Календарно - тематичне планування уроків з природознавства для 3 класу за підручником І.Грущинської складено відповідно програми з усіма практичними роботами, навчальними проектами,екскурсіями та контрольними роботами.
Природознавство, 3 клас (за підручником І.Грущинської)
68 годин (2 години на тиждень)
КР – 3 Тема - 3
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Приміт-ки |
1. |
І семестр (31 год) Т.1.(7 год) Вода + Т.2.(7 год) Повітря Як людина пізнає природу? (с.5-7) |
|
|
2. |
Які незвичайні властивості має звичайна вода? ПР «Порівняння властивостей води та інших рідин». (с.8-12) |
|
|
3. |
Де на Землі міститься вода? ПР «Дослідження розчинності речовин, що використовують у побуті». (с.13-16) |
|
|
4. |
Як знайти на карті частини Світового океану? (с.17) |
|
|
5 |
Яке значення води в житті людини? Як людина використовує властивості води? (с.18-19) |
|
|
6. |
Як охороняти безцінний скарб Землі — воду? (с.20-21) |
|
|
7. |
Запитаємо у Матінки Природи: вода — руйнівник, чи вода — рятівник? (с.22-23) |
|
|
8. |
Які властивості має повітря. ПР «Дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря». (с.26-30) |
|
|
9. |
З чого складається повітря? (с.31-33) |
|
|
10. |
Чому повітря рухається? (с.34-35) |
|
|
11. |
Як повітря впливає на природу Землі? Як людина використовує повітря? (с.36-37) |
|
|
12. |
Як охороняти повітря від забруднення? (с.38-39) КР№1. «Вода. Повітря» |
|
|
13 |
Аналіз контрольної роботи. Навчальний проект «Звідки береться пил?» |
|
|
14 |
Перевір, як ти вмієш застосовувати свої знання Тема 1 |
|
|
15. |
Т.3.(7 год) Корисні копалини. Ґрунти Що таке корисні копалини? (с.47-49) |
|
|
16. |
Яке значення мають корисні копалини для життя людей? (с.50-51) |
|
|
17. |
Хто живе в ґрунті? Роль живих організмів в утворенні ґрунту. ПР «Виявлення повітря та води у складі ґрунту» (с.52-54) |
|
|
18 |
Як склад ґрунту впливає на його властивості? ПР «Ознайомлення з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних копалин». (с.55-56) |
|
|
19. |
Запитаємо в Матінки Природи: як поліпшити родючість ґрунту? (с.57) КР №2. «Корисні копалини. Ґрунти» |
|
|
20 |
Аналіз контрольної роботи. Навчальний проект «Який дар природи для людства найцінніший (повітря, вода, тварини, рослини, ґрунт, корисні копалини)?» |
|
|
21. |
Перевір, як ти вмієш застосовувати свої знання про корисні копалини та ґрунти. (с.58-59) Тема 2 |
|
|
22. |
Т.4.(10 год) Енергія в нашому житті Для чого потрібна енергія? (с.60-64) |
|
|
23. |
Яке значення має сонячна енергія для життя на Землі? (с.65-67) |
|
|
24 |
Які джерела енергії є невичерпними? (с.68-69) |
|
|
25 |
Як використати енергію Сонця? (с.70-71) |
|
|
26. |
Як «приручити» вітер? Паливні корисні копалини. (с.72-73) |
|
|
27 |
Як примусити воду виробляти енергію? (с.74-75) |
|
|
28 |
Як зберігати тепло та енергію в побуті? (с.76-77) КР №3. «Енергія в нашому житті» |
|
|
29. |
Екскурсія «Тепло у твоєму домі (шкільна котельня)» |
|
|
30 |
Аналіз контрольної роботи. Навчальний проект «Як зберегти тепло і світло в нашому домі?» |
|
|
31. |
Перевір, як ти вмієш застосовувати свої знання ( с.76-77) Тема 3 |
|
|
КР – 3 Тема - 3
ІІ семестр ( год) Т.5 (25 год) Живі організми та середовища їхнього існування |
||||
32 |
Які ознаки мають рослини? |
с.80-84 |
|
|
33 |
Які рослини — квіткові? ПР «Розпізнавання квіткових рослин за наочністю». |
с.85-87 |
|
|
34 |
Які рослини називають хвойними? |
с.88-89 |
|
|
35 |
Як з’явилися різноманітні культурні рослини? |
с.90-91 |
|
|
36 |
Які умови необхідні для життя рослин? |
с.92-94 |
|
|
Як рослини пристосувалися до різних природних умов? |
с.95-96 |
|
||
37 |
Як розмножуються рослини? |
с.97-98 |
|
|
Як різноманітність тварин впливає на життя планети Земля? |
с.99-100 |
|
||
38 |
Чому комахи є найчисельнішою групою тварин на Землі? |
с.101-103 |
|
|
Як риби пристосувалися до життя у водоймах? |
с.104-106 |
|
||
39 |
Які тварини першими заселили суходіл? |
с.107-108 |
|
|
Як птахи підкорили повітряний простір? |
с.109-111 |
|
||
40 |
Як птахи піклуються про своє потомство? КР №4. «Живі організми та середовища їхнього існування». Тема 4 |
с.112-113 |
|
|
41 |
Яку будову мають звірі? |
с.114-116 |
|
|
42 |
Як звірі піклуються про своє потомство? |
с.117-118 |
|
|
43 |
Як дикі тварини стали свійськими? |
с.119-121 |
|
|
44 |
Чим особливі гриби? |
с.122-123 |
|
|
45 |
Яке значення мають гриби у природі і житті людей? |
с.124-125 |
|
|
46 |
Запитаємо у Матінки Природи: чому бактерії називають і друзями, і ворогами людини? |
с.126-127 |
|
|
47 |
Що таке ланцюг живлення? |
с.128-129 |
|
|
48 |
Як охороняти зникаючі рослини? |
с.130-132 |
|
|
49 |
Як охороняти зникаючих тварин? Для чого створюють заповідники? |
с.133-134 с.135-136 |
|
|
50 |
Екскурсія «Культурні рослини (квітник). |
|
|
|
51 |
Запитаємо у Матінки Природи: які легенди про рослини і тварин склали наші пращури? КР №5. «Живі організми та середовища їхнього існування (продовження)» |
с.137-138 |
|
|
52 |
Навчальний проект «Добра справа для природи». Тема 5 |
|
|
|
Т.6 (11 год) Людина та її організм |
||||
53 |
Як працює наш організм? Для чого потрібні скелет і м’язи? |
с.142-146 с.147-148 |
|
|
54 |
З яких органів складається травна система? |
с.149-151 |
|
|
55 |
Що корисно їсти? ПР «Складання раціону здорового харчування». |
с.152-154 |
|
|
56 |
Для чого потрібне дихання? |
с.155-156 |
|
|
57 |
Яке значення має кровообіг? |
с.157-159 |
|
|
58 |
Яке значення має шкіра? |
с.160-162 |
|
|
59 |
Нервова система людини. |
|
|
|
60-61 |
Про що повідомляють органи чуття? Як попереджувати захворювання органів чуття? |
с.163-164 с.165-167 |
|
|
62 |
Перевір, як ти вмієш застосовувати знання про людину та її організм? КР №6. «Людина та її організм» |
с.168-169 |
|
|
63 |
Екскурсія «Твоє здоров’я (фельдшерсько-акушерський пункт) |
|
|
|
64 |
Як досліджувати природу влітку? Тема 6 |
с.170-171 |
|
|
1