Календарно-тематичне планування для курсу за вибором «Українознавство» (5-9 класи) складено відповідно до навчальної програми для учнів 5-11 класів з курсу за вибором «Українознавство» для закладів загальної середньої освіти України (автори-укладачі Анатолій Ціпко, Тетяна Бойко, Світлана Бойко, Олена Газізова), рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 10.08.2020 №1/11-5310), схвалено вченою радою Науково-дослідного інституту українознавство (протокол №7 від 30 липня 2019 року).
5 клас
Українознавство (Я і Україна)
(35 годин, 1 година на тиждень)
Календарно-тематичне планування для курсу за вибором «Українознавство» (5-9 класи) складено відповідно до навчальної програми для учнів 5-11 класів з курсу за вибором «Українознавство» для закладів загальної середньої освіти України (автори-укладачі Анатолій Ціпко, Тетяна Бойко, Світлана Бойко, Олена Газізова), рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 10.08.2020 №1/11-5310), схвалено вченою радою Науково-дослідного інституту українознавство (протокол №7 від 30 липня 2019 року).
Усього – 35 год.
На тиждень – 1 год.
Проєктна робота – 4 год.
Мій рідний край – 3 год.
Підсумкові заняття – 2 год.
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Примітка |
1 |
|
Вступ. Українознавство як освітня дисципліна та науковий напрям. |
|
Розділ 1. Україна – єдина країна! |
|||
2 |
|
Україна – давня і сучасна земля українців. |
|
3 |
|
Київ – давня столиця Руси-України. |
|
4 |
|
Культурне розмаїття України. |
|
5 |
|
Українське природне довкілля та його роль у формуванні українського етносу. |
|
6 |
|
Поселення в Україні: давні та сучасні. |
|
7 |
|
Шляхи та дороги України |
|
8 |
|
Природні пам’ятки України. |
|
9 |
|
Проєктна робота. 1. Історія мого міста (села): територіальне розташування, історичне походження, видатні мешканці, сьогодення. 2. Фестиваль культури народів України: «Ми – різні, але ми – єдині». |
|
Розділ 2. Рід, родина, сім’я в українському житті |
|||
10 |
|
Я, моя родина, мій народ – спадкоємність поколінь. |
|
11 |
|
Українська родина: взаємини поколінь. |
|
12 |
|
Поведінковий етнос українців: родинний та громадський. |
|
13 |
|
Українська мова – мова твоїх рідних |
|
14 |
|
Сучасна українська родина. |
|
15 |
|
Проєктна робота. Свято Миколая – улюблене свято українських дітей. |
|
16 |
|
Мій рідний край. Мої славетні предки та їхній внесок в історію України та інших держав. Герої в моїй родині. |
|
17 |
|
Підсумковий урок. |
|
Розділ 3. Українська дитина – Українська людина. Дитинство та підлітковий вік в житті українців |
|||
18 |
|
Дитинство в житті українців. |
|
19 |
|
Вікове зростання та становлення (життя та вік) українця-підлітка. |
|
20 |
|
Харчові та гастрономічні настанови та вибори сучасного юного українця. |
|
21 |
|
Українська дитина – Українська людина. |
|
22 |
|
Сучасне вікове зростання українців: умови, практики, можливості. |
|
23 |
|
Молодечий вік та характери в творах української усної народної творчості та письменства. |
|
24 |
|
Проєктна робота. Українські народні ігри та фізичні вправи для молоді. Проєктна робота. Мій улюблений книжковий герой. |
|
25 |
|
Мій рідний край. Українські народні дитячі ігри: веснянки, гаївки. |
|
Розділ 4. Образи, символи та обереги українського народу |
|||
26 |
|
Державні символи України |
|
27 |
|
Народні символи України. |
|
28 |
|
Казки і легенди про тварин і рослин. |
|
29 |
|
Світ української вишивки. |
|
30 |
|
Український рушник – вічна пам’ять народу. |
|
31 |
|
Писанка як оберіг: краса, що нас об’єднує |
|
32 |
|
Духовні та культурні символи України. |
|
33 |
|
Проєктна робота. Найцікавіші факти про Україну. |
|
34 |
|
Мій рідний край. Тварини, рослини та птаство України в творах письменників рідного краю. |
|
35 |
|
Підсумковий урок. |
|