Я досліджую світ
(4 год на тиждень, 140 год на рік)
Підручник: Я досліджую світ (підручник у 2-х частинах) для 3 кл закладів загальної середньої освіти/ І.В.Грущинська, З.М.Хитра (Частина 1), Київ: УОВЦ «Оріон» 2020 , 160 с. : іл. Наказ МОН України від 21.02.2020 № 271
№ з/п |
Скор № з/п |
Дата |
Скор дата |
Тема уроку
|
Прим. |
І Людина |
|||||
1 тиждень. Людина – частина природи |
|||||
1 |
|
|
|
У чому неповторність людини? |
|
2 |
|
|
|
Що об’єднує людей зі світом живої природи? |
|
3 |
|
|
|
У чому полягають відмінності між людиною і тваринами? |
|
4 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
2 тиждень. Потреби людини |
|||||
5 |
|
|
|
Від чого залежить твоє здоров’я? |
|
6 |
|
|
|
Що тобі необхідно для життя? |
|
7 |
|
|
|
Чому людина має працювати? |
|
8 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
3 тиждень. Прагнення людини |
|||||
9 |
|
|
|
Для чого потрібне вміння вчитися? |
|
10 |
|
|
|
Які риси характеру допомагають досягати успіху? |
|
11 |
|
|
|
Як розвивати свої творчі здібності? |
|
12 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
4 тиждень. Правила співжиття |
|||||
13 |
|
|
|
Навіщо потрібно вміти спілкуватися? |
|
14 |
|
|
|
Як можна вирішувати конфлікти? |
|
15 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня. |
|
16 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
ІІ Людина й нежива природа |
|||||
5 тиждень. Природа – частина навколишнього світу |
|||||
17 |
|
|
|
Чому природа – це невіддільна частина навколишнього світу? |
|
18 |
|
|
|
Що називають тілами (об’єктами), а що – явищами природи? |
|
19 |
|
|
|
Яке обладнання допомагає досліджувати природу? |
|
20 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
6 тиждень. Сонце – джерело життя на Землі |
|||||
21 |
|
|
|
Як Сонце здійснює вплив на Землю? |
|
22 |
|
|
|
Які явища в неживій природі залежать від Сонця? |
|
23 |
|
|
|
Як Сонце впливає на живу природу? |
|
24 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
7 тиждень. Планета «Вода» |
|||||
25 |
|
|
|
Чому вода – найзагадковіша речовина на Землі? |
|
26 |
|
|
|
Де на Землі міститься солона і прісна вода? |
|
27 |
|
|
|
Чому відбувається коло обіг води в природі? |
|
28 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
8 тиждень. Значення води |
|||||
29 |
|
|
|
Яке значення має вода для природи й людини? |
|
30 |
|
|
|
Яке значення має вода для природи й людини? |
|
31 |
|
|
|
Як люди використовують енергію води на суходолі та в морі? |
|
32 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
9 тиждень. Охорона води |
|||||
33 |
|
|
|
Як відбувається забруднення води? |
|
34 |
|
|
|
Як потрібно охороняти воду від забруднення? |
|
35 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня |
|
36 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
«Одяг» Землі - повітря |
|||||
10 тиждень. Властивості та склад повітря |
|||||
37 |
|
|
|
Які властивості має повітря? |
|
38 |
|
|
|
Як властивості та склад повітря впливають на природу Землі? |
|
39 |
|
|
|
Як вітер впливає на природу Землі? |
|
40 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
11 тиждень. Вітер і погода |
|||||
41 |
|
|
|
Які зміни приносить вітер у довкілля? |
|
42 |
|
|
|
Як люди «товаришують» із вітром? |
|
43 |
|
|
|
Які прилади допомагають досліджувати погоду? |
|
44 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
12 тиждень. Охорона повітря |
|||||
45 |
|
|
|
Як забруднення повітря впливає на здоров’я? |
|
46 |
|
|
|
Як охороняти повітря від забруднення? |
|
47 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня |
|
48 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
Тверда оболонка Землі |
|||||
13 тиждень. Гірські породи й корисні копалини |
|||||
49 |
|
|
|
Із чого складається тверда оболонка Землі? |
|
50 |
|
|
|
Що таке корисні копалини і як ти їх можеш досліджувати? |
|
51 |
|
|
|
Що таке корисні копалини і як ти їх можеш досліджувати? |
|
52 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
14 тиждень. Застосування корисних копалин |
|||||
53 |
|
|
|
Де в побуті застосовують корисні копалини? |
|
54 |
|
|
|
Чи можуть вичерпатися запаси корисних копалин? |
|
55 |
|
|
|
Чому корисні копалини потрібно використовувати ощадливо? |
|
56 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
15 тиждень. Ґрунт – особлива прикмета планети Земля |
|||||
57 |
|
|
|
Чим ґрунт відрізняється від гірської породи? |
|
58 |
|
|
|
Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин? |
|
59 |
|
|
|
Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин? |
|
60 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
16 тиждень. Родючий ґрунт – запорука врожаю |
|||||
61 |
|
|
|
Яке значення має ґрунт для природи й життя людей? |
|
62 |
|
|
|
Як підтримувати й поліпшувати родючість ґрунту? |
|
63 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня |
|
64 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
ІІІ Людина й жива природа |
|||||
17 тиждень. Зелене диво Землі |
|||||
65 |
|
|
|
Чим особливий різноманітний світ рослин? |
|
66 |
|
|
|
Чому квіткові – найпоширеніші рослини на Землі? |
|
67 |
|
|
|
Які рослини називають хвойними? |
|
68 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
№ з/п |
Скор № з/п |
Дата |
Скор дата |
Тема уроку
|
Прим. |
II семестр |
|||||
18 тиждень. Культурні рослини |
|||||
69 |
|
|
|
Які рослини належать до культурних? |
|
70 |
|
|
|
На які групи поділяють культурні рослини? |
|
71 |
|
|
|
Як розмножуються рослини? |
|
72 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
19 тиждень. Рослинні угруповання |
|||||
73 |
|
|
|
Яке середовище існування впливає на рослин? |
|
74 |
|
|
|
Якими бувають ліси та луки? |
|
75 |
|
|
|
Які рослини заселили водойми і їхні береги? |
|
76 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
20 тиждень. Охорона рослин |
|||||
77 |
|
|
|
Яке значення в житті людини мають рослини? |
|
78 |
|
|
|
Як підтримувати різноманітність рослин на Землі? |
|
79 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня |
|
80 |
|
|
|
Діагностична робота |
|
Дізнаємося більше про тварин і середовища їхнього існування |
|||||
21 тиждень. Різноманіття тварин |
|||||
81 |
|
|
|
У чому неповторність різноманітного світу тварин? |
|
82 |
|
|
|
Як комахи заселили нашу планету? |
|
83 |
|
|
|
Як риби пристосувалися до життя у водоймах? |
|
84 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
22 тиждень. У воді й на суходолі |
|||||
85 |
|
|
|
Чому земноводні мають таку назву? |
|
86 |
|
|
|
Чи всі плазуни плазують? |
|
87 |
|
|
|
Як птахи опанували свій простір? |
|
88 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
23 тиждень. Птахи та звірі на землі, у повітрі й у воді |
|||||
89 |
|
|
|
Чому влітку птахи перестають співати? |
|
90 |
|
|
|
Де живуть звірі? |
|
91 |
|
|
|
Як звірі піклуються про своє потомство? |
|
92 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
24 тиждень. Свійські тварини |
|||||
93 |
|
|
|
Як дикі тварини стали свійськими? |
|
94 |
|
|
|
Чи може людина існувати без свійських тварин? |
|
95 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня |
|
96 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
25 тиждень. Угруповання тварин |
|||||
97 |
|
|
|
Які тварини живуть у лісах? |
|
98 |
|
|
|
Які тварини живуть на луках, у степах і водоймах? |
|
99 |
|
|
|
Які тварини живуть на луках, у степах і водоймах? (2-й урок) |
|
100 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
26 тиждень. Охорона тварин |
|||||
101 |
|
|
|
За що «відповідальні» тварини в природі? |
|
102 |
|
|
|
Яке значення в житті людини мають тварини? |
|
103 |
|
|
|
Які заходи охорони тварин дієві? |
|
104 |
|
|
|
Діагностична робота |
|
27 тиждень. Гриби та бактерії |
|||||
105 |
|
|
|
У чому загадковість світу грибів? |
|
106 |
|
|
|
Хто такі мікроби й бактерії? |
|
107 |
|
|
|
Коли гриби й бактерії приносять користь, а коли – шкодять? |
|
108 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
28 тиждень. Вплив людини на природу |
|||||
109 |
|
|
|
Що вивчає екологія? |
|
110 |
|
|
|
Які ланцюги живлення існують у лісі, на луці й у водоймі? |
|
111 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня |
|
112 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
Дізнаємося більше про людину і її організм |
|||||
29 тиждень. Взаємодія всіх органів. Опора і рух |
|||||
113 |
|
|
|
Як працює наш організм? |
|
114 |
|
|
|
Яку роботу здійснює нервова система? |
|
115 |
|
|
|
Для чого потрібні скелет і м’язи? |
|
116 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
30 тиждень. Травлення і дихання |
|||||
117 |
|
|
|
Які органи допомагають людині перетравлювати їжу? |
|
118 |
|
|
|
Як правильно харчуватися? |
|
119 |
|
|
|
Для чого потрібне дихання ? |
|
120 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
31 тиждень. Кров і кровообіг |
|||||
121 |
|
|
|
Навіщо людині кровообіг? |
|
122 |
|
|
|
Яке значення для життя людини має кровообіг? |
|
123 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня |
|
124 |
|
|
|
Діагностична робота |
|
|
|
|
|
ІV Людина в суспільстві |
|
32 тиждень. Людина серед людей |
|||||
125 |
|
|
|
У чому цінність сім’ї? |
|
126 |
|
|
|
Як запобігти небезпечним маніпуляціям у побуті? |
|
127 |
|
|
|
Як запобігти небезпечним маніпуляціям у побуті? (2-й урок) |
|
128 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
33 тиждень. Права й обов’язки людини |
|||||
129 |
|
|
|
Якою має бути поведінка в закладах культури? |
|
130 |
|
|
|
Що таке правопорушення? |
|
131 |
|
|
|
Чи можуть діти стати славетними українцями? |
|
132 |
|
|
|
Діагностична робота |
|
34 тиждень. Культура народів світу |
|||||
133 |
|
|
|
Де можна побачити рукотворні дива світу? |
|
134 |
|
|
|
Чому дізнаватися про життя різних народів – цікаво? |
|
135 |
|
|
|
Що в моїй оселі вироблено в інших країнах? |
|
136 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
35 тиждень. Мови народів світу |
|||||
137 |
|
|
|
Які мови найпоширеніші у світі? |
|
138 |
|
|
|
Чому треба плекати державну мову? |
|
139 |
|
|
|
Застосовуємо знання щодня |
|
140 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
36 тиждень. Повторення вивченого |
|||||
141 |
|
|
|
Як Сонце здійснює вплив на Землю? |
|
142 |
|
|
|
Яке значення має вода для природи й людини? |
|
143 |
|
|
|
Які зміни приносить вітер у довкілля? |
|
144 |
|
|
|
Ми - дослідники |
|
37 тиждень. Повторення вивченого |
|||||
145 |
|
|
|
Чим особливий різноманітний світ рослин? |
|
146 |
|
|
|
У чому неповторність різноманітного світу тварин? |
|
147 |
|
|
|
Як працює наш організм? |
|
148 |
|
|
|
Підсумковий урок за рік |
|