Кобеляцький навчально-реабілітаційний центр
Полтавської обласної ради
Відкрите заняття
з корекції розвитку
з учнями 4 класу
Підготував:
Вчитель-дефектолог
Варченко О.Б.
Кобеляки 2019
Мета заняття : Створення позитивного емоційного настрою. Розвиток пізнавальних процесів,логічного та образного мислення, уваги, пам’яті, дрібної моторики рук та координації рухів. Формування комунікативних вмінь, навичок співпраці.
Хід заняття.
Привітання, гра-лічилка «Хто з ким дружить»
Хід вправи :
„ Хмарка дружить з дощиком, квітка дружить з горщиком, вітерець з листочком, бережок з місточком, жабенятко з річкою, а я дружу з тобою
Гра „Чарівна скринька”.
Хід гри:
Дітям пропонується покласти в чарівну скриньку такі риси, як нетерплячість, неуважність, непосидячість та ін.
Розминка
Вправа „Коректурна проба”
Хід вправи: дитині пропонується бланк із зображенням фігурок та завдання
- знайти всі круги і підкреслити однією рискою
- знайти всі квадрати і викреслити їх вертикальною рискою
Вправа «Запам’ятай і відтвори»
Перед вами бланк із 25 геометричними фігурами і загнутим нижнім краєм, на якому розташовані 4 геометричні фігури з однозначними цифрами всередині. Ваше завдання: за 20 секунд запам'ятати форму геометричних фігур і цифру, зображену в ній. Потім, закривши зразок, у кожну з порожніх геометричних фігур вписати відповідну їй цифру зі зразка.
Вправа «Розшифруй слова»
6 |
3 |
5 |
4 |
9 |
1 |
8 |
0 |
2 |
7 |
||||
НД |
ВК |
ГО |
ЕЦ |
РУ |
ІБ |
ПТ |
СЬ |
АМ |
ЛЩ
|
||||
0532 — сова |
8428 — темп |
3562 — вода |
6460 — день |
||||||||||
7192 — ліра |
9502 — роса |
9132 — ріка |
9670 — нуль |
||||||||||
3562 — вода |
7185 — літо |
0615 — сніг |
7500 — лось |
||||||||||
Гра “Вушка на макушці”
Інструкція: «Діти, так говорять про людей, коли вони уважно прислуховуються. А щодо світу тварин, фраза “вушки на макушці” має пряме відношення, тому що, прислуховуючись, звірі звичайно піднімають вуха. А ось і наші правила гри: я буду називати різні слова, та, якщо в них ви почуєте звук, [с], або той же звук, але м’який, то повинні плеснути в долоні один раз.
Приклади слів: село, морозиво, співи, сопілка, машина, велосипед, крокодил, слоненятко, соловейко, зозуля, зігрівати, російська, українська, годинник, сніговик, пізнайко, фізкультура, піаніст, півострів, палиця, міст, мова, мозоля,мускула, мураха, тісто, голосно, гризти, двісті, розкрити
Гра “Знайди слова”
Інструкція: «Знайди, якого слова немає на мішку, яке слово написано лише один раз? А яке – чотири?» ( Відповідь: 0 – кубики, 1 раз - ведмедик, 4 рази- лялька)
Вправа «Накладні зображення». Розглядаючи малюнок із зображеннями предметів, фіксуємо їхню кількість шляхом перерахування й записування їхніх назв.
Вправа «Розташування чисел»
Інструкція: «Діти, протягом 5 хв. ви повинні розташувати у вільних клітинках квадрата №2 (бланк для заповнення) в зростаючому порядку числа, які розміщені у випадковому порядку в 16 клітинках квадрата №1. Числа записуються в рядочок, ніяких поміток у першому квадраті робити не можна».
63 |
21 |
38 |
9 |
|
|
|
|
|
12 |
84 |
14 |
52 |
|
|
|
|
|
46 |
5 |
58 |
27 |
|
|
|
|
|
60 |
39 |
25 |
88 |
|
|
|
|
|
Запам’ятай пару
Психолог читає один раз пари логічно пов'язаних слів. Учні уважно слухають, а потім психолог називає перше слово, а діти записують друге.
Пари слів: замок — ключ, сніг — зима,лялька – дівчинка,окуляри — очі, уроки — школа, корова — молоко, книжка — учитель, дерево — листок,, сонце — літо, машина - колесо
Вправа „Запам’ятай та повтори”
Хід вправи: психолог показує картку із зображеннями фігур із крапок і ліній (протягом 10секнд), дитина запам’ятовує, потім картку потрібно прибрати . Дитина відтворює малюнок.
Фізкультхвилинка
Хід вправи:
Ми старались , ми трудились
Навіть пальчики стомились.
Втому з пальчиків струсили,
Стисли в кулачок щосили.
У замочок їх замкнули
І до сонця потягнулись
Вправа „ Четвертий зайвий”
Хід вправи: психолог називає чотири предмети, три з яких відносяться до одного загального поняття. Дитина має назвати зайвий предмет, тобто той, котрий не має відношення до інших та пояснити свій вибір.
Варіанти слів:
-стіл, стілець, ліжко, чайник
- гірок, морква, цибуля, заєць
- лялька, машина, мозаїка, книжка
- вовк, лисиця, ведмідь, кішка
- лижі, ковзани, човен, сани
- автобус, трамвай, літак, тролейбус
- річка, ліс, асфальт, поле.
- пожежник, космонавт, балерина, міліціонер,
- молоко, чай, лимонад, хліб
- нога, рука, голова, черевик
Релаксація „Поплавок”.
Психолог. Заплющіть очі і уявіть, що ви поплавок, який плаває по морських хвилях… Ви рухаєтеся туди, куди несе вас вітер і морські хвилі… Сонячні промені граються з вами, а шум моря і крики чайок заколисують… Вам так приємно плавати на хвильках, ні про що не думати... Ви відчуваєте спокій… Але час вже повертатися. На рахунок 3 відкриваєте оченята і посміхаєтесь один до одного. 1, 2, 3. Час вставати.
Рефлексія.
Закінчити речення: «Сьогодні на заняття мені найбільше сподобалось або у мене найкраще вийшло…»