1
Виховний захід
Інтелектуальна гра
для знавців
Правил дорожнього руху
«Велика сімка»
Вчитель Москвич Валентина Михайлівна
Інтелектуальна гра
для знавців Правил дорожнього руху
«Велика сімка»
( 8 - 9 клас)
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів з ПДР; сприяти розвитку життєзбережувальної компетентності, навичок поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих.
Довідково: на дорогах Житомирщини аварії щороку забирають сотні життів. Як повідомляє Управління ДАІ УМВС України в Житомирській області, на вулично – дорожній мережі області зареєстровано 838 ДТП, у яких загинуло 185 людей та 1020 отримали тілесні ушкодження. А від початку поточного року на автошляхах Житомирщини трапилось понад 700 ДТП, загинуло більше сотні людей. За дев’ять місяців поточного року за участю дітей сталося 109 ДТП, внаслідок чого загинуло 10 дітей та 168 отримали тілесні ушкодження різного ступеня тяжкості.
Учитель. Найцінніше що людина має - це її життя. А безпека на дорозі – це насамперед, запорука тривалого й активного життя. Безпека пішоходів, водіїв, пасажирів залежить від знання і дотримання Правил дорожнього руху. Як наші учні 8 -9 класів знають правила дорожнього руху, як уміють себе поводити в різних ситуаціях, ми побачимо на інтелектуальній грі для знавців ПДР. Адже вони будуть боротися за звання «Великої сімки».
Давайте познайомимося з нашими командами.
Команда 8 класу - « Пішоходи».
Девіз: «Щоб з вами не трапилось ніякої біди,
Будьте обережні на дорогах завжди».
Команда 9 класу «Велосипедисти».
Девіз: «Руху правила єдині,
Знати добре всі повинні».
Щоб об’єктивними були оцінки, запросили незалежне компетентне журі. Давайте їх привітаємо бурними оплесками. Медична сестра ФАП_______, інспектор ДАІ______________, водій з багаторічним стажем______________.
1. Конкурс – розминка ( за кожну правильну відповідь -1 бал)
Бліц –турнір
Запитання для першої команди
Запитання для другої команди
2. Конкурс « Домашня заготовка» (оцінюється журі від 1 до 10 балів).
Домашнє завдання командам .
Розповісти: 1) Команді « Пішоходи» правила для пішоходів, скласти 10 питань про пішоходів команді суперників на які вони повинні дати відповідь (правильна відповідь – 1 бал). Якщо команда суперників не знає відповідь, відповідають самі. За це отримують додатково один бал;
2) Команді « Велосипедистів» правила велосипедистів, скласти 10 запитань про велосипедистів команді суперників.
Виступ команди «Пішоходи»
Пішоходи повинні переходити проїжджу частину вулиці по пішохідних переходах. Якщо в зоні нема переходу, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом у місцях де дорогу добре видно в обидва боки. Якщо є світлофор, треба керуватися його сигналами. Переходячи вулицю, треба подивитися ліворуч , а потім , дійшовши середини, - праворуч. Якщо туман, опади, ожеледь, то виникають складні дорожні умови. Так, на слизькій чи мокрій дорозі значно погіршується гальмовий шлях транспортних засобів, це може призвести до наїзду на пішоходів. Окрім того, пішоходів може засліпити світло фар автомобіля. Щоб уникнути травмування, необхідно:
Запитання (команді суперників)
Виступ команди «Велосипедистів»
Під час їзди на велосипеді не варто дуже сильно триматися за кермо, дивитись треба не на колесо, а метрів на 5 -6 уперед. Рухатись по дорозі на велосипеді дозволяється особам, які досягли 14 – річного віку. Велосипеди мають бути оснащені звуковим сигналом і світловідбивачами. Для руху за темна – включити ліхтарик ( фару). Водії велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам руху.
Велосипедистам забороняється:
- керувати велосипедом з несправними гальмами;
-рухатися по дорогах для автомобілів, якщо поруч є велосипедна доріжка;
- рухатися по тротуарах і пішохідним доріжкам (крім дітей до 7 років);
- під час руху триматися за інший транспортний засіб;
- їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей;
- буксирувати велосипед;
- перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років на додатковому сидінні)
Запитання( команді суперників)
3.Конкурс -гра «Сигнали світлофора» (команди отримують по 1 балу за кожного учасника, який залишився до фіналу конкурсу)
Виходять команди і стають у шеренги. Учитель називає (показує) кольори світлофора, а учні виконують рухи: зелений – крок уперед, жовтий стояти, червоний крок назад. Хто помилився виходить із гри.
4.Конкурс капітанів.
Капітанам команд потрібно знайти слова зашифровані в таблиці. Слова не перетинаються. Вони можуть бути розташовані горизонтально, вертикально та змінювати свій напрямок під прямим кутом. Час на виконання 3 – 5 хв. Коли всі слова будуть знайдені, залишаться три літери. Потрібно назвати ці літери та розшифрувати їх, що вони означають. Кількість балів - 10 (по одному за кожне слово), та ще -3 -за розшифровані літери.
Д |
О |
Р |
Т |
Р |
А |
С |
В |
І |
Т |
Т |
Т |
О |
М |
А |
Н |
О |
Ф |
О |
Л |
А |
Р |
Г |
И |
Ш |
С |
Р |
А |
В |
Т |
К |
О |
А |
Н |
А |
П |
О |
Р |
Т |
О |
С |
Т |
Р |
В |
Е |
Л |
О |
С |
И |
Б |
І |
У |
А |
Й |
Д |
П |
Д |
Е |
П |
У |
В |
О |
Д |
І |
Т |
О |
П |
Е |
Д |
С |
Відповіді
1.Дорога. 2. Таксі. 3.Тротуар.4.Водій.5. Велосипед. 6.Машина. 7.Транспорт.8.Світлофор.9.Автобус. 10 Депо.
Три літери, що залишилися – ДТП (дорожньо – транспортна пригода).
5.Конкурс «Намалюй дорожній знак»
Команди тримують чисті аркуші паперу формату А-4 та фломастери.
Учитель називає дорожній знак, а команди мають його намалювати. Виграє та команда, яка швидше, правильніше й охайніше виконає завдання. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Дорожні знаки:
6.Конкурс «Ти мені – я тобі»
Учасники команд , по черзі показують дорожні знаки, суперники повинні назвати що це за знак і до якої групи відноситься: заборонні, попереджувальні, інформаційно – вказівні, знаки пріоритету, знаки сервісу чи наказові.
7.Конкурс -«103»
Учасники отримують завдання: одній команді написати ознаки життя в постраждалого, другій - ознаки смерті в постраждалого.
За кожну правильну відповідь - 1 бал.
Правильні відповіді:
- відсутність пульсу на центральних артеріях;
- відсутність реакції зіниці на світло;
- помутніння й висихання рогівки очей;
- наявність пульсу на центральних артеріях;
- наявність самостійного дихання (визначається за рухом грудної клітки, за дихальним шумом, за наявністю водяної пари на люстерку);
- Реакція зіниці на світло (якщо розплющене око постраждалого закрити рукою, а потім швидко її прибрати, то зіниця має звузитись);
8.Конкурс «Ти – рятувальник»
Команди витягують картки із завданням, дають відповіді на питання, і показують на практиці, як надати першу допомогу. За правильну відповідь - 1 бал. В кожній картці по два питання. За виконання практичного завдання - 3 бали.
Картка № 1
Сильна кровотеча.
Картка№2 Непритомність.
Картка № 3
Рана
Картка № 4
Переломи кісток кінцівок
Відповіді
Картка №1 Сильна кровотеча. Що робити? Перетиснути ушкоджену судину пальцем. Сильно зігнути ушкоджену кінцівку, підклавши під коліно або лікоть валик із тканини. Накласти джгут, але не більше ніж на 1,5 год., після чого послабити його, а коли кінцівка потеплішає й порожевіє, знову його затягти. При невеликих кровотечах затиснути рану стерильною серветкою та забинтувати.
Чого не можна робити? Не можна накладати джгут більше ніж на 1,5 год., прикладати до рани брудні серветки.
Картка № 2 Непритомність
Що робити? Покласти постраждалого на спину. При цьому голова повинна знаходитися нижче, ніж ноги – для цього під ноги підкладають валик. Розстібнути комір, пояс, забезпечити надходження свіжого повітря. Побризкати обличчя холодною водою. Дати понюхати нашатирного спирту. Натерти скроні спиртом, горілкою, одеколоном. Покласти на лоб та груди змочений холодною водою рушник. Ноги хворого потрібно зігріти, наприклад, грілками. Після того як свідомість повернулася до хворого, не слід поспішати піднімати на ноги, краще спочатку дати попити гарячі напої: міцний чай, кава.
Чого не можна робити?
Не можна переносити, піднімати, намагатися всадити постраждалого.
Картка № 3 Рана.
Що робити? Змастити краї рани йодом або спиртом, накласти стерильну пов’язку, зафіксувати ушкоджену кінцівку.
Чого не можна робити? Не можна торкатися рани руками, при накладанні пов’язки торкатися до того боку бинта, що лягатиме на рану.
Картка № 4 Перелом кісток кінцівок
Що робити? Накласти шину з палиць, гілок, зонтика та ін. підручного матеріалу. Розмістити зламану руку або ногу так , аби вона перебувала вище за рівень тіла. Прикласти холодний компрес. Дати знеболювальне.
Чого не можна робити? Не можна намагатися вправляти зламані кістки, прикладати грілку, накладати шину в місці, де виступає кістка, без зайвої потреби знімати одяг і взуття (у місці перелому одяг слід вирізати).
9. Ситуаційні завдання. (Відповідь оцінюється від 1 до 5 балів)
Проаналізувати ситуацію і дати повну відповідь. Час для роздумів -2 хв.
Які можливі небезпеки для підлітків?
Відповідь. Підлітки ризикують отримати травми під час стрибка зі самоскида, потрапити під колеса автомобіля, що рухається позаду. Наражають на небезпеку інших учасників дорожнього руху.
Відповідь. Автомобіль розрахований на певну кількість пасажирів. У даному випадку – на чотири. Переповненим автомобілем керувати важче, а отже, виникає ризик потрапити в ДТП, травмуватися самому й травмувати інших учасників дорожнього руху.
(За кожну правильну відповідь -3 бали)
1. Ішов дощ. Вулицею їхав жовтий автомобіль. За кермом сидів водій в окулярах і сірих рукавицях. Він проїхав три вулиці, а на четвертій звернув у ліво. Його зупинила жінка в синьому плащі з метеликом на парасольці. Він провіз її чотири квартали та п’ять зупинок. Який був номер машини?(Мокрий)
2.Їхав електровоз. У ньому було 19 вагонів. Машиніста звали Василь Васильович Степаненко. Маршрут : Чоп - Бердичів. Відправлення з сьомої колії 4 платформи. Погода була похмура. Небо затягло хмарами. У шостий вагон сіла жінка із жовтою валізою, та чотирма зеленими коробками, а в 9 вагон зайшла жінка із тростиною в рука. В який бік хилився дим?
(Диму не було. Потяг – електровоз)
3. Біжить чотири брати,
Один одного не можуть наздогнати? (Колеса)
4.З рогами, а не коза,
Є сідло, а не кінь,
З педалями, а не рояль,
З дзвінком, а не двері? (Велосипед)
Учитель. Настав час підводити підсумки. Надається слово журі. Нагородження переможців.
Учитель. Закінчилася наша гра. Пам’ятайте, що на дорозі не має бути переможців і переможених. На дорозі всі учасники дорожнього руху мають бути толерантними, уважними, повинні завжди чітко виконувати ПДР.