№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
ДУХОВНИЙ ПРОСТІР УКРАЇНСЬКОЇ СПІЛЬНОТИ |
||
1 |
Українська спільнота як середовище творення і зберігання смислового потенціалу української культури (цивілізації) та усвідомлені форми духовного і господарчого єднання |
|
2 |
Українська людина – творець духовної єдністі поколінь: звичаї, норми, цінності, знання, інформація та пам’ятки матерiальної культури українського народу |
|
3 |
Часопростір буття українців як етносоціокультурної спільноти, усна народна творчість та виявлення світогляду народу через народний епос, лірику, народну драму |
|
4 |
Концепції походження українців та риси української спільнотності як цілісності |
|
5 |
Історичні землі України, адміністративно-територіальний устрій та Україна на картах XVII–XVIII ст. |
|
6 |
Етноніми українців: русь, русини, рутенці, роксолани, козаки, черкаси, українці, історичні назви нашої країни та етноніми національних меншин і корінних народів |
|
7 |
Традиції демократичного врядування в історії українського державотворення: віче, місцеве самоврядування, традиції українського козацтва та жінка в суспільному житті України |
|
8 |
Контрольна робота №1 «Духовний простір української спільноти» |
|
РОЛЬ СПІЛЬНОТИ У ТВОРЕННІ КУЛЬТУРНОЇ ЄДНОСТІ |
||
9 |
Роль спільноти у творенні духовно-культурної єдності українства, у завданнях творення та збереження української культури та самоідентичності |
|
10 |
Українська мова як чинник спільнотного єднання українців, патріотичний та національно свідомий ідеал людини в творах усної народної творчості та художнього письменства |
|
11 |
Розвиток освіти та книговидання на теренах України: братський рух та його роль у становленні української культури, братські школи, меценати освіти |
|
12 |
Розвиток освіти та книговидання на теренах України: академії, університети, гімназії та ліцеї, розвиток друкарства в Україні, книжкова графіка |
|
13 |
Етнографічне районування України: етнокультурні групи українців: волиняки, бойки, гуцули, лемки, буковинці, закарпатці, слобожани та ін. |
|
14 |
Особливості традиційної культури етнічних груп України: хатній простір, способи господарювання та основні промисли, харчування, природні умови проживання |
|
15 |
Збереження культури корінних народів та їхніх прав в Україні: кримських татар, караїмів та кримчаків, а також греків Приазов’я |
|
16 |
Контрольна робота №2 «Роль спільноти у творенні культурної єдності» |
|
17 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за I семестр |
|
УКРАЇНСТВО У СПРАВІ НАЦІОНАЛЬНО-КУЛЬТУРНОГО ВІДРОДЖЕННЯ |
||
18 |
Поняття національного характеру: менталітет та його особливості, відображення національного характеру в усній творчості, народних повір’ях, віруваннях, літературі |
|
19 |
Тривалення історичної пам’яті кобзарського руху, українські кобзарі, бандуристи, лірники, сучасне кобзарське братство |
|
20 |
Розвиток основних жанрів нової літератури – бурлескнотравестійна поема, байка, балада, соціально-побутова п’єса, сентиментальна повість |
|
21 |
Визначні українки та їх роль у національно-культурному відродженні та розбудові державності |
|
22 |
Українські меценати у підтримці та збереженні української культури (ХІХ – ХХ ст.), сучасні українські меценати |
|
23 |
Заснування «Просвіти» у Львові, молодіжні організації в Україні, скаутський рух, «Пласт» та спілка української молоді: традиції, статутна діяльність |
|
24 |
Роль молодіжних організацій у національнопатріотичному вихованні молоді: всеукраїнська дитячо-юнацька військовопатріотична гра «Сокіл» («Джура») |
|
25 |
Контрольна робота №3 «Українство у справі національно-культурного відродження» |
|
ЦИВІЛІЗАЦІЙНИЙ ВИБІР УКРАЇНИ |
||
26 |
Символіка України: національна, державна та військова, герб, прапор, гімн, історичне походження та тлумачення символіки |
|
27 |
Офіційні символи глави держави та нагороди: військова символіка, запровадження грошової одиниці – гривні |
|
28 |
Українська творча еліта в процесах творення та утвердження державницьких ідей України: військова, мистецька, спортивна та її роль у формуванні міжнародного іміджу України |
|
29 |
Культурні пам’ятки України під охороною ЮНЕСКО, культурні об’єкти змішаного типу та культурні пам’ятки місцевого значення |
|
30 |
Винаходи українців, які змінюють світ: внесок українських лікарів у світову медицину, досвід та героїзм українських парамедиків |
|
31 |
Технічні винаходи українців, які змінили хід історії: шедеври інженерії, комп'ютерні нововведення та транспортні засоби |
|
32 |
Географічні, історичні та культурні зв’язки України та Європи: історична тяглість існування в координатах європейських культурних та політичних процесів |
|
33 |
Збереження української культури та українського життєвого досвіду в українській діаспорі, внесок українців у світову культурну, освітню, політичну спадшину |
|
34 |
Контрольна робота №4 «Цивілізаційний вибір України» |
|
35 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за II семестр |
|