Шановні колеги! Цього навчального року до мене в клас прийшов учень з ООП. Даний матеріал розроблено виключно для потреб даної дитини, для її максимальної соціалізації. Тому, якщо він буде корисний вам, мої колеги, хоча б як шаблон, як опора, адже матеріалів для роботи вчителів звичайних шкіл щодо інклюзії дуже мало, то я буду щаслива.
Календарно-тематичне планування
№ |
Зміст теоретичних і практичних відомостей |
Корекційна робота |
Знання, вміння і навички |
Комунікативні навички та соціалізація |
Дата |
Вступне заняття.
|
|||||
1. |
Цілі, зміст та значення предмета соціально-побутового орієнтування. Призначення навчального кабінету і правила поведінки в ньому. |
Корекція зорового сприйняття через пошуки потрібного предмета. Корекція уваги через дотримання правил. |
Розширення уявлення про навчальні кабінети та правила безпечного поводження в них:
- предмет СБО; |
Розвиток мовного спілкування. |
|
Помешкання, школа, домівка.
|
|||||
2. |
Знайомство зі школою. Безпека школяра. Практична робота: ознайомлення зі школою. |
Корекція уваги через дотримання правил. |
Називає види шкільних приміщень; знає місце їх розташування. |
Розвиток мовного спілкування.
|
|
3. |
Безпека у школі. Правила безпечної поведінки у школі (на уроках, перервах, у спортивному залі і на майданчику, у шкільних коридорах, на сходах, у дверях, у їдальні, бібліотеці). Практична робота . Екскурсія школою та шкільним подвір ям. |
Корекція уваги через дотримання правил. Корекція пам яті. |
Знає правила ТБ, санітарно - гігієнічні вимоги, дотримується правил безпеки у шкільних коридорах, на сходах, у дверях, на шкільному подвір'ї і майданчику, у їдальні. |
Розвиток мовного спілкування.
|
|
4. |
Де можна гратися у школі, а де – ні. Місця підвищеної небезпеки у школі. Безпечні місця для ігор і розваг. Правила безпечної поведінки під час ігор і розваг. Практична робота: визначення безпечних місць для ігор на шкільному подвір ї. |
Корекція уваги через дотримання правил. Корекція пам яті. |
Називає безпечні місця для ігор у школі і місця підвищеної небезпеки. Уміє обирати безпечні місця для рухливих ігор і розваг. |
Розвиток мовного спілкування.
|
|
5. |
Небезпечні ситуації в школі. Шляхи виходу дитини зі школи. Практична робота. Відпрацювання навичок виходу з приміщення школи. |
Корекція діалогічного мовлення. |
Знає шляхи виходу з різних приміщень школи. Уміє обирати шлях виходу з різних приміщень школи. |
Формування навичок самообслуговування. |
|
6. |
Чистота – запорука здоров'я. Гігієна оселі, шкільних приміщень. |
Корекція мислення. |
Має уявлення про гігієну оселі, шкільних приміщень. Називає основні правила гігієни.
|
Формування навичок самообслуговування. |
|
7. |
Поведінка під час масових шкільних заходів. Як поводитися в натовпі. |
Корекція мислення і пам'яті через повторення алгоритмів дій. |
Називає правила поведінки під час масових шкільних заходів. Знає правила ТБ у натовпі. |
Розвиток мовного спілкування. |
|
8. |
Безпека в домі. Побутові небезпеки. |
Корекція мислення і пам'яті. |
Називає безпечні місця у домі. Має уявлення про побутові небезпеки. Називає шляхи уникнення побутових небезпек. |
Формування елементарної здатності дотримуватися правил ТБ у побуті. |
|
9. |
Телевізор, комп’ютер, мобільний телефон. Правила користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном. Практична робота. Створення пам’ятки щодо перегляду телевізійних передач, користування комп’ютером і мобільним телефоном. |
Корекція слухового і зорового сприйняття. |
Називає правила користування телевізором, комп’ютером, телефоном. Знає послідовність дій при виникненні небезпеки. Уміє обирати джерела допомоги відповідно до обставин.
|
Розширення уявлень про побутові прилади та їх призначення. |
|
10. |
Безпечна поведінка вдома. Органи чуття. Профілактика порушень зору, слуху, постави. |
Корекція слухового і зорового сприйняття. |
Називає правила освітлення робочого місця, охорони зору під час читання та перегляду телепередач, охорони слуху. Виконує вправи для формування правильної постави. Дотримується правил особистої гігієни. |
Формування особистісних якостей: посидючості, охайності.
|
|
11. |
Безпечні і небезпечні ситуації. Поведінка дитини в небезпечних ситуаціях за відсутності дорослих. Правила користування електроприладами. Джерела допомоги в небезпечних ситуаціях. Повідомлення про небезпеку за телефоном екстреної допомоги. Практична робота. Складання пам’ятки необхідних номерів телефонів при виникненні небезпеки (з допомогою вчителя). |
Корекція мислення через складання пам ятки. |
Розрізняє безпечні і небезпечні ситуації. Називає свою адресу, номери телефонів батьків, аварійних служб. Знає телефони екстрених служб. Називає правила користування електроприладами. Знає послідовність дій при виникненні небезпеки. Уміє обирати джерела допомоги відповідно до обставин.
|
Формування готовності встановлювати продуктивні соціальні контакти для отримання допомоги. |
|
12. |
Поведінка в небезпечних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Практична робота. Моделювання ситуації повідомлення про небезпеку за телефонами аварійних служб. |
Корекція пам яті через моделювання ситуації повідомлення про небезпеку за телефонами аварійних служб. |
Називає свою адресу, номери телефонів батьків, аварійних служб. Знає телефони екстрених служб. Називає правила користування електроприладами. Знає послідовність дій при виникненні небезпеки. Уміє обирати джерела допомоги відповідно до обставин. Вміє повідомити про небезпеку за телефонами аварійних служб.
|
Формування готовності встановлювати продуктивні соціальні контакти для отримання допомоги.
|
|
13. |
Вогонь – друг, вогонь – ворог. Причини виникнення пожеж. Правила протипожежної безпеки. Що треба робити, щоб не сталося пожежі. Як слід діяти при пожежі. |
Корекція мислення і пам'яті через повторення алгоритмів дій. |
Має уявлення про небезпеки, які таїть в собі вогонь. Називає причини виникнення пожеж. Знає правила протипожежної безпеки. Знає, що треба робити, щоб не сталося пожежі, як слід діяти при пожежі. |
Розвиток усвідомлюваного сприйняття оточуючої дійсності. |
|
14. |
Вогонь – друг, вогонь – ворог. Причини виникнення пожеж. Правила протипожежної безпеки. Як слід діяти при пожежі в іншому будинку. |
Корекція мислення і пам'яті через повторення алгоритмів дій. |
Має уявлення про небезпеки, які таїть в собі вогонь. Називає причини виникнення пожеж. Знає правила протипожежної безпеки. Знає, що треба робити, щоб не сталося пожежі, як слід діяти при пожежі в іншому будинку. |
Розвиток усвідомлюваного сприйняття оточуючої дійсності.
|
|
15. |
Наші рятувальники. Поведінка в небезпечних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Практична робота. Моделювання ситуації повідомлення про небезпеку за телефонами аварійних служб. |
Корекція пам яті через моделювання ситуації повідомлення про небезпеку за телефонами аварійних служб. |
Називає свою адресу, номери телефонів батьків, аварійних служб. Знає телефони екстрених служб. Знає послідовність дій при виникненні небезпеки. Уміє обирати джерела допомоги відповідно до обставин. Вміє повідомити про небезпеку за телефонами аварійних служб.
|
Формування готовності встановлювати продуктивні соціальні контакти для отримання допомоги. |
|
16. |
Сам удома. Як уникнути небезпечної ситуації. Безпечна поведінка вдома. Небезпечні речовини (пральний порошок, засоби для миття посуду тощо). |
Корекція слухового і зорового сприйняття.
|
Називає безпечні місця для ігор удома і місця підвищеної небезпеки. Уміє обирати безпечні місця для ігор і розваг. Називає небезпечні речовини (побутова хімія). Знає, як поводитись з небезпечними речовинами. |
Збагачення словникового запасу термінами, що позначають небезпечні речовини. |
|
17. |
Сам удома. Як уникнути небезпечної ситуації. Безпечна поведінка вдома. Як поводитися, якщо в двері чи вікно твого будинку подзвонили, якщо задзвонив телефон. |
Корекція мислення і пам'яті через повторення алгоритмів дій. |
Знає, як уникнути небезпечної ситуації . Знає правила безпечної поведінки вдома, як поводитися з незнайомцями. Знає порядок дій і уміє у разі виникнення екстремальної ситуації звертатися по допомогу до дорослих, аварійних служб. Називає телефони аварійних служб. Уміє обирати джерела допомоги відповідно до обставин. |
Формування готовності встановлювати продуктивні соціальні контакти для отримання допомоги.
|
|
18. |
Як поводитися з незнайомими людьми, які намагаються потрапити до помешкання. |
Корекція мислення і пам'яті через повторення алгоритмів дій. |
Знає, як поводитися з незнайомцями. Знає порядок дій і уміє у разі виникнення екстремальної ситуації звертатися по допомогу до дорослих, аварійних служб. Називає телефони аварійних служб. Уміє обирати джерела допомоги відповідно до обставин. |
Формування готовності встановлювати продуктивні соціальні контакти для отримання допомоги. |
|
19. |
Ти — пішохід. Складові дороги. |
Корекція слухового і зорового сприйняття.
|
Називає правила, яких має дотримуватися пішохід. Називає складові дороги. Знає послідовність дій при виникненні небезпеки. Знає правила безпечного переходу дороги. Знає телефони екстрених служб.
|
Формування усвідомлюваного сприйняття оточуючої дійсності.
|
|
20. |
Безпека на дорозі. Безпечна поведінка на вулицях і дорогах. Правила пішохідного руху. Правила поведінки в транспорті і на вулиці. Учасники дорожнього руху. |
Корекція мислення і пам'яті через повторення алгоритмів дій.
|
Називає правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах, у транспорті. Знає правила пішохідного руху. Називає учасників дорожнього руху. Наводить приклади небезпечних ситуацій, що можуть статись. Уміє дотримуватися правил дорожнього руху.
|
Формування особистісних якостей пішохода. |
|
21. |
Як переходити дорогу. Дорожня розмітка. Пішохідний перехід. Дорожні знаки для пішоходів. |
Корекція уваги через дотримання правил. Корекція пам яті. |
Знає, як переходити проїжджу частину вулиці, правила пішохідного руху. Називає учасників дорожнього руху. Уміє розрізняти дорожні знаки для пішоходів, дорожню розмітку, пішохідний перехід. Дотримується правил дорожнього руху.
|
Формування дорожньої грамотності пішохода. |
|
22.
|
Безпечний перехід проїжджої частини. Практична робота. Відпрацювання правил переходу проїжджої частини вулиці. |
Корекція мислення і пам'яті через повторення алгоритмів дій.
|
Знає, як переходити проїжджу частину вулиці, правила пішохідного руху. Називає учасників дорожнього руху. Дотримується правил дорожнього руху.
|
Формування дорожньої грамотності пішохода.
|
|
23. |
Перехрестя. Види перехресть. Перехід дороги на регульованому і нерегульованому перехресті. Практична робота. Моделювання ситуації переходу дороги на регульованому і нерегульованому перехресті. |
Корекція пам яті через моделювання ситуації переходу дороги на регульованому і нерегульованому перехресті. |
Наводить приклади небезпечних ситуацій, що можуть статися на перехресті. Називає види перехресть. Дотримується правил дорожнього руху на регульованому і нерегульованому перехресті. |
Формування дорожньої грамотності пішохода.
|
|
24. |
Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості. |
Корекція уваги через дотримання правил. Корекція пам яті. |
Наводить приклади небезпечних ситуацій, що можуть статися на дорозі за умов обмеженої оглядовості. Знає і дотримується правил ТБ при переході дороги за умов обмеженої оглядовості. |
Формування усвідомлюваного сприйняття небезпек оточуючої дійсності.
|
|
25. |
Світлофор. Кольори світлофору, їх значення для пішоходів. |
Корекція уваги і пам яті через повторення правил. |
Знає кольори світлофора. Називає значення кольорів світлофора. Дотримується правил дорожнього руху.
|
Формування дорожньої грамотності пішохода.
|
|
26. |
Поведінка біля залізничної колії. Можливі небезпеки і можливості їх усунення. |
Корекція мислення і пам'яті через повторення алгоритмів дій. |
Називає правила, яких має дотримуватися біля залізничної колії. Наводить приклади небезпечних ситуацій, які можуть виникнути біля залізничної колії. Знає правила безпечного переходу залізничної колії.
|
Розвиток мовного спілкування, діалогічного та монологічного мовлення.
|
|
27. |
Ти — пасажир. Правила користування громадським транспортом. |
Корекція мислення і пам яті через повторення алгоритмів дій. |
Називає правила користування громадським транспортом, небезпечні ситуації, що можуть статись. Знає шляхи їх уникнення. Уміє дотримуватися правил поведінки в громадському транспорті.
|
Формування установки на безпечний спосіб життя.
|
|
28. |
Дорога до школи. Вибір безпечного маршруту від школи до дому і від дому до школи. |
Корекція мислення і пам яті через повторення алгоритмів дій. |
Знає найбільш раціональний маршрут від школи до дому і від дому до школи, правила дорожнього руху. Дотримується правил дорожнього руху. Називає небезпечні ситуації, що можуть статися. Уміє обирати джерела допомоги відповідно до обставин.
|
Розвиток мовного спілкування, діалогічного та монологічного мовлення.
|
|
29. |
Як поводитися з незнайомими людьми, які підійшли на вулиці. Поведінка дитини з незнайомими людьми (на пропозицію солодощів, іграшок, розваг, піти погуляти, погратися, покататися на машині тощо).
|
Корекція мислення і пам'яті через повторення алгоритмів дій. |
Знає, як поводитися з незнайомцями, які підійшли на вулиці. Називає порядок дій, якщо незнайома людина щось пропнує. Знає порядок дій і уміє у разі виникнення екстремальної ситуації звертатися по допомогу до дорослих, аварійних служб. Називає телефони аварійних служб. Уміє обирати джерела допомоги відповідно до обставин. |
Формування готовності встановлювати продуктивні соціальні контакти для отримання допомоги.
|
|
30. |
Поведінка дитини в автономній ситуації у населеному пункті (якщо заблукав, загубився, відстав від класу). Практична робота. Моделювання ситуації пошуку допомоги, якщо заблукав, загубився, відстав від класу. |
Корекція мислення і пам'яті через моделювання ситуації пошуку допомоги, якщо заблукав, загубився, відстав від класу. |
Розповідає про свої дії, якщо заблукав чи загубився. |
Формування готовності встановлювати продуктивні соціальні контакти для отримання допомоги. |
|
Одяг та взуття.
|
|||||
31. |
Особиста гігієна і охайність. Правила особистої гігієни. Догляд за руками. Практична робота. Як правильно мити руки. |
Корекція моторики через вправи на координацію рухів. |
Знає про необхідність дотримання правил особистої гігієни для збереження і зміцнення здоров я людини. Називає ситуації, в яких треба мити руки. Уміє правильно мити руки, використовувати засоби гігієни.
|
Формування мотивації щодо дотримання правил особистої гігієни на основі усвідомлення значення чистоти та охайності для здоров’я людини. |
|
32. |
Послідовність виконання ранкового і вечірнього туалету; періодичність і правила чищення зубів, вух , порядок здійснення ранкового та вечірнього туалету в певній послідовності. |
Корекція слухового і зорового сприйняття через виділення потрібного предмета. |
Називає послідовність виконання ранкового і вечірнього туалету; періодичність і правила чищення зубів, вух . Здійснює ранковий та вечірній туалет в певній послідовності. |
Розвиток мовного спілкування, діалогічного та монологічного мовлення. |
|
33. |
Речі індивідуального користування. Носовичок. Пральний порошок. Мочалка. Зубна щітка і зубна паста. Мило. Натільна білизна. Рушник. Ознайомлення з казкою К.Чуковського «Мийдодір». |
Корекція слухового і зорового сприйняття через виділення потрібного предмета. |
Розпізнає предмети загальної та особистої гігієни. Знає, чому важливо мати охайний вигляд, дотримуватися правил гігієни.
|
Формування елементарної здатності піклування про себе та своє здоров я. Формування навичок самообслуговування. |
|
34. |
Особиста гігієна. Правила особистої гігієни. Ранкові і вечірні гігієнічні процедури. Догляд за зубами. Правила догляду за зубами. Практична робота. Як правильно доглядати за порожниною рота. |
Корекція мислення і пам яті через повторення алгоритмів дій. |
Називає послідовність виконання ранкових і вечірніх гігієнічних процедур; правила догляду за зубами. Здійснює ранковий та вечірній туалет в певній послідовності. |
Формування елементарної здатності піклування про себе та своє здоров я. Формування навичок самообслуговування. |
|
35. |
Догляд за волоссям. Предмети особистого користування. Гребінець. Зачіска. Практична робота. Причісування волосся. |
Корекція моторики через вправи на координацію рухів |
Називає періодичність і правила миття голови. Уміє вибирати зачіску і зачісувати волосся. |
Формування навичок самообслуговування. |
|
36. |
Одяг. Головний убір. Види одягу та головних уборів, їх призначення. Розрізнення одягу в залежності від його призначення (повсякденний, святковий, робочий, спортивний). Підбір одягу, головного убору по сезону. |
Корекція дефектів розумової діяльності через загадки. |
Розрізняє види одягу та види головних уборів в залежності від їх призначення та сезону. Підбирає одяг, головний убір по сезону і за призначенням. Вміє підбирати одяг відповідно до ситуації та призначення.
|
Формування готовності до самообслуговування. |
|
37. |
Догляд за одягом, правила догляду за одягом. Правила і прийоми щоденного догляду за одягом і головними уборами. Сушіння одягу. Щоденне зберігання одягу. Чистка одягу. Підготовка одягу до сезонного зберігання. Одежна щітка. Вішалка для одягу. Практична робота. Чистка шкільної форми, верхнього одягу. |
Корекція моторики через вправи на координацію рухів. |
Називає правила догляду за одягом. Уміє сушити і чистити одяг; готувати одяг до сезонного зберігання. |
Формування готовності до самообслуговування. |
|
38. |
Взуття. Види взуття (шкіряне, гумове, текстильне). Догляд за взуттям. Правила догляду за взуттям з різних матеріалів. Розрізнення взуття в залежності від призначення; підготовка взуття до сезонного зберігання. Взуттєва щітка. Крем для взуття. Полиця для взуття. |
Корекція уваги через пошуки потрібного предмета. |
Знає, чому важливо мати охайний вигляд, дотримуватися правил гігієни. Вміє підбирати взуття відповідно до ситуації. Називає різні види взуття. Знає його приналежність, розрізняє взуття за сезонами. Знає правила догляду за взуттям із різних матеріалів (шкіра, гума, текстильні). Вміє готувати взуття до сезонного зберігання .
|
Формування готовності до самообслуговування. |
|
39. |
Утримання у чистоті і порядку особистих речей. |
Корекція мислення і пам яті через повторення алгоритмів дій. |
Називає правила догляду за одягом і взуттям. Уміє сушити і чистити одяг і взуття; готувати одяг та взуття до сезонного зберігання. Розрізняє одяг і взуття в залежності від призначення. |
Формування готовності до самообслуговування |
|
Основи загальної гігієни.
|
|||||
40. |
Я росту і розвиваюсь. Індивідуальні особливості росту й розвитку дитини. Умови, що сприяють фізичному розвитку дитини. Практична робота. Вимірювання зросту і маси тіла (з допомогою медсестри). |
Корекція емоційної сфери, логічного мислення на основі формування вмінь визначити чинники здоров’я.
|
Орієнтується в ознаках свого росту і розвитку. Називає умови, що сприяють фізичному розвитку дитини.
|
Формування елементарної здатності піклування про себе та своє здоров я. Формування позитивного ставлення до здорового способу життя.
|
|
41. |
Щоденне піклування про своє здоров’я. Чинники здоров я. |
Корекція емоційної сфери на основі формування вмінь визначити чинники здоров’я.
|
Розповідає, як піклується про своє здоров’я. Визначає чинники здоров’ я. |
Формування елементарної здатності піклування про себе та своє здоров я. |
|
42. |
Розпорядок дня. Ознайомлення з режимом дня учня 4 класу. Значення розпорядку дня для здоров’я. Практична робота. Складання розпорядку дня (з допомогою вчителя). |
Корекція мислення через складання розпорядку дня. |
Називає елементи власного розпорядку дня. Знає, чому важливо вчасно лягати спати. |
Розвиток мовного спілкування, діалогічного та монологічного мовлення. |
|
43. |
Постава. Як правильно сидіти за партою. Значення постави при ходьбі, у положенні сидячи і стоячи. Практична робота. Вправи для формування правильної постави. |
Корекція мислення і пам яті через повторення алгоритмів дій. |
Знає, як визначати правильність своєї постави (з допомогою дорослих).
Виконує вправи для формування правильної постави. Уміє слідкувати за своєю поставою, приймати правильне положення постави сидячи і стоячи. |
Формування навичок самоконтролю. |
|
44. |
Робоче місце школяра. Практична робота.Як складати портфель. Як готуватися до уроку. Як підтримувати порядок на своєму робочому місці. |
Корекція моторики через вправи на координацію рухів. |
Уміє складати портфель, підтримувати порядок на робочому місці.
|
Формування навичок самообслуговування . |
|
45. |
Рух і здоров'я. Види рухової активності. |
Корекція слухового і зорового сприйняття. |
Наводить деякі приклади рухової активності. Називає чинники, що сприяють гармонійному фізичному розвитку.
|
Формування елементарної здатності піклуватися про себе і своє здоров я. |
|
46. |
Загартовування. Процедури загартовування. |
Корекція слухового і зорового сприйняття. |
Наводить приклади деяких фізичних вправ і процедур загартовування. Називає чинники, що сприяють гармонійному фізичному розвитку.
|
Формування елементарної здатності піклуватися про себе і своє здоров я. |
|
47. |
Здоров’я і хвороби. Профілактика захворювань. Як берегти і зміцнювати здоров’я. |
Корекція слухового і зорового сприйняття. |
Називає складові здоров я, чинники, що впливають на здоров’я; ознаки здоров’я і хвороби. Знає, чому діти не повинні вживати ліки і незнайомі речовини самостійно. |
Формування елементарної здатності піклуватися про себе і своє здоров я. |
|
48. |
Інфекційні хвороби. Причини хвороб. Що таке інфекційні захворювання. Ознаки інфекційних захворювань. |
Корекція слухового і зорового сприйняття. |
Вміє розрізняти гарне почуття і хворобливий стан. Називає ознаки інфекційних хвороб. |
Формування елементарної здатності піклуватися про себе і своє здоров я. |
|
49. |
Як захиститися від інфекцій. Засоби захисту від інфекцій. Правила поведінки з інфекційним хворим. Карантин. Безпечна поведінка під час карантину. Практична робота. Як користуватися марлевою пов’язкою. |
Корекція моторики через вправи на координацію рухів. |
Знає призначення марлевої пов язки. Уміє користуватися марлевою пов язкою. |
Формування елементарної здатності піклуватися про себе і своє здоров я. |
|
50. |
Корисний відпочинок. Активний і пасивний відпочинок. Навчання і відпочинок. Користь активного відпочинку. Організація відпочинку в класі і вдома. Практична робота. Планування вихідного дня. |
Корекція мислення і пам яті через повторення алгоритмів дій. |
Пояснює цінність людського життя і здоров’я. Розпізнає активний і пасивний відпочинок. |
Формування елементарної здатності піклуватися про себе і своє здоров я. |
|
51.
|
Здоровий спосіб життя. Корисні і шкідливі звички. Алкоголь і здоров’я. Паління і здоров’я. Наркотичні і токсичні речовини і здоров’я. Негативний вплив алкоголю, паління, наркотичних і токсичних речовин на здоров’я людини. |
Корекція сприймання та мислення на основі формування вміння класифікувати та розрізняти корисні та шкідливі звички.
|
Називає корисні звички. Знає про шкідливий вплив куріння, вживання алкогольних, наркотичних і токсичних речовин. Розпізнає корисні і шкідливі звички. |
Розвиток сприймання та мислення на основі формування вміння класифікувати та розрізняти корисні та шкідливі звички.
|
|
52. |
Небезпека куріння, вживання алкогольних, наркотичних і токсичних речовин. Рішення і наслідки. Рішення для здоров'я. Вчимося приймати рішення щодо відмови від пропонувань тютюнових, алкогольних виробів, токсичних та наркотичних речовин. Практична робота: «Я кажу ні!». |
Корекція сприймання та мислення на основі формування вміння класифікувати та розрізняти корисні та шкідливі звички.
|
Знає про шкідливий вплив куріння, вживання алкогольних, наркотичних і токсичних речовин. Твердо говорить «Ні!» на пропозиції спробувати тютюнові, алкогольні вироби, токсичні та наркотичні речовини.
|
Формування початкових уявлень про загрозу життю та здоров’ю дитини шкідливих звичок.
|
|
53. |
Як прийняти рішення. Уміння приймати рішення. Вплив реклами на рішення людини. Створення робіт, присвячених здоровому способу життя та профілактиці шкідливих звичок. |
Корекція моторики через малювання. |
Розуміє значення словосполучення «здоровий спосіб життя». Уміє приймати рішення. |
Пристосування до навколишнього життя, підготовка до реального життя. |
|
54. |
Піклування про здоров’я в сім’ї та школі. Практична робота. Перегляд та обговорення поведінки персонажів мультфільмів, їхнє ставлення до свого здоров'я та до здоров'я інших. |
Корекція дефектів розумової діяльності через перегляд та обговорення персонажів мультфільмів. |
Розповідає, як піклуються про здоров’я у родині та школі. Розрізняє позитивне і негативне ставлення до здоров я інших.
|
Пристосування до навколишнього життя, підготовка до реального життя. |
|
Гігієна харчування.
|
|||||
55. |
Харчування і здоров’я. Значення харчування в житті людини. Овочі, фрукти, молочні продукти, їх значення для росту й розвитку людини. |
Корекція мовлення на основі збагачення словникового запасу назвами продуктів харчування.
|
Має уявлення про значення харчування у житті людини, повноцінного харчування зокрема. |
Формування уявлення про важливість повноцінне харчування. |
|
56. |
Вода. Значення води для життя і здоров’я людини. Правила користування джерелами водопостачання. Бережне ставлення до води. |
Корекція пам яті через повторення правил користування джерелами водопостачання. |
Має уявлення про значення води у житті людини. Називає правила користування джерелами водопостачання.
|
Розвиток мовного спілкування, діалогічного та монологічного мовлення. |
|
57. |
Культура харчування. Вітаміни, їх значення для здоров’я. Продукти харчування, багаті на вітаміни. Про небезпеку від недоїдання і переїдання. Чому необхідно ретельно пережовувати їжу. Практична робота. Вибір корисних для здоров’я продуктів. |
Корекція мовлення на основі збагачення словникового запасу назвами продуктів харчування.
|
Називає переваги натуральних продуктів. Знає про вітаміни, що містяться в основних продуктах харчування. |
Пристосування до навколишнього життя, підготовка до реального життя. |
|
58. |
Вплив правильного харчування на здоров я людини. Вибір продуктів харчування. Шкідливі продукти. Переваги натуральних продуктів. Негативний вплив смажених страв. |
Корекція слухового і зорового сприйняття. |
Розпізнає корисні і шкідливі продукти і напої. Пояснює, |
Пристосування до навколишнього життя, підготовка до реального життя. |
|
59. |
Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях. |
Корекція мислення на основі формування вміння класифікувати та розрізняти свіжі і зіпсовані продукти харчування.
|
Пояснює небезпеку придбання продуктів харчування на стихійних ринках. Може розрізнити свіжі та зіпсовані продукти. Знає, що потрібно робити у разі харчового отруєння.
|
Формування елементарної здатності піклуватися про себе і своє здоров я.
|
|
60. |
Правила поведінки за столом. Як сервірувати стіл, користуватися столовим приладдям. Хімічні засоби по догляду за посудом. Практична робота. Складання пам’ятки: «Як поводитися в шкільній їдальні». |
Корекція дефектів розумової діяльності через загадки. |
Називає столове приладдя і його призначення. Називає правила поведінки за столом, правила сервірування столу до сніданку. Знає про небезпеку, яку таять в собі хімічні засоби для миття посуду. Уміє правильно сидіти за столом під час прийому їжі. |
Розвиток сприймання та мислення на основі формування вміння складання пам ятки.
|
|
Соціальна орієнтація.
|
|||||
61. |
Неповторність людини . Повага до себе та до інших людей. |
Корекція мислення і мовлення через побудову висловлень. |
Розуміє унікальність кожної людини. Знає, що всі люди різні. Наводить приклади вияву поваги до себе та інших людей. |
Формування позитивного ставлення до себе і до оточуючих.
|
|
62. |
Настрій і почуття людини. Як розпізнавати почуття. Як покращити настрій. Практична робота. Вправа «Вгадай емоцію», вправа «Намалюй настрій»; ігри, що сприяють гарному настрою. |
Корекція емоційно – вольових якостей через виконання вправ. |
Вміє розпізнавати почуття. Знає, як покращити настрій. |
Розвиток мовного спілкування, діалогічного та монологічного мовлення. |
|
63. |
Твої права. Основні права дитини, визначені Конвенцією про права дитини. Хто допомагає дітям реалізовувати їхні права. Твої обов’язки. Обов’язки дитини вдома і в школі. Спільні обов’язки хлопчиків і дівчаток. |
Корекція мислення і мовлення через побудову висловлень. |
Має уявлення про права і обов язки дитини. Називає обов язки дитини вдома і в школі. Називає спільні та відмінні обов язки хлопчиків і дівчаток. Виконує певні обов язки. |
Розвиток мовного спілкування, діалогічного та монологічного мовлення.
|
|
64. |
Твої друзі. Вибір друзів. Друзі за інтересами. Правила товаришування. Уміння товаришувати. Дівчатка і хлопчики. Практична робота «Розігрування діалогів знайомства», «Спільні ігри для хлопчиків та дівчаток». |
Корекція діалогічного мовлення через розігрування діалогів. |
Називає правила товаришування. Знає, як правильно поводитися з хлопчиками і дівчатками, з дорослими в різних ситуаціях. Вміє ввічливо звертатися з проханням, питанням до однолітків і до дорослих. Уміє підтримувати доброзичливі стосунки з одноклассниками. Розповідає про одяг, заняття тощо. |
Пристосування до навколишнього життя, підготовка до реального життя. |
|
65. |
Культура спілкування. Правила культури спілкування. «Золоте правило» спілкування. Як ти спілкуєшся. Умови взаєморозуміння. Конфлікт. Як уникнути конфлікту. Попередження і розв’язання конфлікту. Практична робота. Моделювання ситуацій о спілкування. |
Корекція діалогічного мовлення через моделювання ситуації спілкування. |
Називає основні правила культури спілкування. Знає, як правильно себе поводити при зустрічі і прощанні з однолітками (хлопчиками і дівчатками) і дорослими (знайомими і незнайомими) в різних ситуаціях. Уміє тактовно і ввічливо поводити себе під час розмови з однолітками і дорослими. Розповідає про свої дії у разі виникнення конфлікту.
|
Розвиток мовного спілкування, діалогічного та монологічного мовлення.
|
|
66. |
Особисті інтереси, смаки і захоплення. Спільні інтереси з іншими людьми. Вплив смаків і захоплень на здоров’я людини. Практична робота. Створення плакату: «Захоплення нашого класу». |
Корекція мислення через створення плакату. |
Називає приклади особистих інтересів, смаків і захоплень. Наводить приклади спільних інтересів з іншими людьми. |
Формування позитивного ставлення до себе і до оточуючих. |
|
67. |
Людяність, вдячність і співчуття. Необхідність гуманного ставлення до хворих і людей з особливими потребами. Як надати підтримку і допомогу людям, які цього потребують. |
Корекція мислення і мовлення через повторення алгоритмів надання допомоги. |
Називає правила поводження з хворими людьми і людьми з особливими потребами. Знає, як надати підтримку і допомогу людям, які цього потребують. |
Формування гуманного ставлення до ближнього. Розвиток потреби у піклуванні. Формування адекватного сприйняття своєї соціальної ролі. |
|
68. |
Толерантність. Толерантне ставлення до хворих і людей з особливими потребами. Як надати підтримку і допомогу людям, які цього потребують. |
Корекція мислення і мовлення через повторення алгоритмів надання допомоги. |
Має уявлення про людей з особливими потребами. Знає, якої допомоги вони потребують і як надати підтримку і допомогу.
|
Формування толерантного ставлення до ближнього. Розвиток потреби у піклуванні. Формування адекватного сприйняття своєї соціальної ролі.
|
|
69. |
Правила поводження на канікулах та в довільний час (Інструктаж): безпечні місця для ігор вдома і на вулиці, правила безпеки з електро-, газовими приладами, правила пожежної безпеки, поведінка в надзвичайних ситуаціях, сам удома тощо. |
Корекція мислення і мовлення через побудову висловлень. |
Називає основні правила поведінки на канікулах та в довільний час. |
Формування установки на безпечний спосіб життя.
|
|