр. нар. колядка «Добрий вечір тобі» в обробці групи «Воплі Відоплясова»; укр. нар. колядка «Тиха ніч» у виконанні Тіни Кароль; укр. нар. щедрівка «Щедрий вечір» у виконанні Каті Chilly та гурту Gо_A. Виконання: укр. нар. щедрівка «Ой чи є, чи нема пан господар дома». |
|
|
14 |
|
ТРАДИЦІЇ НАДИХАЮТЬ. Музичні етнофестивалі в Україні. Сприймання: Міжнародний фестиваль «Поліське літо з фольклором» (м. Луцьк); Міжнародний фестиваль «Країна мрій» (м. Київ); Міжнародний фестиваль «Маланка-фест» (м. Чернівці). Виконання: І. Батюк. «Білий сніг». |
|
|
15 |
|
ТРАДИЦІЇ НАДИХАЮТЬ. Музичні етнофестивалі в Україні. Міжнародний фестиваль «Маланка-фест» (м. Чернівці). ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ПРИГАДАЙМО НАЙЦІКАВІШЕ. Урок узагальнення знань. Урок-концерт. Музичний матеріал за бажанням учнів та вчителя. |
|
|
16 |
|
ПІДСУМКОВИЙ УРОК. ПРИГАДАЙМО НАЙЦІКАВІШЕ. Урок узагальнення знань. Урок-концерт. Музичний матеріал за бажанням учнів та вчителя. |
|
|
2 Семестр
№з/п |
Дата |
Зміст уроку |
Примітка |
Тема РЕАЛЬНЕ І ВИГАДАНЕ В МИСТЕЦЬКИХ ТВОРАХ |
|||
16 |
|
ШУКАЄМО НАТХНЕННЯ В ЛІТЕРАТУРІ. Літературні образи в музиці. Літературна програма в музичних творах. Симфонічна сюїта. Сприймання: перша сюїта «Пер Гюнт» Е.Гріга: «Ранок», «В печері гірського короля». Виконання: О. Янушкевич. «Біла казка». |
|
17 |
|
У ГОСТЯХ У ГЕРОЇВ МІФІВ. Фантастичні, міфологічні образи, втілені музичними засобами; (темброві характеристики, фонічні ефекти, контраст). Сприймання: сюїта з опери К. Монтеверді «Орфей»; К. Глюк мелодія з ІІ дії опери «Орфей та Еврідіка» Виконання: О. Янушкевич. «Біла казка». |
|
18 |
|
ФАНТАСТИЧНЕ ТА РЕАЛЬНЕ В КІНО. Кіномистецтво. Екранізація художніх творів. Сприймання: «Подорож на місяць» Ж. Мельєса; фрагмент сцени польоту, композиція №1 «You Don’t Dreaming in Cryo. ..» («Ви не мрієте в Кріо…») з кінофільму «Аватар» Дж. Камерона. Виконання: О. Янушкевич. «Біла казка»; І. Батюк. «Білий сніг». |
|
Тема ВНУТРІШНІЙ СВІТ І ЗОВНІШНІСТЬ ЛЮДИНИ У МИСТЕЦТВІ |
|||
19 |
|
МИСТЕЦЬКІ ПОРТРЕТИ. Музика, яка розповідає про людину. Відображення різноманітного спектру почуттів людини в музичних творах. Сприймання: п’єси № 3«Арлекін», №11 «Кіаріна», №12 «Шопен» з фортепіанної ораторії Р. Шумана «Карнавал». Виконання: Н. Май. «Хвостики-метелики». |
|
20 |
|
ЗАГАЛЬНЕ ТА ДЕТАЛЬНЕ. Фактура – сукупність засобів музичної виразності. Сприймання: григоріанський хорал «Глорія»; пісня-романс «Ой ти птичко, жовтобоко» Г. Сковороди; хор «Луна» О. Лассо. Виконання: Н. Май «Хвостики-метелики». |
|
21 |
|
ВІДЧУТИ ДУШУ. Рапсодія. Роль імпровізації в музиці. Сприймання: друга «Угорська рапсодія» Ф. Ліста та фрагмент озвучення мультфільму «Том і Джері» студії В. Діснея. Виконання: В. Дроботенко. «Колискова майбуття» |
|
22 |
|
У РИТМІ ТАНЦЮ. Танець як вираження внутрішнього стану. Імпровізація в танці. Сприймання: композиція гурту «Ну́мер 482» «Добрий ранок, Україно» В. Кириченка; композиція Вови зі Львова та Morphom «Сонце». Виконання: В. Дроботенко. «Колискова майбуття» |
|
Тема ІСТОРИЧНІ СЮЖЕТИ В МИСТЕЦТВІ |
|||
23 |
|
ІСТОРИЧНІ СЮЖЕТИ. Історичні народні пісні. Сприймання: укр. нар. пісня «Засвіт встали козаченьки» у виконанні NAVKA; укр. повст. пісня «Ах лента за лентою» у виконанні Т. Чубая. Виконання: укр. нар. пісня «Засвіт встали козаченьки» М. Чурай |
|
24 |
|
ЛИЦАРІ ЗВИТЯГИ. Історичні сюжети та образи в музичному мистецтві. Історична опера. Історичні сюжети в опері. Вокально-симфонічна музика. Арія. Сприймання: опера «Тарас Бульба» М. Лисенка: увертюра та аріозо Тараса «Що у світі найсвятіше» з 5 дії. Виконання: А. Мігай. «Сім шляхів» |
|
25 |
|
ПРЕКРАСНА МИТЬ. Музеї музичного мистецтва в Україні. Сприймання: гуцульські традиції в Музеї музичних інструментів імені Романа Кумлика в Верховині, Гуцулендія; інтерактивний музей музичних інструментів «Камертон», Тернопільщина. Виконання: А. Мігай «Сім шляхів» |
|
26 |
|
ПІДСУМКОВИЙ. ПРИГАДАЙМО НАЙЦІКАВІШЕ. Урок узагальнення знань. Урок-концерт. Музичний матеріал за бажанням учнів та вчителя |
|
Тема МИСТЕЦТВО НА ВУЛИЦЯХ МІСТА |
|||
27 |
|
МІСТО НАДИХАЄ. Урбаністичні музичні образи і засоби. Втілення мотивів урбанізму в музичних творах. Сприймання: п’єса «Пробудження міста» Л. Руссоло; Виконання: І. Кириліна. «Будинок під блакитним небом» |
|
28 |
|
МИСТЕЦЬКІ ВІЗИТІВКИ МІСТА. Музика на вулицях міста і в архітектурному просторі споруд різного призначення. Вуличний театр, карнавал. Сприймання: вечірнє вогняне шоу Великого відкриття венеційського карнавалу; політ «янгола» на венеційському карнавалі; «Венеціанський карнавал» Гаетано Пуньяні. Виконання: І. Кириліна. «Будинок під блакитним небом» |
|
29 |
|
МАНДРУЄМО ВУЛИЦЯМИ МІСТА. Музика на вулицях міста різного призначення. Синтез мистецтв у жанрі балади. Сприймання: «На захід сонце вже схилилось» С. Карпенка, супровід бандури Євгена Адамцевича; «Рибалка молоденький» у виконанні С. Курченко Виконання: Ю. Шевченко. «Диво-місто» |
|
30 |
|
ВУЛИЧНЕ МИСТЕЦТВО. Хіп-хоп культура. Брейкінг. Сприймання: композиція «Give It Up Or Turn it A Loose» Джеймса Брауна; Чемпіонат світу по брейк-дансу 2018 року «Red Bull BC One»; композиція корейської групи ВTS «We Are Bullet proof 2». Виконання: Ю.Шевченко. «Диво-місто» |
|
Тема МИСТЕЦТВО ЗМІНЮЄ ЛЮДИНУ І ЖИТТЯ |
|||
31 |
|
МИСТЕЦТВО ПОШУКУ НОВОГО. Вплив музики на людину та її життя. Електронна музика. Сприймання: «Лебідь» із сюїти К. Сен-Санса «Карнавал тварин»; етюд біля турнікетів з «П’ять досліджень шуму» П. Шеффера; лазерна арфа Ж.М. Жарра. Виконання: А. Житкевич. «Музика землі» |
|
32 |
|
ТВОРЧЕ ПЕРЕТВОРЕННЯ ПРОСТОРУ. Музичний дизайн. Саунддизайн. Саундрежисер. Сприймання: кумедне відео з канадського скетч-шоу «LOL :-)»; озвучування фільму англійським режисером Д. Джевелом. Виконання: А. Житкевич. «Музика землі». |
|
33 |
|
МИСТЕЦТВО РЕКЛАМИ. Музична реклама. Джингл. Сприймання: відео з рекламних роликів компаній «Форд» 1984, 1989 років у виконанні Квітки Цісик; реклама компанії Coca-Cola; реклама Roshen; реклама бренду House 99 By David Beckham. Виконання: А. Житкевич. «Музика землі». |
|
34 |
|
ПРИГАДАЙМО НАЙЦІКАВІШЕ. Урок узагальнення знань. Урок-концерт. |
|
35 |
|
ПІДСУМКОВИЙ УРОК. Музичний матеріал за бажанням учнів та вчителя. |
|