1
Конспект заняття
«Колір в природі і мистецтві. Спектральні кольори. Хроматичні та ахроматичні кольори»
Підготувала: Гноєва Світлана Олегівна,
керівник Народного художнього колективу
студії образотворчого мистецтва «Соняшник»
Комунального позашкільного навчального закладу
«Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»
Завдання :
1. Виконати вправу на спектральні кольори замкнуті в коло «Кольорове коло»;
2. Виконати вправу на змішані кольори «Трикутник»;
3. Натюрморт з натури «Квіти»;
Мета:
Обладнання: навчальні роботи з методичного фонду, репродукції робіт майстрів світового живопису.
Матеріали та інструменти : папір формату А-3, гуаш, акварель, пензлі круглі, плоскі № 1, 2, 3, 4.
Тип: практичне заняття.
Методи і засоби роботи : евристична бесіда, практична робота на базі засвоєного матеріалу.
Література:
1. Иоханнес Иттен. Искусство цвета / Иттен Иоханнес. – М.: «Издатель Д. Аронов», 2004. – 222 с.:ил
2. Печенюк Т. Кольорознавство: [підручник для студентів ВНЗ] / Т.Печенюк. – К.: Грані-Т, 2009. – 192 с.
Структура уроку:
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Поточний інструктаж
V. Вивчення нового матеріалу
1.Виконання вправи
VІ. Виконання творчого завдання
1.Пояснення творчого завдання
2.Закріплення нового матеріалу (виконання творчого завдання)
VІІ. Підведення підсумків
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань
Запитання
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Під час заняття учні повинні демонструвати зацікавленість творчим процесом, розуміння основних технічних прийомів живопису; вміти застосовувати в роботі різноманіття кольорових нюансів; вміти застосовувати емоційні почуття та асоціативне сприйняття дійсності.
Учні повинні
ЗНАТИ:
ВМІТИ:
ІV. Поточний інструктаж
V. Вивчення нового матеріалу
1. Виконання вправи
VІ. Виконання творчого завдання
1. Пояснення творчого завдання
Творче завдання: на основі отриманих кольорів у вправі, виконати натюрморт з натури «Квіти»:
Спочатку треба продумати композицію в листі. Виконувати заавдаання потрібно в техніці «Аляприма», без попереднього малюнка олівцем, одразу фарбами. Бажано до роботи підійти творчо, емоційно. Необхідно передати насичені, яскраві кольори квітів з використанням якомога більше кольорів. Використовувати вивчені на уроці техніки нанесення фарби, засобів живопису, використовувати пензлі різної форми та різної товщини.
2. Закріплення нового матеріалу
Учні виконують творче завдання. Викладач допомагає проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки.
VІІ. Підведення підсумків
Обговорення виконаних робіт
Керівник пропонує дітям уважно роздивитись виконані роботи, визначити найбільш вдалі роботи, звернути увагу на помилки та запропонувати способи їх виправлення. На завершення – аналіз творчих робіт викладачем.
Кольрове коло: спектральні насичені, спектральні ніжні, спектральні темні
Кольровий квадрат:
спектральні насичені, спектральні ніжні, спектральні темні