На дпопомогу вчителям образотворчого мистецтва
Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецва 7 кл. за підручником Папіш Д. (І-ІІ семестр)
Підручник «Образотворче мистецтво»
авт Л. В. Папіш, М. М. Шутка,
7 клас – Образотворче мистецтво МИСТЕЦТВО: ДІАЛОГ ТРАДИЦІЙ І НОВАТОРСТВА (35 год., 1 год. на тиждень) |
|||
І семестр Розділ І. Мистецтво в нашому житті (14 год.) |
|||
Тема 1. Художні засоби зображення простору 6 год. |
|||
№ уроку |
Дата проведення |
Навчальні завдання та тема уроку |
Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань |
1. |
|
Світ, який оточує людину. Згадайте, що вражає вас у природі України, рідного села. Створіть пейзажну композицію. |
Орієнтовні теми: «Літні спогади». Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). |
2. |
|
Світ, який створює людина. Художній образ в архітектурі. Створіть образ архітектурної споруди. Виконайте архітектурну витинанку. |
Орієнтовні теми: «Святиня рідного краю». Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, білий або тонований папір, чорний папір, ножиці. |
3. |
|
Архітектура крізь часи. Побудуйте екстер’єр споруди в кутовій перспективі (лінійний малюнок).
|
Орієнтовні теми: «Мій будинок — моя фортеця», «Королівський палац», «Сучасний котедж». Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери; білий або тонований папір. |
4. |
|
Образ міста. Перспектива вулиці. Виконайте композицію з урахуванням перспективних скорочень і повітряної перспективи. |
Орієнтовні теми: «Старовинна вулиця», «Старовинний замок» (за уявою). Матеріали: графічні або живописні матеріали (на вибір). |
5. |
|
Інтер’єр – портрет епохи. Створіть композицію інтер’єру кімнати за правилами фронтальної перспективи. |
Орієнтовні теми: «Наш клас». Матеріали: графітні та кольорові олівці. |
6. |
|
Інтер’єр – портрет людини. Створіть інтер’єр з вікном.
|
Орієнтовні теми: «Осінній сум», «Свіже повітря». Матеріали: графітні олівці, фарби. |
7. |
|
Монументальне мистецтво. Синтез мистецтв в архітектурі. Виконайте імітацію вітражу в техніці кольорової витинанки. Тематичне оцінювання. |
Орієнтовні теми: орнамент, емблема, пейзаж, сюжет. Матеріали: кольоровий папір, картон, калька. |
8. |
|
Декоративно-ужиткове мистецтво. Образ-символ. Створіть ескіз орнаменту в колі, квадраті або стрічковий (на вибір). |
Орієнтовні теми: декоративна тарілка, гуцульський ліжник, декоративна тасьма. Матеріали: гуашеві фарби. |
9. |
|
Берегиня з глибини століть. Диво-писанка. Виконайте ескіз писанки.
|
Орієнтовні теми: писанка з використанням традиційної символіки,авторська писанка. Матеріали: гуашеві фарби, фломастери (на вибір). |
10. |
|
Рушник – душа народу. Спробуйте створити орнамент для рушників, використовуючи традиційні елементи української вишивки. |
Орієнтовні теми: рушник на щастя, мамин рушник. Матеріали: кольорові олівці, фломастери (на вибір). |
11. |
|
Дерево життя. Створіть одноколірну ажурну витинанку. |
Орієнтовна тема: Дерево життя. Матеріали: кольоровий папір, ножиці, клей. |
12. |
|
Ритми рідного краю. Створіть витинанку (силуетну архітектурну композицію).
|
Орієнтовні теми: «Храми мого міста», «Знайомі силуети». Матеріали: кольоровий папір, ножиці, клей. |
13 |
|
Народний одяг – складова народної культури. Створіть ескіз української сорочки з використанням давньої символіки й оберегів. |
Орієнтовні теми: «Сорочка для тата», «Сорочка для мами», «Дитяча вишиванка». Матеріали: різні художні матеріали (на вибір). |
14. |
|
Народна іграшка. Створіть народну іграшку.
|
Орієнтовні теми: солом’яна забавка, «Коник», лялька-мотанка. Матеріали: на вибір. |
15. |
|
Продовження теми. Народна іграшка. Створіть народну іграшку. |
Орієнтовні теми: солом’яна забавка, «Коник», лялька-мотанка. Матеріали: на вибір. |
16. |
|
Урок узагальнення. Тема «Архітектура» |
|
Підручник «Образотворче мистецтво»
авт Л. В. Папіш, М. М. Шутка,
вид-во «Грамота», 2015
7 клас – Образотворче мистецтво МИСТЕЦТВО: ДІАЛОГ ТРАДИЦІЙ І НОВАТОРСТВА (35 год., 1 год. на тиждень) |
|||
ІІ семестр |
|||
Розділ ІІ. Дизайн (17 год.) |
|||
№ уроку |
Дата проведення |
Тема уроку, практичне завдання, домашнє завдання |
Основні поняття, техніка виконання практичного завдання |
17 |
|
Мистецтво дизайну. Річ – образ часу. Створити образ людини (епохи, події) за допомогою натюрмотрту «Сніданок». Д.З. Поспостерігати за речами мунолого, що є у дома (матеріал, форма). |
Дизайн, інсталяці. Натюрморт (техніка за вибором). Ст. підручника 66-69. |
18 |
|
Розмаїття світу речей. Конструювання об'єктів дизайну. Виготовити подарункову коробку «Коробка для цукерок». Д.З. Проаналізувати форми побутових предметів (ваза, чайник, пляшка) у дома і виявити об'ємні геометричні форми. |
Форма, конструкція, розгортка геометричної фігури. Коробка (матеріали та техніка за вибором). Ст. підручника 70-75. |
19
|
|
Декорування об'ємних форм. Оздобити чашку або пляшку за допомогою декорування «Чашка валентинка». Д.З. Поспостерігати за речами щоденного вжитку, які мають декорування. |
Ансамбль, декор, декупаж. Чашка (матеріали та техніка за вибором). Ст. підручника 76-80. |
20 |
|
Продовження теми декорування об'ємних форм. |
Ансамбль, декор, декупаж. Чашка (матеріали та техніка за вибором). Ст. підручника 76-80. |
21 |
|
Біодизайн. Зробити ескіз декоративної решіткі з використанням природних біоформ. Ворота «Метелик» для дитячого садка. Д.З. Розгляньте освітлювальні прилади які є у вас у дома, зверніть увагу на їх форму. |
Біоніка, текстура. Ворота у техніці витинанка. Ст. підручника 81-84. |
22 |
|
Графічний дизайн. На ескізі парфумового виробу виконати напис фірмового найменування, використовуючи своє ім'я «Парфуми для мами». Д.З. Проаналізувати написання перших літер у дитячих книжках. |
Шрифт, графічний дизайн, каліграма. Техніка графічні олівці, акварель. Ст. підручника 85-88. |
23 |
|
Шрифт і зображення. Плакат листівка. Виготовити вітальну листівку з елементами конструювання «Вітаю!», «8 Березня». Д.З. Спостереження за оформлення колишніх вітальних листівок. |
Листівка, плакат. Вітальна листівка (графічні матеріали на вибір). Ст. підручника 89-93. |
24 |
|
Продовження теми Шрифт і зображення. Плакат, листівка. |
Листівка, плакат. Вітальна листівка (графічні матеріали на вибір). Ст. підручника 89-93. |
25 |
|
Фірмовий знак. Логотип. Виготовити ескіз візитки «Моя майбутня фірма» використовуючи логотип і фірмовий знак. Д.З. Спостереження за фірмовими знаками машин та побутової техніки. |
Логотип, фірмовий знак. Візитка (графічні матеріали на вибір). Ст. підручника 94-96.
|
26
|
|
Світ книг і журналів. Створити макер журналу обкладинки «Шкільне життя». Д.З. Дібрати різні вирізки моделей одягу для підлітків. |
Поліграфічна продукція. Обкладинка журналу (графічні матеріали на вибір, кольоровий папір). Ст.підручника 97-100. |
27 |
|
Продовження теми Світ книг і журналів.
|
Поліграфічна продукція. Обкладинка журналу (графічні матеріали на вибір, кольоровий папір). Ст.підручника 97-100. |
28 |
|
Дизайн одягу. Мода і культура. Створити ескіз костюма для власного гардеробу «Спортивний одяг», «Святкова сукня». Д.З. Спостереження за відтінками кольорів одягу для дітей. |
Зорові ілюзії, мода, силует у моді. Ескіз одягу(графічні матеріали на вибір). Ст. підручника 101-103.
|
29 |
|
Національні традиції в одязі. Створити ескіз сучасного костюма в народному стилі «Український стиль». Д.З. Спостереження за карнавальними костюмами та їх образами. |
Композиція костюма. Костюм в народному стилі (акварель, гелеві ручки). Ст.підручника 104-106. |
30 |
|
Образ у костюмі. Виконати ескіз карнавальних костюмів для театру мод «На новорічному карнавалі». Д.З. Спостереження за оформленням різних парків та скверів, аналіз літератури. |
Дизайн одягу, образ. Робота в групі карнававльний костюм (графвчні або живописні матеріали). Ст. підручника 107-109. |
31 |
|
Ландшафтний дизайн. Виконати макет ландшафту з простим архітектурним об'єктом «Чайна церемонія». Д.З. Проаналізувати властивості та фактуру природних матеріалів у ландшафті. |
Ландшафтний дизайн, макет. Групова робота макет ландшафту (природні матеріали різної фактури, нитки, кольоровий папір, клей тощо). Ст. підручника 110-112. |
32 |
|
Живий простір. Дизайн міського середовища. Виконати колажно-графічну композицію «Моя вулиця». Д.З. Проаналізувати вулиці свого населеного пункту на вміст реклами. |
Колаж. Колажно-графічна композиція (графічні матеріали, вирізки з журналів, кольоровий папір, клей тощо). Ст. підручника 113-115. |
33 |
|
Дизайн-проект. Виконати колективну роботу «Герб школи». Д.З. Спостереження за різними гербами та їх елементами. |
Проект. Колективна робота фірмовий стиль (матеріали та техніка за вибором). Ст. підручника 116-119. |
34 |
|
Систематизація, узагальнення знань. Перевірка досягнень. |
Ст. підручника 120-125. |