Календарне планування з основи здоров'я 5-9 класи 2022-2023

Про матеріал
календарне планування з основ здоров'я на 2022-2023 н.р. 5 клас підручник Н.І.Гущиної, І.П.Василашко за редакцією Т.Є.Бойченко. 6-9 класи до підручника Т.Є.Бойченко. Із змінами до програми.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування «Основи здоров’я 5 клас»

(1 година на тиждень, 35 – на рік, 4 години –резервний час)

 

ТЕМА

Дата

 

Вступ 2 год.

  1.  

Я і мої цінності. Здоров’я, безпека і добробут як основні цінності життя.

§ 1

 

  1.  

Зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу.

Проєктна діяльність: «Моя карта цінностей та бажань”

§ 1

 

Розділ 1. Вчусь учитися 3 год

  1.  

Комфортний освітній простір. Правила безпеки в школі. Раціональна організація навчання та відпочинку.               Розробка короткострокового плану щодо досягнення успіху в навчанні.

§ 2

 

  1.  

Я вчусь ефективно. Ефективні способи засвоєння навчальної інформації. Допоміжні засоби для навчання. Причини успіхів та невдач у навчанні. Проєктна діяльність: «Сходинки успіху в навчанні».

§ 3

 

  1.  

Пошук інформації та її критичне оцінювання. Інформація щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах та її достовірність. Безпека в цифровому середовищі.       Розробка пам’ятки або правил поведінки в інтернеті, користування допоміжними цифровими засобами для навчання.

§ 4

 

Розділ 2. Моя безпека 8 год.

  1.  

Безпека і небезпека. Безпечна життєдіяльність та її принципи. Формула особистої безпеки (передбачити – уникнути – діяти).

§ 5

 

  1.  

Дорожній рух та безпека. Я пішохід та пасажир

Моделювання      ситуацій щодо дотримання правил дорожнього руху пішоходом.

§ 6

 

  1.  

  ДТП та надання першої долікарської допомоги в разі травматизму.                                                                              Моделювання ситуацій щодо безпечного поводження у громадському транспорті пасажира; надання самодопомоги та допомоги іншим особам при травмах.                                      Розв’язання ситуаційних завдань з питань: звернення до інших осіб, фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами.

§ 6

 

  1.  

Я велосипедист. Безпека руху велосипедиста. ДТП та надання першої долікарської допомоги в разі травматизму. Моделювання ситуацій дотримання правил дорожнього руху велосипедистом. Моделювання послідовності дій у небезпечних ситуаціях: при ДТП.                                                                    Розв’язання ситуаційних завдань з питань: звернення до інших осіб, фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами.                                                         Проєктна діяльність*: «Я велосипедист».

§ 7

 

  1.  

Особиста безпека в населеному пункті. Правила безпечної поведінки на вулиці, надворі. Розв’язання ситуаційних завдань з питань: звернення до інших осіб, фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами.

§ 8

 

  1.  

Правила поводження з домашніми та бездомними тваринами. Правила поведінки в громадських місцях. Розробка пам’ятки або правил поведінки в громадських місцях, належного поводження з домашніми, бездомними тваринами.

§ 8

 

  1.  

Безпечна поведінка в побуті. Правила користування побутовими приладами.

Моделювання послідовності дій у небезпечних ситуаціях у побуті. Розв’язання ситуаційних завдань з питань: звернення до інших осіб, фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами.

§ 9

 

  1.  

Особиста безпека вдома. Проєктна діяльність: «Моя безпечна оселя», «Моя безпечна дорога до школи»,

«Безпечна школа».

§ 9

 

  1.  

Урок узагальнення

 

 

Розділ 3. Моє  здоров’я  8 год.

  1.  

Я та моє здоров’я. Складники здоров’я та їх взаємозв’язок. Чинники, які впливають на стан здоров’я.

Виконання вправ для формування правильної постави.

§10

 

  1.  

 Здоровий спосіб життя.

Створення плаката, флаєра, листівки «Я обираю здоровий спосіб життя».

§10

 

  1.  

Я підліток. Фізичний розвиток

§ 11

 

  1.  

Особиста гігієна

§ 11

 

  1.  

Інфекційні та неінфекційні хвороби. Поширення захворювань. Моделювання ситуацій: безпечної поведінки при різних видах активного відпочинку;

§ 12

 

  1.  

Профілактичні заходи інфекційних захворювань. Допомога в разі погіршення стану здоров’я.               

Моделювання ситуацій:надання першої      долікарської      допомоги, самодопомоги     при     травмах     чи самодопомоги     при     травмах     чи поганому              самопочутті;              виклику необхідних рятувальних служб.

§ 12

 

  1.  

Моє дозвілля. Дозвілля та способи його проведення. Активний відпочинок підлітків у різні пори року та правила безпеки. Добір одягу відповідно погодним умовам та активному відпочинку.

Розв’язання ситуаційних завдань з питань: уникнення місць підвищеної небезпеки під час активного відпочинку; добору одягу відповідно погодним умовам та виду активного відпочинку; проявів поведінки, дружньої до навколишнього середовища.

Проєктна діяльність: «Моє дозвілля та здоров’я», «Мій найкращий відпочинок».

§ 13

 

  1.  

Харчування та питний режим під час активного відпочинку

§ 13

 

Розділ 4. Мій добробут 6 год.

  1.  

Особистий добробут. Потреби, бажання інтереси та цілі підлітка. Ресурси та можливості для задоволення власних потреб. Невідповідності власних потреб і можливостей.

Моделювання кроків задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб.

Проєктна діяльність: «Моя карта бажань».

§ 14

 

  1.  

Добробут родини. Сімейний бюджет: співвідношення доходів та витрат. Фінансові ресурси родини та їх ощадливе використання.

§ 15

 

  1.  

Доброчинність

§ 15

 

  1.  

Культура споживання. Взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів. Взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів.

Моделювання кроків задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб.

§16

 

  1.  

Ощадливе використання ресурсів. Повторна переробка вторинної сировини. Створення листівки, флаєра, плаката «Споживаймо розумно».  Проєктна діяльність: «Я еколюдина»,«Друге життя речей», «Корисні екосправи для громади».

§ 16

 

  1.  

Моє майбутнє: мрії, планування та досягнення мети. Проєктна діяльність: «Від мрії до дії»

§

 

Розділ 5. Я серед людей 4 год.

  1.  

Моє коло спілкування. Спілкування та здоров’я. Вербальне та невербальне спілкування.

§17

 

  1.  

Спілкування з дорослими та взаємоповага в родині. Родинні цінності.

 

 

  1.  

Спілкування з однолітками. Конструктивне спілкування.

 

§ 17

 

  1.  

Протидія проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб.

 Розв’язання ситуаційних завдань із питань: визначення джерела допомоги жертвам булінгу; звернення за допомогою до інших для розв’язання проблем щодо спілкування, проявів тиску, агресії і неповаги; прогнозування ризиків комунікації у віртуальному  середовищі. Моделювання ситуацій щодо розроблення стратегії подолання булінгу серед однолітків*

§ 17

 

  1.  

Я в команді. Спільна діяльність у групі для досягнення результату. Проєктна діяльність/акція: «Твори добро».

§ 18

 

  1.  

Урок узагальнення

 

 

  1.  

Підсумкове узагальнення знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Календарно-тематичне планування «Основи здоров’я 6 клас»

 (1 година на тиждень, 35 – на рік, 4 години – резервний час)

 

ТЕМА

 

Дата

Розділ 1. Безпека і здоров’я людини 7 год.

  1.  

Життя і здоров’я людини. Життя і здоров’я людини Безпека життєдіяльності. Здоров’я і благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття Ризики і небезпеки Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації.

П.З.*Відпрацювання алгоритму дій в екстремальній ситуації.

§1

 

  1.  

Ризики і небезпеки воєнного часу Види ризиків в зоні бойових дій. Правила спілкування з озброєними людьми. Захист під час обстрілів. Як діяти під завалами. Повітряна тривога Сигнали оповіщення про повітряну тривогу. Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. «Правило двох стін». Підготовка «тривожної валізи».

П.З.*Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи.

* Відпрацювання алгоритму дій під час обстрілів та хімічної атаки/ядерного удару?

 

 

  1.  

Невідкладна допомога Перша психологічна підтримка (самодопомога, практики подолання страху, тривоги). Перша домедична допомога при різних надзвичайних станах.

П.З. * Відпрацювання навичок самодопомоги при забиттях, зупинення незначної кровотечі, обробка подряпин, невеликих ран.

 

 

  1.  

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Ознаки вибухонебезпечних предметів (ВНП) та території. Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» тощо). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього. Виклик рятувальних служб.

П.З * Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки у разі виявлення незнайомого предмету/вибухо-небезпечного предмету

* Відпрацювання алгоритмів виклику рятувальних служб.

 

 

  1.  

Вплив природних чинників на здоров’я людини.

П.З.* Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов.

*Добір одягу за несприятливих погодних умов *.

§2

 

  1.  

Вплив техногенного середовища на здоров’я людини

§3

 

  1.  

Соціальне середовище і здоров’я.

П.З *Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек.

* Складання пам’яток захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)

§4

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я 5 год.

  1.  

Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини.

§5

 

  1.  

Особливість харчування у підлітковому віці. Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень.

П.З.*Аналіз маркування харчових продуктів  *Визначення збалансованості харчового раціону

§6

 

  1.  

Профілактика йододефіциту і діабету. Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєння. П.З.*Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях

§7

 

  1.  

Особиста гігієна Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом.

П.З*Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни»

§8-9

 

  1.  

Узагальнення з розділу «Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я»

§5-9

 

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я 6  год.

  1.  

Звички і здоров’я Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком. Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.

 П.З.*Проект самовдосконалення *(вибір, планування і досягнення мети). * Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички).

§10-11

 

  1.  

Самооцінка і здоров’я Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.

§12

 

  1.  

Критичне мислення та уміння приймати рішення Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами.

П.З. *Моделювання ситуації прийняття зважених рішень *Аналіз соціальної і комерційної реклами*

§13

 

  1.  

Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.

П.З.*Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій . * Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками*

§14

 

  1.  

Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ.

§15

 

  1.  

Узагальнення з розділу «Психічна і духовна складові здоров’я»

§10-15

 

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

Тема 1. Соціальне благополуччя 8 год.

  1.  

Спілкування і здоров’я. Засоби комунікації. Навички спілкування. Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальні мережі)

§16

 

  1.  

Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я.

П.З.*Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях

§17

 

  1.  

Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. П.З. *Складання плану покращення міжособистісних стосунків .

§18

 

  1.  

Конфлікти і здоров’я Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. Конструктивне розв’язання конфліктів.

П.З.*Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.

§19

 

  1.  

Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.

§20

 

  1.  

Стосунки з однолітками Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній.

§21

 

  1.  

Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі

§22

 

  1.  

Узагальнення з теми «Соціальна складова здоров’я»

§16-22

 

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі 9 год.

  1.  

Правила користування водогоном, тепловими мережами. 

§23

 

  1.  

Правила користування  електроприладами.

П.З. *Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом.

§24

 

  1.  

Правила користування газовими приладами

§25

 

  1.  

Безпека при користуванні засобами побутової хімії. П.З.*Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки.*

§26

 

  1.  

Пожежна безпека оселі .Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одяг

.П.З.*Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі

§27

 

  1.  

Проживання у промисловій зоні Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.

§28

 

  1.  

Безпека руху велосипедиста Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді

§29

 

  1.  

Поведінка в екстремальних ситуаціях Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками. Перша допомога при ураженні електричним .

П.З.*Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними

* Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС Моделювання ситуації виклику рятувальних служб .

§30

 

  1.  

Узагальнення з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі»

§23-30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування «Основи здоров’я 7 клас»

(1 година на тиждень, 35 годин на рік, 4 години – резервний час)

 

Тема

 

Дата

Розділ 1. Безпека і здоров’я людини 13 год.

  1.  

Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. П.З.*Розпізнавання виправданих і невиправданих ризиків

§4

 

  1.  

Ризики воєнного часу Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях. Екологічні проблеми й техногенні аварії, які виникли внаслідок воєнних дій. Контакти з озброєними людьми. Захист під час обстрілів, бомбардувань. Як діяти під завалами. П.З.*Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час.

*Відповідальність за розповсюдження у соціальних мережах роликів/повідомлень ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці.

 

 

  1.  

Повітряна тривога Сигнали оповіщення населення: «Увага всім!», «Повітряна тривога», «Хімічна небезпека». Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. Ознаки надійного і ненадійного укриття. Найбезпечніші місця в оселі. «Правило двох стін»

 

 

  1.  

Самодопомога і невідкладна допомога Як запобігти виникненню паніки. Керування стресом у воєнний час. Перша домедична допомога при падіннях, травмах, опіках. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотеча

П.З.*Відпрацювання навичок психологічної самодопомоги

* Відпрацювання умінь надавати першу домедичну допомогу при травмах, опіках, кровотеча

 

 

  1.  

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього Взаємодія з рятувальними службами. П.З.*Моделювання взаємодії з рятувальними службами при виявленні незнайомих предметів/вибухонебезпечних предметів

 

 

  1.  

Безпека на дорозі Правила безпечної поведінки під час подорожей. Безпека пішохода, велосипедиста в місті та за містом, пасажира легкового і вантажного автомобіля, автобуса, поїзда тощо. Заходи безпеки під час подорожі на велосипеді. Заходи безпеки під час поїздки на легковому та вантажному автомобілі, автобусі. Заходи безпеки на залізниці. Рух через залізничні переїзди. Небезпечні вантажі.

§5

 

  1.  

Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП. Відповідальність пішохода, велосипедиста за порушення ПДР. Перша допомога у разі падіння з велосипеда та інші пов’язані травми .

П.З.*Моделювання поведінки пасажира при ДТП

§6

 

  1.  

Побутова безпека Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням

§7

 

  1.  

Пожежна безпека у громадських приміщеннях Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.

П.З.*Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні.

§8

 

  1.  

Здоров’я і спосіб життя. Цілісність здоров’я. Переваги здорового способу життя

§1

 

  1.  

Навички, сприятливі для здоров’я. Користь їзди на велосипеді для здоров’я. Значення життєвих принципів для здоров’я.

 П.З.*Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя

§2

 

  1.  

Профілактика захворювань

§3

 

  1.  

Узагальнення з теми «Здоров’я людини»

§1-8

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я 4 год.

  1.  

Індивідуальний розвиток підлітків Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми

П.З.*Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я

§9-10

 

  1.  

Шкіра і здоров’я. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції.

§11

 

  1.  

Косметичні проблеми підлітків. Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям

П.З.*Визначення типу шкіри і волосся.

*Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект)*

§12

 

  1.  

Узагальнення з теми «Фізична складова здоров’я»

§9-12

 

 

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я 9 год

  1.  

Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб.

§13

 

  1.  

Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я.

§14

 

  1.  

Уміння вчитися Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей .

П.З.*Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви

§15

 

  1.  

Емоційне благополуччя. Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю

П.З*Відпрацювання навичок самоконтролю.

§16

 

  1.  

Ознаки психологічної рівноваги.

П.Р.*Формування позитивної адекватної самооцінки

§17

 

  1.  

Стрес і здоров’я. Чинники стресу.

§18

 

  1.  

Стрес в екстремальних  ситуаціях. Запобігання стресу

П.З.*Відпрацювання навичок планування часу

*Самодопомога та допомога при стресі.

§19-20

 

  1.  

Конфлікти і здоров’я Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Способи розв’язання конфліктів

П.З.*Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів.

§21-22

 

  1.  

Узагальнення з теми «Психічна і духовна складові здоров’я»

§13-22

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я 9 год.

  1.  

Соціальні чинники здоров’я. Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоров’я.

П.З.*Складання списку телефонів медичних закладів психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри*

§23

 

  1.  

Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній.

П.З.* Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями

§24

 

  1.  

Хвороби цивілізації Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність .

П.З.*Створення реклами здорового способу життя

§25

 

  1.  

Причини і наслідки вживання наркотиків

П.З.*Способи протидії негативному соціальному впливу

§26

 

  1.  

Наркотична залежність

§27

 

  1.  

Поширення  ВІЛ-інфекції в Україні та світі

§28

 

  1.  

ВІЛ /СНІД і права людини.

§29

 

  1.  

 Профілактика туберкульозу

§30

 

  1.  

Узагальнення з теми «Психічна й духовна складові здоров’я»

§23-30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування «Основи здоров’я 8 клас»

(1 година на тиждень, 35 – на рік, 4 години –резервний час)

 

Тема

 

Дата

Розділ 1. Безпека і здоров’я людини 8 год.

  1.  

Надзвичайні ситуації Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.

П.З.*Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації

§3

 

  1.  

Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Сигнали оповіщення населення про надзвичайну ситуацію

§4

 

  1.  

Ризики воєнного часу. Захист життя і здоров’я в зоні бойових дій, на окупованих і де окупованих територіях. Захист під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами. Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях

П.З.*Моделювання ситуацій пошуку надійного укриття та евакуації

§

 

  1.  

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього Взаємодія з рятувальними службами.

§

 

  1.  

Невідкладна домедична допомога Визначення стану потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево-легенева реанімація.

П.З.*Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому

§5

 

  1.  

Алгоритм рятування людей під час пожежі. Невідкладна домедична допомога при опіках, отруєнні чадним газом.

П.З*Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі

§6

 

  1.  

Психологічна самодопомога  Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика. Нервово-мязова релаксація. Техніки заземлення. Медитація. Аутотренінг. Робота зі страхами і тривожними думками.

§

 

  1.  

Узагальнення з розділу «Безпека і здоров’я людини»

§

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я 6 год.

  1.  

Оздоровчі системи. Поняття про оздоровчі системи та їх складові.

§7

 

  1.  

Фізична активність і здоров’я

§8

 

  1.  

Безпека харчування Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. Профілактика захворювань незбалансованого харчування  Харчові добавки

§9

 

  1.  

Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Безпека харчування в умовах ситуацій воєнного стану.

П.З.*Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях  *Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях в умовах обмеженого безпечного простору (війна, терористичний акт)

§10

 

  1.  

Узагальнення з розділу «Фізична складова здоров’я»

§7-10

 

Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я 7 год.

  1.  

Становлення особистості Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.

§11

 

  1.  

Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього. П.З.*Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети.

§12

 

  1.  

На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість

§1-2

 

  1.  

Краса і здоров’я Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я.

§13

 

  1.  

Уміння вчитися Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення.

§14

 

  1.  

Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги.

П.З.Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги *Вправи на розвиток пам’яті та уваги

§15

 

  1.  

Узагальнення з розділу «Психічна й духовна складові здоров’я»

§11-15, 1-2

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

Тема 1. Соціальне благополуччя 5 год.

  1.  

Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування.

П.З.*Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького  спілкування(створення пам’ятки)

§16

 

  1.  

Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.

П.З.*Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску.

§17

 

  1.  

Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності

§18

 

  1.  

Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ) та методи захисту від інфікування

§19

 

  1.  

Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру

§20

 

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі 10 год.

  1.  

Безпека на дорозі Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі.

П.З*Визначення пріоритетів у дорожньому русі

§21

 

  1.  

Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані

П.З*Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами

§22

 

  1.  

Екологічна безпека Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах.

§23

 

  1.  

Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я

§24

 

  1.  

Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я. Вплив воєнних дій та терористичних актів на навколишнє середовище. Хімічне, біологічне, радіологічне забруднення, пов’язане з НС техногенного та соціального походження. Класифікація небезпечних хімічних речовин

П.З.* Відпрацювання алгоритмів дій під час хімічної \ біологічної, радіологічної загрози забрудненню навколишнього середовища у результаті воєнних дій.

§25

 

  1.  

Соціальна безпека Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією. Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі.

§26-27

 

  1.  

Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність.

§28

 

  1.  

Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму

П.З.*Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угруповань

§29

 

  1.  

Інформаційна безпека Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет.

§30

 

  1.  

Узагальнення з теми «Соціальний добробут» «Безпека в побуті й навколишньому середовищі»

§21-30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування «Основи здоров’я 9 клас»

(1 година на тиждень, 35 годин на рік, 4 години – резервний час)

 

Тема

 

Дата

Розділ 1. Безпека і здоров’я людини 12 год.

Тема 1. Захист життя і здоров’я у воєнний час 7 год.

  1.  

Захист життя під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами. Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях

П.З.*Відпрацювання алгоритмів пошуку надійного укриття та евакуації

*Обговорення ситуацій та створення алгоритмів виживання для тих, хто опинився під завалами

§

 

  1.  

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього Взаємодія з рятувальними службами.

П.З.*Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час виявленні незнайомих предметів/вибухонебезпечних предметів

*Взаємодія з рятувальними / правоохоронними службами

*Відповідальність щодо розповсюдження у соціальних мережах роликів/меседжей ризикованої поведінки та інформації, що може загрожувати національній безпеці.

§

 

  1.  

Невідкладна домедична допомога Визначення стану потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево-легенева реанімація. Алгоритм рятування людей під час пожежі, з-під завалів. Невідкладна медична допомога при опіках, отруєнні чадним газом.

П.З.*Відпрацювання навичок надання невідкладної допомоги при травмах, кровотечах, опіках, втраті свідомості, зупинках дихання

§

 

  1.  

Психологічна самодопомога Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика. Нервово-мязова релаксація. Техніки заземлення. Медитація. Аутотренінг.  Робота зі страхами.

П.З.*Відпрацювання технік психологічної самодопомоги в гострих стресових ситуаціях ми і тривожними думками.

§

 

  1.  

Дотримання здорового способу життя.

П.З.*Аналіз свого способу життя та особистих цілей

§1

 

  1.  

Сфери життя людини

П.З.*Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя

§2

 

  1.  

Сучасне уявлення про здоров'я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення.

§3

 

Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки 5 год.

  1.  

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки.

§27

 

  1.  

Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки.

П.З.*Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні

§28

 

  1.  

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я

П.Р.*Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади 

§29

 

  1.  

Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку

Проєкт. Велосипед як корисний для здоров’я й екологічно чистий транспортний засіб

§30

 

  1.  

Узагальнення з розділу « Безпека здоров’я людини»

§

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я 7 год.

  1.  

Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я

§4

 

  1.  

Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини.

§5

 

  1.  

Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури

§6

 

  1.  

Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.

§7

 

  1.  

Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла.

П.З.* Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму

§8

 

  1.  

Моніторинг здоров’я Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я

П.З.* Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я.

§9

 

  1.  

Узагальнення з розділу «Фізична складова здоров’я»

§4-9

 

Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я 10 год.

  1.  

Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.

§10

 

  1.  

Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки.

§11

 

  1.  

Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення.

П.З.*Виявлення професійних схильностей

§12

 

  1.  

Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація

Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації»

§13

 

  1.  

Емоційне благополуччя Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю

§14

 

  1.  

Уміння вчитися Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.

П.З.*Визначення індивідуального стилю навчання

§15-16

 

  1.  

Підготовка до Державної підсумкової атестації Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу

П.З.*Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації

§17

 

  1.  

Самовиховання характеру. Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. Роль життєвих цінностей у формуванні характеру.

П.З.* Самооцінка характеру.Проект самовиховання.

§18-19

 

  1.  

Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру

§20

 

  1.  

Узагальнення з теми «Психічна й духовна складові здоров’я»

§10-20

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я 6 год.

Тема 1. Соціальний благополуччя

  1.  

Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками.

П.З.*Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками.

§21

 

  1.  

Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя

§22

 

  1.  

Репродуктивне здоров’я молоді Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. Запобігання захворювань, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад.

П.З.*Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей

§23-24

 

  1.  

ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С/ Протидія дискримінації ВІЛ-позитивних людей

П.Р.*Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі.

§25

 

  1.  

Протидія дискримінації ВІЛ-позитивних людей. Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.

П.З.*Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання

§26

 

  1.  

Узагальнення з розділу «Соціальна складова здоров’я»

§21-26

 

 

 

1

                                                                                                        

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Ляскало Ольга Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ковалевська Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кузьо Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Брич Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
10 вересня 2022
Переглядів
12986
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку