№ п/п |
Дата |
Клас |
ТЕМА УРОКУ
|
Домашнє завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
І семестр |
|||||
Вступ
|
|||||
1 |
|
|
Біологія – наука про життя. |
§1 с.4-7
|
Діяльність (уміння) - Учениця (учень): розрізняє: об’єкти живої природи; практикує: метод спостереження біологічних об’єктів Знання - Учениця (учень): оперує термінами: - біологія, спостереження, експеримент називає: - основні властивості живого (ріст, розмноження, взаємодія із зовнішнім середовищем); наводить приклади: - основних груп організмів (бактерії, рослини, тварини, гриби); - методів біологічних досліджень організмів (спостереження, опис, порівняння, експеримент) Ставлення - Учениця (учень): усвідомлює: взаємозв’язки між об’єктами природи робить висновки: про пізнаванність природи оцінює значення: біологічних знань у практичній діяльності людини (медицині, сільському господарстві, у справі охорони природи тощо)
|
2 |
|
|
Основні властивості живого. |
§2 с.7-10
|
|
3 |
|
|
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). |
§3 с.11-15
|
|
4 |
|
|
Методи вивчення організмів. |
§4 с.15-19
|
|
Тема 1. Клітина
|
|||||
5 |
|
|
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
§5 с.20-23
|
Діяльність (уміння) - Учениця (учень): розпізнає: - на моделях, фотографіях рослинну і тваринну клітини та їхні складові частини; - на мікропрепаратах рослинних клітин їхні складові; уміє: - налаштувати шкільний оптичний мікроскоп та отримати чітке зображення мікроскопічного об’єкта; - виготовляти прості мікропрепарати рослинних клітин; дотримується правил: - роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням Знання - Учениця (учень): оперує термінами: - клітина, клітинна мембрана, клітинна стінка, цитоплазма, ядро, пластиди, мітохондрії, вакуоля; називає: - основні елементи світлового мікроскопа; - основні властивості клітини: ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем; наводить приклади: - складових частин клітини (клітинна мембрана, клітинна стінка, цитоплазма, ядро, органели: пластиди, мітохондрії, вакуоля); порівнює: рослинну і тваринну клітину Ставлення - Учениця (учень): робить висновок: - клітина була відкрита завдяки винаходу мікроскопа; - організми мають клітинну будову; - клітини рослин і тварин мають спільні та відмінні риси будови;
усвідомлює: - можливість глибшого дослідження будови клітини за допомогою сучасних приладів (електронний мікроскоп) та методів досліджень; оцінює: внесок учених у розвиток знань про клітину; обґрунтовує судження: клітина – цілісний об’єкт живої природи |
6 |
|
|
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи). Практична робота №1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
§6 с.24-29
|
|
7 |
|
|
Загальний план будови клітини. |
§8-9 с.32-38
|
|
8 |
|
|
Практична робота №2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
§7 с.29-32
|
|
9 |
|
|
Будова рослинної і тваринної клітини. Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем). |
§10-12 с.39-47
|
|
10 |
|
|
Основні положення клітинної теорії. |
Конспект
|
|
11 |
|
|
Лабораторні дослідження №1 Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо). |
§8 с.34
|
|
12 |
|
|
Узагальнення вивченого з тем «Вступ» та «Клітина». |
Повторити §1-8 |
|
Тема 2. Одноклітинні організми Перехід до багатоклітинності
|
|||||
13 |
|
|
Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади, представників діатомових водоростей, евглени, амеби, інфузорії). |
§13 с.48-51
|
Діяльність (уміння) - Учениця (учень):
Знання - Учениця (учень):
Ставлення - Учениця (учень):
|
14 |
|
|
Приклади представників одноклітинних. Паразитичні одноклітинні організми. |
§14 с.53-55
|
|
15 |
|
|
Середовища існування одноклітинних організмів, їхні процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини. |
§15-16 с.56-63
|
|
16 |
|
|
Бактерії — найменші одноклітинні організми. |
§17-18 с.63-71
|
|
17 |
|
|
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва). |
§19-20 с.71-77
|
|
18 |
|
|
Лабораторні дослідження №2. Спостереження інфузорій. |
§13 с.51-52
|
|
19 |
|
|
Міні-проект «Живі фільтри», «Чому скисає молоко?» та «Корисний йогурт». |
Повторити §13-19
|
|
Тема 3. Рослини
|
|||||
20 |
|
|
Рослина — живий організм. |
§21 с.78-83
|
Діяльність (уміння) - Учениця (учень): Знання- Учениця (учень): Ставлення - Учениця (учень):
|
21 |
|
|
Будова рослини. Тканини рослин. Органи рослин. |
§22 с.83-86
|
|
22 |
|
|
Корінь, пагін: будова та основні функції. Різноманітність і видозміни вегетативних органів. |
§23-27 с.86-106
|
|
23 |
|
|
Фотосинтез як характерна особливість рослин, живлення, дихання, рухи рослин. |
§30-31 с.115-121
|
|
24 |
|
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин. |
§32 с.121-124
|
|
25 |
|
|
Будова та функція листка. Квітка. Суцвіття. |
§28 с.107-11 §33-34 с.125-130
|
|
26 |
|
|
Запилення. Запліднення. |
§35-36 с.131-136
|
|
27 |
|
|
Насінина. Плід. Способи поширення. |
§37-38 с.137-142
|
|
28 |
|
|
Лабораторні дослідження №3. Будова кореня та пагона. |
§23 с.88-89 §25 с.97-98 |
|
29 |
|
|
Лабораторні дослідження №4. Будова насінини та плода. |
§36 с.136 §38 с.142-143 |
|
30 |
|
|
Дослідницький практикум №1 та №2. ««Вегетативне розмноження рослин», «Дослідження умов проростання насінин». |
§32 с.124
|
|
31 |
|
|
Міні-проект «Рух мінеральних речовин та води у рослинах». |
Повторити §21-30
|
|
32 |
|
|
Узагальнення вивченого з тем «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності» та «Рослини». |
Повторити §31-38
|
№ п/п |
|
|
ТЕМА УРОКУ
|
Домашнє завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
ІІ семестр |
|||||
Тема 4. Різноманітність рослин
|
|||||
33 |
|
|
Способи класифікації рослин за середовищем існування та будовою. |
§40 с.148-149
|
Діяльність (уміння) - Учениця (учень): Знання - Учениця (учень): Ставлення - Учениця (учень):
|
34 |
|
|
Способи класифікації рослин за розмноженням, тощо. |
§40 с.149-151
|
|
35 |
|
|
Водорості зелені та діатомові. |
§41 с.151-153
|
|
36 |
|
|
Водорості червоні та бурі. |
§41 с.153-156
|
|
37 |
|
|
Лабораторні дослідження №5. Будова зелених нитчастих водоростей. |
§41 с.153
|
|
38 |
|
|
Мохи. |
§42 с.156-157
|
|
39 |
|
|
Лабораторні дослідження №6. Будова моху. |
§42 с.157-159
|
|
40 |
|
|
Папороті. |
§43 с.160-162
|
|
41 |
|
|
Лабораторні дослідження №7. Будова папоротей. |
§43 с.162-163
|
|
42 |
|
|
Хвощі. |
§43 с.160
|
|
43 |
|
|
Плауни. |
§43 с.159
|
|
44 |
|
|
Міні-проект (за вибором). Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
Повторити §41-43
|
|
45 |
|
|
Голонасінні. |
§44 с.164-166
|
|
46 |
|
|
Лабораторні дослідження №8. Будова пагонів і шишок хвойних рослин.
|
§44 с.166-167
|
|
47 |
|
|
Покритонасінні (Квіткові). |
§45 с.168-169
|
|
48 |
|
|
Практична робота №3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
§45 с.170
|
|
49 |
|
|
Сільськогосподарські рослини. |
§46 с.170-173
|
|
50 |
|
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). |
§47 с.174-177
|
|
51 |
|
|
Життєві форми рослин. |
§48 с.178-179
|
|
52 |
|
|
Рослинні угруповання. |
§48 с.179-183
|
|
53 |
|
|
Типи рослинних угрупувань. |
§49 с.184-186
|
|
54 |
|
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. |
§50 с.186-190 |
|
55 |
|
|
Міні-проект (за вибором). Листопад. Рослини хижаки. Квіти і комахи. Рослини мандрівники. |
Повторити §25-27
|
|
56 |
|
|
Практична робота №4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах. |
§50 с.190-191
|
|
57 |
|
|
Узагальнення вивченого з теми «Різноманітність рослин». |
Повторити §41-47 |
|
Тема 5. Гриби
|
|||||
58 |
|
|
Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
§51 с.192-195
|
Діяльність (уміння) - Учениця (учень): Знання - Учениця (учень): Ставлення - Учениця (учень):
|
59 |
|
|
Розмноження та поширення грибів. |
Конспект
|
|
60 |
|
|
Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби. |
§52 с.195-196 §54 с.203-205 |
|
61 |
|
|
Лабораторні дослідження №9. Будова шапинкових грибів. |
§54 с.205-206 |
|
62 |
|
|
Їстівні та отруйні шапинкові гриби. |
§55 с.206-211
|
|
63 |
|
|
Лишайники - приклад симбіотичних організмів. |
§53 с.198-202
|
|
64 |
|
|
Сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі. |
Конспект
|
|
65 |
|
|
Паразитичні гриби (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини). |
§56 с.213-215
|
|
66 |
|
|
Значення грибів у природі та житті людини. |
§57 с.216-218
|
|
67 |
|
|
Практична робота №5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
§55 с.211-212 |
|
68 |
|
|
Міні-проект. Гриби у біосфері та житті людини. |
Підготувати повідомлення про гриби |
|
69 |
|
|
Узагальнення вивченого з теми «Гриби». |
Повторити §51-57 |
|
70 |
|
|
Підсумковий урок вивченого «Будова та життєдіяльність організмів». |
Повторити §1-4
|