Розробка уроку природознавства для 3-го класу + презентація на тему "Охорона повітря від забруднення".
Мета: Формувати в учнів усвідомлення необхідності охороняти повітря; розширити їх творчу активність, пошукову діяльність, уважність; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.
Спеціалізована школа Іст. №244 м.Києва
Урок природознавства у 3 класі
Підготувала:
вчитель початкових класів
Христюк Інна Миколаївна
2017
Тема: Охорона повітря від забруднення
Мета: Формувати в учнів усвідомлення необхідності охороняти повітря; розширити їх творчу активність, пошукову діяльність, уважність; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: ілюстрації, плакат, вірш, підручник, зошит, презентація.
Технічне оснащення : SMART-дошка, ноутбук,проектор.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
1.Хвилинка спостережень. Робота в зошиті, с.14.
( відповідь чергового на запитання)
- Яка сьогодні дата, день, місяць?
- Яке небо, вітер, температура, опади?
- Як поводять себе птахи, звірі?
2. Порівняння сьогоднішньої погоди з вчорашньою.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учитель розпочинає бесіду загадкою, відповідь на яку підкаже тему бесіди.
Про що йде мова: воно таке велике, що займає весь світ, і таке маленьке, що в кожну щілину ввійде?
Учитель. Пропонує учням зробити висновок, які ж властивості має повітря?
Повітря безбарвне, прозоре, невидиме, слабо проводить тепло, при нагріванні розширюється, а при охолоджені стискається, повітря пружне.
Підсумок учителя. Отже, природа нам дає повітря без кольору, без запаху.
Повітря насичене киснем, що робить його необхідним для дихання людини і всієї живої природи. Завдяки повітрю ми живемо. Тому ми й повинні дбати про чистоту повітряного океану. Адже забруднення - загроза для всього живого на Землі.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Учитель. Повітря – це частина природи. Якщо повітря забруднене, то всім організмам важко дихати, вони хворіють і навіть гинуть. Людям, тваринам і рослинам для дихання потрібне чисте повітря.
Природні чинники Господарська діяльність
(природа) (люди)
лісові і степові пожежі ; вихлопні гази автомобілів;
соляні морські бризки і тумани; продукти горіння газу;
гил з грунтів ; будівельні і оздоблювальні
пісок пустель; матеріали (фарба, лак та ін.);
пісок пустель; спалювання листя, бур’янів.
V. Закріплення нового матеріалу.
1. Робота в групах. Завдання на картках.
Групам роздають картки: «Поряд — парк. Там згребли торішнє листя і запалили багаття. І вулиця, і перехожі потопають у великих сизуватих клубах диму...»
Завдання: зробити висновок.
— Повітря також забруднюється від зловживання отрутохімікатами на полях, від викидів відпрацьованих газів з фабрик, заводів, забруднює повітря транспорт.
- Наші будівлі – мікропростори, що ізольовані від зовнішнього світу. Сучасна людина проводить 90 відсотків свого часу всередині приміщень. З цієї причини якість повітря, яким ми дихаємо, є настільки ж важлива, як якість води, яку п’ємо. Це особливо стосується дітей, дихальний тракт яких розвивається протягом перших років життя.
Протягом звичайного дня, в повітря наших осель, виділяється незчислена кількість хімічних речовин і біологічних агентів.
Пам’ятайте, що речовини, які найбільш шкідливі для нашого організму ми не відчуваємо.
3.Цікаво знати.
Рекорд по затримці дихання під водою поставив 1 квітня 2010 Стіг Северінсен — він не дихав 20 хвилин і 10 секунд. Для цього йому довелося дихати 100% киснем за півгодини до занурення в воду. Свого роду живими сигналізаторами небезпечного рівня забруднення повітря є арктичні птиці пінгвіни. В умовах сильно забрудненого повітря вони починають важко дихати. Тому в зоопарках під час смогу цих птахів зазвичай відводять в приміщення зі спеціальною системою фільтрації повітря.
4. Постановка проблемного питання.
- Як очистити повітря в квартирі?( постійне провітрювання, вологе прибирання, замінити синтетичні коврики на натуральні, менше часу проводити біля моніторів і екранів телевізора, не застосовувати різні хімічні засоби для чищення і миття в будинку, насаджуйте кімнатні рослини.).
- Людина і тварини можуть прожити певний час без їжі і води, але без повітря вони гинуть через кілька хвилин . Людині щохвилини потрібне повітря, чисте повітря.
VІ. Підсумок уроку.
VІ. Підсумок уроку
2.Діти читають поезію Красоткіної Н.Г.
Повітря і не видно, і не чути,
Але без нього нам не обійтись.
Не можна ні хвилиночки пробути.
Ось ти навколо себе подивись.
Все дихає: листочок і травичка,
Метелик, що над квіткою летить,
І дише рибка й рак, і дише річка…
Повітря треба кожному, щоб жить.
А он несуть вітри хмаринку білу,
Щоб дощик на ліси пролить.
А он у небо пташка полетіла,
А без повітря як вона злетить?
Повітря – це велике диво.
І все життя – це казка чарівна.
І кожній миті треба нам радіти -
Земля казкова і у нас одна.
Учитель. Дійсно, природа – це казка, яку потрібно читати серцем.
VІІ. Домашнє завдання.
С. 37-40, читати , відповідати на запитання.
Творче завдання — використовуючи різноманітні джерела інформації, складіть перелік кімнатних рослин, які найкраще очищають повітря.