урок "Охорона повітря від забруднення"

Про матеріал

Розробка уроку природознавства для 3-го класу + презентація на тему "Охорона повітря від забруднення".

Мета: Формувати в учнів усвідомлення необхідності охороняти повітря; розширити їх творчу активність, пошукову діяльність, уважність; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.

Перегляд файлу

Спеціалізована школа Іст. №244 м.Києва

 

Урок природознавства у 3 класі

 

1воздух

Підготувала:

                                                  вчитель початкових класів

                                                 Христюк Інна Миколаївна

 

 

2017


      Тема:                  Охорона повітря від забруднення

      Мета: Формувати в учнів усвідомлення необхідності охороняти повітря; розширити їх творчу активність, пошукову діяльність, уважність;  виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.

       Обладнання: ілюстрації, плакат, вірш, підручник, зошит, презентація.

       Технічне оснащення : SMART-дошка, ноутбук,проектор.

Хід  уроку:

    І. Організаційний момент.

       1.Хвилинка спостережень. Робота в зошиті, с.14.

( відповідь чергового на запитання)

   - Яка сьогодні дата, день, місяць?

   - Яке небо, вітер, температура, опади?

   - Як поводять себе птахи, звірі?

       2. Порівняння сьогоднішньої погоди з вчорашньою.

    ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда. 

     Учитель  розпочинає бесіду загадкою, відповідь на яку підкаже тему бесіди.

      Про що йде мова: воно таке велике, що займає весь світ, і таке маленьке, що в кожну щілину ввійде?

  •    Що таке вітер? (рух повітря вздовж поверхні Землі)
  •    Які бувають вітри? (хамсин, ураган, смерч)
  •    Що ви знаєте про урагани і смерчі? (урагани супроводжуються зливами, мають руйнівну силу; смерч гвинтом закручує пил або воду, рухається з величезною швидкістю).
  1. Гра «Вірно – не вірно».    (Учні погоджуються або не погоджуються з твердженням. Аргументують свою відповідь).
  •   Повітря необхідне живим організмам . (Так, щоб дихати)
  •   Повітря не має кольору. (Так, воно прозоре, але товстий шар повітря під сонячними променями має блакитний колір).
  •   Повітря міститься у твердих речовинах. ( Так, коли опустити крейду чи грудочку землі у воду, виділяється повітря бульбашками).
  •   Повітря, яким ми дихаємо, насичене вуглекислим газом. (Ні. Ми дихаємо киснем, що становить 1/5 частину повітря, а решта – суміш інших газів).
  •   У повітрі є кисень, який необхідний для дихання не лише людям та тваринам, але й рослинам. ( Так, саме рослини виділяють кисень, їх ще називають «зеленими легенями Землі»).
  •   Повітря може мати запах квітів. (Ні, запах квітів мають лише квіти, повітря без запаху)
  •   Повітря нерухоме. (Ні, повітря весь час рухається. Це і є вітер, який ми відчуваємо).

             Учитель.  Пропонує  учням зробити висновок, які ж властивості має повітря?

  •  Що запам’ятали про нього? (Діти дають відповіді).

Повітря безбарвне, прозоре, невидиме, слабо проводить тепло, при нагріванні розширюється, а при охолоджені стискається, повітря пружне.

             Підсумок учителя. Отже, природа нам дає повітря без кольору, без запаху.   

         Повітря насичене киснем, що робить його необхідним для дихання людини і всієї  живої природи. Завдяки повітрю ми живемо. Тому ми й повинні дбати про чистоту  повітряного океану. Адже    забруднення  - загроза для всього живого на Землі.

     ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •    Тема нашого уроку, склавши її з літер, які  поро скидав вітрисько-пустун. (Двоє бажаючих виходять до дошки і складають з літер тему уроку. Весь клас  вголос озвучує тему уроку : Охорона повітря від забруднення) .

Картинки по запросу ребус охоронаКартинки по запросу повітря ребус

 

  •    Яка мета нашого уроку?  (Дізнатись,  що і хто може забруднювати повітря? Що ми можемо зробити, щоб повітря було чистим?)

 

         ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда.

Учитель. Повітря – це частина природи. Якщо повітря забруднене, то всім організмам важко дихати, вони хворіють і навіть гинуть. Людям, тваринам і рослинам для дихання потрібне чисте повітря.

  •    Діти, а де батьки вам радять гратися?
  •    Чому не можна гратися біля дороги?
  •    Чому  не можна  гратися  поблизу нашої котельні   восени та взимку?
  •    А зараз зі статті 11 параграфа ви дізнаєтесь, хто і що може забруднювати повітря.
  1. Робота з підручником. (с. 37)
  •    Які чинники  призводять до забруднення повітря?


 

 

 

 

        Природні  чинники                                 Господарська діяльність

                 (природа)                                                        (люди)

лісові і степові пожежі   ;                              вихлопні гази автомобілів;

соляні морські бризки і тумани;                  продукти горіння газу;

гил з грунтів ;                                                 будівельні і оздоблювальні

пісок пустель;                                                 матеріали (фарба, лак та ін.);

пісок пустель;                                                 спалювання листя, бур’янів.

 

  •    А що може забруднювати повітря у нашій місцевості?  Чи, можливо, ви знаєте, що саме забруднює повітря   у нашому місті? (відповіді дітей з коментарями учителя).
  1. Робота над ілюстраціями.
  •    Які малюнки   є  ілюстрацією  забруднення  повітря  природними чинниками, а які – діяльністю людини? Чому ви так вважаєте?
  1. Фізкультхвилинка.
  1. Якщо ти не рвеш великих букетів квітів – сплесни руками над головою.
  2. Якщо ти ніколи не залишаєш сміття лісі – тупни ногою.
  3. Якщо ти не ламаєш гілок з дерев – підстрибни.
  4. Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти , дерева, кущі – підніми руки.
  5. Якщо ти доглядаєш вазони  - посміхнись.
  6. Якщо до твоєї кімнати залетіла якась комаха і ти намагаєшся випустити її на волю – змахни руками.
  7. Якщо ти переконаний , що кожній людині потрібно піклуватися про природу, про все живе – простягни руку сусідам і візьми їх за руки.

     V. Закріплення нового матеріалу.

1. Робота в групах. Завдання на картках.

Групам роздають картки: «Поряд — парк. Там згребли торішнє листя і запалили багаття. І вулиця, і перехожі потопають у великих сизуватих клубах диму...»

Завдання: зробити висновок.

— Повітря також забруднюється від зловживання отрутохімікатами на полях, від викидів відпрацьованих газів з фабрик, заводів, забруднює повітря транспорт.

  1. Робота в зошиті, с.15.
  2. Розповідь учителя

- Наші будівлі – мікропростори, що ізольовані від зовнішнього світу. Сучасна людина проводить 90 відсотків свого часу всередині приміщень. З цієї причини якість повітря, яким ми дихаємо, є настільки ж важлива, як якість води, яку п’ємо. Це особливо стосується дітей, дихальний тракт яких розвивається протягом перших років життя.

Протягом звичайного дня, в повітря наших осель, виділяється незчислена кількість хімічних речовин і біологічних агентів.

Пам’ятайте, що речовини, які найбільш шкідливі для нашого організму ми не відчуваємо.

3.Цікаво знати.

Рекорд по затримці дихання під водою поставив 1 квітня 2010 Стіг Северінсен — він не дихав 20 хвилин і 10 секунд. Для цього йому довелося дихати 100% киснем за півгодини до занурення в воду. Свого роду живими сигналізаторами небезпечного рівня забруднення повітря є арктичні птиці пінгвіни. В умовах сильно забрудненого повітря вони починають важко дихати. Тому в зоопарках під час смогу цих птахів зазвичай відводять в приміщення зі спеціальною системою фільтрації повітря.

4. Постановка проблемного питання.

- Як очистити повітря в квартирі?( постійне провітрювання, вологе прибирання, замінити  синтетичні коврики на натуральні, менше часу проводити біля моніторів  і екранів телевізора, не застосовувати різні хімічні засоби для чищення і миття в будинку, насаджуйте кімнатні рослини.).

- Людина і тварини можуть прожити певний час без їжі і води, але без повітря вони гинуть через кілька хвилин . Людині щохвилини потрібне повітря, чисте повітря.

     VІ. Підсумок  уроку.

  1. Метод «Гронування»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку

  1. Гра «Так – ні»
  2. Повітря належить до неживої природи. (Так)
  3. Без повітря людина проживе кілька годин. (Ні)
  4. Повітря – газоподібне тіло. (Так)
  5. Повітря немає навколо нас. (Ні)
  6. Повітря заповнює всі порожнини ( Так)
  7. Шар повітря навколо Землі називають атмосферою. (Так)
  8. Повітря погано проводить тепло. (Так)

2.Діти читають поезію Красоткіної Н.Г.

                             Повітря і не видно, і не чути,

                            Але без нього нам не обійтись.

                            Не можна ні хвилиночки пробути.

                            Ось ти навколо себе подивись.

                  Все дихає: листочок  і травичка,

                  Метелик, що над квіткою летить,

                  І дише рибка й рак, і дише річка…

                  Повітря треба кожному, щоб жить.

                               А он несуть вітри хмаринку білу,

                                Щоб дощик на ліси пролить.

                               А он  у небо пташка полетіла,

                                А без повітря як вона злетить?

                Повітря – це велике диво.

                І все життя – це казка чарівна.

                І кожній миті треба нам радіти -

                Земля казкова і у нас одна.

  •    Який же висновок ми можемо зробити? (відповіді дітей)

Учитель. Дійсно, природа – це казка, яку потрібно читати серцем.

     VІІ. Домашнє завдання.

С. 37-40, читати , відповідати на запитання.

Творче завдання — використовуючи різноманітні джерела інформації, складіть перелік кімнатних рослин, які найкраще очищають повітря.

 

 

Завантаження...
docx
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
4133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку