Календарно-тематичне планування з «Основ здоров’я» для 9 класу
№ уроку |
Дата проведення |
При мітка |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
|
|
|
Розділ 1. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (4 год.) |
||||
1 |
|
|
Феномен життя і здоров’я людини. Практична робота № 1 «Аналіз свого способу життя та особистих цілей».
|
Знаннєвий компонент Учні називають: - чинники підтримання мотивації до здорового способу життя; - чинники впливу на здоров’я; наводять приклади: - довгострокових і короткострокових наслідків різних способів життя; - холістичного підходу до здоров’я Діяльнісний компонент Учні розпізнають ознаки здоров’я, хвороби та проміжних станів; демонструють високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив Ціннісний компонент Учні пояснюють: - необхідність планування життя; - взаємозв’язок різних складових здоров’я; - вплив способу життя на здоров’я; уміють: - аналізувати свій спосіб життя, особисті цілі і розробляти довгострокові плани, враховуючи важливі сфери життя. |
2 |
|
|
Життя як проект.
|
|
3 |
|
|
Сучасне уявлення про здоров’я.
|
|
4
5 т/о |
|
|
Чинники впливу на здоров’я Практична робота № 2 «Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя».
Тематична атестація по розділу І «Здоров’я людини».
|
|
Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (4 год.) |
||||
6 |
|
|
Оцінка рівня фізичного здоров’я.
|
Знаннєвий компонент Учні називають: - індикатори фізичної форми; - чинники розвитку фізичного здоров’я; наводять приклади: - популярних видів рухової активності; - аеробної та анаеробної активності; - гігієнічних процедур Діяльнісний компонент Учні уміють: - визначати індекс маси тіла, безпечно контролювати масу свого тіла; - здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров’я; дотримуються правил особистої гігієни, збалансованого харчування і рухової активності Ціннісний компонент Учні пояснюють: - переваги здорового способу життя; - значення сну в юнацькому віці; - вплив рухової активності на здоров’я
|
7 |
|
|
Рухова активність.
|
|
8 |
|
|
Біологічні ритми і здоров’я.
|
|
9
10
|
|
|
Особиста гігієна.
Принципи здорового харчування.
|
|
11
|
|
|
Харчування і контроль маси тіла. Практична робота № 3 «Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму».
|
|
12
|
|
|
Моніторинг фізичної форми. Практична робота № 4 «Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я».
|
|
13 т/о |
|
|
Тематична атестація по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я» |
|
Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я (5 год.) |
||||
14 |
|
|
Стратегія самореалізації.
|
Знаннєвий компонент Учні називають: - складові самореалізації і життєвого самовизначення; - критерії професійного самовизначення; - умови ефективного навчання; - етапи морального розвитку особистості; наводять приклади: - різних професій; - чинників впливу на самооцінку людини; - рис характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці Діяльнісний компонент Учні уміють: - застосовувати прийоми самоконтролю; - визначати свій стиль навчання, застосовувати прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час; - аналізувати свої життєві цінності; - визначати життєві навички, необхідні для удосконалення характеру; - складати план удосконалення характеру. розпізнають ознаки активного і пасивного навчання Ціннісний компонент Учні пояснюють: - необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями і перспективами на ринку праці; - значення емоційного благополуччя для здоров’я і професійного успіху; - роль емоцій в житті людини; - процес сприйняття і засвоєння інформації; - переваги активного стилю навчання; - залежність формування характеру від різних чинників; - значення моральних цінностей у формуванні характеру.
|
15 |
|
|
Життєве самовизначення. Практична робота № 5 «Виявлення професійних схильностей». Міні-проєкт «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації.»
|
|
16 |
|
|
Емоційна саморегуляція.
|
|
17 |
|
|
Уміння вчитися. Практична робота № 6 «Визначення індивідуального стилю навчання»
|
|
18 |
|
|
Способи ефективного навчання. Практична робота № 7 «Визначення індивідуального стилю навчання». |
|
19
20
21
22 т/о |
|
|
Характер і цінності.
Самооцінка характеру. Практична робота № 8 «Самооцінка характеру».
Самовиховання характеру. Проєкт самовиховання.
Тематична атестація по розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я».
|
|
Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (11 год.) |
||||
23 |
|
|
Тема 1. Соціальне благополуччя. Ефективне спілкування. |
Знаннєвий компонент Учні називають: - ознаки міцної родини; - чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні; - шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С; - три стадії ВІЛ-інфекції; - методи профілактики ВІЛ-інфекції на особистому і державному рівнях, формулу індивідуального захисту; - основні положення законодавства України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу; - принципи тестування на ВІЛ-інфекцію; - установи, що надають соціально-психологічні та медичні послуги для молоді; наводять приклади негативних наслідків ранніх статевих стосунків; Діяльнісний компонент Учні уміють: - ефективно спілкуватися, розбудовувати міжособистісні стосунки; - оцінювати ризики інфікування ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях; - надавати достовірну інформацію з проблеми ВІЛ-інфекції/СНІДу; - протидіяти стигмі та дискримінації. Ціннісний компонент Учні пояснюють: - роль родини у задоволені потреб людини; - вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я; - значення моральних цінностей у протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу.
|
24 |
|
|
Формування здорових стосунків. Практична робота № 9 «Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками». |
|
25 |
|
|
Цінність родини. Практична робота № 10 «Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей».
|
|
26 |
|
|
Репродуктивне здоров’я молоді. Практична робота № 11 «Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання». |
|
27 |
|
|
Школа майбутніх батьків.
|
|
28
|
|
|
ВІЛ/СНІД: виклик людині. Практична робота № 12 «Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі».
|
|
29 т/о |
|
|
ВІЛ/СНІД: виклик людству. Тематична атестація по темі 1 розділу ІV «Соціальна складова здоров’я». |
|
30 |
|
|
Рівні, види і заходи безпеки. Практична робота № 13 «Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні».
|
|
31 |
|
|
Національна безпека України.
|
|
32 |
|
|
Розвиток людства і глобальні проблеми. Практична робота № 14 «Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади». |
|
33 |
|
|
На шляху до сталого розвитку.
|
|
34 |
|
|
Тематична атестація по розділу ІV «Соціальна складова здоров’я». |
|
35 |
|
|
Підсумковий урок.
|