Календарно-тематичне планування за програмою О. Я. Савченко з образотворчого мистецтва з очікуваними результатами за підручником Л. Масол, М. Гайдамака, О. Колотило Нова українська школа
Образотворче мистецтво
до підручника Л.М.Масол
33 години (1 год на тиждень)
№ |
Тема |
Зміст уроків з образотворчого мистецтва |
Дата |
Мистецтво – чарівне вікно у світ Очікувані результати навчання здобувачів освіти відтворює прості форми предметів і об’єктів довкілля фарбами (акварель, гуаш),графічними та пластичнимиматеріалами; розміщує пропорційно зображення, використовуючи всю площину аркуша; компонує (з допомогою учителя) зображення у форматі (вертикальний, горизонтальний); використовує у роботі основні, похідні, теплі й холодні кольори; змішує та розбавляє водою фарби для отримання різних відтінків кольорів; користується фарбами (акварель, гуаш), олівцями (кольоровими, восковими), пластиліном, фломастерами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо; користується фарбами (акварель, гуаш), олівцями (кольоровими, восковими), пластиліном, фломастерами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо; наводить приклади геометричної подібності природних та штучних об’єктів; працює (вирізує, конструює) з папером, з природнім матеріалом; дотримується правил техніки безпеки; |
|||
1 |
Перший раз у перший клас |
Образотворче мистецтво. Крапка, лінія. СОМ: K. Жерард. Моє місто; Д. Івашина. Міський пейзаж. ХТД: малюнок та декорування лініями і крапками шкільного дзвоника (фломастери, олівці). |
|
2 |
Мої друзі |
Види та характер ліній: пряма, ламана, хвиляста. СОМ: С. Якутович. Ілюстрація до повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків», Д. Денисова. З Днем народження. ХТД: Подарунок другові або подружці. Малюнок різними лініями (фломастери, олівці). Гра: «Відгадай характер лінії» (зображення лінії руками у повітрі).
|
|
3 |
Моє довкілля |
Контур. СОМ: О. Кваша. Фрагмент ілюстрації до книги Р. Скиби «Кожному по скибці». ХТД: Їжачок. (фломастери, олівці). Гра: скласти казочку про їжачка за малюнком-піктограмою.
|
|
4 |
Світ навколо тебе |
Інструменти художника: фарби, пензлі. Правила розміщення малюнка на аркуші. СОМ: Ган Інь-Сан. Метелики. ХТД: Вправи: малювання відбитками пальчиків, змочених у фарбу, простих за формою об’єктів природи: метеликів, павучків, квітів.
|
|
5 |
Мій ляльковий світ. |
Настрій в образотворчому мистецтві. Правила нанесення акварельної фарби на малюнок. СОМ: ілюстрація: персонажів мультфільму «Незнайко в Сонячному місті». СКМ: М/ф “Незнайко в Сонячному місті” (фрагмент). ХТД: малювання святкового феєрверку у ляльковому місті (воскові олівці та акварельні фарби). |
|
6 |
Дитячі захоплення |
Форма. Утворення лініями різних форм: трикутної, прямокутної. СОМ: персонажі з мультфільмів. СКМ: М/ф “Літачок Ліп” (за мотивами казок Н. Вовк). ХТД: створення образу диво-машини, використовуючи різні форми (кольорові олівці).Гра: «Веселі літери». Створення образів літери-машинки чи іншої іграшки. |
|
7 |
Осінній ярмарок |
Утворення лініями різних форм: круглої та овальної. Аплікація. Правила правильного розміщення аплікації на аркуші. СОМ: В. Тимошенко. “Натюрморт з чорнобривцями” ХТД: виконай аплікації “Урожай” (кольоровий папір).
|
|
8 |
Моя Україна багата й гостинна |
Природні матеріали. Форма. СОМ: Т. Бердник. Картини з листя. ХТД: моделювання з природного матеріалу: створення образів героїв мультфільмів (фрукти, пластилін).
|
|
9 |
Краса рідної землі |
Колір. Основні та похідні кольори. Палітра. СОМ: Й. Бокшай. Осінь. ХТД: зображення природи способом роздмухування плям (фарби, тонований папір, трубочка для соку). Вправа: «Основні та похідні кольори».
|
|
10 |
Веселковий дивограй |
Кольори веселки. Основні та похідні кольори. Правила розміщення зображення на аркуші. СОМ:І. Буканов. Райдуга. ХТД: зображення веселки (акварель).
|
|
11 |
Різні барви у природи |
Теплі, холодні кольори. Колірне коло. СОМ: В. ванГог. Місячна ніч. ХТД: Вправи: Зображення доріжки з опалого листя фарбами теплих кольорів і льодяної гіркифарбами холодних кольорів. Малювання будиночка Осені теплими кольорами або будиночка Зими – холодними (варіант - за вибором). Гра: «Веселі літери та цифри». Створення казкових будиночків із використанням літер та цифр. |
|
12 |
Зимові ритми |
Ритм. Повторення правил користування ножицями. СОМ:приклади ритму в образотворчому мистецтві. ХТД: Колективна робота. Створення прикраси у певному ритмі із сніжинок. |
|
13 |
Святкові перетворення |
Розбіл та затемнення кольорів. Повторення правил розміщення об’єктів на аркуші. СОМ: К. Головін. Зимова дорога; Ю. Пацан. Зима. ХТД: Вправа: затемнення та розбіл синього кольору. Колективна робота. Створення композиції «Танок сніговиків». Гра: продовження історіїБарвика про сніговичка. |
|
14 |
Зимові свята |
Зимові свята в мистецтві. |
|
15 |
Радійте, свято йде! |
Вітальна листівка. СОМ:С.Гординський. Різдвяні листівки. ХТД: Варіант 1. Створення вітальної листівки «Різдвяна зірка» (матеріали за вибором). Варіант 2. «Різдвяне янголятко» (відбитки долоньок, домальовування фарбами). |
|
16 |
Перевір себе |
Завдання Барвика. |
|
ІІ семестр Загадки художніх мов Очікувані результати навчання здобувачів освіти створює елементарний стрічковий візерунок, прості декоративні розписи; спостерігає різноманітність і красу природних форм, рослин, птахів, тварин у навколишньому середовищі; досліджує і виявляє цікаве, незвичайне у довкіллі; наводить приклади геометричної подібності природних та штучних об’єктів; експериментує з кольорами, лініями, формами тощо прикрашає (за допомогою дорослого) середовище, в якому живе і навчається; виконує нескладні ролі, етюди-наслідування; вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту, перевтілюючись у різних персонажів; розуміє правила поведінки в театрі; презентує результати власної творчості (співає пісні, виконує танцювальні рухи, демонструє власні роботи з образотворчого мистецтва тощо); дотримується правил творчої співпраці вербально описує свій творчий задум; визначає, що вдалося, чи не вдалося у виконанні того, що було задумано |
|||
17 |
Мандри країною мистецтв |
Цирк. Циркова афіша. СОМ: Ю.Мацик “Голубий слон”. ХТД: «Слоник на цирковій арені»(олівці, фломастери).
|
|
18 |
Зустріч із театром |
Ляльковий театр. Театральна лялька. Ескіз. СОМ: світлини: Київський театр ляльок, скульптури казкових героїв. ХТД: ескіз ляльки до казки «Лисичка, Котик і Півник» (фломастери, олівці). Гра «Ляльковий театр. |
|
19 |
Чарівники балету. |
Балет, театральний костюм. Ескіз (повторення). СОМ Л. Афремов. Балерина ХТД: малювання ескізів костюмів для виконавців балету (фломастери, олівці). |
|
20 |
Балет-казка |
Грим. Теплі та холодні кольори (повторення). СОМ фрагменти з балетної вистави, зразки гриму. ХТД: «Веселі гноми» (фломастери чи акварель). Варіант 1 - перетворюємо вивчені літери. Варіант 2 –перетворюємо кольорові плями.
|
|
21 |
Великий мандрівник на оперній сцені |
Декорації. Розміщення зображення (ближче - далі). СОМ: світлина декорації до лялькової вистави «Колобок». ХТД: створити декорацію до опери-казки «Плескачик» (аплікація з кольорового паперу). |
|
22 |
Веселий мандрівник у театрі та кіно |
Ляльковий театр. Актори-ляльководи. СОМ:світлини театральних ляльок. ХТД: ліплення з пластиліну одного з персонажів казки «Плескачик». Гра-вигадка: придумати іншу кінцівку казки про колобка. |
|
23 |
Казкові розповіді |
Мультфільми лялькові та мальовані. СОМ: кадри з мультфільмів. Фонтан «Івасик-Телесик» у Львов.; СКМ: М/ф «Потяг у казку» із серії «З любов’ю до дітей». ХТД: намалювати або виліпити одного з героїв казки «Івасик-Телесик» (художні матеріали за вибором). |
|
24 |
Казкові розповіді. |
Правила зображення предметів з віддаленням: ближче - більше, далі -менше. СОМ: М. Глущенко. Рожева весна ХТД: зображення пролісків на тонованому папері (гуаш). |
|
25 |
Краса і здоров’я |
Вплив кольору на емоційний стан людини. Основні та похідні кольори(повторення). СОМ: П. Сезанн. Натюрморт з драпіруванням, глечиком і вазою для фруктів; К. Білокур. Натюрморт «Квіти, яблука, помідори». ХТД: створення композицій із овочів. |
|
26 |
Великодні свята |
Писанки. Прадавні візерунки. СОМ: Ю.Мацик. Чия писанка. ХТД: Варіант 1.Крашанка (аплікація з кольорового паперу) Варіант 2.Писанка. Ескіз(фломастери, олівці). |
|
27 |
Народна творчість. |
Народна творчість. Вишиванка. Орнамент. СОМ:світлини зразків творів декоративно-ужиткового мистецтва ХТД: створення орнаменту для розпису чашки (пальчикові відбитки, гуаш). |
|
28 |
Народні інструменти та іграшки |
Народна іграшка.
СОМ:світлини народних іграшок
|
|
29 |
Митці-професіонали |
Художні професії: художник, скульптор. СОМ: світлини скульптурних зображень котів. ХТД: ліплення котика (пластилін або солоне тісто). |
|
30 |
Створюємо красу |
Розбіл кольору( повторення). СОМ: О.Шупляк. Яблуні цвітуть. ХТД: зображення квітучої гілки яблуні на (акварель, гуаш, тонований папір). |
|
31 |
До вершин майстерності |
Професійна мистецька освіта: художні школи та академії мистецтв. Порівняння зображень: реальне - вигадане.
СОМ: В. Глущенко. Півень у квітах. |
|
32 |
Мистецька подорож до Європи |
Знайомство з мистецтвом різних країн.Сувенір. СОМ: світлини сувенірів різних країн Європи. ХТД: Варіант 1. Коробка для сувеніру (моделювання). Варіант 2. Колективна робота «Український сувенір». |
|
33. |
Перевір себе |
Завдання Лясольки та Барвика |
|
Скорочення:
СОМ - сприймання образотворчого мистецтва;
СКМ – сприймання кіномистецтва; ХТД - художньо-творча діяльність.