Календарне планування з розвитку мовлення 6 клас з інтелектуальними порушеннями

Про матеріал
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ з розвитку мовлення, складене за ПРОГРАМОЮ З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ «РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ» ДЛЯ УЧНІВ 5-10 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ З ПОМІРНИМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ К, 2016. (Хайдарова О.С., Блеч Г.О.)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

розвитку мовлення

6 клас  (інклюзивна форма навчання),

складене  за ПРОГРАМОЮ З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ

«РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ»

ДЛЯ УЧНІВ 5-10 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ З ПОМІРНИМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

К, 2016. (Хайдарова О.С., Блеч Г.О.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст навчального матеріалу

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи

К-сть годин

Дата

Примітки

1.

Повторення вивченого матеріалу.

Алфавіт. Розрізнення приголосних звуків (глухі та дзвінкі, тверді та м’які). Пом’якшення приголосних перед я, ю, є, ї та знаком м’якшення.

Розвиток уміння розрізняти звуки, схожі за звучанням, та букви, оптично схожі за написанням.

 

 

 

 

2.

Поділ слів на склади. Подвоєння приголосних у словах. Перенос таких слів.

Вживання апострофа після б, п, в, м, ф  перед я, ю, є, ї.

Удосконалення навичок звукового, звуко-буквеного, складового аналізу слів.

Розвиток уміння застосовувати здобуті мовні знання та вміння на практиці.

 

 

 

3.

Вживання великої букви у словах.

 

Формування умінь контролювати та оцінювати власні дії.

 

 

 

4.

Слухання-розуміння усного мовлення.

Слухання-розуміння усного зв’язного мовлення, розуміння його фактичного змісту.

Відповіді на запитання за змістом прослуханого, прочитаного.

Формування уміння налаштуватися на виконання завдання.

Розвиток усвідомленості, швидкості й точності сприйняття усного мовлення.

 

 

 

 

5.

Слухання-розуміння запитання, прохання, наказу, пояснення, завдання, інструкції вчителя.

Добір ілюстрацій до мовленнєвого матеріалу.

Розвиток довільної уваги, спостережливості.

Розвиток змістовного і логічного зв’язного мовлення.

Конкретизація уявлень про предмети, явища довкілля.

 

 

 

6.

Замальовки за змістом сприйнятого мовленнєвого матеріалу.

Формування уміння регулювати власні дії у відповідності з інструкцією щодо виконання завдання.

Розвиток виразності природних жестів, міміки.

 

 

 

7.

Говоріння.

Правильна вимова та наголошування слів під час говоріння.

Побудова відповідей на запитання співрозмовника (у вигляді словосполучень, речень).

Розвиток мовленнєвого дихання.

Регулювання сили голосу.

Формування та розвиток чіткості усного мовлення.

 

 

 

 

8.

Участь у бесіді.

Застосування засвоєних слів у власному мовленні.

Практичне використання прийменників.

Формування чіткості та виразності усного мовлення.

Збагачення словникового запасу.

Збагачення міміки.

Формування правильної зву-ковимови, інтонації мовлення.

 

 

 

9.

Діалогічне мовлення.

Побудова запитань і відповідей на них за прослуханим чи прочитаним текстом,  малюнком, ілюстрацією до тексту, навчальною ситуацією у класі та ін.

Практичне ознайомлення із засобами виразності усного мовлення (сила голосу, темп мовлення, його інтонування).

Дотримання нормального темпу мовлення.

Формування навичок діалогічного та монологічного мовлення.

Формування логічної послідовності побудови висловлювань.

 

 

 

10.

Складання, розігрування діалогів за темами, близькими до життєвого досвіду учнів, після попередньої підготовки (обговорення змісту, робота зі словом та словосполученням, етикетними мовленнєвими формулами).

Формування чіткості та виразності усного мовлення.

Збагачення словникового запасу.

Збагачення міміки.

Формування правильної зву-ковимови, інтонації мовлення.

Стимулювання активності в спілкуванні.

 

 

 

11.

Монологічне мовлення.

Повторення зразка зв’язного висловлювання, пропонованого вчителем.

Самостійне висловлювання.

Формування навичок діалогічного та монологічного мовлення.

Формування логічної послідовності побудови висловлювань.

Збагачення словникового запасу.

 

 

 

12.

Переказування невеликого прослуханого тексту з опорою на подані словосполучення, запитання, малюнки). Розповідь про події власного життя за визначеною послідовністю.

Заміна імен на займенники (без визначення термінології).

Формування чіткості та виразності усного мовлення.

Збагачення словникового запасу.

Збагачення міміки.

Стимулювання активності в спілкуванні.

Виховання вміння спілкуватися з оточуючими.

Виховання культури мовлення, жестикулювання.

Виховання уважного, шанобливого ставлення до співрозмовника.

 

 

 

 

13.

Читання.

Читання по складах і цілими словами речень, коротких текстів.

Розвиток навичок правильного читання по складах і цілими словами.

Розвиток навичок розпізнавання знайомих слів.

Формування та розвиток навичок читання-розуміння слів, речень, текстів.

 

 

 

14.

Розпізнавання слова в реченні та речення в тексті за певними візуальними характеристиками.

Інтонування речень під час їх читання.

Розвиток навичок розпізнавання знайомих слів.

Корекція та удосконалення звуковимови.

Розвиток навичок орієнтування в прочитаному реченні (тексті).

Розвиток виразності читання і усного мовлення.

 

 

 

15.

Писемне мовлення.

Уявлення про важливість письма, яке дає змогу передавати інформацію на відстані, зберігати її тривалий час.

Позначення звуків буквами.

Голосні та приголосні, їх розрізнення на слух та на письмі.

Формування уявлення про письмо як таке, що дає змогу зберігати і передавати інформацію.

Розвиток зорового сприймання графічного зображення букви, просторового розташування її елементів.

 

 

 

 

16.

Списування мовленнєвого матеріалу.

Слово. Перенос слів із рядка в рядок.

Підписи під малюнками.

Практичне розрізнення групи окремих слів і речення.

Формування навичок орфо-графічно грамотного письма.

Розвиток зорової, слухової та оперативної пам’яті.

Розвиток уміння співвідносити слово з образом реального предмета (явища).

 

 

 

17.

Крапка в кінці речення та велика буква на початку речення.

Списування рукописного і друкованого тексту після попереднього аналізу.

Формування аналітико-синтетич-ного сприймання.

Формування мислительних операцій аналізу, порівняння, узагальнення;

Формування навичок списування.

Виховання охайності під час письма та списування

 

 

 

18.

Мова і мовлення.

Мова як засіб спілкування між людьми.

Поняття про українську мову. Слово як основна одиниця мови.

Усне й писемне мовлення

Формування навичок швидкого й точного сприймання зверненого мовлення.

Формування слухової уваги та памяті; довільної уваги, спостережливості.

 

 

 

 

19.

Речення як основна одиниця мовлення. Практичне спостереження над засобами відмежування речень в усному (пауза) й писемному (велика буква на початку речення, крапка в кінці) мовленні.

Розвиток фонематичного слуху.

Формування процесів порівняння.

Тренування правильної вимови звуків рідної мови.

Стимулювання мовленнєвої активності.

 

 

 

 

20.

Культура мовлення. Практичне засвоєння різних форм звертання до співрозмовника. Ознайомлення із словами ввічливості (уміння привітатися, запитати, відповісти, попросити, подякувати, вибачитись, попрощатися). Практичне засвоєння таких слів у мовленні (в природних і створюваних мовленнєвих ситуаціях).

Розвиток зв’язного усного мовлення.

Регулювання інтонаційної виразності мовлення.

Збагачення лексичного запасу.

Стимулювання мовленнєвої активності.

Розвиток виразності мовлення.

Виховання ввічливості, шанобли-вого ставлення до оточуючих.

Виховання культури мовлення та культури поведінки.

 

 

 

21.

Звуки і букви. Алфавіт.

Вимова звуків.

Позначення звуків на письмі.

Читання букв.

Розвиток слухового та зорового сприймання.

Досягнення чіткої артикуляції звуків, їх диференціації учнями.

 

 

 

22.

Голосні та приголосні звуки і букви, їх розрізнення.

Поняття про склад.

Поділ слів на склади. Перенос слів із рядка в рядок.

Розвиток фонематичного слуху.

Розвиток уміння розрізняти звуки, схожі за звучанням.

Розвиток довільної уваги.

 

 

 

23.

Наголос. Поняття про наголошені та ненаголошені склади.

Розвиток слухового та зорового сприймання.

Розвиток оперативної пам’яті.

Розвиток зорової пам’яті.

Формування мислительних операцій порівняння.

 

 

 

24.

Вживання букв я, ю, є, ї.

Пом’якшення звуків у словах перед і, я, ю, є, ь.

Досягнення чіткої артикуляції звуків, їх диференціації учнями.

Розвиток фонематичного слуху.

Розвиток уміння розрізняти звуки, схожі за звучанням.

Розвиток зорової пам’яті.

 

 

 

25.

Тверді та м’які приголосні.

Розрізнення голосних: и-і, і-ї, а-я, у-ю, е-є.

Розвиток слухового та зорового сприймання.

Досягнення чіткої артикуляції звуків, їх диференціації учнями.

Розвиток фонематичного слуху.

Розвиток уміння розрізняти звуки, схожі за звучанням.

 

 

 

26.

Розрізнення подібних приголосних звуків і букв: з-с, б-п, в-ф, ж-ш , сполучень дз-дж.

Розвиток фонематичного слуху.

Розвиток уміння розрізняти звуки, схожі за звучанням.

Розвиток довільної уваги.

Розвиток оперативної пам’яті.

Розвиток зорової пам’яті.

Формування мислительних операцій порівняння.

 

 

 

27.

Слово.

Поняття про слово. Значення слова (означає назви предмета, дії, ознаки тощо).

Будова слова. Корінь слова, закінчення (практично).

Розвиток розуміння сигніфікатив-ної функції мовлення (функції позначення).

Активізація засвоєння семантич-ної (смислової) сторони слова.

 

 

 

28.

Ознайомлення зі словами, що означають назви предметів: розпізнавання слів за питаннями хто? що?

Формування уміння співвідносити слово з образом реального предмета (явища).

Розвиток уміння групувати пред-мети за різними ознаками.

 

 

 

29.

Ознайомлення зі словами, що означають ознаки предметів: розпізнавання слів за питаннями який? яка? яке?

Формування процесів аналітичного сприймання.

Формування мислительних операцій порівняння, узагальнення та систематизації.

Розвиток оперативної пам’яті.

 

 

 

30.

Розпізнавання слів, що означають один і кілька однакових предметів.

Слова, близькі та протилежні за значенням.

Розвиток оперативної пам’яті.

Формування уміння використову-вати набуті знання.

Розвиток усного та писемного зв’язного мовлення.

 

 

 

31.

Розрізнення слів за приналежністю до певної групи (навчальне приладдя, меблі, посуд, овочі, фрукти, одяг тощо);

групування слів за приналежністю до певної групи;

Розвиток усного та писемного зв’язного мовлення.

Поширення запасу предметних уявлень.

Попередження вербалізації знань.

 

 

 

 

32.

Велика буква в іменах, по батькові, прізвищах людей і кличках тварин.

Розвиток оперативної пам’яті.

Попередження вербалізації знань.

Сприяння усвідомленню конкретного змісту слів.

Збагачення активного словника.

 

 

 

33.

Ознайомлення зі словами, що означають дію. Називання дій за питаннями: що робить? що роблять?

Сприяння усвідомленню конкрет-ного змісту слів.

Збагачення активного словника.

Збудження пізнавальної зацікавленості.

 

 

 

34.

Групування дій за ознакою їх однорідності (хто як голос подає? хто як пересувається? та ін.).

Розрізнення предметів за їх діями (бігає, гавкає ...(хто?); пташка летить, а риба – ...).

Узгодження слів, що означають назви дій, зі словами, що означають назви предметів.

Збагачення активного словника.

Збудження пізнавальної зацікавленості.

Виховання зосередженості, сумлінності, відповідальності.

 

 

 

35.

Спільнокореневі слова.

Ненаголошені голосні в корені слова.

Поширення запасу предметних уявлень.

Попередження вербалізації знань.

Сприяння усвідомленню конкретного змісту слів.

Збагачення активного словника.

 

 

 

36.

Речення, словосполучення.

Практичне розрізнення групи окремих слів і речення.

Формування практичних мовлен-нєвих навичок письма на базі доступних відомостей про речення як таке, що виражає завершену думку.

Розвиток слухової пам’яті та уваги.

 

 

 

37.

Речення розповідні, питальні. Розділові знаки в кінці цих речень.

Речення з однорідними членами.

Формування довільного сприймання.

Формування осмисленості сприймання (розуміння суті  того, що сприймається).

Формування узагальненості сприймання (виділення в реченнях суттєвих властивостей та ознак).

 

 

 

38.

Визначення в реченні кількості слів, їх послідовності. Графічна модель речення. Складання речень за графічними моделями.

Формування аналітико-синтетичного сприймання.

Розвиток фонематичного слуху.

Формування процесів порівняння.

Формування цілеспрямованості сприймання.

 

 

 

39.

Встановлення зв’язку слів у реченні за запитаннями. Поширення речень за питаннями.

Формування інтонаційної ви-разності мовлення.

Формування мислительних операцій аналізу, порівняння, узагальнення.

 

 

 

40.

Побудова розповідних і питальних речень за зразком, схемою, з опорою на малюнок, поданий початок тощо.

Питання до слів у реченнях

Формування мислительних операцій аналізу, порівняння, узагальнення.

Формування наочно-образного мислення.

 

 

 

41.

Слова в, у, до, з, за, на, під, над, по, від. Частка не.

Роздільне написання їх з іншими словами.

Розвиток фонематичного слуху.

Формування процесів порівняння.

Формування цілеспрямованості сприймання.

Формування інтонаційної виразності мовлення.

 

 

 

42.

Текст.

Поняття про текст. Практичне розрізнення групи окремих речень і тексту.

Визначення теми висловлювання (про що йдеться в тексті). Заголовок, його відповідність змістові тексту.

Формування практичних мов-леннєвих навичок на базі до-ступних відомостей про текст як зв’язне висловлювання.

Розвиток слухової пам’яті та уваги.

 

 

 

 

43.

Спостереження за різними засобами зв’язку речень у тексті (вживання слів він, вона, воно, вони, цей, ця, це, ці; слів, близьких за значенням).

Формування узагальненості сприймання (виділення в реченнях і тексті суттєвих властивостей та ознак).

Формування  емоційної, образної, словесно-логічної пам’яті.

Розвиток запам’ятовування й адекватного відтворення інформації

 

 

 

44.

Переказ прослуханого або прочитаного тексту (з трьох-чотирьох речень) за поданим планом у вигляді такої самої кількості запитань, скільки речень у тексті (після усного опрацювання під керівництвом учителя).

Розвиток запам’ятовування й адекватного відтворення інфор-мації.

Формування логічної послідовності побудови висловлювань.

Розвиток усного та писемного зв’язного мовлення.

 

 

 

45.

Повторення та закріплення вивченого матеріалу за рік.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
22 серпня
Переглядів
1518
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку