Календарно-тематичне планування уроків з основ здоров'я у 7 класі на 2018-2019 н. р., складене згідно з чинними «Навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 5-9 класи», затвердженими МОН молоді та спорту від 12.09.2011 р. № 1051, зі змінами згідно з наказами МОН від 29.05.2015 р. № 584, від 05.08.2016 р. № 948, від 09.08.2017 р. №1/9 436 «Про затвердження змін до навчальних програм для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»»
Календарно-тематичне планування уроків з
основ здоров’я у 7 класі на 2018-2019 н. р.
Календарне планування уроків основ здоров’я розроблено згідно з навчальною програмою, що затверджена Міністерством освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. (Оновлена програма 2017 року з основ здоров’я).
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
І СЕМЕСТР |
||
Розділ І. Здоров’я людини (10 год.) |
||
1 |
Тема 1. Здоров’я і спосіб життя. Цілісність здоров’я. |
|
2 |
Переваги здорового способу життя. Практична робота № 1. «Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя» |
|
3 |
Навички, сприятливі для здоров'я. Значення життєвих принципів для здоров’я. |
|
4 |
Тема 2. Профілактика захворювань. Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань. |
|
5 |
Тема 3. Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. Практична робота № 2. «Оцінювання ризиків щоденного життя» |
|
6 |
Тема 4. Безпека на дорозі. Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. |
|
7 |
Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі. |
|
8 |
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. Практична робота № 3. «Моделювання поведінки пасажира під час ДТП» |
|
9 |
Тема 5. Побутова безпека. Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням. |
|
10 |
Тема 6. Пожежна безпека у громадських приміщеннях. Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. Практична робота № 4. «Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні» Узагальнення знань з розділу І «Здоров’я людини». |
|
Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я (4 год.) |
||
11 |
Тема 7. Індивідуальний розвиток підлітків. Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. |
|
12 |
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми. Практична робота № 5. «Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я» |
|
13 |
Тема 8. Косметичні проблеми підлітків. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. |
|
14 |
Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям. Практична робота № 6. «Визначення типу шкіри і волосся.» Практична робота № 7. «Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект)*». Узагальнення знань з розділу ІІ «Фізична складова здоров’я». Заліковий урок за ІІ семестр. Контрольна робота за І семестр. |
|
Розділ ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я (2 год.) (початок) |
||
15 |
Тема 9. Психічний і духовний розвиток Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. |
|
ІІ СЕМЕСТР |
||
Розділ ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я (6 год.) (продовження) |
||
16 |
Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я. |
|
17 |
Тема 10. Уміння вчитися. Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей. Практична робота № 8. «Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.» Практична робота № 9. «Відпрацювання навичок планування часу» |
|
18 |
Тема 11. Емоційне благополуччя. Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. Практична робота № 10. «Відпрацювання навичок самоконтролю». |
|
19 |
Ознаки психологічної рівноваги. Стрес і здоров’я. Практична робота № 11. «Формування позитивної адекватної самооцінки» |
|
20 |
Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуаціях. Практична робота № 12 «Самодопомога та допомога при стресі». |
|
21 |
Конфлікти і здоров’я. Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. |
|
22 |
Способи конструктивного розв’язання конфліктів. Практична робота № 13. «Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів». Узагальнення знань з розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я».
|
|
Розділ IV. Соціальна складова здоров’я (13 год.) |
||
23 |
Тема 13. Соціальні чинники здоров’я. Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді. Практична робота № 14. «Складання списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри» |
|
24 |
Вплив засобів масової інформації на здоров’я. Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. |
|
25 |
Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. |
|
26 |
Тема 14. Хвороби цивілізації(неінфекційні захворювання). Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Практична робота № 15. «Створення реклами здорового способу життя» |
|
27 |
Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернет залежність. Практична робота № 16. «Способи протидії негативному соціальному впливу». |
|
28 |
Тема 15. Профілактика захворювань, що набули соціального значення. Наслідки вживання наркотиків. |
|
29 |
Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків. Практична робота № 17. «Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями» |
|
30 |
Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). |
|
31 |
Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). |
|
32 |
Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції. |
|
33 |
Причини і наслідки стигматизації і дискримінації. |
|
34 |
Узагальнення знань з розділу IV «Соціальна складова здоров’я» |
|
35 |
Заліковий урок за ІІ семестр. Підсумкова контрольна робота |
|
*Практичні роботи, які слід виконувати не лише в класі, а й вдома з батьками.