БІОЛОГІЯ ЯК НАУКА. РІВНІ ОРГАНІЗАЦІЇ ЖИВОГО. ОСНОВНІ МЕТОДИ БІОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬБІОЛОГІЯ 9 КЛАС УРОК 1 Вч. Кириченко Г. В.
Номер слайду 2
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Учень/учениця називає: - основні галузі біології;- рівні організації життя;наводить приклади:- біологічних систем, що перебувають на різних рівнях організації;пояснює: - значення методів біологічних досліджень у пізнанні живої природи;- зв’язок біології з іншими природничими й гуманітарними науками;характеризує:- методи біологічних досліджень (описовий, експериментальний, моделювання);практикує:- методи біологічних досліджень у пізнанні окремих явищ живої природи (описовий, експериментальний, моделювання, моніторинг, статистичний — представлення даних);аналізує та порівнює: - біологічні системи, що перебувають на різних рівнях організації;моделює / створює моделі. Терміни: - описовий метод, експериментальний метод, моделювання.
Номер слайду 3
Біоло́гія (дав.-гр. βίος - життя, λόγος — вчення) — система наук, що вивчає життя в усіх його проявах й на всіх рівнях організації живого. Науки про живу природу, про істот, що заселяють Землю чи вже вимерли, їхні функції, розвиток особин і родів, спадковість, мінливість, взаємини, систематику, поширення на Землі; про зв'язки істот та їхні зв'язки з неживою природою. Біологія встановлює загальні закономірності, властиві життю в усіх його проявах.
Номер слайду 4
«Батьком» біології називають Арістотеля, давньогрецького натурфілософа. Термін «біологія» запропонували у 1802 р. французький учений Ж. Б. Ламарк та німецький учений Готфрид Рейнхольд Тревіранус незалежно один від одного.{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}Арістотель (384-322 рр.до н.е.){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}Жан Батист Ламарк(1744-1829){8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}Готфрид Рейнхольд Тревіранус(1776-1837)
Номер слайду 5
Життя - це відкрита система, побудована з білків та нуклеїнових кислот і здатна до самовідновлення, саморегуляції та самовідтворення.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Зв’язок біології з іншимим природничими та гуманітарними науками. ЗВ'ЯЗОК БІОЛОГІЇ З ІНШИМИ ПРИРОДНИЧИМИ Й ГУМАНІТАРНИМИ НАУКАМИ
Номер слайду 9
Методи біологічних досліджень. Досліджують живу природу за допомогою різних методів, основними з яких є порівняльно-описовий, експериментальний, моніторинг, моделювання та статистичний. Засновником порівняльно-описового методу вважають давньогрецького ученого Арістотеля. Суть методу полягає в описі об'єкта дослідження та порівнянні з іншими подібними об'єктами для встановлення його своєрідності. Прикладом результатів таких досліджень слугують книги, на сторінках яких дослідники описували різні види рослин і тварин.
Номер слайду 10
Спостереження – це метод, при якому об’єкт або явище вивчають без втручання в нього, фіксують, вимірюють лише його властивості. Експериментальний метод виник пізніше. Він полягає в зміні дослідниками умов існування об'єктів вивчення й спостереженні за наслідками цих змін. Експерименти бувають польові та лабораторні. Вивчення впливу різного навантаження на роботу серцево-судинної системи і м’язи
Номер слайду 11
Моніторинг - стеження за перебігом певних процесів в екосистемах чи за станом конкретних біологічних об'єктів протягом тривалого часу. Моделювання - це метод дослідження та демонстрування структур, функцій, процесів за допомогою їх імітації, тобто моделі. Моделі в біології застосовують під час досліджень різних об'єктів - від молекул до екосистем. Вивчення зміни популяцій тварин на певній територіїМодель клітини. Акваріум – модель водойми
Номер слайду 12
Статистичний метод – математична обробка матеріалу, зібраного у результаті інших досліджень, що дозволяє його всебічно проаналізувати та встановити певні закономірності.