Конспект заняття «Експресивні якості кольору та його емоційний вплив»

Про матеріал
Мета:  навчити використовувати тонке почуття кольору для посилення емоційного настрою в роботі;  оволодіти поняттям «кольорова гармонія», відтворити виразні, гармонійні кольорові заміси;  сформувати уміння застосовувати знання та навички попередніх занять;  розвинути творчу уяву при виконанні пейзажу за допомогою образної характеристики пейзажного мотиву;  навчити передавати настрій за допомогою засобів живопису: кольору, характеру мазка;  розвинути асоціативне мислення та технічні навички.
Перегляд файлу

1

 

Конспект заняття

«Експресивні якості кольору та його емоційний вплив»

 

Підготувала: Гноєва Світлана Олегівна,

 

керівник Народного художнього колективу

студії образотворчого мистецтва «Соняшник»

Комунального позашкільного навчального закладу

«Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»

 

 

 

Завдання: виконати вправу на психологічний вплив кольору за допомогою висвітлення, насиченості та затемнення кольорів; на основі вправи розробити пейзажну, композицію «ранок», «день», «ніч».

Мета:

  •                 навчити використовувати тонке почуття кольору для посилення емоційного настрою в роботі;
  •                 оволодіти поняттям «кольорова гармонія», відтворити виразні, гармонійні кольорові заміси;
  •                 сформувати уміння застосовувати знання та навички попередніх занять;
  •                 розвинути творчу уяву при виконанні пейзажу за допомогою образної характеристики пейзажного мотиву;
  •                 навчити передавати настрій за допомогою засобів живопису: кольору, характеру мазка;
  •                 розвинути асоціативне мислення та технічні навички.

Обладнання: навчальні роботи з методичного фонду, репродукції робіт майстрів світового живопису,.

Матеріали та інструменти: папір формату А-3, гуаш, пензлі круглі, плоскі № 1,2,3,4.

Тип: практичне заняття

Методи і засоби роботи: евристична бесіда, практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Література:

1. Иоханнес Иттен. Искусство цвета / Иттен Иоханнес. М.: Издатель Д. Аронов, 2004. – 222 с.:ил

2. Печенюк Т. Кольорознавство: [підручник для студентів ВНЗ] / Т. Печенюк. – К.: Грані-Т, 2009. 192 с.

Структура уроку:

І. Організаційна частина                                            

ІІ. Актуалізація опорних знань                                        

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності                                    

ІV. Поточний інструктаж                                              

V. Вивчення нового матеріалу                                       

1.Виконання вправи                                                

VІ. Виконання творчого завдання                              

1.Пояснення творчого завдання                                 

2.Закріплення нового матеріалу (виконання творчого завдання)             

VІІ. Підведення підсумків

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань

Запитання

  •                 Назвіть авторів запропонованих робіт (майстри світового живописусу- К. Моне, П.Пікасо, В.Кандінскій ..).
  •                 За допомогою яких характерних ознак можна встановити авторів вказаних робіт?
  •                 Дайте стильову назву напрямку живопису (імпресіонізм, абстракціонізм, експресіонізм…).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Під час заняття учні повинні демонструвати розуміння основних технічних прийомів живопису; вміти застосовувати в роботі різноманіття кольорових нюансів; вміти застосовувати емоційні почуття та асоціативне сприйняття дійсності, використовувати образи .

Учні повинні

ЗНАТИ:

  •                 послідовність виконання вправи;
  •                 принципи побудови пейзажної композиції;

ВМІТИ:

  •                 технічно правильно виконувати завдання за допомогою ранійше вивчених живописних технік;
  •                 творчо компонувати, грамотно підібрати пейзажний мотив, щоб він відповідав заданому настрою.

ІV. Поточний інструктаж

V. Вивчення нового матеріалу

1. Виконання вправи

Геометрична вправа на виразні можливості кольору та гармонійні сполучення. Треба уважно спостерігати за зміною асоціативного сприйняття кольору в залежності від його насиченості.

2. Обєднати спектральні кольори білим – кольори ніжні, спокійні.

  1.               Виконати спектральні кольори максимально насичено – кольори яскраві, веселі.
  2.               Об’єднати спектральні кольори чорним – кольори мрачні, важкі, сумні.

VІ. Виконання творчого завдання

1. Пояснення творчого завдання

Творче завдання: на основі отриманих кольорів у вправі, виконати три варіанти того і самого пейзажного мотиву в різний проміжок часу: «ранок», «день», «ніч».

Спочатку треба продумати пейзажний мотив, який найкраще буде відповідати заданій темі і найбільш яскраво емоційно вплине на глядача. Після виконання підмальовку, живописного замісу, виконується деталізація дрібними елементами (травка, листячко, тощо…), з використання вже вивчених живописних технік ( різновид мазка).

2. Закріплення нового матеріалу

Учні виконують творче завдання. Викладач допомагає проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки.

VІІ. Підведення підсумків

Обговорення виконаних робіт

Викладач пропонує дітям уважно роздивитись виконані роботи, визначити найбільш вдалі роботи, звернути увагу на помилки та запропонувати способи їх виправлення. На завершення – аналіз творчих робіт викладачем.

 

Кольрове коло: спектральні насичені, спектральні ніжні, спектральні темні

Цветоведение и цвет в одежде " DeluxeLady.ru - сайт для женщин на разные темы

Кольровий квадрат:

спектральні насичені, спектральні ніжні, спектральні темні

 

 

docx
Додано
31 січня 2019
Переглядів
1505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку