Навчити дітей розуміти, що таке справжній друг, сприяти розвитку міжособистісних стоунків у класному колективі. Розвивати вміння в учнів толерантному спілкуванню.
«Поговоримо про дружбу»
(заняття для учнів 1-4 класів)
Мета: навчити дітей розуміти, що таке справжній друг, сприяти розвитку міжособистісних стосунків у класному колективі
Розминка
Діти стають у коло. Передаючи сусіду м’яч, кажуть йому щось приємне.
Вправа «Незакінчені речення»
Діти, продовжте, будь ласка, речення:
Вправа «Я хочу подружитися з …»
Ведучий промовляє слова:»Я хочу подружитися з …», - а далі опише зовнішність одного з дітей. Той, кого ведучий загадав, повинен впізнати себе, швидко підбігти до ведучого й потиснути йому руку. Після цього він сам стає ведучим.
Вправа «Риси справжнього друга»
На дошці робиться запис «Справжній друг». Діти об’єднуються у групи. Їм роздають картки з рисами. Вони вибирають ті, що найбільше підходять до поняття «друг» (не більше 4). Потім один учень від групи виходить до дошки, розказує, які риси вони вибрали і чому. Вибрані риси прикріплюють до дошки.
Подивіться, будь ласка, на вибрані вами риси і підніміть руку ті, хто вважає, що у нього є вони всі.
Риси для завдання: працелюбний, чуйний, делікатний, милосердний, терплячий, уважний,чесний, розсудливий, ввічливий, відвертий, добрий, злий.
Вправа «Літери на спині»
Ведучий пропонує дітям розділитися на пари й довідатися, яка з пар найдружніша. Один з учасників пише рукою на спині партнера якусь відому всім букву, той повинен її вгадати. Пари, в яких обоє партнерів відгадали свої букви, вважаються найбільш дружніми.
Вправа «Спасибі, що допоміг»
Ви багато в чому допомогли одне одному: хтось давав олівець, хтось почастував цукеркою, печивом, а хтось утішив, коли був поганий настрій. Пригадайте такі випадки.
Той, хто згадав, підходить до товариша, прикладає свої долоні до його долоньок, дивиться йому в очі й говорить:»Спасибі тобі за те, що ти мені допоміг»
Гра «Однакові скульптури»
Зараз ми об’єднаємося в пари. Кожна пара по черзі буде виходити в центр, і я зав’язуватимо їм очі. Один з пари має стати в будь-яку позу, а потім за допомогою словесних інструкцій допомогти партнеру скопіювати її. Ми всі порівнюємо результати.
Впава «Ниточки тепла»
Для виконання вправи варто заздалегідь приготувати клубок світової нитки.
Увійшовши до класу, я відчуваю, як між дітьми тягнуться ниточки тепла й ніжності, начебто утворюються клубок тепла й ніжності, начебто утворюється клубочок тепла, що охоплює всіх. Ти – частина клубочка тепла, тому що ти… (називає гарну рису учня)
Далі ведучий тягне клубок до наступної дитини й так,Є доки всі не опиняться «у клубочку». Тоді ведучий пропонує відчути, як через ниточки тече тепло. Потім розрізає ниточки, кладе їх у конверт і говорить, що збереже його як знак теплих стосунків у класі.