Затверджую
Директор школи______Галиш Л.М.
«_______»______________________
«_______»______________________
Календарно – тематичне планування
Навчального матеріалу
з української мови. Начання грамоти
в 1 класі
на І та ІІ семестр 2019 / 2020 н.р.
Вчитель Шевченко Тетяна Володимирівна
Вчитель І кваліфікаційної категорії
Календарне планування складено згідно:
Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти 1 – 2 класи, затверджені рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 22 лютого 2018 року. Розробленої під керівництвом О. Савченко Київ, ТД «Освіта – Центр плюс», 2018р.-240с.
Українська мова (навчання грамоти)
1 клас
8 годин на тиждень
За програмою О.Я.Савченко
Чумарна М.І. Буквар:
підруч. для 1кл. для закладів загальної середньої освіти у 2 ч. Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2018.
І семестр
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
Ст. |
Добукварний період |
||||
1 |
02.09 |
Я –українська дитина. Знайомство з букварем. Вірш «Я – українська дитина» |
|
3 |
2 |
02.09 |
Ознайомлення із зошитом для письма. Правила сидіння за партою під час письма. |
|
1 |
3 |
03.09 |
Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться. Практичне ознайомлення зі словом, реченням. Спосіб умовного позначення речень. Казка «Курочка Ряба» |
|
4 |
4 |
03.09 |
Правила користування письмовим приладдям. Положення ручки (олівця) під час письма. Розфарбовування малюнка. |
|
2 |
5 |
04.09 |
Працьовита в нас сім’я. Складання речень за заданою графічною моделлю. Ознайомлення учнів зі складовою будовою слів. Поділ слів на склади. Поняття про наголос. Казка «Ріпка». |
|
5 |
6 |
04.09 |
Основний рядок сітки зошита (верхня, нижня рядкові лінії). Написання прямих і похилих ліній у рядку. |
|
3 |
7 |
05.09 |
Жити в мирі з природою. Практичне уявлення про немовні звуки та звуки мовлення. Уявлення про голосні та приголосні звуки . Позначення цих звуків умовними знаками (фішками). Звуковий аналіз найпростіших за будовою слів. Казка «Рукавичка» |
|
6 |
8 |
06.09 |
Проведення безвідривних похилих ліній за пунктиром та самостійно. Розфарбування малюнка. |
|
4 |
9 |
09.09 |
Найдорожча пісня – мамина пісня. Закріплення знань про речення. Коротка і повна відповідь на запитання. Звуковий аналіз слів. Колискові пісні. Казка «Івасик Телесик» |
|
7 |
10 |
09.09 |
Проведення півовалів по пунктирах та самостійно. Розфарбовування малюнка. |
|
5 |
11 |
10.09 |
Закріплення знань про речення. Коротка і повна відповідь на запитання. Звуковий аналіз слів. Колискові пісні. Казка «Івасик Телесик» |
|
7 |
12 |
10.09 |
Проведення півовалів по пунктирах та самостійно. Розфарбовування малюнка. |
|
5 |
13 |
11.09 |
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
14 |
11.09 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
15 |
12.09 |
Казку читаємо – фантазію розвиваємо. Розширити уявлення про слово та речення. Ознайомлення зі словами, що є назвами предметів. Слова, що відповідають на питання хто?, що? Уявлення про тверді та м’які приголосні, їх умовне позначення. Казка «Яйце-райце» |
|
8 |
16 |
13.09 |
Підготовчі вправи до написання букв. Письмо великих і малих півовалів. Розмалювання малюнків. |
|
6 |
17 |
16.09 |
Згода будує, а незгода руйнує. Ознайомлення зі словами, що є ознаками предметів та словами, що означають дії. Казка «Яйце-райце» |
|
9 |
18 |
16.09 |
Підготовчі вправи до написання букв. Письмо великих і малих півовалів. |
|
7 |
Букварний період |
||||
19 |
17.09 |
Звук {а}. Ознайомлення з буквою а, А. Зіставлення малої і великої літер за формою та розміром. Вправляння у звуковому аналізі слів. |
|
10 |
20 |
17.09 |
Письмо малої букви а. Написання буквосполучення аа. Звуковий аналіз слів. |
|
8 |
21 |
18.09 |
Звук {а}. Позначення його буквою А а. Звук {а} в ролі окремого слова. Поняття «сім’я», «родина». |
|
11 |
22 |
18.09 |
Письмо великої букви А. Написання буквосполучення Аа. |
|
9 |
23 |
19.09 |
Звук {о}, буква о,О. Артикуляція звука. Умовне позначення фішкою. |
|
12 |
24 |
20.09 |
Письмо малої букви о, поєднання її з буквою а. Звуковий аналіз слів. |
|
10 |
25 |
23.09 |
Звук {о}. Позначення його буквою о, О. Бесіда за ілюстрацією. Складання речень за схемами. |
|
13 |
26 |
23.09 |
Письмо великої букви О. Поєднання її з іншими буквами. Звуковий аналіз слів. |
|
11 |
27 |
24.09 |
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
28 |
24.09 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
29 |
25.09 |
Звук {у}. Ознайомлення з буквою у, У. Артикуляція звука. Визначення позиції звука у словах. |
|
14 |
30 |
25.09 |
Письмо малої букви у. Написання буквосполучень. |
|
12 |
31 |
26.09 |
Звук {у}. Позначення його буквою у, У. Звукові моделі слів зі звуком {у}. Робота з ілюстрацією |
|
15 |
32 |
27.09 |
Письмо великої букви У, її поєднання з вивченими буквами. |
|
13 |
33 |
30.09 |
Звук {і}. Буква і, І. Артикуляція звука {і}, віднесення до голосних, позначення фішкою. |
|
16 |
34 |
30.09 |
Письмо малої букви і. Написання буквосполучень, складів. Виділення вивчених букв у словах. |
|
14 |
35 |
01.10 |
Звук {і} в ролі окремого слова. Складання речень за малюнком і схемами. |
|
17 |
36 |
01.10 |
Письмо великої букви І, її поєднання з вивченими буквами. Звуковий аналіз слів. |
|
15 |
37 |
02.10 |
Звук {и}. Позначення його буквою и. Артикуляція звука{и}. Вправи для розвитку фонематичного слуху. Поняття «один - багато» |
|
18 |
38 |
02.10 |
Письмо малої букви и, безвідривне з’єднання букв. Розвиток зв’язного мовлення. |
|
16 |
39 |
03.10 |
Звук {и}, буква и. Читання стрічки вивчених букв. |
|
19 |
40 |
04.10 |
Письмо великої букви И. Написання буквосполучень. Звуковий аналіз слів. Диктант вивчених букв. |
|
17 |
41 |
07.10 |
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
42 |
07.10 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
43 |
08.10 |
Звук {е}. Ознайомлення з буквою е, Е. Виділення звука {е} у вірші. Добір слів зі звуком {е}, встановлення позиції звука у словах. |
|
20 |
44 |
08.10 |
Письмо малої букви е. Написання буквосполучень, складів. Виділення вивчених букв у словах. |
|
18 |
45 |
09.10 |
Звук {е}. Буква е,Е. Робота з ілюстрацією. Складання речень за схемами. |
|
21 |
46 |
09.10 |
Письмо великої букви Е. Написання буквосполучень. Звуковий аналіз слів. Диктант вивчених букв. |
|
|
47 |
10.10 |
Звуки {м},{м’} . Буква м,М («ем»). Віднесення звука{м} до приголосних. Читання прямих і обернених складів. Читання речень з вивченими буквами, доповнення речень за схемами. |
|
22-23 |
48 |
11.10 |
Письмо малої букви м, буквосполучень, слів із буквою м. |
|
20 |
49 |
15.10 |
Звуки {м},{м’}. Буква м,М («ем»). Читання складів, слів. Робота з ілюстраціями. Складання розповіді про маму. |
|
24-25 |
50 |
15.10 |
Письмо великої букви М. Написання складів та слів із буквою М. Ознайомлення з розділовим знаком «!». Написання речень. |
|
21-22 |
51 |
16.10 |
Читання речень з вивченими буквами, доповнення речень за схемами. |
|
|
52 |
16.10 |
Написання речень з вивченими буквами. |
|
|
53 |
17.10 |
Звуки {л},{л’}. Буква л, Л («ел»). Артикуляція звуків {л},{л’}. Визначення позиції цих звуків у словах. Наголос у словах. Читання слів із орієнтацією на знак наголосу. |
|
26-27 |
54 |
17.10 |
Письмо малої букви л. Написання буквосполучень. Звуковий аналіз слів. |
|
23 |
55 |
18.10 |
Закріплення букви л,Л. Розгадування кросворда. Робота з ілюстрацією. Побудова речень за схемами. Порівняння звукових моделей. |
|
28-29 |
56 |
18.10 |
Письмо великої букви Л, складів і слів з нею. Написання речення , поданого друкованим шрифтом. |
|
24-25 |
57 |
21.10 |
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
58 |
21.10 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
59 |
22.10 |
Звуки {н},{н’}. Літери н, Н («ен») Артикуляція звуків, співвідношення їх з приголосними: твердим і м’яким. Читання складів. Інтонування речень. |
|
30-31 |
60 |
22.10 |
Письмо малої букви н, буквосполучень, складів, слів із нею. |
|
|
61 |
23.10 |
Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою н, Н. Робота з ілюстрацією. Складання речень за схемами. |
|
32-33 |
62 |
23.10 |
Письмо великої букви Н, складів і слів з нею. Написання речень , поданих друкованим і рукописним шрифтом. |
|
27-28 |
63 |
24.10 |
Закріплення вміння читати букварні тексти з вивченими буквами.
|
|
|
64 |
25.10 |
Написання речень , поданих друкованим і рукописним шрифтом. |
|
|
65 |
04.11 |
Звуки {в},{в’}, буква в, В («ве»). Читання складів, слів, речень. Уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без вживання терміна). |
|
34-35 |
66 |
04.11 |
Письмо малої букви в, буквосполучень, складів, слів із нею. Звуковий аналіз слів. |
|
29-30 |
67 |
05.11 |
Закріплення вміння читати букву в, В у складах, словах і реченнях. Побудова тексту «Весна-красна» за малюнком. Пояснення звукових моделей слів. |
|
36-37 |
68 |
05.11 |
Письмо великої букви В. Написання складів, слів. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. Розвиток зв’язного мовлення. |
|
31 |
69 |
06.11 |
Закріплення вміння читати букварні тексти з вивченими буквами. |
|
|
70 |
06.11 |
Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
|
71 |
07.11 |
Звуки {б},{б’}. Ознайомлення з буквою б, Б («бе»). Артикуляція звуків{б},{б’}. Читання складів, доповнення їх іншими складами до утворення слів. Складання речень про бабусю. |
|
38-39 |
72 |
08.11 |
Письмо малої букви б. Написання складів, слів з буквою б. |
|
32-33 |
73 |
11.11 |
Звуки {б},{б’}, буква б, Б. Читання слів і речень з вивченими буквами. Робота з ілюстрацією. Складання розповіді про бабусю. |
|
40-41 |
74 |
11.11 |
Письмо великої букви Б. Написання складів, слів. Списування речень, поданих друкованим і рукописним шрифтом. Навчальний диктант вивчених букв. |
|
34-35 |
75 |
12.11 |
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
76 |
12.11 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
77 |
13.11 |
Звуки {п},{п’}. Буква п, П («пе»). Артикуляція звуків {п},{п’}. Поняття про парні дзвінкі і глухі приголосні, порівняння звуків {б},{п}. Доповнення складів іншими до утворення слів. Українські звертання. |
|
42-43 |
78 |
13.11 |
Письмо малої букви п. Підготовчі графічні вправи. Написання складів. Складання і списування слів із вивчених букв. |
|
36-37 |
79 |
14.11 |
Звуки {п},{п’}, буква п, П. Читання слів і речень з вивченими буквами. Робота з ілюстраціями. Читання і доповнення казки «Липа і баба» |
|
44-45 |
80 |
15.11 |
Письмо великої букви П. Написання буквосполучень, слів та речень. |
|
38-39 |
81 |
18.11 |
Читання слів і речень з вивченими буквами. Робота з ілюстраціями. |
|
|
82 |
18.11 |
Написання буквосполучень, слів та речень. Списування речень, поданих друкованим і рукописним шрифтом. |
|
|
83 |
19.11 |
Звуки {д},{д’}. Ознайомлення з буквою д, Д(«де»). Артикуляція звуків{д},{д’}. Читання складів, доповнення їх іншими складами до утворення слів. Поняття «один-два» |
|
46-47 |
84 |
19.11 |
Письмо малої букви д. Підготовчі графічні вправи. Написання букви в складах і словах. |
|
40-41 |
85 |
20.11 |
Звуки {д},{д’}, буква д, Д. Читання слів і речень з вивченими буквами. Веселі вірші. |
|
48-49 |
86 |
20.11 |
Письмо великої букви Д, складів та слів із нею. Списування слів і речень, поданих друкованим і рукописним шрифтом. Ознайомлення з розділовим знаком в кінці речення «?» |
|
42-43 |
87 |
21.11 |
Читання слів і речень з вивченими буквами. Веселі вірші. |
|
|
88 |
22.11 |
Списування слів і речень, поданих друкованим і рукописним шрифтом. |
|
|
89 |
25.11 |
Звуки {т},{т’}. Ознайомлення з буквою т, Т(«те»). Артикуляція звуків{т},{т’}. Порівняння звуків {д}-{т}, {д’}-{т’}. Читання складів, доповнення їх іншими складами до утворення слів. |
|
50-51 |
90 |
25.11 |
Письмо малої букви т. Списування слів і речень, поданих рукописним шрифтом. |
|
44-45 |
91 |
26.11 |
Звуки {т},{т’}, буква т, Т. Читання слів і речень з вивченими буквами. Утворення слів, які відрізняються однією буквою. |
|
52-53 |
92 |
26.11 |
Письмо великої букви Т. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень. Звуковий аналіз слів. |
|
46-47 |
93 |
27.11 |
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
94 |
27.11 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
95 |
28.11 |
Звуки {р},{р’}. Буква р, Р («ер»). Артикуляція звуків {р},{р’}. Самостійний добір слів з цими звуками. Поняття про діалог. |
|
54-55 |
96 |
29.11 |
Письмо малої букви р. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів із буквою р. |
|
48-49 |
97 |
02.12 |
Звуки {р},{р’}, буква р, Р. Позначення звукових моделей слів. Бесіда про родину, сім’ю, народ. Заучування вірша «Родина». |
|
56-57 |
98 |
02.12 |
Письмо великої букви Р. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень. Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
99 |
03.12 |
Читання слів і речень з вивченими буквами. |
|
|
100 |
03.12 |
Списування слів і речень, поданих друкованим і рукописним шрифтом. |
|
|
101 |
04.12 |
Звуки {г},{г’}, буква г, Г («ге»). Засвоєння дзвінкої вимови звука {г} в кінці слів і складів. Бесіда про їстівні і отруйні гриби. |
|
58-59 |
102 |
04.12 |
Письмо малої букви г. Написання складів та слів із буквою г. Звуковий аналіз слів. |
|
52-53 |
103 |
05.12 |
Звуки {г},{г’}, буква г, Г. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Поняття про вигуки. Читання стрічки вивчених букв. Поділ на голосні та приголосні. |
|
60-61 |
104 |
06.12 |
Письмо великої букви Г. Написання складів та слів та речень. Утворення слів з вивчених букв. |
|
54-55 |
105 |
09.12 |
Читання слів і речень з вивченими буквами. |
|
|
106 |
09.12 |
Списування слів і речень, поданих друкованим і рукописним шрифтом. |
|
|
107 |
10.12 |
Звуки {к},{к’}, буква к, К («ка»). Читання складів, слів і речень з буквою к. Поняття про питальні речення. Коротка і повна відповідь на запитання |
|
62-63 |
108 |
10.12 |
Письмо малої букви к. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, складів та слів із буквою к. |
|
56-57 |
109 |
11.12 |
Звуки {к},{к’}, буква к, К. Інтонування речень. Скоромовки, чистомовки, вірші для розвитку фонематичного слуху. Логічні вправи «Де?», «Коли?». |
|
64-65 |
110 |
11.12 |
Письмо великої букви К. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень. Списування речень , поданих друкованим шрифтом. |
|
58-59 |
111 |
12.12 |
Робота з дитячою книжкою. |
|
|
112 |
13.12 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
|
113 |
16.12 |
Звук {х}, позначення його буквою х, Х («ха»). Читання складів, доповнення їх іншими складами до утворення слів. Пояснення лексичного значення слова «хуга». |
|
66-67 |
114 |
16.12 |
Письмо малої букви х окремо та у поєднанні з іншими літерами. Написання буквосполучень, слів, речень. |
|
60-61 |
115 |
17.12 |
Звук {х}, буква х, Х («ха»). Читання букварних текстів. Бесіда «Запах хліба». Прислів’я. |
|
68-69 |
116 |
17.12 |
Письмо великої букви Х, буквосполучень, слів. Списування речень. Розвиток зв’язного мовлення. |
|
62-63 |
117 |
18.12 |
Читання букварних текстів. |
|
|
118 |
18.12 |
Списування речень. |
|
|
119 |
19.12 |
Звуки {с},{с’}, буква с, С («ес»). Поняття про звернення, розділові знаки при звертанні. Читання анаграм. |
|
70-71 |
120 |
20.12 |
Письмо малої букви с. Написання складів та слів із буквою с. Списування слів , поданих друкованим шрифтом. Розвиток зв’язного мовлення. |
|
С.1-2, ч.ІІ |
121 |
23.12 |
Звуки {с},{с’}, буква с, С. Закріплення вміння читати букварні тексти. Колискові пісні. Логічна вправа «Хто як зимує?». |
|
72-73 |
122 |
23.12 |
Письмо великої букви С, буквосполучень, слів. Списування речень. |
|
с.3-4, ч.ІІ |
123 |
24.12 |
Читання букварних текстів. |
|
|
124 |
24.12 |
Списування речень. |
|
|
125 |
26.12 |
Звуки {з},{з’}, буква з, З («зе»). Артикуляція звуків {з},{з’}. Самостійний добір слів з цими звуками. Вірші, заклички, забавлянки. |
|
74-75 |
126 |
26.12 |
Письмо малої букви з. Написання складів та слів із буквою з. Списування слів , поданих друкованим шрифтом |
|
с.5-6, ч.ІІ |
127 |
27.12 |
Звуки {з},{з’}, буква з, З. Читання букварних текстів. Пори року. Зима, зимові місяці. Заучування заклички. |
|
76-77 |
128 |
27.12 |
Письмо великої букви З, буквосполучень, слів. Списування речень. |
|
с.7-8, ч.ІІ |