1
Конспект заняття
«Експресивні якості кольору та його емоційний вплив»
Підготувала: Гноєва Світлана Олегівна,
керівник Народного художнього колективу
студії образотворчого мистецтва «Соняшник»
Комунального позашкільного навчального закладу
«Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»
Завдання: виконати вправу на психологічний вплив кольору за допомогою висвітлення, насиченості та затемнення кольорів; на основі вправи розробити пейзажну, композицію «ранок», «день», «ніч».
Мета:
Обладнання: навчальні роботи з методичного фонду, репродукції робіт майстрів світового живопису,.
Матеріали та інструменти: папір формату А-3, гуаш, пензлі круглі, плоскі № 1,2,3,4.
Тип: практичне заняття
Методи і засоби роботи: евристична бесіда, практична робота на базі засвоєного матеріалу.
Література:
1. Иоханнес Иттен. Искусство цвета / Иттен Иоханнес. – М.: Издатель Д. Аронов, 2004. – 222 с.:ил
2. Печенюк Т. Кольорознавство: [підручник для студентів ВНЗ] / Т. Печенюк. – К.: Грані-Т, 2009. – 192 с.
Структура уроку:
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Поточний інструктаж
V. Вивчення нового матеріалу
1.Виконання вправи
VІ. Виконання творчого завдання
1.Пояснення творчого завдання
2.Закріплення нового матеріалу (виконання творчого завдання)
VІІ. Підведення підсумків
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань
Запитання
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Під час заняття учні повинні демонструвати розуміння основних технічних прийомів живопису; вміти застосовувати в роботі різноманіття кольорових нюансів; вміти застосовувати емоційні почуття та асоціативне сприйняття дійсності, використовувати образи .
Учні повинні
ЗНАТИ:
ВМІТИ:
ІV. Поточний інструктаж
V. Вивчення нового матеріалу
1. Виконання вправи
Геометрична вправа на виразні можливості кольору та гармонійні сполучення. Треба уважно спостерігати за зміною асоціативного сприйняття кольору в залежності від його насиченості.
2. Об’єднати спектральні кольори білим – кольори ніжні, спокійні.
VІ. Виконання творчого завдання
1. Пояснення творчого завдання
Творче завдання: на основі отриманих кольорів у вправі, виконати три варіанти того і самого пейзажного мотиву в різний проміжок часу: «ранок», «день», «ніч».
Спочатку треба продумати пейзажний мотив, який найкраще буде відповідати заданій темі і найбільш яскраво емоційно вплине на глядача. Після виконання підмальовку, живописного замісу, виконується деталізація дрібними елементами (травка, листячко, тощо…), з використання вже вивчених живописних технік ( різновид мазка).
2. Закріплення нового матеріалу
Учні виконують творче завдання. Викладач допомагає проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки.
VІІ. Підведення підсумків
Обговорення виконаних робіт
Викладач пропонує дітям уважно роздивитись виконані роботи, визначити найбільш вдалі роботи, звернути увагу на помилки та запропонувати способи їх виправлення. На завершення – аналіз творчих робіт викладачем.
Кольрове коло: спектральні насичені, спектральні ніжні, спектральні темні
Кольровий квадрат:
спектральні насичені, спектральні ніжні, спектральні темні