Календарне планування з природознавства для 3 класу за оновленою програмою.
І-ІІ семестр 2018-2019 навчального року за підручником І.Грущинської.
1
Природознавство |
|||||
№ уроку |
(за підручником І.Грущинської) І семестр 2 години на тиждень |
ДАТА |
Примітка |
||
з/п |
в темі |
П |
Ф |
||
|
1 |
Вступ (1 година) Різноманітність природи та методи її дослідження. |
|
|
5-7 |
ВОДА (7 годин) |
|||||
|
|
Вода в природі. |
|
|
8 |
|
|
Властивості рідин на прикладі води. Значення трьох станів води для життя на Землі. Температура плавлення льоду та кипіння води. Практична робота №1 Порівняння властивостей води та інших рідин. |
|
|
10-12
|
|
|
Вода — розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини. Практична робота №2. Дослідження розчинності речовин, що використовують у побуті. |
|
|
12
|
|
|
Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі.
|
|
|
13-16
|
|
|
Як людина використовує властивості води? |
|
|
18-19
|
|
|
Охорона водойм . |
|
|
20-21
|
|
|
Узагальнюючий урок по темі «Вода». |
|
|
22-25 |
ПОВІТРЯ (7 годин) |
|||||
|
|
Газоподібні речовини. Повітря як суміш речовин, його склад та властивості. Практична робота №3. Дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря. |
|
|
26-30 З.9-10 |
|
|
Розширення газів за нагрівання. |
|
|
31-33 |
|
|
Рух повітря. Поняття про виникнення вітру. |
|
|
34-35
|
|
|
Як людина використовує властивості повітря? |
|
|
36-37 |
|
|
Охорона повітря . Контрольна робота №1. «Вода. Повітря» |
|
|
38-39
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Навчальний проект №1. Звідки береться пил? |
|
|
|
|
|
Узагальнюючий урок за темою «Повітря». Тема |
|
|
40-41 |
КОРИСНІ КОПАЛИНИ. ҐРУНТИ (7 годин) |
|||||
|
|
Гірські породи, які використовує людина. |
|
|
42-46
|
|
|
Корисні копалини, які використовує людина. Види корисних копалин (тверді, рідкі та газоподібні). Практична робота №4. Ознайомлення з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних копалин. |
|
|
44-49
|
|
|
Різноманітність корисних копалин та використання їх людиною. Значення корисних копалин для людини. Навчальний проект №2. «Шукачі скарбів» (корисні копалини рідного краю). |
|
|
48-51
|
|
|
Ґрунт. Склад ґрунту. Практична робота №5. Виявлення повітря та води у складі ґрунту. |
|
|
52-54
|
|
|
Родючість – основна властивість ґрунту. Хто живе у ґрунті? Роль живих організмів в утворенні ґрунту . |
|
|
55-57
|
|
|
Контрольна робота №2. Значення і охорона ґрунтів. |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнюючий урок по темі. «Гірські породи. Ґрунти» |
|
|
58-59 |
ЕНЕРГІЯ В НАШОМУ ЖИТТІ (9 годин) |
|||||
|
|
Паливні корисні копалини (вугілля, нафта, газ, торф) та їхнє використання людиною. |
|
|
|
|
|
Невичерпні джерела енергії (Сонце, вітер і вода) |
|
|
65-67
|
|
|
Використання енергії Сонця людиною. |
|
|
7 |
|
|
Використання енергії вітру людиною. |
|
|
72-73
|
|
|
Використання енергії рухомої води людиною. |
|
|
74-75
|
|
|
Побутові прилади, які споживають енергію. Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті. |
|
|
|
|
|
Контрольна робота №3. Узагальнюючий урок за темою «Енергія в нашому житті» |
|
|
76-77 |
|
|
Навчальний проект №3. «Ми – гноми-економи!» (як зберегти тепло і світло в нашому домі). Підсумковий урок за 1 семестр Тема |
|
|
78-79 |
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
ЖИВІ ОРГАНІЗМИ ТА СЕРЕДОВИЩА ЇХНЬОГО ІСНУВАННЯ (26 годин) |
|||||
|
|
Рослини — живі організми. Різноманітність рослин. |
|
|
80-84
|
|
|
Квіткові рослини. Практична робота №6. Розпізнавання квіткових рослин за наочністю. |
|
|
85-87
|
|
|
Хвойні рослини. |
|
|
88-89
|
|
|
Культурні рослини.
|
|
|
90-91
|
|
|
Умови розвитку рослин. |
|
|
92-94
|
|
|
Пристосування рослин до різних умов середовища (світло, тепло, вода, родючість ґрунту). |
|
|
95-96 |
|
|
Контрольна робота №4. Розмноження квіткових рослин. Однорічні та багаторічні рослини. |
|
|
97-98
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Різноманітність тварин . Розмноження та розвиток тварин. |
|
|
99-100
|
|
|
Комахи. |
|
|
101-103
|
|
|
Риби. |
|
|
104-106
|
|
|
Земноводні і плазуни. |
|
|
107-108
|
|
|
Птахи. Піклування про потомство. |
|
|
109-113
|
|
|
Звірі (ссавці). Рослиноїдні, м’ясоїдні, всеїдні тварини. Піклування про потомство. |
|
|
114-116
|
|
|
Піклування звірів про потомство. |
|
|
117-118 |
|
|
Свійські та дикі тварини. Пристосування тварин до життя в різних умовах. Узагальнюючий урок за темою «Тварини». С.р. Тема |
|
|
119-121
|
|
|
Гриби — живі організми. Будова грибів. |
|
|
122-123
|
|
|
Значення грибів у природі. |
|
|
124-125
|
|
|
Бактерії. Значення бактерій для природи і для життя людини. |
|
|
126-127
|
|
|
Ланцюги живлення. Охорона рослинного і тваринного світу. |
|
|
128-129
|
|
|
Червона книга України. Навчальний проект №4. «Теплиця на моєму підвіконні» (виготовлення моделі теплиці та вирощування рослин з насіння) |
|
|
130-134 |
|
|
Заповідні території рідного краю. Державні заповідники. Ботанічні сади. |
|
|
135-136 |
|
|
Контрольна робота №5. Повторення вивченого. |
|
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнюючий урок за темою . |
|
|
139
|
|
|
Екскурсія. Різноманітність рослин і тварин рідного краю. Тема |
|
|
|
ЛЮДИНА ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ (11 годин) |
|||||
|
|
Організм людини.Системи органів тіла людини та їхнє значення для життя людини. |
|
|
141-146
|
|
|
Опорно-рухова система. |
|
|
147-148
|
|
|
Травна система. |
|
|
149-151
|
|
|
Травна система. Правила здорового харчування. Практична робота №7. Складання раціону здорового харчування. |
|
|
152-154 |
|
|
Дихальна система. Запобігання захворюванням органів дихання. |
|
|
155-156
|
|
|
Кровоносна система. Значення крові в організмі людини.
|
|
|
157-159
|
|
|
Шкіра. Значення шкіри для організму людини та її гігієна. |
|
|
160-162
|
|
|
Органи чуття. Гігієна органів чуття |
|
|
163-164 |
|
|
Контрольна робота №6. Нервова система. |
|
|
165-167 |
|
|
Підсумковий урок за рік. Тема |
|
|
|