Виховний захід "Інтелектуальна гра знавців правил дорожнього руху «Велика сімка» "

Про матеріал
Сценарій позакласного виховного заходу для учнів 5-9 класів. з метою закріплення, узагальнення знань з правил дорожнього руху.
Перегляд файлу

1

 

Виховний захід

 

 

            Інтелектуальна гра   

                   для знавців

        Правил дорожнього руху

                «Велика сімка»

C:\Users\1\Desktop\41907_1.jpg

               Вчитель  Москвич Валентина Михайлівна

 

              Інтелектуальна гра

   для знавців Правил дорожнього руху

                     «Велика сімка»  

                                                     ( 8 - 9 клас)

Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів з ПДР; сприяти  розвитку життєзбережувальної компетентності, навичок поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих.

Довідково: на дорогах Житомирщини аварії щороку забирають сотні життів. Як повідомляє Управління ДАІ УМВС України в Житомирській області,  на вулично – дорожній мережі області зареєстровано 838 ДТП, у яких загинуло 185 людей та 1020 отримали тілесні ушкодження. А від початку  поточного року на автошляхах Житомирщини трапилось понад 700 ДТП, загинуло більше сотні людей. За дев’ять місяців поточного року за участю дітей сталося 109 ДТП, внаслідок чого загинуло 10 дітей та 168 отримали тілесні ушкодження різного ступеня тяжкості.

C:\Users\1\Desktop\jitomirskaya_oblast_karta.jpg

Учитель. Найцінніше що людина має - це її життя. А безпека на дорозі – це насамперед, запорука тривалого й активного життя. Безпека пішоходів, водіїв, пасажирів залежить від знання і дотримання Правил дорожнього руху. Як наші учні 8 -9 класів знають правила дорожнього руху, як уміють себе поводити в різних ситуаціях, ми побачимо на інтелектуальній грі для знавців ПДР. Адже вони будуть боротися за звання «Великої сімки».

Давайте познайомимося з нашими командами.

Команда 8 класу - « Пішоходи».

C:\Users\1\Desktop\лд.png

Девіз: «Щоб з вами не трапилось ніякої  біди,

              Будьте обережні на  дорогах завжди».

 

 Команда 9 класу «Велосипедисти».

C:\Users\1\Desktop\Без імені.png

Девіз: «Руху правила єдині,

              Знати добре всі повинні».

 Щоб об’єктивними були оцінки, запросили незалежне компетентне журі. Давайте їх привітаємо бурними оплесками. Медична сестра ФАП_______, інспектор ДАІ______________, водій з багаторічним стажем______________.

1. Конкурс – розминка ( за кожну правильну відповідь -1 бал)

Бліц –турнір

Запитання для першої команди

  1. 1.Як називають місце переходу пішохода через дорогу?                                       ( Пішохідний перехід).
  2. З якого віку дозволяється їздити на передньому сидінні автомобіля?      ( З 12 років або дітям, які вищі 145 см.)
  3. Які засоби безпеки автомобіля ви знаєте?                                                                   ( Підголівники, паси безпеки, подушки безпеки ).
  4. Як потрібно обходити трамвай і автобус? ( Трамвай - спереду, автобус – позаду, коли немає поблизу переходу).
  5. Якщо на переході працює світлофор і регулювальник, чиї сигнали є головними? ( Регулювальника).
  6. Що називають ДТП? (Ситуація, яка склалася внаслідок порушення правил дорожнього руху транспортними засобами або пішоходами, що привело до травмування або загибелі людей, значних матеріальних збитків).
  7. Із якого віку дозволено їздити на велосипеді по дорозі? (З 14 років).
  8. Як правильно рухатись пішоходу? (Тротуаром або пішохідною доріжкою, тримаючись правої сторони. За відсутності тротуару – по узбіччю дороги назустріч транспортним засобам).
  9. Яку дорогу називають багатосмуговою? (Дорога, по якій транспорт рухається кількома смугами у різних напрямках).
  10.  Яким машинам дозволено їхати на червоний колір світлофора?                              (Швидкій, пожежній, міліції, газовій службі).

Запитання для другої команди

  1. Які бувають пішохідні переходи? (Підземні, надземні, наземні).
  2. Як правильно переходити проїжджу частину дороги? (Спочатку подивитися ліворуч, а посередині дороги – праворуч).
  3. Кому дозволено їздити в кузові вантажного автомобіля?                                   (Тим, хто досяг 16 – річного віку).
  4. Які є види ДТП? (Зіткнення, перевертання, наїзд).
  5. Дорожня розмітка, що вказує на місце переходу будь – якої дороги?(«Зебра»).
  6. Як правильно сідати в автобус? (Зі спеціального майданчика або узбіччя дороги після цілковитої зупинки транспорту).
  7. У яких місцях установлюють знак діти?                                                                  ( Біля шкіл, дитячих садочків).
  8. Якою є безпечна відстань до автомобіля в разі переходу дороги?                      ( 100 -150 м.).
  9. Як правильно діяти в разі ДТП? (Викликати дорослих, рятувальні служби, припинити дію чинників, які загрожують життю, надати першу допомогу, запам’ятати марку і номер автомобіля, який був причетний до ДТП).
  10. Якого кольору куртки в ремонтників дороги? (Помаранчевого).

2. Конкурс « Домашня заготовка» (оцінюється журі від 1 до 10 балів).

Домашнє завдання командам .

Розповісти: 1) Команді « Пішоходи» правила для пішоходів, скласти 10 питань про пішоходів команді суперників на які вони повинні дати відповідь (правильна відповідь – 1 бал). Якщо команда суперників не знає відповідь, відповідають самі. За це отримують додатково один бал;

2) Команді « Велосипедистів» правила велосипедистів, скласти 10 запитань про велосипедистів команді суперників.

Виступ команди «Пішоходи»

    Пішоходи повинні переходити проїжджу частину вулиці по пішохідних переходах. Якщо в зоні нема переходу, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом у місцях де дорогу добре видно в обидва боки. Якщо є світлофор, треба керуватися його сигналами. Переходячи вулицю, треба подивитися ліворуч , а потім , дійшовши середини, - праворуч. Якщо туман, опади, ожеледь, то виникають складні дорожні умови. Так, на слизькій чи мокрій дорозі значно погіршується гальмовий шлях транспортних засобів, це може призвести до наїзду на пішоходів. Окрім того, пішоходів може засліпити світло фар автомобіля. Щоб уникнути травмування, необхідно:

  • Переходити тільки тоді, коли впевнений, що транспорт знаходиться на достатній відстані;
  • Не можна переходити дорогу в місцях крутих поворотів;
  • У темний час потурбуватися, щоб виділити себе на проїжджій частині чи узбіччі ( блискучі предмети, предмети білого кольору).

Запитання (команді суперників)

  • Хто такий пішохід?
  • Назвіть кращих друзів пішохода?
  • Де мешкає «зебра»?
  • Чому не можна переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?
  • Що таке «острівець безпеки»?
  • З якого боку тротуару повинен ходити пішохід?
  • Чи можна читати книжку, слухати музику, їсти коли переходиш вулицю?
  • Якщо поблизу немає машин, чи можна переходити вулицю на червоне світло?
  • Що треба робити, коли їде машина швидкої допомоги із сиреною, а світло для пішоходів зелене?
  • Хто повинен поступитися рухом на пішохідному переході, який не регулюється світлофором, пішохід чи автомобіліст.

Виступ  команди «Велосипедистів»

    Під час їзди на велосипеді не варто дуже сильно триматися за кермо, дивитись треба не на колесо, а метрів на 5 -6 уперед. Рухатись по дорозі на велосипеді дозволяється особам, які досягли 14 – річного віку. Велосипеди мають бути оснащені звуковим сигналом і світловідбивачами. Для руху за темна – включити ліхтарик ( фару). Водії велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам руху.

Велосипедистам забороняється:

- керувати велосипедом з несправними гальмами;

-рухатися по дорогах для автомобілів, якщо поруч є велосипедна доріжка;

- рухатися по тротуарах і пішохідним доріжкам (крім дітей до 7 років);

- під час руху триматися за інший транспортний засіб;

- їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей;

 - буксирувати велосипед;

- перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років на додатковому сидінні)

C:\Users\1\Desktop\r2ZcJTv6WUY.jpg

Запитання( команді суперників)

  • На якому велосипеді небезпечно їздити?
  • Які світловідбивачі повинні бути на велосипеді?
  • Чи можна їздити дорогою без світлових засобів?
  • Чому не можна їздити на велосипеді тротуарами?
  • Чи можна їздити на велосипеді в дощ?
  • Що робити, якщо на дорозі є речі, які заважають руху?
  • Чи можна обганяти на велосипеді інші транспортні засоби?
  • Тримаюсь тільки на ходу, а якщо стану упаду?
  • Хто користується велосипедом?
  • Де дозволяється кататися на велосипеді дітям до 14 років?

 

 

3.Конкурс -гра «Сигнали світлофора» (команди отримують по 1 балу за кожного учасника, який залишився до фіналу конкурсу)

 

C:\Users\1\Desktop\images_3_.jpg

 

Виходять команди і стають у шеренги. Учитель називає (показує) кольори світлофора, а учні виконують рухи: зелений – крок уперед, жовтий стояти, червоний крок назад. Хто помилився виходить із гри.

4.Конкурс капітанів.

    Капітанам команд потрібно знайти слова зашифровані в таблиці. Слова не перетинаються. Вони можуть бути розташовані горизонтально, вертикально та змінювати свій напрямок під прямим кутом. Час на виконання 3 – 5 хв. Коли всі слова будуть знайдені, залишаться три літери. Потрібно назвати ці літери та розшифрувати їх, що вони означають. Кількість балів - 10 (по одному за кожне слово), та ще -3 -за розшифровані літери.

 

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Д

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Т

О

П

Е

Д

С

Відповіді

1.Дорога. 2. Таксі. 3.Тротуар.4.Водій.5. Велосипед. 6.Машина. 7.Транспорт.8.Світлофор.9.Автобус. 10 Депо.

Три літери, що залишилися – ДТП (дорожньо – транспортна пригода).

5.Конкурс «Намалюй дорожній знак»

Команди  тримують чисті аркуші паперу формату А-4 та фломастери.

Учитель називає дорожній знак, а команди мають його намалювати. Виграє та команда, яка швидше, правильніше й охайніше виконає завдання. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Дорожні знаки:

  1. Слизька дорога;
  2. Пішохідний перехід;
  3. Медичний пункт;
  4. Автобусна зупинка;
  5. Багатосмугова дорога.

6.Конкурс «Ти мені – я тобі»

Учасники команд , по черзі показують дорожні знаки, суперники повинні назвати що це за знак і до якої групи відноситься: заборонні, попереджувальні, інформаційно – вказівні, знаки пріоритету, знаки сервісу чи наказові.

 

7.Конкурс -«103»

    Учасники отримують завдання: одній команді написати ознаки життя в постраждалого, другій - ознаки смерті в постраждалого.

 За кожну правильну відповідь - 1 бал.

 Правильні відповіді:

- відсутність пульсу на центральних артеріях;

- відсутність реакції зіниці на світло;

- помутніння й висихання рогівки очей;

- наявність пульсу на центральних артеріях;

- наявність самостійного дихання (визначається за рухом грудної клітки, за дихальним шумом, за наявністю водяної пари на люстерку);

- Реакція зіниці на світло (якщо розплющене око постраждалого закрити рукою, а потім швидко її прибрати, то зіниця має звузитись);

 8.Конкурс «Ти – рятувальник»

   Команди витягують картки із завданням, дають відповіді на питання, і показують на практиці, як надати першу допомогу. За правильну відповідь - 1 бал. В кожній картці по два питання. За виконання практичного завдання - 3 бали.

Картка № 1

 Сильна кровотеча.

  1. Що робити?
  2.   Чого не  можна робити? Відповісти та  показати  на  практиці.

Картка№2                                                                                                                                                       Непритомність.   

  1. Що робити?
  2.  Чого не можна робити? Відповісти та показати на практиці.

Картка № 3

Рана

  1. Що робити?
  2. Чого не можна робити? Відповісти показати на практиці.

Картка № 4

Переломи кісток кінцівок

  1. Що робити ?
  2. Чого не можна робити? Відповісти показати на практиці.

 

Відповіді

Картка №1 Сильна кровотеча.                                                                            Що робити? Перетиснути ушкоджену судину пальцем. Сильно зігнути ушкоджену кінцівку, підклавши під коліно або лікоть валик із тканини. Накласти джгут, але не більше ніж на 1,5 год., після чого послабити його, а коли кінцівка потеплішає й порожевіє, знову його затягти. При невеликих кровотечах затиснути рану стерильною серветкою та забинтувати.

Чого не можна робити? Не можна накладати джгут більше ніж на 1,5 год., прикладати до рани брудні серветки.

Картка № 2 Непритомність

Що робити? Покласти постраждалого на спину. При цьому голова повинна знаходитися нижче, ніж ноги – для цього під ноги підкладають валик. Розстібнути комір, пояс, забезпечити надходження свіжого повітря. Побризкати обличчя холодною водою. Дати понюхати нашатирного спирту. Натерти скроні спиртом, горілкою, одеколоном. Покласти на лоб та груди змочений холодною водою рушник. Ноги хворого потрібно зігріти, наприклад, грілками. Після того як свідомість повернулася до хворого, не слід поспішати піднімати на ноги, краще спочатку дати попити гарячі напої: міцний чай, кава.

Чого не можна робити?

Не можна переносити, піднімати, намагатися всадити постраждалого.

Картка № 3 Рана.

Що робити? Змастити краї рани йодом або спиртом, накласти стерильну пов’язку, зафіксувати ушкоджену кінцівку.

Чого не можна робити? Не можна торкатися рани руками, при накладанні пов’язки торкатися до того боку бинта, що лягатиме на рану.

Картка № 4 Перелом кісток кінцівок

Що робити? Накласти шину з палиць, гілок, зонтика та ін. підручного матеріалу. Розмістити зламану руку або ногу так , аби вона перебувала вище за рівень тіла. Прикласти холодний компрес. Дати знеболювальне.

Чого не можна робити? Не можна намагатися вправляти зламані кістки, прикладати грілку, накладати шину в місці, де виступає кістка, без зайвої потреби знімати одяг і взуття (у місці перелому одяг слід вирізати).

9. Ситуаційні завдання. (Відповідь оцінюється від 1 до 5 балів)

Проаналізувати  ситуацію і дати  повну відповідь. Час для  роздумів -2 хв.

  1. Батько Славка та Мишка працює водієм. Він керує вантажівкою- самоскидом. Часто на обід батько приїздить  а машині. На прохання підлітків катає їх у кабіні свого КАМАЗУ до кінця вулиці. Одного разу батько не зміг покатати синів, бо дуже поспішав. Тоді вони вирішили залізти в самоскид, щоб проїхати і непомітно вистрибнути з кузова машини біля найближчого світлофора.

Які можливі небезпеки для підлітків?

 

Відповідь. Підлітки ризикують отримати травми під час стрибка зі самоскида, потрапити під колеса автомобіля, що рухається позаду. Наражають на небезпеку інших учасників дорожнього руху.

 

  1. Якось спекотного літнього дня 18 – річний Олександр, який місяць тому  отримав посвідчення водія, запропонував своїм друзям поїхати на річку. Щоб нікого не образити, Олександр дозволив розміститися у старенькому «Москвичі» 10 підліткам. На яку небезпеку Олександр наражає себе, своїх пасажирів та  інших учасників дорожнього руху?

 

Відповідь. Автомобіль розрахований на певну кількість пасажирів. У даному випадку – на чотири. Переповненим автомобілем керувати важче, а отже, виникає ризик потрапити в ДТП, травмуватися самому й травмувати інших учасників дорожнього руху.

 

  1. Конкурс на уважність «Відгадай загадку діда Степана»

(За кожну правильну відповідь -3 бали)

1. Ішов дощ. Вулицею їхав жовтий автомобіль. За кермом сидів водій в окулярах і сірих рукавицях. Він проїхав три вулиці, а на четвертій звернув у ліво. Його зупинила жінка в синьому плащі з метеликом на парасольці. Він провіз її чотири квартали та п’ять зупинок. Який був номер машини?(Мокрий)

 2.Їхав електровоз. У ньому було 19 вагонів. Машиніста звали Василь Васильович Степаненко. Маршрут : Чоп - Бердичів. Відправлення з сьомої колії 4 платформи. Погода була похмура. Небо затягло хмарами. У шостий вагон сіла жінка із жовтою валізою, та чотирма зеленими коробками, а в 9 вагон зайшла жінка із тростиною в рука. В який бік хилився дим?

(Диму не було. Потяг – електровоз)

3. Біжить чотири брати,

    Один одного не можуть наздогнати? (Колеса)

4.З рогами, а не коза,

    Є сідло, а не кінь,

    З педалями, а не рояль,

   З дзвінком, а не двері? (Велосипед)

Учитель. Настав час підводити підсумки. Надається слово журі. Нагородження переможців.

Учитель. Закінчилася наша гра. Пам’ятайте, що на дорозі не має бути переможців і переможених. На дорозі всі учасники дорожнього руху мають бути толерантними, уважними, повинні завжди чітко виконувати ПДР.

docx
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Сценарії
Додано
10 вересня 2022
Переглядів
6383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку