1
Конспект заняття
«Вплив кольору світла на локальний колір предмета та середовища. Кольорове освітлення»
Підготувала: Гноєва Світлана Олегівна,
керівник Народного художнього колективу
студії образотворчого мистецтва «Соняшник»
Комунального позашкільного навчального закладу
«Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»
Завдання: виконати вправу на змішування контрастних кольорів; виконати етюд натюрморта з кольоровим освітленням.
Мета :
Обладнання: навчальні роботи з методичного фонду, репродукції робіт майстрів світового живопису, таблиці з кольорознавства.
Матеріали та інструменти: папір формату А-3, гуаш, акварель, пензлі круглі, плоскі № 1, 2, 3, 4.
Тип: практичне заняття.
Методи і засоби роботи: евристична бесіда, практична робота на базі засвоєного матеріалу.
Література:
1.Иоханнес Иттен. Искусство цвета / Иттен Иоханнес. – М.: Издатель Д. Аронов, 2004. – 222 с.:ил
2. Печенюк Т. Кольорознавство: [підручник для студентів ВНЗ] / Т.Печенюк. – К.: Грані-Т, 2009. – 192 с.
Структура уроку:
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Поточний інструктаж
V. Вивчення нового матеріалу
1. Виконання вправи
VІ. Виконання натюрморту
1. Пояснення виконання завдання
2. Закріплення нового матеріалу
VІІ. Підведення підсумків
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань
Запитання :
в якому жанрі вони працюють?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Під час заняття учні повинні демонструвати розуміння основних технічних прийомів живопису; вміти застосовувати в роботі спостережливість, що до зміни кольору, різноманіття кольорових нюансів; вміти передавати об’єм за допомогою світлотіні.
Учні повинні
ЗНАТИ:
ВМІТИ:
ІV. Поточний інструктаж
V. Вивчення нового матеріалу
1. Виконання вправи.
Геометрична вправа на змішування контрастних кольорів поміж собою та отримання їх гармонійних сполучень. Треба уважно спостерігати за зміною одного з парних кольорів в залежності від кількості, додавання до нього іншого контрастного до нього кольору.
Виконати три полоси: По різні боки контрастні кольори поступово змішуються до центру. Центральна частина – контрастні кольори змішані в рівній пропорції.
VІ. Виконання натюрморту
1. Пояснення завдання.
Виконання побудови та кольорового рішення: на основі отриманих кольорів у вправі, виконати два варіанти того самого натюрморту в різному освітленні: червоне, синє.
Спочатку треба грамотно скомпонувати, лінійно-конструктивно побудувати запропонований натюрморт. Почати виконання підмальовку, живописного замісу, з використання вже вивчених живописних технік (мазок за формою, ліпка форми, різновид мазка, тощо…).
Уважно спостерігати за відмінністю впливу кольорового освітлення на хроматичні та ахроматичні кольори.
2. Закріплення нового матеріалу
Учні пишуть натюрморт. Викладач допомагає проаналізувати правильність виконання завдання та виправити помилки.
VІІ. Підведення підсумків
Обговорення виконаних робіт.
Викладач пропонує дітям уважно роздивитись виконані роботи, визначити найбільш вдалі роботи, звернути увагу на помилки та запропонувати способи їх виправлення. На завершення – аналіз робіт викладачем.
Різноманітне освітлення в роботах митців. Клод Моне.
Кольрове коло: контрастні кольори
Геометрична вправа на змішування контрастних кольорів поміж собою
Зразок натюрморта з різним освітленням
Література
1. Иоханнес Иттен. Искусство цвета / Иттен Иоханнес. – М.: Издатель Д. Аронов, 2004. – 222 с.:ил
2. Печенюк Т. Кольорознавство: [підручник для студентів ВНЗ] / Т. Печенюк. – К.: Грані-Т, 2009. – 192 с.