Ознайомлення дітей із поняттям «емоції», формування вміння використовувати способи саморегуляції з метою корекції негативних емоцій та агресивних тенденцій поведінки молодших школярів.
Заняття «Емоції»
для учнів 3- 4 класу
Мета. Ознайомити дітей із поняттям «емоції», формувати вміння використовувати способи саморегуляції з метою корекції негативних емоцій та агресивних тенденцій поведінки молодших школярів.
Обладнання: картки “Емоції»
Знайомство. Учасники називають своє ім’я та справи, які полюбляють робити.
Висновок, настрій учнів. Повідомлення теми, мети.
Вправа «емоції»
- Ви уявляєте собі людину, яка ніколи не сміється, не плаче, не сердиться, не боїться? Мабуть ви скажете, що таких людей не буває. В різні моменти життя. Ми сміємося, радіємо, плачемо. Радість, сум, страх, здивування – це емоції, те, як ми реагуємо на події. Навіть зараз, коли ви слухаєте мене у когось виникає цікавість чи здивування або ще якісь емоції. Подивіться на ці фото (опис емоцій). Коли ви переживаєте ті чи інші емоції?
Подумаємо як ще люди виражають емоції? Уявіть собі, ви прийшли в цирк, де фокусники демонструють свої цікавинки. Які емоції у вас виникали? Або коли подивитися на дресирувальника левів, які емоції виникають? Емоції допомагають нам зрозуміти один одного, через емоції можна дізнатись про настрій людей. Емоції є позитивні , а є негативні.
Є ще одна емоція (показати картинку - злість). Що це за емоція? Коли вона виникає? Чи буває у вас така емоція? Зверніть увагу, які зміни виникли на обличчі.
Гра «Емоційний стан»
Мета: ознайомити з емоційними станами, виявлення емоційних станів дітей
Назвати емоційні стани, зображені на картках, обговорити стани. Після виконання завдання діти пояснюють, чому їм подобаються чи не подобаються певні емоційні стани(назви базових емоцій у додатку).
Вправа «Наші емоції»
Діти завершують речення
Висновок. Головне, як ми поводимо себе, переживаючи ті чи інші емоції. Виражаючи певні емоції ми повинні зважати на наше оточення та можливі наслідки.
Руханка «Погоня»
Учасники стоять у загальному колі. Будь-які два учасники, що стоять навпроти один одного, одержують по іграшці. Бажано, щоб це були звірята персонажі добре відомих казок або мультиків, між якими існують суперництво, антагоністичні відносини. Наприклад, заєць і вовк, кіт і миша й т.д. Іграшки можна передавити з рук у руки найближчому партнерові в будь-якому напрямку: справа наліво і навпаки. Завдання просте: вовк (кіт, собака) повинен наздогнати зайця (мишу, кота). Наздогнати тобто, опинитися в одних руках. Якщо іграшка випала з рук, її партнер теж повинен зупинитися, завмерти в чиїхось руках. У будь-який момент учасник, у руках якого перебуває та або інша іграшка, може змінити напрямок її переміщення. Отакі «доганялки». Гра вимагає зосередження, точності руху, уваги до сусіда. Дотриматися цих вимог надзвичайно важко: емоції зашкалюють. Як правило, грається кілька турів погоні. Обговорення проводиться стоячи, у колі. Обговорюється, хто чию сторону прийняв (хтось доганяв разом із вовком, хтось старанно тікав разом із зайцем), які стратегії досягнення мети використовувалися, що було найцікавішим у вправі, що заважало.
Вправа «Опануй себе»
Мета: навчання самоконтролю
Психолог навчає самоконтролю.
Крім того можна розірвати папір, прийняти холодний душ, не зустрічатися з людиною, яка тебе дратує
Вправа «Дихай і думай красиво»
Мета: знижувати рівень емоційного напруження.
Інструкція. Заплющіть очі, глибоко вдихніть. Подумки говоріть:
• «Я –лев» - видихни, вдихни;
• «Я - птах» - видихни, вдихни;
• «Я - камінь» - видихни, вдихни;
• «Я – квітка» - видихни, вдихни;
• «Я спокійний» - видихни.
Вправа «Мої враження». Рефлексія. Пам’ятки (додаток)
Додатки
Гнів |
Сум |
Здивування |
Радість |
Страх |
Агресія |
ПАМ'ЯТКА
ВОЛОДІЙ СВОЇМИ ЕМОЦІЯМИ
поради психолога
Інколи відчувати гнів чи злість – це нормально.
Інколи поплакати – це нормально.
Немає поганих чи хороших почуттів, як немає поганих чи хороших людей. Є погані чи хороші вчинки!
Не варто боятися негативних емоцій. Лише потрібно розвивати у собі здатність справлятися з негативними емоціями, не завдаючи шкоди ні собі ні іншим: