2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Конспект заняття «Вплив кольору світла на локальний колір предмета та середовища. Кольорове освітлення»

Про матеріал
Мета :  навчити спостерігати та відтворювати у живописі кольорове освітлення та його вплив на предметне середовище ;  оволодіти поняттям «контрастні кольори», відтворити гармонійні кольорові заміси з протилежних кольорів ;  оволодіти поняттям «локальний колір»,  розвинути спостережливість до кольорового нюансу;  сформувати уміння застосовувати знання та навички попередніх занять;  удосконалити технічні навички живопису
Перегляд файлу

1

 

Конспект заняття

«Вплив кольору світла на локальний колір предмета та середовища. Кольорове освітлення»

 

Підготувала: Гноєва Світлана Олегівна,

 

керівник Народного художнього колективу

студії образотворчого мистецтва «Соняшник»

Комунального позашкільного навчального закладу

«Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»

 

 

 

Завдання: виконати вправу на змішування контрастних кольорів; виконати етюд натюрморта з кольоровим освітленням.

Мета :

  •                 навчити спостерігати та відтворювати у живописі кольорове освітлення та його вплив на предметне середовище ;
  •                 оволодіти поняттям «контрастні кольори», відтворити гармонійні кольорові заміси з протилежних кольорів ;
  •                 оволодіти поняттям «локальний колір»,
  •                 розвинути спостережливість до кольорового нюансу;
  •                 сформувати уміння застосовувати знання та навички попередніх занять;
  •                 удосконалити технічні навички живопису ;

Обладнання: навчальні роботи з методичного фонду, репродукції робіт майстрів світового живопису, таблиці з кольорознавства.

Матеріали та інструменти: папір формату А-3, гуаш, акварель, пензлі круглі, плоскі № 1, 2, 3, 4.

Тип: практичне заняття.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда, практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Література:

1.Иоханнес Иттен. Искусство цвета / Иттен Иоханнес. М.: Издатель Д. Аронов, 2004. – 222 с.:ил

2. Печенюк Т. Кольорознавство: [підручник для студентів ВНЗ] / Т.Печенюк. – К.: Грані-Т, 2009. 192 с.

 

Структура уроку:

І. Організаційна частина  

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІV. Поточний інструктаж

V. Вивчення нового матеріалу

1. Виконання вправи

VІ. Виконання натюрморту

1. Пояснення виконання завдання

2. Закріплення нового матеріалу

VІІ. Підведення підсумків

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань

Запитання :

  •                 Чи змінюється загальний колір предмета («локальний колір») та середовище в залежності від освітлення: денне, штучне, свічка? Як саме?
  •                 На які пари поділяються контрастні кольори?
  •                 Назвіть художників, в роботах яких ми спостерігаємо вплив освітлення,

в якому жанрі вони працюють?

  •                 Дайте стильову назву напрямку живопису (реалізм, імпресіонізм, експресіонізм…).
  •                 Що таке тепло-холодність у живопису?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Під час заняття учні повинні демонструвати розуміння основних технічних прийомів живопису; вміти застосовувати в роботі спостережливість, що до зміни кольору, різноманіття кольорових нюансів; вміти передавати об’єм за допомогою світлотіні.

Учні повинні

ЗНАТИ:

  •                 послідовність виконання вправи;
  •                 принципи побудови натюрморту;

ВМІТИ:

  •                 технічно правильно виконувати завдання за допомогою раніше вивчених живописних технік ;
  •                 грамотно компонувати, гарно підбирати кольорову гаму, що буде відповідати заданому освітленню.

ІV. Поточний інструктаж

V. Вивчення нового матеріалу

1. Виконання вправи.

Геометрична вправа на змішування контрастних кольорів поміж собою та отримання їх гармонійних сполучень. Треба уважно спостерігати за зміною одного з парних кольорів в залежності від кількості, додавання до нього іншого контрастного до нього кольору.

Виконати три полоси: По різні боки контрастні кольори поступово змішуються до центру. Центральна частина – контрастні кольори змішані в рівній пропорції.

VІ. Виконання натюрморту

1. Пояснення завдання.

Виконання побудови та кольорового рішення: на основі отриманих кольорів у вправі, виконати два варіанти того самого натюрморту в різному освітленні: червоне, синє.

Спочатку треба грамотно скомпонувати, лінійно-конструктивно побудувати запропонований натюрморт. Почати виконання підмальовку, живописного замісу, з використання вже вивчених живописних технік (мазок за формою, ліпка форми, різновид мазка, тощо…).

Уважно спостерігати за відмінністю впливу кольорового освітлення на хроматичні та ахроматичні кольори.

2. Закріплення нового матеріалу

Учні пишуть натюрморт. Викладач допомагає проаналізувати правильність виконання завдання та виправити помилки.

VІІ. Підведення підсумків

Обговорення виконаних робіт.

Викладач пропонує дітям уважно роздивитись виконані роботи, визначити найбільш вдалі роботи, звернути увагу на помилки та запропонувати способи їх виправлення. На завершення – аналіз робіт викладачем.

 

i-8616.jpg

0_ea4fb_f63d0949_XL.jpg

Різноманітне освітлення в роботах митців. Клод Моне.

images (1).jpg  images (2).jpg

 

Кольрове коло: контрастні кольори

 

colorwheel.jpg

 

Геометрична вправа на змішування контрастних кольорів поміж собою

 

Рисунок1.jpg

 

uhlEySAeOXM.jpgкр.jpg

 

Зразок натюрморта з різним освітленням

 

Література

1. Иоханнес Иттен. Искусство цвета / Иттен Иоханнес. М.: Издатель Д. Аронов, 2004. – 222 с.:ил

2. Печенюк Т. Кольорознавство: [підручник для студентів ВНЗ] / Т. Печенюк. – К.: Грані-Т, 2009. 192 с.

 

docx
Додано
31 січня 2019
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку