Українська література 7 клас
Календарне планування з української літератури на 20__ - 20__ навчальний рік
7 КЛАС
(70 год, 2 год на тиждень)
За програмою Українська література. 5 − 9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К. : Освіта, 2013.
За підручником: ________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
Семестри |
І |
Дата |
ІІ |
Дата |
||||||||||
Контрольні роботи у формі |
3 |
|
3 |
|
||||||||||
у формі: |
|
|
||||||||||||
|
1 |
|
|
|
1 |
|
||||||||
|
2 |
2 |
|
|
||||||||||
Уроки розвитку мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
|
|
2 (у+п) |
|
|
||||||||
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
|
|
2 |
|
|
||||||||
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
|
|
2 |
|
|
||||||||
Виразне читання (УВЧ) |
1 |
|
1 |
|
||||||||||
Перевірка зошитів |
4 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|||||||||||||
Напамя’ть
|
Дата |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ з/п |
К-сть годин |
Дата, клас |
Тема уроку
|
Д/з, повторення, примітки |
||
|
|
|||||
|
|
|
|
І СЕМЕСТР Вступ |
|
|
1 |
1 |
|
|
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. |
|
|
Із пісенних скарбів |
||||||
2 |
1 |
|
|
Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й заробітчанські тощо). Ідейно- художнє багатство їх. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. ТЛ: суспільно-побутові пісні.
|
|
|
3-4 |
2 |
|
|
«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» (2 пісні на вибір учителя). Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. |
Нап. |
|
5 |
1 |
|
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки. |
|
|
6 РМ1 (ус.) |
1 |
|
|
РМ№1. Складання коломийок на тему шкільного життя (усно). |
|
|
Про минулі часи |
||||||
7 |
1 |
|
|
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті. ТЛ: історична повість. |
|
|
8 |
1
|
|
|
Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників у повісті. Образ тухольської громади; роль і місце кожного в суспільному житті. |
|
|
9 |
1 |
|
|
Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави. |
|
|
10 |
1 |
|
|
Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Лідерські якості Захара Беркута. Характеристика образу Тугара Вовка. |
|
|
11 |
1 |
|
|
Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. Значення повісті. |
|
|
12 УВЧ1 |
1 |
|
|
Урок виразного читання №1 .Читання прозового уривка з повісті «Захар Беркут». |
|
|
13 КР1
|
1 |
|
|
Контрольна робота№1. Суспільно-побутові пісні. Коломийки. Іван Франко (розгорнуті відповіді на запитання). |
|
|
14 ЛРК1 ТО1 |
1 |
|
|
Література рідного краю № 1.________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
15 |
1 |
|
|
Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»). |
|
|
16 |
1 |
|
|
Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»). ТЛ: балада, метаморфоза. |
|
|
17 |
1 |
|
|
«Заповіт (“Як умру, то поховайте…”)» − твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея. |
Нап. |
|
18 |
1 |
|
|
Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. |
|
|
19
|
1 |
|
|
Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі. |
|
|
20
|
1
|
|
|
Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. |
|
|
21 |
1 |
|
|
Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації). |
|
|
22 КР2
|
1 |
|
|
Контрольна робота№2. Тарас Шевченко, Андрій Чайковський (тестування). |
|
|
23 ПЧ1 ТО2 |
1 |
|
|
Урок позакласного читання №1. Адріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом». |
|
|
24
|
1 |
|
|
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять» – автобіографічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір.
|
|
|
25
|
1 |
|
|
Звичаї, традиції українців. Єдність світу природи і світу дитячої душі. Образ гусей-лебедів. |
|
|
26 |
1 |
|
|
Образ чутливого до краси Михайлика. |
|
|
27 |
1 |
|
|
Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору. |
|
|
28 РМ2 (п.) |
1 |
|
|
РМ№2. Створення каліграм про природу.
|
|
|
29 ПЧ2 |
1 |
|
|
Урок позакласного читання№2. Світ поезій Михайла Стельмаха. |
|
|
30 КР3 твір |
1 |
|
|
Контрольна робота №3. Письмовий твір на одну з тем: «Шанобливе ставлення до природи у повісті “Гуси-лебеді летятьˮ», «Поетична розповідь про дитинство (за повістю “Гуси-лебеді летятьˮ)», «Стародавні уявлення і вірування нашого народу у повісті “Гуси-лебеді летятьˮ». |
|
|
31 ЛРК2 ТО3 |
1 |
|
|
Літератури рідного краю №2.__________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
32
|
1 |
|
|
Повторення та узагальнення вивченого. |
|
|
ІІ СЕМЕСТР |
||||||
«Ти знаєш, що ти – людина…» |
||||||
33 |
1 |
|
|
Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття. |
|
|
34 |
1 |
|
|
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
|
|
35 РМ3 (ус.) |
1 |
|
|
РМ№3. Усне переказування найбільш разючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору. |
|
|
36 |
1
|
|
|
Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. Художні особливості твору. ТЛ: художня деталь. |
|
|
37 ПЧ3 |
1 |
|
|
Урок позакласного читання№3. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу». |
|
|
38
|
1 |
|
|
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми у творі. |
|
|
39
|
1 |
|
|
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
|
|
40
|
1 |
|
|
Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально- етичні питання у творі. Збереження загальнолюдських цінностей. |
|
|
41
|
1 |
|
|
Трагічна й комічна ситуації, роль їх у розкритті основної думки, моралі. Створення власного закінчення твору. |
|
|
42 ЛРК3
|
1 |
|
|
Літератури рідного краю №3.__________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
43
|
1 |
|
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...». |
|
|
44 |
1 |
|
|
Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. |
|
|
45-46 |
2 |
|
|
Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що виявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті («Чайка на крижині», «Крила»). |
Нап. |
|
47 КР4 ТО4 |
1
|
|
|
Контрольна робота№4. Григір Тютюнник, Олекса Стороженко, Богдан Лепкий, Ліна Костенко (розгорнуті відповіді на запитання). |
|
|
48
|
1 |
|
|
Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів. |
Нап. |
|
49
|
1 |
|
|
Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина…». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…». |
|
|
50 УВЧ2 |
1 |
|
|
Урок виразного читання №2. Конкурс на найкращого читця поезій В. Симоненка. |
|
|
51 |
1 |
|
|
Марина Павленко. Основні відомості про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. |
Матеріал для вивчення обирає вчитель на власний розсуд |
|
Або Степан Процюк. Коротко про письменника та його твори для дітей. «Аргонавти» – третя історія Марійки та Костика. Роздуми про перше кохання, про суперництво і справжню дружбу. |
||||||
52 |
1 |
|
|
Роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного. |
|
|
Або Античний міф про аргонавтів – композиційний центр твору. Роль у творі вставної історії про хлопчика і дівчинку, пісень, віщих снів, передчуття серця. |
||||||
53
|
1 |
|
|
Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків. |
|
|
Або Докори сумління – найстрашніше покарання. Мрія в житті людини, пошуки істини, людина і гроші, доля заробітчанина – проблеми сучасного життя, розкриті через образи твору.
|
||||||
54
|
1 |
|
|
Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів. |
|
|
Або Символічне значення назви твору. Художні засоби в ньому.
|
||||||
55 ПЧ4 |
1
|
|
|
Урок позакласного читання№4. Степан Васильченко. «Приблуда». |
|
|
56 |
1
|
|
|
Любов Пономаренко. Коротко про письменницю. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. ТЛ: новела. |
|
|
57 |
1 |
|
|
Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). |
|
|
58 КР5 ТО5
|
1 |
|
|
Контрольна робота№5. Василь Симоненко, Марина Павленко (або Степан Процюк), Любов Пономаренко (тестування). |
|
|
«Ми – українці» |
||||||
59 |
1 |
|
|
Олег Ольжич – поет національного героїзму. Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…» (із циклу «Незнаному воякові»). Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас благословив» (на вибір учителя). |
|
|
60 |
1 |
|
|
Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово в поезії «Радість» (на вибір учителя). |
|
|
61 |
1 |
|
|
Олександр Гаврош. Коротко про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. |
|
|
62 |
1 |
|
|
Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
|
|
63 |
1 |
|
|
Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
|
|
|
64 РМ4 (п.)
|
1 |
|
|
РМ№4. Створення власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою (письмово). |
|
|
65 |
1 |
|
|
Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»). |
Нап. |
|
66
|
1 |
|
|
Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...». |
|
|
67
|
1 |
|
|
Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка. |
|
|
68 КР6
|
1 |
|
|
Контрольна робота №6 Письмовий твір на одну з тем: «Ідея патріотичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила», «Пісенно-поетична творчість Андрія Малишка». |
|
|
69 ЛРК4 ТО6 |
1 |
|
|
Літератури рідного краю №4.__________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
70 |
1 |
|
|
Підсумковий урок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. |
|
|
1